Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door ClaireVHaut »

Zoals in een ander topic genoemd, is het plan om ergens half mei 2022 te vertrekken. We hebben 35 dagen de tijd.

Na sparren kwamen we grofweg tot de volgende te bezoeken plaatsen (er zit nog van alles tussen natuurlijk):

Yellowstone
Grand Teton
Dinosaur
Arches
Bryce
Zion
Las Vegas
Death Valley
Sequoia
Yosemite
San Francisco
Kustweg van SFO naar LAX
Los Angeles

We willen starten in Yellowstone iig.

Vooralsnog is deze uit de routeplanner van Tioga gekomen: https://tiogatours.nl/routeplanner/kaar ... 9/43239e7f
Start in Idaho Falls.

Op de een of andere manier LIJKT het logisch, maar ik kom het zelden tegen in de reisverslagen. Meestal start men in Denver of SLC.
Ik wil liever niet stukken 2 x rijden en dat voorkom ik alleen als ik via Denver omhoog rij en dan RMNP meeneem. Alleen lijkt er tussen Arches en Denver niet veel bijzonders te liggen en zit je direct op een bult aan kilometers.

Wat zien we (we = lees kinderen en ik) nu over het hoofd? Of denken we te ingewikkeld?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis CvH mei/juni 2022

Bericht door Galapogos »

Globaal gezien is dit een mooie route, maar toch zie je hem hier op het forum niet vaak verschijnen. Dat zal er deels mee te maken hebben dat veel forumleden Yellowstone pas bezoeken nadat ze eerder al een reis hebben gemaakt naar het zuidwesten. Het zuidwesten hebben ze dan dus al gezien, en op een vervolgreis combineren ze Yellowstone dan liever met Colorado, South Dakota en Moab (Arches/Canyonlands).

Het zal er ook deels mee te maken hebben dat je voor jullie beoogde traject een one-way fee voor de autohuur betaalt. Ook zullen vliegtickets en autohuur waarschijnlijk sowieso wat duurder zijn als je vertrekt vanaf een (regionaal) vliegveld in de buurt van Yellowstone, zoals Idaho Falls, Jackson Hole of Bozeman.

Tussen California, Nevada en Arizona geldt vaak geen one-way fee, en bovendien liggen er enkele grote vliegvelden waar je vaak redelijk betaalbaar heen kunt vliegen. Je zou bijvoorbeeld de volgende optie kunnen overwegen:
Las Vegas (1n) - Zion (2n) - Bryce Canyon (1n) - Salt Lake City (1n) - Yellowstone (4n) - Grand Teton (2n) - Dinosaur (1n) - Moab (Arches/Canyonlands) (3n) - Monument Valley (1n) - Page (2n) - Grand Canyon (2n) - Las Vegas (2n) - Death Valley (1n) - Yosemite (3n) - Sequoia (2n) - San Francisco (3n) - kustroute (2n) - Los Angeles (2n)

Gesuggereerde aantal nachten tussen haakjes, waarbij het vooral voor de steden heel erg zal liggen aan jullie wensen daar. Uit het andere topic begrijp ik dat jullie niet van de steden zijn, maar wel San Francisco willen bezoeken en mogelijk naar een pretpark willen. Met bovenstaand schema heb je genoeg tijd in San Francisco en genoeg tijd voor één volle dag pretpark in/bij Los Angeles, maar verder geen tijd voor de rest van die stad.

Je komt zo langs alle plekken die je aan wilt doen plus nog een aantal andere plekken die jullie volgens mij nog niet gezien hebben en die zeer de moeite waard zijn. Bovendien hoef je nergens hetzelfde stuk twee keer te rijden. In het andere topic schreef je dat jullie ruim een maand de tijd hebben voor de reis. Om hoeveel dagen gaat het precies? Met een dag of 35 kun je zoals je ziet bovenstaande route in principe wel rijden zonder te hoeven haasten, vooral als je niet te lang in de steden blijft.

Sequoia tussen Death Valley en Yosemite doen is niet zo logisch, kijk maar eens op de kaart. Er is geen snelle weg tussen Death Valley en Sequoia. Je moet óftewel onderlangs via Bakersfield, óftewel via de Tioga Pass en Yosemite NP. Die laatste is een (veel) mooiere route. Of je deze kunt rijden ligt wel aan de tijd van het jaar. In september zal het geen probleem zijn, in mei mogelijk wel, afhankelijk van de sneeuwval in de winter.

Mocht Los Angeles geen must zijn, dan kun je eventueel van Sequoia naar San Francisco via het mooiste deel van de kustroute. Los Angeles sla je dan over en je reis eindigt dan in San Francisco. Het ligt er waarschijnlijk aan of jullie nog naar pretparken als Disneyland of Universal Studios willen, daar las ik in het andere topic over. Die parken liggen in/bij Los Angeles.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door ClaireVHaut »

@Galapogos bedankt!

We gaan nu uit van 35 dagen idd.

Waar we vooral tegenaan liepen was de enorme afstand van SLC naar Yellowstone.. van Bryce naar SLC is al 430 km en dan van SLC naar Yellowstone nog eens 500..900 km.. Vandaar dat we dachten : laten we beginnen met Yellowstone en dan naar beneden. We hebben nu moeten kiezen . Rocky Mountains en Grand CAnyon of Yellowstone. Mij lijkt alles mooi, maar ik weet ook dat je meer mist dan dat je ziet en je niet onbeperkt tijd hebben.

Keuze maken dus.. en ik heb nog niets gezien van deze hele reis, net als mijn reisgenoten.Dus het gevoel dat we nu in deze route missen is er niet..althans niet echt

oneway fee is iets van 300 USD

Steden: San Fransisco willen we wel bezoeken, LA alleen als er tijd is en dan alleen vanwege Disney oid, maar geen must.

Ik zal de rest even op maps plakken eens zien hoe we uitkomen. GEvoelsmatig hik ik tegen Yellowstone en SLC aan
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Alles is ook mooi en hoe je het ook wendt of keert, je mist altijd meer dan je ziet. Goed excuus om nog eens te gaan vinden wij altijd :lol:
Tussen SLC en Yellowstone ligt ook nog Grand Teton NP. Daar een tussenstop scheelt alweer.
Rocky Mountains NP is ook heel mooi, dus niet direct een straf om daarlangs te rijden.
Amerika is nu eenmaal een groot land en soms ontkom je er niet aan om een echte reisdag in te plannen, puur om van A naar B te gaan. Maar heel vaak is het onderweg toch wel zo mooi dat dat geen probleem is. Zeker als alles nieuw voor jullie is.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. Op onze eerste reis, wel heel lang geleden, nl. in 1995, hebben we in 4 weken een rondje San Francisco gedaan met LA, Bryce, Zion, Grand Canyon, maar ook Teton en Yellowstone, met de camper. We hebben toen 7600 km gereden, maar niet echt het gevoel gehad dat we alleen maar aan het rijden waren. We waren wel zonder kinderen toen. Dat maakt misschien wel wat uit.

In 2006 hebben we een rondje Denver gedaan, ook incl. Yellowstone, Bryce en LA. Dit keer was onze zoon van 10 erbij.

Wij zijn echte kilometervreters en dus niet bang voor afstanden. Wij gaan juist altijd uit van een beetje zien van veel i.p.v. veel van een beetje. Als het bevalt, kun je altijd later nog proberen eens terug te gaan en een ander deel ervan zien.
https://jojostravelblogamerica.blogspot.com/
https://jojostravelusa2006.blogspot.com/
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik vind eens een dag lang in de auto zitten niet erg, maar niet constant. Ik ben meer van minder en goed dan veel en half. En ja.. dan zie ik dan minder maar wel goed.. En ik kan immers terug

Ik zal jouw verslag eens doorlezen @jojostravelusa O en mijn "kinderen". zijn dan 22 en bijna 25 ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in SLC begint valt het met de dagelijkse afstanden best mee.
Wat je je wel moet afvragen is of je in deze reis Yellowstone mee wilt nemen. Mei is nog echt heel vroeg in het jaar.
Ligt de periode nu wel min of meer vast? Want ik heb ook september of april/mei langs zien komen. Half mei/juni is weer anders.

Half mei tot half juni is zeker een prachtige periode. Hou wel rekening met het Memorial Day weekend (eind mei); dan is een park als Zion echt een absolute no-go.
Ik weet niet of je bewust eerst Sequoia doet in jouw voorstel en dan pas Yosemite? Het mooiste en kortse is om via de Tioga Pass naar Yosemite te gaan. Dit betekent echter wel een risico omdat die vaak vanaf het Memorial Day weekend open is, maar soms pas in juni. Er zijn wel noordelijker gelegen passen die eerder open zijn.

Uitgaande van jouw opzet zou je het als volgt in kunnen vullen:

dag 1 naar Salt Lake city
dag 2 Salt Lake city - Yellowstone
dag 3 Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone - Grand Teton
dag 7 Grand Teton
dag 8 Grand Teton - Dinosaur
dag 9 Dinosaur - Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab - Monument Valley
dag 13 Monument Valley - Capitol Reef
dag 14 Capitol Reef
dag 15 Capitol Reef - Bryce
dag 16 Bryce - Zion
dag 17 Zion
dag 18 Zion - Las Vegas
dag 19 Las Vegas - Death Valley
dag 20 Death Valley - Lee Vining
dag 21 Lee Vining - Yosemite
dag 22 Yosemite
dag 23 Yosemite
dag 24 Yosemite - Kings Canyon
dag 25 Kings Canyon - Sequoia
dag 26 Sequoia
dag 27 Sequoia - San Francisco
dag 28 San Francisco
dag 29 San Francisco
dag 30 San Francisco - Monterey
dag 31 Monterey - Big Sur
dag 32 Big Sur - Los Angeles
dag 33 Los Angeles
dag 34 Los Angeles
dag 35 Los Angeles
ClaireVHaut schreef:
23 jan 2021, 21:06
Ik wil liever niet stukken 2 x rijden en dat voorkom ik alleen als ik via Denver omhoog rij en dan RMNP meeneem. Alleen lijkt er tussen Arches en Denver niet veel bijzonders te liggen en zit je direct op een bult aan kilometers.
Dit begrijp ik niet helemaal. Ten eerste hoef je echt niet in Denver te beginenn om dubbele stukken te vermijden, en ten tweede is er ongelooflijk veel te zien tussen Arches en Denver.

Starten in Denver zou niet gek zijn omdat je dan eerst naar Arches kunt, en vandaar omhoog naar Yellowstone zodat je daar wat meer kans hebt op open wegen en open campings. Kijk voor de openingsdata eens op www.nps.gov/yell en op www.yellowstonenationalparklodges.

Campings kun je over het algemeen 6 maanden van te voren boeken, maar in Yellowstone kan het al vanaf mei 2021. Yosemite heeft weer een andere methode en dat vraagt veel voorbereiding. Je zou dat dit jaar al eens kunnen oefenen. Kijk op www.nps.gov/yose onder campings voor meer informatie.

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door ClaireVHaut »

@Martin & Marianne We denken ong. half mei te vertrekken.

Sequoia heb ik idd op "juiste plek"nu gezet. Die route was in elkaar gedraaid door routeplanner van Tioga. en zette het omgekeerd.

Jouw route ziet er ook wel goed uit.. We hebben puur jackson gekozen of Idaho falls omdat we dan niet het stuk van SLC hoeven te rijden.

Tiogapass is idd groot risico,dat weten we. De afgelopen jaren is hij vaak nog lang dicht. Ik moet dan even uitzoeken hoe we dan moeten rijden.


Pff. keuzes ...
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Vanuit Idaho Falls ben je wel eerder in Yellowstone, maar vanuit SLC kan het ook prima in 1 dag; het is minder dan 6 uur rijden naar bijvoorbeeld Madison Campground. Mijn route is verder gelijk aan die van jou, alleen heb ik Monument Valley toegevoegd. En ik heb een stop in in Capitol reef toegeovegd, dat zou ik sowieso doen als je van Moab naar Bryce rijdt. Met MV ertussen kun je de prachtige route via de UT95 nemen.

Zonder Yellowstone kun je het standaardrondje zuidwesten doen, met wat extra's. Dat geeft je meer tijd overal. En toch voldoende afwisseling. Met een rondje Las Vegas heb je waarschijnlijk goedkopere tickets en geen drop off kosten. Het voordeel van onderstaande route is dat je de Tioga PAss heel laat in de route hebt.

dag 1 naar Las vegas
dag 2 Las vegas - Valley of fire
dag 3 Valley of fire - Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Bryce
dag 6 Bryce - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab - Monument Valley
dag 12 Monument Valley - Page
dag 13 Page
dag 14 Page - Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon - Joshua Tree
dag 17 Joshua Tree - Los Angeles
dag 18 Los Angeles
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles - Big Sur
dag 21 Big Sur - Monterey
dag 22 Monterey - San Francisco
dag 23 San Francisco
dag 24 San Francisco
dag 25 San Francisco - Sequoia
dag 26 Sequoia
dag 27 Sequoia - Kings Canyon
dag 28 Kings Canyon - Yosemite
dag 29 Yosemite
dag 30 Yosemite
dag 31 Yosemite - Lee Vining
dag 32 Lee Vining - Death Valley
dag 33 Death Valley - Las Vegas
dag 34 Las Vegas
dag 35 Las Vegas
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door Coyote »

ClaireVHaut schreef:
24 jan 2021, 11:40
Waar we vooral tegenaan liepen was de enorme afstand van SLC naar Yellowstone.. van Bryce naar SLC is al 430 km en dan van SLC naar Yellowstone nog eens 500..900 km.. Vandaar dat we dachten : laten we beginnen met Yellowstone en dan naar beneden. We hebben nu moeten kiezen . Rocky Mountains en Grand CAnyon of Yellowstone. Mij lijkt alles mooi, maar ik weet ook dat je meer mist dan dat je ziet en je niet onbeperkt tijd hebben.
Je hoeft de lange stukken natuurlijk ook niet in een ruk te rijden, toch? Denver - Yellowstone hebben wij in 2009 in een aantal dagen gedaan. Je kunt er een mooie route van maken met genoeg bezienswaardigheden. Ook Yellowstone - Salt Lake City reden wij in enkele dagen met onderweg bezienswaardigheden (Grand Teton NP en Jackson). Zie anders eens ons reisverslag 2009.

Zoals al door Marianne aangegeven, houd er rekening mee dat in mei nog volop sneeuw kan zijn in Yellowstone. In 2009 zaten wij er de eerste week van juni met wisselvallig weer: zon, regen en sneeuw. Wegen werden toen ook afgesloten door de sneeuw. Erg mooi die sneeuw maar zou jammer zijn als je daardoor niet alles kunt zien.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door IngridZw »

ClaireVHaut schreef:
24 jan 2021, 12:29
Ik vind eens een dag lang in de auto zitten niet erg, maar niet constant. Ik ben meer van minder en goed dan veel en half. En ja.. dan zie ik dan minder maar wel goed.. En ik kan immers terug
In dat geval zou ik eerder kiezen voor een route zonder Yellowstone en je alleen te richten op het zuidwesten. Vooral omdat dit allemaal nog nieuw is voor jullie. De route die Marianne voorstelt kun je daarvoor gebruiken als richtlijn. Yellowstone/Grand Teton ligt inderdaad ver uit de route maar dit kun je dan bewaren voor een volgende reis bv tijdens een rondje Denver en in combinatie met veel natuurschoon zoals Colorado incl. Rocky Mountains, South Dakota etc.
Juist omdat je zoveel dagen de tijd hebt denk ik dat het verstandig is om niet teveel in de route te proppen maar ook regelmatig eventjes een rust/relax dag in te plannen.

Als je wat meer afwisseling wilt in natuur (naast alle rode rotsen) kan je ook besluiten om nog een stukje Colorado toe te voegen. In de route van Marianne rij je dan vanuit Moab richting Grand Junction en vervolgens rij je via de Million Dollar Hyw naar Durango. Dit is een prachtige route met bergen, watervallen en je kunt onderweg een stop maken in het western stadje Silverton. En daarna naar Monument Valley waar je de route weer oppakt. Als je van de oude Indiaanse cultuur houdt kan je ook nog Mesa Verde NP bezoeken. Dit ligt tussen Durango en Monument Valley. In totaal incl. Mesa Verde kost je dit 3 nachten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door ClaireVHaut »

alvast iedereen bedankt voor het meedenken.Ik neem alles in overweging en bespreek het met de rest. Ik kom iig wel op andere ideeen.. dus... wordt vervolgd!
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door jojostravelusa »

ClaireVHaut schreef:
24 jan 2021, 12:29
Ik zal jouw verslag eens doorlezen @jojostravelusa O en mijn "kinderen". zijn dan 22 en bijna 25
Ik zag wel dat ik valse informatie gegeven heb. We zijn dat eerste jaar niet in Zion geweest.

Met de kinderen op de achterbank zal het wel te doen zijn dan :lol:
Heerlijk, 35 dagen.

Wij hebben LA ook altijd alleen gedaan voor de pretparken, maar in 2018 zijn we een dagje met de hop on hop off bus geweest en dat is ons goed bevallen. Er waren beduidend meer leuke/mooie dingen te zien dan we verwacht hadden. Het was ideaal om de dag te vullen waarop we 's avonds pas terug vlogen. Zo hadden we helemaal niet het idee dat de vakantie eigenlijk al om was.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html

Sequoia vonden we prachtig. We stonden daar op Dorst Creek Campground en die is ook heel mooi.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door ClaireVHaut »

Wat mij betreft gaat het deze worden..
Los angeles mag minder lang , we zullen deze dagen inzetten in het stuk van san fransisco naar los angeles.

periode is nu week 20 tm week 25 in 2022 (laatste 2 weken van mei , eerste drie weken van juni). Dan kunnen we OF starten in LA of in SLC (ik denk ivm weer het beste om in LA te starten).

dag 1 naar Salt Lake city
dag 2 Salt Lake city - Yellowstone
dag 3 Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone - Grand Teton
dag 7 Grand Teton
dag 8 Grand Teton - Dinosaur
dag 9 Dinosaur - Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab - Monument Valley
dag 13 Monument Valley - Capitol Reef
dag 14 Capitol Reef
dag 15 Capitol Reef - Bryce
dag 16 Bryce - Zion
dag 17 Zion
dag 18 Zion - Las Vegas
dag 19 Las Vegas - Death Valley
dag 20 Death Valley - Lee Vining
dag 21 Lee Vining - Yosemite
dag 22 Yosemite
dag 23 Yosemite
dag 24 Yosemite - Kings Canyon
dag 25 Kings Canyon - Sequoia
dag 26 Sequoia
dag 27 Sequoia - San Francisco
dag 28 San Francisco
dag 29 San Francisco
dag 30 San Francisco - Monterey
dag 31 Monterey - Big Sur
dag 32 Big Sur - Los Angeles
dag 33 kust route
dag 34 kust route
dag 35 Los Angeles - AMS
dag 36 thuis
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door Old Faithful »

Mooie vooruitzichten. :thumbup:

Ik herinner me van je vorige topic dat je twijfelde tussen camper en auto en tent, maar ik weet niet meer wat het geworden is. :oops:

Half mei is wel heel vroeg voor Yellowstone, zeker als je zou willen kamperen. Veel zal daar dan ook nog gesloten zijn. De route in het zuiden beginnen lijkt daarom logisch. Er is dan wel een behoorlijke kans dat de Tioga Pass nog niet open is.

In jouw route zou je na Moab eerst naar Capitol Reef kunnen gaan en dan naar Monument Valley. Je mist dan Ut-12 maar je krijgt daarvoor andere mogelijkheden rond Page, zoals (een alternatief voor) Antelope Canyons, Horseshoe Bend, Lake Powell, The Rimrocks etc.
Je hebt daarvoor waarschijnlijk meer tijd nodig. Die tijd zou je kunnen vinden door te kiezen voor Yosemite of Seki i.p.v. beide parken aan te doen. Je zegt dat Los Angeles minder mag. Als je het helemaal weglaat, kun je in San Francisco beginnen, de kustweg rijden en dan oversteken naar Seki en vervolgens naar Death Valley en de rest van de route.
Valley Of Fire lijkt me in die periode ook een aantrekkelijke optie.

Uiteraard is de keuze aan jullie. Ik wens jullie daarbij succes en veel plezier.
Groet,

Old Faithful
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door ClaireVHaut »

@Old Faithful klopt..Het gaat auto en tent worden. Zoals ik er nu tegenaan kijk, starten we in LA, dan ben ik later in YS. Yosemite laten we er wel in zoals het nu lijkt. Seqoia en Kings Canyon (SEKI ha ha.. duurde even).. Nee.. die blijven er ook in..

. LA mag er van mij idd uit.. lijkt met echt geen leuke stad. SFO lijkt me dan weer wel leuk

Bedankt voor je tips !Ik ga eens lekker aan de google op deze koude dag ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door Hans B »

Ik zie dat je een nieuwe topic hebt geopend voor je route.
35 dagen lijkt een hoop, maar voordat je het weet zijn ze voorbij.
Als eerste zou ik de route omgekeerd doen, vanaf LA.
2 a 3 dagen kust route prima (hopelijk is de kapotte weg van mud slide dan gerepareerd)
Yosemite en SeKi kijk goed wat je daar kunt en wil zien.
Death Valley bv daar verbleven wij 2 jaar terug 5 dagen, schitterende omgeving.
Las Vegas bijna overslaan, tja ... ik vind het wel bijzonder voor een extra nachtje.
Zion met z'n vele prachtige wandelingen, dagje extra?

Zo maar iets om over na te denken.
Succes en wat het ook wordt, het gaat vast bijzonder zijn.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door ClaireVHaut »

@Hans B

Inderdaad.. was even vergeten een linkje te plaatsen ;)

We starten idd in LA zodat we zeker in Yellowstone geen problemen hebben.

Die kustweg zullen we kort van te voren wel even bezien, voor mij is ie geen must maar voor een aantal reisgenoten wel ;)

LasVegas zullen zien. We houden geen vaste planning aan, de route is puur als leidraad. Waar we het luek vinden blijven we langer en omgekeerd.

Ik zal in de loop van het jaar hier terugkomen om vast nog 100.000 dingen te vragen ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

ClaireVHaut schreef:
07 mar 2021, 12:09
Die kustweg zullen we kort van te voren wel even bezien, voor mij is ie geen must maar voor een aantal reisgenoten wel
Als je de kustweg wilt doen dan moet je het wel ruim op tijd plannen. Betaalbare accommodatie en campings zijn er schaars.
De kust is wel echt een aanrader, vooral het noordelijke deel. Wij waren in 2019 een nacht in Monterey en twee nachten in Big Sur (gekampeerd) en we hadden ons er nog wel langer kunnen vermaken. Kijk eens naar ons verslag daarvoor. En zie ons 2017-verslag voor kamperen in Sequoia, Yosemite en Yellowstone met volwassen dochters.

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door ClaireVHaut »

bedankt weer Marianne,

Het ziet er allemaal enorm leuk uit.. Is het reserveren voor yellowstone etc ook zo'n gekte ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: mei/juni 2022.

Bericht door Hans B »

ClaireVHaut schreef:
15 mar 2021, 19:43
Is het reserveren voor yellowstone etc ook zo'n gekte ?
Je gaat met een camper toch ...
Dan JA, want 1 Plaatsen zijn beperkt.
2. Amerikanen hebben hun eigen land (her)ontdekt als het om de parken en kamperen gaat.
Seizoenen beginnen op gewilde plekken erg vroeg in het jaar. BV rondom Moab (UT) is het in april/mei ideaal, dus overvol. Daarna wordt het voor velen te heet (40+) en pas in september worden de temperaturen weer iets normaler. Voor Yellowstone is het precies anders, daar is het tot eind mei / juni nog winters en begint het vakantietoerisme vaak daarna.
En dat geldt eigenlijk voor alle parken, dus een goede planning en reservering van campings is prio één, tenzij je buiten de parken gaat en misschien durft om vrij te kamperen
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer