Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Ik weet niet hoe het zit met de hoeveelheid parkeerplaatsen bij OF maar toen wij er waren omstreeks half tien in de ochtend konden we onze auto in ieder geval nog makkelijk kwijt. Maar even later liep het wel heel snel vol. Bij de Grand Prismatic Spring, later op de dag, was het heel druk. Wij hebben daar eerst een aantal rondjes moeten rijden voordat er eindelijk een plekje vrij kwam. Ik zou het daar aan het eind van de middag proberen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

We zorgen dat we rond 8 uur op de parking zijn bij Old Faithfull; dat is denk ik wel op tijd.
Is er trouwens ergens een kaart met alle wandelingen in Yellowstone te vinden? Ik kom wel kaartjes tegen van een klein deel van het park, maar ik zou graag een kaart vinden met alle wandelingen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kent deze neem ik aan https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hiking.htm

Ik kan je ook aanraden om het boekje wat ik noemde aan te schaffen. Daarin vind je ook een overzichtskaart.
Aan de andere kant zou ik me als ik jullie was toch vooral focussen op de belangrijkste bezienswaardigheden, daar heb je al je tijd al voor nodig. En kijk eens naar rangeractiviteiten. Die zijn zeker in Yellowstone erg interessant en informatief.

Het is Faithful, niet Faithfull. Net als met beautiful. Die tweede l verdwijnt.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Felicitas »

Dit kaartje is niet heel mooi, maar vrijwel alle wandelingen staan er op. Heel veel informatie te vinden op deze website: https://www.americansouthwest.net/wyomi ... g-map.html
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door markro »

jill1234 schreef:
23 apr 2022, 13:40
Parkeren bij Mammoth Hotsprings: is dat een ding? Of is het daar minder druk dan in het geyser gebied?
De Mammoth Hot Springs bestaan uit de Upper en de Lower Terraces. Er zijn meerdere parkeerplaatsen, niet alleen aan de doorgaande weg door het park, maar ook is er een rondweg door het Upper Terraces-gebied met P-terreinen.
Zie het landkaartje: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... bility.htm
jill1234 schreef:
23 apr 2022, 13:40
En als we rond 8 uur op de parkeerplaats van het Old Faithful visitor centre zijn; is dat op tijd? Of liever nog eerder?
Er zijn meerdere grote P-terreinen in het Old Faithful-gebied. Of die om 8 uur helemaal vol zullen zijn weet ik niet, maar ik denk dat daar dan nog wel een plek te vinden zal zijn.
Zie het landkaartje: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... bility.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Wederom dank!
Ik bedoel niet zozeer alleen echt hikes, maar ook gewoon wandelpaden bij de bezienswaardigheden, zodat ik een beeld krijg van hoe lang je ergens bezig bent. Als ik op maps kijk bij bijvoorbeeld Old Faithful dan zijn er vanuit daar al heel wat geysers te zien en kun je daar dus volgens mij zo een paar uur wandelen/kijken. Dat soort dingen vind ik handig om te weten om te bepalen waar we 's morgens vroeg het beste vroeg kunnen zijn om zeker te zijn van een parkeerplaats en zeker te zijn van een paar uur 'vermaak'.
Op het kaartje in de link van Markro kun je dat ook zien maar ik mis daar dus het aantal kilometer bij; weet dus niet of dat bestaat :-)
Bijlagen
image.png
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Op ontdek-anerik.nl kun je toch aardig wat vinden (ook de Hellroaring creek Trail :wink: ): https://ontdek-amerika.nl/amerika/natio ... stone.html

Verder is het toch lastig om aan te geven hoeveel tijd iets kost; je kunt bij elke geiser gaan wachten tot hij uitbarst, of overal snel langs lopen. Ik denk dat je qua afstand niet snel meer dan 2 km zal lopen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ja, op ontdek-amerika had ik de hellroaring creek trail gezien; maar toen ik dus verder ging googlen kwam ik overal andere info tegen over die wandeling. Op de NPS.gov site staat dat hij 9,9 km is, een andere site zegt 14km en ontdek-amerika zegt 6.4 ;-)
Dus ja, dan raak ik wat verward ;-)
Verder heb je natuurlijk gelijk dat het lastig in te schatten is hoe lang je overal bezig bent; ik wil alleen heel graag ergens starten waar we in elk geval een paar uur zoet zijn en dan veel hebben kunnen zien.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Het punt met die trail is dat het onderdeel is van een meerdaagse wandeling en dat je dus net zo ver kunt gaan als je wilt. :wink:

Bij het Upper Geyser Basin kun je je wel een paar uur vermaken, zeker als je doorloopt naar de Morning Glory Pool. De Midway Geyser is veel kleiner. De Lower is ook nie groot maar als je op de Great Fountain Geyser gaat wachten eb je gaat de hele uitbarsting zie ben je wel even bezig.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

aaah vandaar ;-) We willen sowieso de suspension bridge over, maar dan lukt dat zeker binnen de 5km.
Duidelijk wat betreft upper geyser basin, dan starten we de dag bij de parking van Old Faithful.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Sandramarcel »

@Marianne: jij hebt het hier boven over een boekje over Yellowstone dat je aanraadt. Ik heb hier vele pagina's doorlopen maar kan niet vinden over welk boekje je het hebt? Klinkt erg interessant namelijk!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Je bedoelt het boekje met de day hikes? Dat is uit de Falcon serie. Je hebt ze voor alle parken. Wij kopen ze meestal ter plekke, in het visitor center bijvoorbeeld.

Op mijn wandelsite vind je ook een paar wandelingen.

De term Day hikes geeft bij sommige mensen een verkeerd beeld, die zijn bang dat ze dan een hele dag moeten wandelen. Maar ze zijn er al vanaf een paar honderd meter. Het enige criterium is dat je geen overnachting nodig hebt.

Ook een mooi en zeer uitgebreid boek over Yellowstone is Yellowstone Treasures van Janet Chapple.

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Sandramarcel »

Top, dankjewel! Dan zet ik die boekjes op mijn lijst. En jouw wandelsite is zeker een fijne site om informatie van af te halen. Ik heb er iig al goede ideeën opgedaan.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Inmiddels de knoop doorgehakt: van Capitol Reef naar Las Vegas overnachten we in Bryce. Watchman in Zion heb ik geannuleerd. Dat werd toch een teveel gehaast als we vanuit Capitol Reef, via de UT12 naar Zion zouden gaan en dan nog the Narrows zouden willen lopen. Dus nu kunnen we relaxed de UT12 rijden vanuit Capitol Reef en dan de zonsondergang in Bryce meepikken. De volgende dag dan via Valley of Fire naar Las Vegas.
Watchman heb ik net geannuleerd, dus als iemand nog een nacht daar wil staan: plek A023 is beschikbaar op 29 augustus voor 1 nacht :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Saskia45 »

Hé wat grappig, wij hebben ook plek 23 gekozen/gereserveerd op watchman.

Klinkt logisch, zoals je t nu gekozen hebt. Je zit ook al weer richting einde vakantie, dus dan lijkt me iets rustiger aan kunnen doen ook fijn na alles wat je al gezien hebt.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

wat toevallig Saskia! Lijkt me een mooi plekjel vorige keer hadden we B46, direct aan de rivier, ook erg mooi. Maar inderdaad, het lijkt voor ons een goede keus om Zion nu over te slaan. We komen er vast nog een keer ;-)
De reis begint steeds meer vorm te krijgen; het roadbook is al aardig gevuld met de routes, foto's, wandelingen die we willen gaan doen, bezienswaardigheden onderweg etc. Heel leuk. Zo gaat het voor de pubers ook leven (en voor man, want ik regel het allemaal :lol:
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Saskia45 »

Ook dat is hier zo: ik zoek, regel, verzamel alles met af en toe hulp van man en leg kids af en voor of ze iets wel of niet leuk vinden om te doen.
Plaatjes doe ik niet in t roadbook,wel idd route, adressen, bijzonderheden campgrounds, wandelingen en een klein stukje info over een park.
Vraagje: print jij het ook uit? Of neem je het alleen digitaal mee? Ik zit nu rond de 50 pagina's, best een dik pak. Vorige keren met een autorondreis deed ik dat wel (in de handbagage ivm gewicht🙃), maar met een camper heb je wellicht een ipad makkelijker bij de hand?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik zit nu ook op 50 pagina'en ik print hem uit en doe er zo'n ringspiraal om. Vorige keer vonden we het heel handig om hem fysiek bij ons te hebben. Kinderen lazen toen , al rijdend in de camper, wat we die dag gingen doen en zien. Vonden ze heel fijn. En zelf vond ik het ook fijn, had alles bij de hand, ook de telefoonnummers en adressen van campings, parkeerplaatsen en soms zelfs supermarkten ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Een roadbook maken lijkt wel een vrouwending. Ik ben hier ook degene die de informatie verzamelt en met links en foto's in een document verwerkt. We gaan daarna dan wel samen er doorheen en maken er iets van wat wat realistischer is. Ik begin altijd met alle mogelijkheden en dan bekijken we samen wat we echt willen en evt. willen.
Ik ben altijd met verschillende roadbooks bezig, want als ik ergens iets lees, dan sla ik het op in een toekomstige route. Hoe die dan exact wordt, zien we tegen die tijd wel. We zijn nu met 2024 bezig en ook voor daarna heb ik al eerste concepten liggen :lol: Je kunt maar ergens aan verslaafd zijn.
Het roadbook voor de eerstkomende reis is nu 109 pagina's.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Saskia45 schreef:
05 mei 2022, 09:36
Ook dat is hier zo: ik zoek, regel, verzamel alles met af en toe hulp van man en leg kids af en voor of ze iets wel of niet leuk vinden om te doen.
Plaatjes doe ik niet in t roadbook,wel idd route, adressen, bijzonderheden campgrounds, wandelingen en een klein stukje info over een park.
Vraagje: print jij het ook uit? Of neem je het alleen digitaal mee? Ik zit nu rond de 50 pagina's, best een dik pak. Vorige keren met een autorondreis deed ik dat wel (in de handbagage ivm gewicht🙃), maar met een camper heb je wellicht een ipad makkelijker bij de hand?
haha herkenbaar! Ik lees veel hier op het forum en veel reisverslagen (via links van hier) en als ik dan iets tegenkom copy paste ik het in het roadbook; daarna ga ik per dag finetunen en verdwijnt er ook weer veel; ik denk dat de uiteindelijke versie een pagina of 70 zal zijn :-)
En inderdaad, een roadbook voor toekomstige reizen is ook al in de maak :lol:
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer