Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Zie trouwens dat de nachttemperatuur maar 16/17 is in Moab in augustus. In Las Vegas is dat 24. Dus komt goed.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Tantelotje »

Houd er rekening mee dat gemiddeldes ook naar boven kunnen afwijken. Wij waren al meerdere keren in Moab, in juni, juli en september en verbleven onder andere in cabins (op de camping tegenover Arches, die echt wel goed is, maar niet op loopafstand van het dorp). Had je me gevraagd waar het 's avonds/'s nachts warmer is, dan had ik waarschijnlijk gezegd dat er geen verschil is met LV.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

We zullen zien! We hebben overigens besloten wel de Trail Ridge Road te gaan rijden in RMNP. Na Streetview zijn we toch wel redelijk overtuigd dat dit moet lukken ;-)
Ik ben weer met het Roadbook bezig en ik vroeg me af of onderstaande haalbaar is op 1 dag:

Op dinsdag 16 augustus vanuit Koa Hot Springs naar Crazy Horse Memorial; daarna door naar Mount Rushmore en van daaruit naar Wall voor de Badlands Loop Road en overnachting bij Koa Rapid City. Zuivere reistijd met camper is iets van 5,5/6 uur. In Badlands willen we een kleine trail lopen (Door Trail) maar verder zal het stoppen bij de uitzichtpunten zijn. Is deze dag dan haalbaar? Kan moeilijk inschatten hoeveel tijd Crazy Horse en Mount Rushmore kosten.
Ik kan ook Badlands de dag er na doen maar dit geeft net wat meer ruimte op de route naar Cody de 2 dagen daarna.

Woensdag 17 augustus zouden we dan vanuit KOA Rapid City via Deadwood en Devils Tower naar Gilette of Buffalo kunnen rijden en dan donderdag 18 augustus naar Cody

Of is er een andere handigere/logischere indeling? We vertrekken op dinsdag vanuit Koa Hot Springs en moet donderdag in Cody aankomen. Willen die 3 dagen Badlands, Mount Rushmore,Crazy Horse Memorial, Deadwood en Devil's Tower bezoeken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Begrijp ik het goed dat je twee nachten in South Dakota hebt? En dan met 1 tussenstop naar Cody? Het lijkt mij wat gehaast op die manier. Ik heb geen ervaring met Badlands, kun je daar niet in het park overnachten zodat je tegen de avond of vroeg in de ochtend die wandeling kunt doen?
Bij Mt Rushmore kun je ook de avondceremonie meemaken, maar dan is een camping bij bijvoorbeeld Keystone wel zo handig.
Rij je vanuit RMNP in één dag naar Hot Springs?

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik heb 2 of 3 nachten in South Dakota. 3 wanneer ik een lange rit maak naar Cody vanuit de omgeving van Mount Rushmore. Dat is misschien wel beter, dan hebben we meer tijd voor South Dakota. Ja, vanuit RMNP gaan we in 1x naar Hot Springs, dat is ongeveer 6 uur rijden en vinden we prima. Ik heb eigenlijk 3 lange routes in die 3 weken. Dat is van RMNP naar Hot Springs, van South Dakota naar Cody en van Grand Teton naar Vernal. Op zich prima en af en toe een lange rit biedt ergens anders weer meer ruimte en rust.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Crazy Horse hebben wij alleen op afstand gezien. Mount Rushmore hebben we voorafgaande aan de avondceremonie bezocht en daarna nog een gedeelte van de ceremonie bekeken. Je hoeft dus niet perse MR overdag te bezoeken. Dat scheelt weer als je Badlands wilt bezoeken. Van de KOA camping naar Mount Rushmore is ongeveer een half tot driekwartier uur rijden. Dat zou te doen zijn maar mooier is misschien wel om te overnachten in het park zelf. Je zit dan midden in de natuur.

Wij zijn vanuit Keystone via Wall naar Badlands gereden. Daar gestopt bij wat uitzichtpunten, een wandeling gemaakt en teruggereden naar Deadwood. waar wij onze 3de overnachting hadden. Dit was prima te doen.

Als je 3 nachten hebt in South Dakota is het geen gek idee om op de 2de dag door te rijden naar Devil's Tower en daar overnachten op een camping zodat je naar Cody minder kilometers hebt. Er is daar ook een KOA camping zag ik.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ingrid, hebben jullie vanuit Keystone alleen Badlands gedaan of die dag ook nog tijd gehad om rond te kijken in Deadwood? En Mount Rushmore hebben jullie de avond er voor gedaan?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Mount Rushmore hebben we gelijk de 1ste avond na aankomst in Keystone gedaan.
In Deadwood hebben we na Badlands en na het inchecken de oude begraafplaats daar nog bezocht. Daar liggen historische figuren uit het oude western begraven zoals sheriff Bill Hickock en Calamity Jane.
Deadwood is verder vooral 's avonds erg gezellig. Leuke winkeltjes, saloons met life muziek en er wordt iedere avond een shootout uitgevoerd op Main Street.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door markro »

Bij de plaats Deadwood ligt een bezienswaardigheid met als thema buffels (opgezet door de acteur Kevin Costner), Tatanka: Story of the Bison (http://www.storyofthebison.com/). Het gaat vooral over de jacht op de buffels, zoals de Indianen dat deden om te voorzien in hun levensonderhoud, maar ook over hoe deze dieren bijna uitgeroeid werden.
Wij zijn er jaren geleden geweest, er kan best iets veranderd zijn in de loop der tijd, klik hier voor ons verslag, en dan op dag 18.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Leuke tips Ingrid en Makro! Dank!
Even een stomme vraag: ik heb via Travelhome een gratis account bij Roadtrippers. Nu heb ik daar net onze route ingevoerd en aangegeven dat we met een 30ft camper gaan en toen zag ik dat we tussen Yellowstone en Grand Teton echt een mega omweg zouden moeten rijden (7 uur pure reistijd, via Idaho) Dat lijkt me niet kloppen toch? Als ik in het programma ipv een RV een gewone auto aanvink dan hebben we wel de korte route.
Ik ga uit van een fout in het programma, maar even een extra check hier: de weg van Yellowstone naar Grand Teton is gewoon begaanbaar met een 30t camper?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

De wegen zijn goed begaanbaar voor campers. Misschien heeft het te maken met de Moose Wilson Road, de scenic weg door Grand Teton vanaf Moose naar Teton Village. Als je die hebt ingevoerd dan is dit gedeelte inderdaad verboden voor grote campers. Je kunt wel gewoon de 191 rijden vanaf Moose naar Jackson.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

De weg van Grand Teton naar Yellowstone is een normale weg, dus geen probleem voor grote campers. Je kunt bij twijfel ook altijd de NPS-sites checken. Hier staat niets over een eventuele max lengte.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank je! Ik dacht het al, maar fijn deze extra check!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Vanmiddag met het gezin samen aan tafel gezeten en de route doorgenomen. Toch nog wat kleine dingen gewijzigd.

Dag 1 AMS - Denver
Dag 2 Denver - RMNP (moraine campground)
Dag 3 RMNP (moraine campground)
Dag 4 RMNP - Keystone (bewust in 1 lange reisdag, dan kunnen we 2 nachten op dezelfde camping blijven, KOA Mount Rushmore
Dag 5: Badlands Loop Road. KOA Mount Rushmore
Dag 6: Mount Rushmore - Deadwood - Devils Tower - Buffalo. KOA Buffalo
Dag 7: Buffalo - Cody. KOA Cody
Dag 8: Cody - Yellowstone. Canyon Campground
Dag 9: Yellowstone. Canyon Campground
Dag 10: Yellowstone. Madison Campground
Dag 11: Yellowstone. Madison Campground
Dag 12: Yellowstone - Grand Teton. Colter Bay Campground
Dag 13: Grand Teton - Dinosaur NP
Dag 14: Dinosaur - Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab - Globin Valley SP - Capitol Reef. Fruita Campground
Dag 18: Capitol Reef. Fruita Campground
Dag 19: Capitol Reef - Valley of Fire
Dag 20: Valley of Fire - camper inleveren Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - AMS

Nu dus gekozen voor meer rust, dat wil zeggen: een extra nacht Capitol Reef, waardoor we dus wel in 1x van Capitol Reef naar V.O.F. gaan. Je kan niet alles zien en 2 nachten op 1 plek is iets wat pubers en man wel prettig vinden. Dus na overleg hiervoor gekozen. Idem wat betreft de lange rit van RMNP naar Keystone. Liever 1 lange rit en dan 2 nachten op dezelfde camping.

Denk dat we zo een mooie route hebben en we moeten daarna gewoon nog eens terug. ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad een mooie route! Wat betreft je opmerking over nog eens terugkomen: bedenk wel dat je bijvoorbeeld South Dakota niet makkelijk nog eens meeneemt. Ik blijf dat stuk erg gehaast vinden. Is het een overweging om RMNP over te slaan? Dat geeft je twee extra dagen en veel meer rust. Je kunt dat makkelijker in een volgende reis combineren, met de andere bezienswaardigheden in Colorado en bijvoorbeeld New Mexico.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ben ik helemaal met je eens Marianne! Mijn voorstel aan de heren in huis was om RMNP te laten vallen om zo meer tijd te hebben in South Dakota en Wyoming. Maar het was 3 tegen 1 dus helaas ;-)
Geven en nemen, geen probleem! Om een of andere reden is RMNP een must voor ze. Maar op zich kan het prima zo; voor Badlands hebben we geen volle dag nodig, daar volstaat een halve dag.
Ik moet nog even kijken waar ik in Grand Teton wil overnachten; ik had Colter Bay in gedachten maar die ligt in het noorden van het park en ik denk dat ik beter wat zuidelijker kan gaan zitten, ook met het oog op de lange reisdag de dag er na (naar Vernal/Dinosaur)
Ik moet nog eens bekijken wat we in GTNP willen doen. Ook ben ik nog in dubio over Moab. Gaan we voor 2 nachten Devils Garden en 1 nacht op een commerciele camping? Of 1 nacht Devils Garden en 2 nachten commercieel? Ik zelf neig naar het eerste maar voor de pubers is qua afwisseling commercieel ook leuk.
In elk geval leuk om er weer mee bezig te zijn! Gister KOA Cody geboekt en ik wil vandaag KOA Mount Rushmore boeken, maar tjee, die is duur! bijna 85 dollar per nacht. Dus ik ga nog even kijken naar een alternief in de buurt van Keystone, met zwembad. En anders boeken en snel weer vergeten ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Met de tijd die je overhoudt voor Custer SP vergeet dan niet om Sylvan lake te bezoeken. Dit ligt aan het begin van de Needles Hyw en met een camper eenvoudig te bereiken. Dit is zo'n mooi meertje, Geldt ook voor de omgeving (kijk maar eens op de afbeeldingen op Google Maps). Een wandeling rond het meer kost je ongeveer een uurtje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
04 okt 2021, 16:17
Ik moet nog even kijken waar ik in Grand Teton wil overnachten; ik had Colter Bay in gedachten maar die ligt in het noorden van het park en ik denk dat ik beter wat zuidelijker kan gaan zitten, ook met het oog op de lange reisdag de dag er na (naar Vernal/Dinosaur)
Je zit wel goed in Colter Bay, zo noordelijk is het nu ook weer niet. Wij hebben er al meerdere keren overnacht. Als je bij Jenny Lake wilt wandelen is het wel mooi als je daar in de buurt zit, maar ik geloof dat je daar niet met de camper kunt staan. Je zou ook een nacht Colter Bay en dan een nacht Jackson kunnen doen. Jackson is een leuke plaats, dan kun je daar 's avonds een kijkje nemen, en de volgende dag is de rit naar Vernal wat korter.
jill1234 schreef:
04 okt 2021, 16:17
Ook ben ik nog in dubio over Moab. Gaan we voor 2 nachten Devils Garden en 1 nacht op een commerciele camping? Of 1 nacht Devils Garden en 2 nachten commercieel? Ik zelf neig naar het eerste maar voor de pubers is qua afwisseling commercieel ook leuk.

Devils Garden is mooi voor dat deel van het park, en je mist de drukte bij de ingang, ook voor de andere delen van het park. Maar zoals je ook al aangeeft is een camping in Moab ook wel leuk. En voor een bezoek aan Canyonlands zit je in Moab prima. Om het nog wat lastiger te maken: ik heb begrepen dat je in dead Horse Point SP mooi kunt kamperen. :wink:

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Keuzes keuzes ;-)
Nu tot de volgende campings gekomen. Ik hoor het graag wanneer ik beter een andere keuze kan kiezen:
RMNP: 2 nachten Moraine Campground
South Dakota: 2 nachten Koa Mount Rushmore
Sheridan: 1 nacht Lazy R Campground
Cody: 1 nacht KOA Cody
Yellowstone: 2 nachten Canyon en 2 nachten Madison campground
GTNP: 1 nacht signal mountain campground
Dinosaur N.M.: 1 nacht Green River Campground
Arches: 2 nachten Devils Garden
Moab: 1 nacht Canyonlands RV Resort en campground
Capitol Reef: 2 nachten Fruita
Valley of Fire (of omgeving): ? Hier twijfel ik; V.o.F. is heel heet in augustus; de volgende dag moeten we de camper inleveren in Las Vegas en wil ik nog max 1,5 uur rijden. Is er een minder warme optie om die laatste nacht door te brengen in de camper?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door michelly »

Wat ik me kan herinneren heb je stroom op de camping in Valley of Fire. Dan kan je toch gewoon de airco aanzetten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer