Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Deze wordt het Fleur! Dank! De 3 mannen hier zijn enthousiast ;-)

@Martin & Marianne : jullie zijn een paar keer in Yellowstone geweest , dus even een vraag specifiek aan jou Marianne: wij gaan vanuit Cody, via de Beartooth Highway naar Yellowstone en heb eerst 2 nachten Canyon en daarna 2 nachten Madison geboekt. Nu vraag ik me af of we niet beter de 1e nacht in Yellowstone op Pebbles Creek kunnen staan. Deze is via recreation.gov te reserveren (nu nog niet) en niet via yellowstone national park lodges.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat is niet gek. Zie ook mijn reactie in het topic van Leonklundertje.
He lijkt mij een leuke camping. Tot nu toe was die niet te reserveren en daarom hebben wij er nooit gestaan, maar staat wel op mijn lijst voor als we nog eens naar Yellowstone zouden gaan.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Het lijkt mij ook een mooie camping! En ideaal voor in de vroege ochtend bij Lamar Valley hopelijk wild te spotten.
Ik ga deze proberen te reserveren tzt en annuleer die nacht Canyon nog niet.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Fleur1994 »

Leuk Jill!! :clap: Veel plezier alvast! :D
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Vanuit South Dakota hebben we een overnachting in Buffalo gepland, als tussenstop voor Cody. Nu zie ik dat Buffalo vlakbij het Bighorn national forest ligt en daar heb je mooie natuurcampings zie ik op de site van recreation.gov. Ik kan hier op het forum echter niks vinden over 1 van deze campings (Middle Fork, South Fork en Prune Creek bijvoorbeeld). Toch lijkt me dit gebied wel de moeite waard en het lijkt me leuker dan op een commerciële camping in Buffalo staan; we staan deze vakantie namelijk al relatief veel op een commerciele camping (2 nachten KOA Mount Rushmore, 1 nacht KOA Cody en 2 nachten in Moab)
Iemand ervaring met dit gebied en/of 1 van deze campings?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Weer aan het roadbook gewerkt en dan borrelen er weer wat vragen op:

1) Nadat we met een early brid de camper in Denver ophalen gaan we boodschappen doen en naar RMNP. Ik verwacht rond een uur of 3 zeker op de camping te zijn (hopen op plekje op Glacier Basin Campground).Idee is om dan vanaf de camping naar Sprague Lake te lopen (ongeveer 20 minuten) en vanaf bushalte ‘Glacier Gorge Trailhead’ kunnen we een korte wandeling maken naar de Alberta Falls.
De volgende dag willen we de Trail Ridge Road rijden; ik heb gelezen dat het visitor centre ongeveer op het hoogste punt ligt; Als we daar omkeren hebben we dan het mooiste stuk gehad? Of beter doorrijden zodat we Fairview Curve en Kawuneeche Valley ook kunnen meepikken? Dat kost wel een paar uur extra. Als we omdraaien bij het visitor centre hebben we nog tijd om in de middag met de Shuttle naar Bear Lake te gaan en daar een wandeling te maken naar Nymph lake en Dream Lake.
Wat is de beste keuze om de beste indruk van het park te krijgen?

2) Vanuit Koa Mount Rushmore willen we Badlands NP bezoeken. Het is nog best een stuk rijden tot de Badlands Loop Road; is dit een saaie weg of is er onderweg nog iets te zien? Route zal zijn Mount Rushmore- Interior- Badlands Loop Road- Wall- Koa Mount Rushmore
In Badlands NP willen we 3 korte trail lopen: (Notch Trail , Saddle Pass trail en Door Trail) Zijn dit goede keuzes om een goede indruk van het park te krijgen? We hebben 1 volle dag de tijd.

3) Als we van Mount Rushmore richting Cody rijden (met een overnachting in de buurt van Buffalo, Bighorn National Forest) rijden we via Devils Tower. We komen dan ook langs Spearfish, het middelpunt van Amerika. Is daar iets te zien? of geen stop waard?

Wederom bedankt!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het mooi is om de TRR te doen tot aan het visitor center. Wij vonden het westelijke deel ook aardig, maar het is nog een lange rit naar de vallei en fie rit is minder mooi dan het stuk tussen het visitor center en het oostelijke deel. Het verslag van onze rit van Grand Lake naar Estes Park geeft wel een aardig idee denk ik. De volgende dag reden we naar het visitor center heen en weer. Wij vonden de Tundra Communities Trail een aanrader.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 dec 2021, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank je! De Tundra trail had ik al in mijn roadbook staan, vermoedelijk naar aanleiding van jullie reisverslag. Denk dat we tot het visitor centre gaan en dan in de middag naar Bear Lake area.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

jill1234 schreef:
19 dec 2021, 10:49
2) Vanuit Koa Mount Rushmore willen we Badlands NP bezoeken. Het is nog best een stuk rijden tot de Badlands Loop Road; is dit een saaie weg of is er onderweg nog iets te zien? een goede indruk van het park te krijgen? We hebben volle dag de tijd.
Met een volle dag te besteden heb je genoeg tijd voor Badlands. De beide routes ernaartoe zijn niet interessant, eigenlijk best wel saai. Wall is wel leuk voor een tussenstop maar voor de rest is er niet echt iets de moeite waard om voor te stoppen. Behalve dan voor een slang aan de kant van de weg. Eigenlijk wel bijzonder dat op een relatief korte afstand de natuur daar zo verandert van het groene in Custer SP naar het droge richting Badlands. Wij hebben in Badlands meerdere uitzichtpunten gezien en ik kan me herinneren dat we o.a. een mooie wandeling hebben gemaakt met informatie onderweg over het ontstaan van de natuur in het gebied. Volgens mij was dit de Door Trail.

Spearfish is niet heel bijzonder. Ik zou dan via Deadwood rijden. Dat is een leuk cowboystadje om even door te wandelen. Wij zijn van daaruit via de 14A richting Spearfish gereden. Dat is een mooie route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank je Ingrid; we rijden sowieso ook via Deadwood. Jammer dat Badlands wat uit de route ligt maar we gaan het wel bezoeken; lijkt me inderdaad best surrealistisch dat het landschap daar zo anders is. Ik had dat ook met Bryce, vond ik ook heel surrealistisch.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Heb de route nog eens in Maps gezet en nu denk ik dat het niet handig is dat ik 2 nachten Koa Mount Rushmore heb geboekt.
Na een lange reisdag vanuit RMNP komen we einde middag aan op de KOA Mount Rushmore. De dag er na willen we via Mount Rushmore naar Badlands en was het plan om terug te keren naar KOA Mount Rushmore. De volgende dag gaan we dan via Deadwood en Devila Tower naar omgeving Buffalo (Bighorn State Park). Maar ik denk dat we beter vanuit Badlands al naar Deadwood kunnen, dat scheelt dan namelijk de volgende dag ruim een uur en van Badlands naar Deadwood is net zo ver als van Badlands naar Koa Mount Rushmore..
Nu wide man graag 2 nachten op dezelfde camping maar ik ga dit toch eens in de groep gooien vanavond, want een uur extra rijden om 2 nachten dezelfde camping te hebben vind ik wat overdreven. Annuleren van 1 nacht kost 10 dollar geloof ik dus dat is te overzien.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Goed idee. Wij zijn ook vanuit Keystone via Badlands naar Deadwood gereden.
Als je van RMNP komt zou ik niet gelijk doorrijden naar de camping maar daarvoor bij Custer binnendoor de 89 nemen om toch even Sylvan Lake mee te nemen. Dan heb je dat maar gehad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Mag je daar met een 30ft camper rijden Ingrid? Ik ga sowieso even kijken of dat haalbaar is vanuit RMNP, of een te grote omweg (het is al een lange reisdag). Zou wel mooi zijn!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Old Faithful »

Hier is een kaart met de tunnels en hun afmetingen.

Veel succes en plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gast

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Gast »

@jill1234 ben uiteindelijk heeeeeeel benieuwd hoe je roadbook er uit ziet....
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Sylvan Lake ligt aan het begin van de Needles Hyw. Vanuit Custer kun je die gewoon met de camper bereiken. Ca. 30 minuten rijden heen en terug via de 89. Verderop aan de Needles Hyw is het niet meer geschikt voor grote campers.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Terpies schreef:
23 dec 2021, 10:34
@jill1234 ben uiteindelijk heeeeeeel benieuwd hoe je roadbook er uit ziet....
Nog even geduld ;-) De eerste 5 dagen zijn pas af. Als hij af is kan ik hem per mail sturen :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 1 dag van Estes Park naar Hot Springs. We deden onderweg nog wel wat stops, maar het was een redelijk lange rit. Met een camper zal het eerste stuk tot aan Loveland best wel veel tijd in beslag nemen denk ik.

De KOA Mt Rushmore, is dat die bij Hill City? Dat was wel een mooie camping, wij stonden daar toen twee nachten.

Marianne
Gast

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Gast »

jill1234 schreef:
23 dec 2021, 18:41
Nog even geduld ;-) De eerste 5 dagen zijn pas af. Als hij af is kan ik hem per mail sturen :-)
Graag! Ik hoor het wel :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben hem ook klaar verklaard, al kan het maar zo zijn dat er nog wat verandert. We gaan tenslotte in september pas. De overlap met de reis van Jill is m.n. het stuk South Dakota. Als iemand belangstelling heeft, hoor ik het wel. We rijden een rondje Calgary met Yellowstone, Noord en Zuid Dakota.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer