Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Nu we niet kunnen reizen houden we ons maar bezig met hopen op betere tijden en dromen van nieuwe vakanties.
In 2019 met de camper het klassieke Zuidwest rondje gedaan.
Willen graag nog eens terug naar Las Vegas en we willen Yellowstone, Grand Teton, Cody en de omgeving rond Rapid City / Mount Rushmore / Custer State Park aandoen.
Een rondje wordt hier lastig, gezien Las Vegas wat uit de richting ligt, maar een one-way kan denk ik prima. Moab en omgeving staat ook op het lijstje, maar we moeten keuzes maken ivm met max 23 dagen ter beschikking.

Idee:
dag 1: vliegen naar Las Vegas
dag 2: Las Vegas
dag 3: camper ophalen en via Valley of Fire naar Zion
dag 4: Zion (1 dag hier genoeg, zijn er al geweest)
dag 5: Zion- Capitol Reef (misschien een stop in Bryce , al geweest)
dag 6: Capitol Reef
dag 7: Capitol Reef - Park City
dag 8: Park City- Grand Teton
dag 9: Grand Teton
Dag 10: Grand Teton- Yellowstone
dag 11: Yellowstone
dag 12: Yellowstone
dag 13: Yellowstone
dag 14: Yellowstone -Cody
dag 15: Cody- Buffalo
dag 16: Buffalo- Rapid City (is dit een goede uitvalsbasis voor Mount Rushmore, The blackhills,Custer State Park, Badlands?)
dag 17: Rapid City
dag 18: Rapid City- Fort Robinson State Park
dag 19: Fort Robinson State Park - Estes Park/Rocky Mountains
dag 20: Rocky Mountains
dag 21: Rocky Mountains- Denver
dag 22: camper inleveren, vlucht naar huis
dag 23: aankomst NL

Is dit een beetje een logische route? Genoeg tijd overal? Of Rocky Mountains niet meepakken en daardoor meer tijd elders? Jammer van Moab, maar ik zie geen mogelijkheid die toe te voegen (of wellicht als we Zion en Capitol Reef niet doen?). Maar het zijn dan denk ik hoe dan ook meer kilometers. Dit is 3.000 kilometer en dan komen er de kilometers in met name Yellowstone nog bij. Dus vind dit eigenlijk al de max.

Ben benieuwd naar jullie mening!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022

Bericht door Visser »

3000 km in 23 dagen, dat is echt niet veel. Dat is 600 mijl per week, nog geen 100 mijl per dag gemiddeld, het verkeer is niks zoals in NL. Ook binnendoor loopt het altijd lekker. dorpjes zijn ver van elkaar, en meestal 4 baans door t dorp of stadje.

Maar als ik je lijsje bekijk zonder de kaart erbij te halen is t zeer zeker meer dan 3000 km.
.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022

Bericht door Visser »

Net gauw op gezocht. Las Vegas Mount Rushmore is iets over 1000 mijl. dus 2000 mijl wat al 3200 km is.

Maar t rijden is zo relaxed....
.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022

Bericht door IngridZw »

Als je het klassieke rondje zuidwesten hebt gedaan kan je natuurlijk nu ook kiezen voor bv een rondje Denver of Salt Lake City. Wij hebben dit de 2de keer dat we naar de USA gingen ook gedaan. Je hebt dan een prachtig rondje met heel veel natuurschoon. Je kunt dan Moab toevoegen wat op de route ligt en je ziet meer van de staat Colorado incl. RMNP.
Rapid City is niet de meest geschikte plek om Mount Rushmore en Custer SP te bezoeken. Kies dan liever voor Keystone (wat op een steenworp afstand ligt van Mount Rushmore) of Custer. Dit zijn sowieso veel leukere plaatsen qua sfeer en je zit midden in de natuur.
Persoonlijk zou ik daar een extra nacht toevoegen zodat je eventueel ook Badlands NP kunt bezoeken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022

Bericht door jill1234 »

Dank voor je reactie, maar Las Vegas willen we er echt graag weer in.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022

Bericht door jill1234 »

Visser schreef:
26 jan 2021, 14:27
Net gauw op gezocht. Las Vegas Mount Rushmore is iets over 1000 mijl. dus 2000 mijl wat al 3200 km is.

Maar t rijden is zo relaxed....
Ik begrijp deze reactie niet? Waarom 2x 1000 mijl? We zijn geen rondje van plan maar een one way. Jammer dat er soms zo slecht gelezen wordt.
Overigens was ons vorige rondje 4000km (in totaal, dus ook de kilometers in de parken) en dat was helemaal prima voor ons in 23 dagen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022

Bericht door jill1234 »

Visser schreef:
26 jan 2021, 14:21
3000 km in 23 dagen, dat is echt niet veel. Dat is 600 mijl per week, nog geen 100 mijl per dag gemiddeld, het verkeer is niks zoals in NL. Ook binnendoor loopt het altijd lekker. dorpjes zijn ver van elkaar, en meestal 4 baans door t dorp of stadje.

Maar als ik je lijsje bekijk zonder de kaart erbij te halen is t zeer zeker meer dan 3000 km.
Heb de route in Google Maps staan, 3050 kilometer. Exlcusief dus de kilomters die je verder nog rijdt, met name in Yellowstone.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook een extra dag in South Dakota doen. En dan wellicht op verschillende campings staan; dat is het voordeel van een camper, je hoeft niets in- en uit te pakken, dus ik zou zo weinig mogelijk heen en weer rijden Ook in Yellowstone kun je meerdere campings nemen.

Het zou wel mooi zijn om nog een stop te doen tussen Zion en Capitol Reef. Bryce is een mogelijkheid, maar je zou ook kunnen kijken naar Kodachrome SP. Dat geeft je wat meer tijd voor de UT12.
Of rij voor de tweede nacht Zion als naar de oostkant van het park. Een andere mogelijkheid is om niet naar Zion Canyon te gaan, maar naar het Kolob-deel. En dan via Cedar City richting Capitol Reef. Zie voor die optie ons 2019-verslag.

Het wordt net iets krap in 23 dagen denk ik; misschien Rocky Mountain NP (zonder s, de Rocky Mountains zijn veel meer dan dit park) laten vallen?

Kies je bewust voor LV-Denver? Beginnen in Denver en eindigen in Las Vegas zou ook niet gek zijn. Dan heb je de wat langere en saaiere afstanden in het begin.

In 2004 deden wij dezelfde route (maar zonder Capitol Reef). Misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank Marianne! Ik dacht inderdaad al in South Dakota een dag tekort te komen en twijfelde zelf al om Rocky Mountain laten vallen.
Dat ga ik nog eens herschrijven.
Las Vegas- Denver is geen bewuste keuze, alleen scheelt het qua camperhuur zo'n 600 euro als je begint in Las Vegas; geen idee waarom.

Ik kan ook nog overwegen om de camper in Salt Lake City te huren en in 1 dag van Las Vegas naar Salt Lake City te rijden met een huurauto. Dan missen we Zion en Capitol Reef maar Zion zijn we al geweest en het biedt wel weer flink meer tijd voor de rest van de route.
Las Vegas willen we allemaal echt graag terug, dat is eigenlijk wel jammer want een rondje Salt Lake City zou beter zijn, kunnen we ook Moab meenemen.

Of misschien kan ik een stop over vlucht boeken; dat we een rondje Denver of Salt Lake City doen met een stop over van 2 nachten in Las Vegas.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Toch nog gepuzzeld en gezien dat Moab wel een optie is (ten koste van Zion (al geweest) en Capitol Reef.

dag 1: vlucht naar Denver
dag 2: Denver- Cheyenne
dag 3: Cheyenne - Rapid City
dag 4: Rapid City
dag 5: Rapid City
dag 6: Rapid City - Buffalo
dag 7: Buffalo- Cody
dag 8 : Cody- Yellowstone
dag 9 : Yellowstone
dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone - Grand Teton
Dag 13: Grand Teton
Dag 14: Grand Teton- Dinosaur
Dag 15 :Dinosaur -Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab - Monument Valley (pas in de middag naar Monument Valley)
Dag 18: Monument Valley- Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon- Kingman
Dag 20: Kingman- Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: vlucht naar NL
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Tantelotje »

Ik vind dit een mooie route, en ik ben dol op Moab, dus wat dat betreft zit je goed :D

Toch wil ik je nog twee wijzigingen ter overweging meegeven, met beide als doel om wat extra tijd in Moab te genereren. Idealiter heb je daar 3 overnachtingen om Arches, Canyonlands en Dead Horse SP te kunnen bezoeken (overigens kan een Jeep huren in Moab ook erg leuk zijn om bijvoorbeeld Canyonlands te ontdekken, wij deden dit in 2016).

Tenzij je in Cody tijd vrij wilt maken voor de musea/rodeo etc. (en dan heb je er misschien weer meer tijd nodig dan je er nu hebt) zou ik het zeker skippen. Die nacht die je dan 'over hebt', kun je extra bij Moab zetten.

Een andere optie zou zijn precies het tegenovergestelde van wat Marianne aangaf, namelijk je tijd naar/bij/van de Black Hills anders indelen.
Het hangt natuurlijk volledig af van jullie plannen ter plaatse maar ook van hoe laat je de camper op kunt halen.
Maar misschien is het volgende een idee.

Als je een early bird hebt voor de camper, kun je overwegen om er na het boodschappen doen maar gewoon een rijdag van te maken. Dan sta je tegen het avondeten in de Black Hills. Volgens mij mis je namelijk niks aan Cheyenne :wink: Dan heb je vervolgens 2 volle dagen om de Black Hills te verkennen, inclusief Badlands. Op de dag naar Buffalo kun je dan via Devils Tower rijden.

Als je geen early bird hebt, zou ik Cheyenne nog steeds skippen. Als je een uurtje langer doorrijd (scheelt de volgende dag weer een uur), sta je bijvoorbeeld bij Scottsbluff NM. Best een leuk monument om even te kijken en misschien te overnachten. De volgende dag op tijd richting de Black Hills. Dat is volgens maps 3 uur rijden. Daar komt wat extra tijd bij, maar dan zou je toch prima nog voor de middag in bijvoorbeeld Custer moeten kunnen zijn. In de middag de rijroute door Custer NP en bijvoorbeeld Iron Mountain Highway (heet dat ding zo?) en relaxen of wandelen bij Sylvan Lake. De Needles Highway kan/mag niet met en camper.
's Avonds kun je dan naar de avondceremonie bij Mount Rushmore en de volgende morgen ga je, al dan niet na een bezoek aan Crazy Horse memorial, richting Badlands. Daar heb je dan de rest van de dag voor en de dag erop rijdt je door naar Buffalo, ook nu via Devils Tower. Overigens kun je daar heel leuk rond de rots lopen, ongeveer een uur.

Beide 'Black Hills scenario's ' geven volgens mij voldoende tijd voor de hoogtepunten en leveren je bovendien een overnachting op die je bij Moab kunt zetten. Hoe dan ook: het is een prachtig gebied waar je doorheen gaat, dus het wordt sowieso een prachtige reis!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@Tantelotje : dank! Ik had me overigens vergist en heb een extra dag; dus een extra dag Moab kan sowieso.
Early Bird moet ik even bekijken want is een flinke som geld.
Heb nog even gekeken naar de routes en die met Moab spreekt ons het meeste aan. Hebben mijn man en jongens ook weer route66 wat ze vorige keer geweldig vonden en we pikken de Grand Canyon nog even mee (vorige keer echt maar een paar uitzichtpunten gedaan, 2 van ons waren niet lekker, dus hier een keer terug is ook geen straf)

Ik kom dan op 3300 kilomter, zal alles bij elkaar dan wel 4000 worden en dat is wat we de 1e keer ook gereden hebben en vonden we toen niet teveel en genoeg rustmomenten.

Krijg er helemaal zin in :-)
Ik ga South Dakota nog eens goed bekijken wat we daar willen en dan kijken of we 3 nachten op 1 plek blijven of toch beter op 2 plaatsen overnachten. Idem voor Cody en Buffalo: misschien kan dat samen in 1 nacht.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook zeker een extra nacht Moab doen.

Camper ophalen en dan doorrijden naar SD is wel veel denk ik; wij deden het met de auto, met een aantal pauzes onderweg, en zijn tot Hot Springs gekomen. Op zich is dat een mooie stop, we stonden daar op een leuke KOA camping.
Jammer dat je nu Capitol Reef mist, of zijn jullie daar al geweest? Ik zou na Moab de route via Capitol Reef wel mooi vinden. Zeker als je de GC al hebt gezien.

Dag 17: Moab - Capitol Reef (met onderweg Wild Horse Canyon, Goblin Valley
Dag 18: Capitol Reef
Dag 19: Capitol Reef - ?
Dag 20: ? - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : ik heb jullie 2004 verslag gelezen: leuk! Ik las daarin dat jullie in South Dakota weinig buitenlandse toeristen zagen. Is het nu nog steeds rustiger daar dan in het Zuid Westen? Is natuurlijk al even geleden ;-)
Of zijn campings boeken daar net zo'n uitdaging als Yosemite en Zion?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : Capitol Reef nog niet geweest, heb even gepuzzeld en zou inderdaad kunnen:
dag 1: vlucht naar Denver
dag 2: Denver- Cheyenne
dag 3: Cheyenne - Rapid City
dag 4: Rapid City
dag 5: Rapid City
dag 6: Rapid City - Buffalo
dag 7: Buffalo- Cody
dag 8 : Cody- Yellowstone
dag 9 : Yellowstone
dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone - Grand Teton
Dag 13: Grand Teton
Dag 14: Grand Teton- Dinosaur
Dag 15 :Dinosaur -Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab -Capitol Reef
Dag 19: Capitol Reef
Dag 20: Capitol Reef - Zion (1 nacht, dan kunnen we deze middag naar de Narrows, dat hebben we vorige keer niet kunnen doen)
Dag 21: Zion- Las Vegas, camper inleveren; vroeg weg dus maar we winnen een uur.
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: vlucht naar NL

In deze route zitten 2 lange reisdagen: dag 3 en dag 14. Daar kan ik wel mee leven. Ik kijk nog even naar Cheyenne, maar zonder early bird ben je als je pech hebt pas om 16 uur op weg, dan nog boodchappen doen, dus eigenlijk wil ik die dag max 2 uur rijden.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

In tegenstelling tot anderen zijn wij geen fan van rodeo's maar buiten dat vonden wij Cody juist wel een leuke afwisseling en ook het typische westernsfeertje wat er hangt. Als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis, natuur en cultuur van het oude westen dan is het Buffalo Bill Center of the West museum echt een aanrader. Wij reden vanuit Cody via de Beartooth Hyw naar Yellowstone. Schitterende route.

Ik ben dan wel geen Marianne aan wie je de vraag stelt, maar wij waren 5 jaar geleden in South Dakota en wij vonden het daar een stuk minder druk dan bv in Zion of in de andere populaire parken. Ik ben trouwens wel benieuwd wat de beweegredenen zijn om te kiezen voor Rapid City. Het is nl een vrij grote niet echt aantrekkelijke stad en de omgeving van Custer SP is veel mooier Het is natuurlijk een keuze maar dit was onze indeling:
1e dag naar Keystone ('s avonds ceremonie Mount Rushmore)
2de dag Keystone (bezoek Custer SP)
3e dag Keystone - Deadwood (via de Interstate naar Badlands en terug via Hyw 44)
In Deadwood zit je al wat noordelijker richting Devil's Tower.

De route er prima uit al heb ik wel vraagtekens bij dag 20. Het is best een behoorlijke afstand en vooral de UT 12 in het begin wil je toch ook wel de nodige tijd aan besteden. Misschien toch eventueel overwegen om i.p.v. 2 nachten Capitol Reef te kiezen voor een tussenovernachting. Je kunt dan in de voormiddag nog verblijven in CR en je hebt in Zion meer tijd over.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ingrid; dank voor je reactie; Rapid City wordt het niet , het worden 3 nachten die omgeving maar ik moet daar even verder naar kijken; heb nog niet gekeken naar campings in die regio en een goede uitvalsbasis.
1 nacht Capitol Reef kan inderdaad ook; waar zou jij die extra overnachting dan zetten? In Bryce zijn we al geweest.

Ben nu meer bezig met de reis van 2022 dan met de geboekte reis van 2021 (Canada)
Ga er al van uit dat deze zomer niks wordt, maar kan gratis annuleren bij code geel,oranje en rood. Pubers hebben aangegeven dat hun voorkeur uit gaat naar de USA; dus denk dat we , als het dit jaar niks wordt, Canada even parkeren. USA is toch afwisselender voor wat onze jongens willen.
Canada lijkt ze ook gaaf hoor, maar USA net wat meer ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Wat Marianne ook al eerder aangaf: Kodachrome SP lijkt me een heel mooi gebied voor een overnachting op weg naar Zion en het ligt op de route. Je zit dan ongeveer op de helft van de afstand.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door covri »

Ik begrijp het even niet @jill1234 , je hebt toch nog een topic open staan?

viewtopic.php?f=8&t=76554

Gaat dat definitief niet door of is deze deze al voor over een paar jaren?

Edit: zie dat deze reis voor 2022 zou zijn. Gaat 2021 definitief niet door?
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@covri : Deze reis is inderdaad voor zomer 2022. De reis naar Canada zomer 2021 gaat vooralsnog door maar ik heb er wel een hard hoofd in. Om een beetje bezig te blijven zijn we alvast begonnen met zomer 2022, los van of zomer 2021 doorgaat. Als 2021 doorgaat willen we alsnog in 2022 weer gaan :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer