Reis WestCoast2020 (Maurice): camperreis juli 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WestCoast2020 (Maurice): camperreis juli 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Zion ook zo laten. En bedenk wel dat je er geen 2 volle dagen hebt. Vanuit Las Vegas ben je er wel redelijk snel maar voordat je in het park bent zal de ochtend toch al wel voorbij zijn. En misschien willen jullie nog via Valley of Fire rijden?
Mocht je de Canyon Overlook Trail willen doen, dan is de dag dat je naar Bryce rijdt daarvoor de beste (eigenlijk enige) mogelijkheid. Parkeren tegenover de trailhead lukt niet met een camper maar iets verderop zou je misschien naast de weg kunnen parkeren, er zijn een paar parkeerstroken.

Wat betreft een stop tussen LA en Monterey; in je schema had je Pismo Beach staan. Dat is een prima keuze. Ik heb geen ervaring met campings daar, je kunt eens zoeken naar stateparks. Denk er aan dat je die op tijd reserveert, de campings langs de kust zijn snel vol. En als je geen SP hebt zal het erg duur zijn. Mocht je op tijd kunnen vertrekken vanuit LA en al boodschappen hebben gedaan, dan kun je ook wat verder rijden, bijvoorbeeld tot Cambria of Big Sur. Je hebt dan wat meer tijd voor de omgeving bij Big Sur en voor Monterey. Wij stonden in 2019 twee nachten op de camping bij Pfeiffer Big Sur en hadden ook een overnachting in Monterey, zie daarvoor ons reisverslag.

Marianne
SilverState
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mei 2016, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis WestCoast2020 (Maurice): camperreis juli 2021.

Bericht door SilverState »

Eens met Martin, Canyon overlook trail in Zion kan je het beste doen als je eigenlijk vertrekt uit het park (als je vanuit Las Vegas Komt), richting Kanab, of in jullie geval Bryce Canyon. Er zijn inderdaad wel wat parkeerplekken langs de weg, op meerdere kleinere parkeerplaatsen. Soms is het dan inderdaad even teruglopen. Dit soort parkeerplaatsen: https://www.google.com/maps/@37.2147421 ... 328!8i1664

Ik kan me niet echt voorstellen dat het in de zomer heel druk wordt. Ik was een keer daar tijdens spring break periode en toen was het heel erg druk. Maar stel dat het heel druk is, en er staat een lange rij voor het busvervoer door het park (die treintjes), dan kan je het beste naar de 2e halte lopen, bij het museum, en daar instappen.

Over de route. Eventueel zou ik in plaats van Kingman en Joshua tree NP, een route via Sedona kunnen nemen. In die omgeving is veel te doen, in mijn ogen veel meer dan in Joshua tree NP. Misschien moet je even bekijken wat je in Joshua tree NP wilt gaan bekijken en of dat echt de moeite waard is. En als je via Sedona rijdt, kan je op weg naar LA alsnog een pitstop maken in Joshua Tree NP. Beetje rondkijken, wat boompjes bekijken en weer door.
95: NY,PA,DC,VA,TN,LA,MS,AL,FL
08: AZ,UT,NV,CA
10: FL
jan-12: UT,ID,WY,CO,NV
13: NV,CA,AZ,UT
14: FL,GA,TN,KY,MS,LA
15: WA,BC,AB,MT,WY,ID,NV,CA,OR
16: NV,AZ,NM,CO,UT
17: NV,CA,HI
18: NV,AZ,UT,CO
18: CO,SD,UT,NV
19: NV,UT,AZ
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis WestCoast2020 (Maurice): camperreis juli 2021.

Bericht door Tantelotje »

SilverState schreef:
03 jan 2021, 09:56

Ik kan me niet echt voorstellen dat het in de zomer heel druk wordt. Ik was een keer daar tijdens spring break periode en toen was het heel erg druk. Maar stel dat het heel druk is, en er staat een lange rij voor het busvervoer door het park (die treintjes), dan kan je het beste naar de 2e halte lopen, bij het museum, en daar instappen.
Ik vraag me even af of je hier Zion mee bedoelt? Want Zion is bijzonder druk in de zomer! Overigens geen reden om het over te slaan, maar wel om te zorgen dat je voldoende tijd hebt.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
WestCoast2020
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2019, 20:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis WestCoast2020 (Maurice): camperreis juli 2021.

Bericht door WestCoast2020 »

Overlook Trail pikken we zeker mee pakken. Om de drukte enigszins te vermijden zullen we inderdaad vroeg moeten vertrekken vanuit de camping in Zion. Joshua Tree NP gebruiken we enkel en alleen als tussenstop voor LA. Dank voor de tip mbt Sedona. Via Kingman of via Sedona in beide gevallen komen we langs Joshua Tree NP. Kingman ligt dan weer iets gunstiger tov Sedona. Ik ga er ook zeker over nadenken.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis WestCoast2020 (Maurice): camperreis juli 2021.

Bericht door josea »

Zion is zeker wel mega druk in de zomer! :o Hou daar zeker rekening mee.
Er rijden ook geen treintjes, maar bussen. Zorg dat je er vroeg staat, en dan bedoel ik écht vroeg.... dan ben je voor de grootste drukte op de plek waar je wilt zijn, begin van de middag weer terug in hotel en dan lekker zwemmen. Eventueel na het eten nog een korte wandeling. Zion is heel mooi, maar bij 40+ graden door het park wandelen, daar werd bij ons niemand blij van....

Oh ja, en ik zou ook niet naar de tweede halte lopen. Dat is zeker een kwartier lopen, en dan moet je ook nog wachten op een bus en dan maar hopen dat ze stoppen, want als hij vol zit met passagiers van de eerste opstap halte, en er gaat niemand uit, dan kan er ook niemand bij.... De tijd die je dan kwijt bent, kun je net zo goed bij de eerste opstapplaats wachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer