Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Even weer een update: Badlands NP was prachtig! En niet druk! KOA Mount Rushmore was een waar resort; enorm groot met allerlei faciliteiten. Heerlijk om een middag te relaxen,zwemmen en een wasje te draaien. Einde middag naar Mount Rushmore gereden; leuk om even te zien.
De volgende dag via Deadwood en Devils Tower naar onze prachtige campingplek in Bighorn National Forest gereden. Middle Fork campground; maar 10 plekken; super mooie plekken, aan riviertje, in bos. Echt heel gaaf. Tot nu toe kunnen we overigens zonder problemen parkeren met onze 30ft camper; dit zal vanaf morgen in Yellowstone wel anders worden.
Vanmiddag in Cody Old Trail town bezocht; erg leuk! Daarna even gezwommen met de jongens en straks gaan we naar de Rodeo. Vanaf morgen zullen we een tijd offline zijn denk ik; want de komende 5 dagen zijn we in Yellowstone/Grand Teton.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Inmiddels in Vernal aangekomen. Yellowstone was super! Overal zonder problemen onze 30ft camper kunnen parkeren. Hadden we niet verwacht! Alles kunnen doen wat we wilden; alleen de grand prismatic spring was niet goed zichtbaar vanwege de vele damp; wij pikten die de laatste ochtend mee en ik had al gelezen dat de ochtend niet de beste tijd was voor deze, maar je kan niet alles hebben :-)
Daarna 2 nachten in Grand Teton geweest; eerste nacht op Colter Bay, 2e nacht op Signal Mountain. 2 van ons waren deze dagen niet fit, we hebben de "loop" met de uitzichtpunten gereden maar verder aan het meer gelegen en gezwommen. Helaas niet gewandeld. Nu is iedereen weer fit, dus morgen gaan we in Arches de schade inhalen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Old Faithful »

Je berichten wemelen van termen als prachtig, erg mooi, gaaf en super. :thumbup:
Ga zo door, met genieten. :thumbup:
Groet,

Old Faithful
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Sandramarcel »

Leuk om te lezen! Wij hebben voor volgend jaar een soortgelijke route gepland, ik lees dus graag mee!
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Saskia45 »

Klinkt goed, veel plezier in Utah!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dankzij de opmerking van Saskia over de slechte weg en de vele haarspeldbochten op de weg van Vernal naar Moab, zijn wij linksom gegaan (dus niet rechtsom via Dinosaur, Colorado, maar via Price in Utah) 10 mijl om, maar het reed een stuk relaxter; had naar aanleiding van de opmerking van Saskia even gegoogeld en las inderdaad dat via Dinosaur een tijdrovende zaak zou zijn. En aangezien mijn man het rijden best wel vermoeiend vindt besloten we maar een andere weg te nemen. Vorige reis zaten we in parken met shuttles (Yosemite, Bryce, Zion, Grand Canyon); dit jaar helemaal niet en dat valt voor mijn man best tegen zo nu en dan; dus volgende keer doen we een korter rondje (of kortere one way), of we zoeken de parken met shuttles weer op. We waren rond 12.30 bij de ingang van Arches waar maar 1 auto voor ons in de "rij" stond. Het was zwaar bewolkt en wellicht daarom niet druk; sterker nog; de parkings waren vaak nog niet voor de helft gevuld! We hadden het zoveel drukker verwacht! Maar wat een prachtig park! Alle uitzichtpunten bekeken en een paar kortere trails gelopen (uit mijn hoofd: window trail, Balanced Rock, Delicate Arch viewpoint trail). Daarna naar Devils Garden; wat een plaatje! Echt zo mooi! Heerlijk vlees op de fire pit en genieten maar van het uitzicht en de ondergaande zon. De volgende dag was heel mooi weer; dus bepaalde uitzichtpunten nogmaals gedaan voor de foto met blauwe lucht :lol: . Ook nog de Landscape Arch trail gelopen en daarna naar Dead Horse Point State Park en Canyonlands geweest. Ook hier weer zo rustig en zo mooi!
Nu staan we op de camping in Moab (voorheen Canyonlands Resort, nu Sun Outdoors Moab Downtown). Het heeft wifi en een zwembad dus de pubers klagen niet, maar man en ik vinden deze camping niet zo. Alleen maar grind en een paar bomen, maar geen gras of iets van leuke aankleding en aan een drukke weg gelegen. Maar ach, wasje gedraaid en morgen een vrije dag hier; even niks op de planning, behalve wat rondlopen door Moab en 's avonds uiteten. Ga straks de tips die in mijn roadbook staan even bekijken om te kijken waar we willen eten. Zondag door naar Capitol Reef. Het gaat snel nu. Woensdag leveren we de camper in in Las Vegas en vrijdag vliegen we alweer naar huis. Wat hebben we al veel gezien en gedaan! Echt overweldigend; en echt overal rustig. Man denkt dat het al naseizoen is; ik denk dat er door covid minder buitenlandse toeristen zijn. Hebben in Arches pas voor het eerst (en voor het laatst) andere Nederlanders gehoord. Nu nog een weekje genieten en dan weer nieuwe plannen maken. Mochten jullie ideeen hebben, hoor ik het graag. Liefst dus minder kilometers; ondanks dat dit practisch evenveel kilometers (4000) zijn als ons rondje van 2019 voelt het alsof we veel meer rijden. Ik denk doordat we geen shuttles hebben :)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Hans B »

Ik leees dat je partner alles alleen rijdt, dan kan ik me voorstellen dat hij s-avonds goed stuk zit.
Maar waarom rij jij niet? Of mag dat van het contract niet.
Mijn vrouw en ik rijden altijd afwisselend uur op uur af.
En ja de meeste mensen verkijken zich behoorlijk op afstanden gecombineerd met wandelingen en opgedane indrukken.
Ik zeg dan ook vaak : Less is More.
Maar al met al een pracht ervaring die niemand je afneemt.

Groet vanuit een heet Ft.Myers (FL) waar wij nu met onze camper rijden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik durf dat bakbeest niet te rijden....maar het gaat verder prima; hadden alleen de 1e week veel kilometers. Volgende keer weten we dat een kleiner rondje/one way doen als er geen shuttles in de parken zijn. Gister een dag helemaal niks gedaan in Moab; beetje door het dorp gestruind, gezwommen en uiteten geweest (bij Zax, lekker!) Soms is zo'n dag ook nodig en gelukkig hadden we die ruimte met 3 nachten Moab.
We vertrekken zo naar Capitol Reef.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Saskia45 »

Zo herkenbaar, je bericht over best vermoeiend voor manlief, maar 31ft zag ik niet zitten, tenzij nood aan de man (dus wel rijbewijs geregistreerd). Wij hebben previes dezelfde conclusie: volgende keer minder rijden, 2 nachten ergens al lijkt 1 voldoende, en idd de full hookup camgrounds (Beaver, Bear Lake/Garden City, Cody en Moab) waren de minst leuke campgrounds vonden wij, ondanks zwembad.

Tip voor Capitol Reef: Cohab Canyon trail!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

:lol: Wij zeggen ook altijd volgende keer minder kilometers, maar nu hebben we voor september weer 7500 km in 4,5 week gepland. Mijn man rijdt ook alleen. Ik alleen in geval van nood. Ik heb het 1x gedaan, 3 dagen in een 27 ft en ondanks dat het goed ging, was ik blij de sleutels te kunnen overhandigen. Nu hebben we een truckcamper en ondanks dat die klein lijkt, is hij toch 25 ft (Fraserway).
Maar we hebben zelden of nooit echt een probleem gehad met de route. Nu hebben we wel 2 lange reisdagen achter elkaar, maar dat komt omdat we rond Yellowstone hebben zitten knutselen i.v.m. de overstromingen en de noord- en noord/oostingang nog steeds dicht zijn. En later een te lange dag, maar die is ons gewoon ontglipt. Eigen schuld dus. Verstand op nul, muziekje aan en doorgaan met ademhalen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

O wow, 7.500 km, in 4.5 weken, dat vind ik echt wel veel! Wij hebben gister de camper ingeleverd en zijn nu in een hotel (The Mirage) in Las Vegas.
Wij zijn uitgekomen op 4.397 kilometer in 19 camperdagen. Dat vonden we eigenlijk wat teveel, dus volgende keer proberen we op 3.500 uit te komen in die 19 camper dagen. Nu nog even in de gekte van Las Vegas en dan zit het er op.
Bedankt voor alle goede tips en tot binnenkort waarschijnlijk, want nieuwe plannen borrelen alweer op. :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn erg onrustig altijd, maar toegegeven, dit is best serious business :lol: . Het is niet aan ons besteed om een paar dagen op dezelfde plek te blijven om "uit te rusten". Daar worden we niet blij van, en uitrusten doen we thuis wel weer. Er is zoveel te zien en te doen, en we zien liever een beetje van veel, dan veel van een beetje.
Gelukkig zit iedereen anders in elkaar, anders zou het leven ook maar saai zijn.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dat is zeker waar! Iedereen beleeft een vakantie anders en krijgt van andere dingen energie. Helemaal prima dus.
Wij zijn vanmiddag thuisgekomen; de wasmachine staat aan en de boeken van de kinderen zijn gekaft :-)
Even bijkomen en nagenieten en dan weer nieuwe plannen maken!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Nagenieten dus maar en inderdaad plannen maken voor een volgende keer :thumbup:
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door KatyHG »

jill1234 schreef:
14 jul 2022, 19:19
Roadbook is geprint, 92 blz :-), alle reserveringen geprint (camping, hotel), esta's geprint etc
Nu de puntjes op de i: af en toe willen we...
@jill1234 : wij gaan deze zomer voor het eerst met een rondreis maken met de camper door Zuidwest Amerika (Las Vegas, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Bryce, Zion, Goldfield, Yosemite, San Francisco, Monterey, Pismo Beach, Long Beach, San Diego). Bijna alle reserveringen zijn rond. Ik heb alles bijgehouden in een documentje, maar daar wil ik nu een overzichtelijk roadbook van gaan maken, dat we er ter plekke steeds bij kunnen pakken. Door het voor te bereiden hoeven we als we eenmaal daar zijn minder op te zoeken en dat is wel handig als de wifi zwak (of afwezig) is. Met interesse heb ik jouw zorgvuldige voorbereidingen gelezen en je opmerking over een roadbook (zie quote). Is het mogelijk jouw roadbook eens in te zien? Alle begrip als je het liever niet hebt, hoor. Dan doe ik het gewoon op de manier die mij het beste lijkt.
Het komt steeds dichterbij, we hebben er zoveel zin in!!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

KatyHG schreef:
19 feb 2023, 12:47
Is het mogelijk jouw roadbook eens in te zien?
Tuurlijk mag dat! Maar het is geen hoogstaand iets hoor. ;-)
Stuur maar een privé berichtje met je mail, dan stuur ik het per mail op.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door KatyHG »

Dank je wel, @jill1234 !
Als het goed is heb je nu een privé berichtje binnen met daarin mijn mailadres.
:thumbup:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

KatyHG schreef:
22 feb 2023, 16:59
Dank je wel, @jill1234 !
Als het goed is heb je nu een privé berichtje binnen met daarin mijn mailadres.
:thumbup:
Klopt! Ik heb beide roadbooks (2019 en 2022) zojuist per mail verstuurd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer