Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Cobert »

Er zijn ook diverse YouTube-filmpjes die een goed beeld geven. Bijvoorbeeld deze:

Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Leuk filmpje, anderhalf uur; ik zal er eens goed voor gaan zitten ;-)
Grapje, ik ga hem versneld afspelen straks. Dank voor het delen!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Die Beartooth Highway gaan we doen; youtube en streetview stellen gerust. Alleen het weerbericht checken tegen die tijd. Ik heb een globale planning gemaakt voor Yellowstone. Graag hoor ik of dit een beetje logisch is en of ik niet een must see mis.

Dag 1 Yellowstone:

Vanuit Cody willen we naar Red Lodge rijden en dan de Beartooth Highway volgen; onze 1e nacht in Yellowstone staan we op Pebble Creek. Tegen zonsondergang willen we wild spotten bij de Lamar Valley.

Dag 2 Yellowstone
Vandaag willen we dan richting Mammoth Hotsprings rijden; ik lees dat bij Roosevelt regelmatig beren worden gezien. Is dat bij Roosevelt Lodge? op de weg van Lamar Valley naar Mammoth? (zie plaatje google maps)

En onderweg naar Mammoth Hotsprings lijkt me de Hellroaring Creek trail mooi. Iemand ervaring met deze wandeling? Las wel dat bearspray aangeraden wordt. Na deze wandeling willen we dan Mammoth Hotsprings bezoeken en dan via Norris Geyser Basin naar Canyon Campground waar we 1 nacht zullen staan.

Dag 3 Yellowstone

Vandaag willen we naar de Grand Canyon of Yellowstone. Daar willen we de Uncle Tom's trail lopen en naar Lower of Upper falls. Welke is mooier?
Daarna willen we via Hayden Valley (wild) naar Yellowstone Lake. Denk dat we gezien de tijd geen wandeling doen daar; is sowieso een mooie route langs het water, of niet? Daarna door naar West Thumb Geyser Basin en dan naar Madison waar we 2 nachten op Madison Campground zullen staan. Van West Thumb Gesyer Basin naar Madison komen we langs Old Faithfull; geen idee hoelaat het dan inmiddels is maar wellicht kunnen we hier al even kijken. Anders morgen,

Dag 4

Deze dag willen we geheel besteden aan het geysergebied. Overnachting Madison Campground.

Is dat een beetje reëel?
Bijlagen
image.png
Laatst gewijzigd door jill1234 op 18 apr 2022, 09:49, 4 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

jill1234 schreef:
17 apr 2022, 21:23
Daar willen we de Uncle Tom's trail lopen en naar Lower of Upper falls. Welke is mooier?
Ik spreek alleen uit eigen ervaring. Als je vanuit Grand Canyon Village de Grand Loop RD neemt dan krijg je na ca. 3 kilometer een afslag naar de Brink of the Upper Falls. Vanaf de parkeerplaats loop je een pad onderuit en eindig je bij de waterval. Je staat dan als het ware net boven de waterval die met donderend geweld naar beneden stort.(er is een omheining) Dit was zo indrukwekkend. Wij hebben al heel veel watervallen gezien maar dit overtreft alles.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Die noteer ik! Dank je! Kun je verder iets zeggen over de indeling in Yellowstone? Beetje logisch?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door josea »

Ik dacht dat dat uitzichtpunt Brink of the Lower Falls heette….
Je merkt het vanzelf: als je een wandelpad hebt, dat met switchbacks naar beneden gaat, heb je de goede, en kom je bij een platform dat bovenaan de waterval is, waar het water naar beneden stort.

Vergeet ook niet aan het einde naar Artist Point te gaan, waar je het iconische Yellowstone uitzicht op de waterval hebt!

Zie ook onze dag bij Canyon hier:
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... one_9.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ze natuurlijk ook beide doen. Loop in Canyon eens het visitor center binnen - dat is sowieso een bezoek waard - en overleg eens met een ranger wat de beste manier is om de watervallen te zien - ook gezien de drukte en parkeergelegenheden.
Ik denk dat de Lower het mooiste is, in elk geval de bekendste, en zeker van onderaf. Als je de Uncle Tom's trail doet zie je de Lower Fall natuurlijk al. Je neemt dan ook meteen Artist Point mee, hét beroemde punt om de Lower Fall te zien.
In 2015 liepen wij van de North Rim naar beneden voor de bovenkant van de Lower falls, zie hier. Hier sta je vlakbij de waterval; erg indrukwekkend!
Als ik onderstaand kaartje bekijk zou het ook mogelijk zijn om vanaf Uncle Tom's Trail door te lopen voor een uitzicht op de Upper Fall. Voor het punt waar Ingrid het over heeft (Brink of the Upper Fall) moet je echter naar de overkant.

image.png
image.png (430.03 KiB) 1194 keer bekeken

De indeling ziet er prima uit; alleen vraag ik me af of die Hell Roaring creek wandeling niet wat te veel is, dat is toch een lange wandeling? Je kunt het ook bij wat kortere wandelingen houden, zoals die naar Trout Lake.
Bij Mammoth zal je ook al aardig veel lopen.

En ja, Roosevelt is bij Roosevelt Lodge. Wij hebben daar nog ooit een beer gezien, je ziet ze altijd waar je ze niet verwacht. Goed rondkijken en stoppen als er ergens mensen aan de kant van de weg staan.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
17 apr 2022, 21:23
Vandaag willen we naar de Grand Canyon of Yellowstone. Daar willen we de Uncle Tom's trail lopen en naar Lower of Upper falls. Welke is mooier?
Eigenlijk is de vraag wat onduidelijk; je doet al die wandeling, dus dan zie je al de Lower Falls. Wat bedoel je dan precies met : naar de Upper of Lower Falls? Wil je een van beide van boven bekijken?

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

josea schreef:
18 apr 2022, 10:05
Ik dacht dat dat uitzichtpunt Brink of the Lower Falls heette….
Je merkt het vanzelf: als je een wandelpad hebt, dat met switchbacks naar beneden gaat, heb je de goede, en kom je bij een platform dat bovenaan de waterval is, waar het water naar beneden stort.

Vergeet ook niet aan het einde naar Artist Point te gaan, waar je het iconische Yellowstone uitzicht op de waterval hebt!

Zie ook onze dag bij Canyon hier:
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... one_9.html
Ik zie dat ze allebei bestaan; brink of te upper falls en brink of the lower falls. Ik ga straks uitzoeken welke van de 2 hier bedoeld wordt.
Artist point staat genoteerd! Jullie dagverslag gelezen; super leuk, heb het opgeslagen om jullie volledige reisverslag te lezen :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Martin & Marianne schreef:
18 apr 2022, 10:20

De indeling ziet er prima uit; alleen vraag ik me af of die Hell Roaring creek wandeling niet wat te veel is, dat is toch een lange wandeling? Je kunt het ook bij wat kortere wandelingen houden, zoals die naar Trout Lake.
Bij Mammoth zal je ook al aardig veel lopen.

En ja, Roosevelt is bij Roosevelt Lodge. Wij hebben daar nog ooit een beer gezien, je ziet ze altijd waar je ze niet verwacht. Goed rondkijken en stoppen als er ergens mensen aan de kant van de weg staan.

Marianne
De Hell Roaring Creek trail is bij mijn weten 6,4km; ik ga er nog eens naar kijken of ik kan vinden hoe lang je er mee kwijt bent. Leek me wel mooi, ook die suspension bridge waar je over moet.
Ik bedoelde inderdaad de bovenkant van de waterval, maar als ik het zo lees komen we met de uncle tom trail al op erg mooie plekjes en als we dan Artist point ook nog meenemen is het denk ik wel mooi geweest.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door josea »

Ik zou wel echt de wandeling naar beneden (en de klim naar boven) bij Brink of the Lower Falls maken! Is echt een hele andere ervaring om bovenaan bij een waterval te staan. Je kon het water bijna aanraken waar het naar beneden stort….
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Bij zowel de Lower als de Upper Brink sta je op een platform boven de waterval. Ik heb de filmpjes van ons nog even bekeken en zie dat wij ze beiden hebben bezocht. De Lower Brink is inderdaad indrukwekkender. Je hebt dan ook zicht op het verdere verloop van de rivier.
Ik heb geprobeerd een filmpje toe te voegen maar heb geen idee hoe ik dit moet doen. Kan iemand mij dit uitleggen?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Staat genoteerd Ingrid dank je!

@Martin & Marianne : wat betreft de Hell Roaring Creek trail: dat is een beetje verwarrend. Hier staat dat hij ruim een uur duurt (ruim 3km) https://www.alltrails.com/trail/us/wyom ... -river?u=m
Maar hier staat 3 tot 5 uur en 9.9 km https://www.nps.gov/thingstodo/yell-tra ... oaring.htm

Dus ik moet dat als ik tijd heb nog even goed bekijken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door hemmie »

De link die jij geeft uit Alltrails is slechts het stuk tot de Yellowstone river, er is nog een Hellroaring Creek Trail in Alltrails, die is ruim 14mi.
Terug in Texas!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

hemmie schreef:
19 apr 2022, 13:52
De link die jij geeft uit Alltrails is slechts het stuk tot de Yellowstone river, er is nog een Hellroaring Creek Trail in Alltrails, die is ruim 14mi.
Ik denk dat die van de NPS site de juiste is; 9.9km .Dat is wat ver gezien de rest van het programma van die dag. Maar die van Alltrails uit mijn link is dan misschien tot de suspension bridge inderdaad; dat lijkt me ook al mooi. Die 14 mijl van die andere op alltrails weet ik dan ook niet.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

In mijn 'best easy dayhikes Yellowstone' staat de variant van 6,5 km beschreven.
Deze gaat over de brug (na 1.6 km), tot aan de Hellroaring Creek.
Je kunt natuurlijk net zo ver gaan als je wilt
image.png
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 apr 2022, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank je; ja dat klopt; wel jammer dat je dezelfde weg terug moet lopen; dat is vaker zo met trails in de USA. in Nederland lopen we altijd een rondje ;-). Maar ik zet hem in het roadbook en we kijken wel of en hoe ver we gaan. Ik moet me nog verdiepen in Mammoth Hotsprings; nu nog geen idee hoeveel tijd je daar nodig hebt dus pas als ik dat weet kan ik kijken hoeveel tijd we hebben voor deze wandeling.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door hemmie »

Is die 9.9km niet enkele reis? Dan klopt dat wel ongeveer met 14mi heen en terug.
Terug in Texas!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Parkeren bij Mammoth Hotsprings: is dat een ding? Of is het daar minder druk dan in het geyser gebied?
En als we rond 8 uur op de parkeerplaats van het Old Faithful visitor centre zijn; is dat op tijd? Of liever nog eerder? Als ik het goed begrijp zijn vanaf daar vele kilometers te lopen over boardwalks naar diverse geysers. Plan is om daar dus de hele ochtend te vertoeven en na de lunch richting Grand Pismatic Spring te gaan; hopelijk vinden we daar een parkeerplek, anders later op de dag nog eens proberen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Parkeren is overal wel een ding. Bij Mammoth Hot Springs zijn er wel mogelijkheden iets verderop, bij het hotel, dus als het niet tegenover de Hot Springs lukt kun je het verderop proberen.
Wij hebben altijd overnacht bij OF dus geen idee hoe het parkeren daar is. Probeer er zo vroeg mogelijk te zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer