Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan me niet herinneren dat we daar last van hadden.
Misschien kan @sep er iets over zeggen. Zij komen er vaker en zijn er ook recenter geweest.

Marianne
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door boonens »

FWIW; ook wij hebben reeds twee keer in het Main Street Station verbleven en absoluut geen last gehad van geluidsoverlast.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Goed om te horen! Ga ik die voorlopig gewoon annuleerbaar reserveren.

Ook heb ik toch een reactie gehad dat alle reserveringen voor cabins in Grant Grove voor dit seizoen geannuleerd worden. Dat is wel balen want ik had destijds met boeken al moeite met iets betaalbaars vinden dat nog vrij was. Heeft iemand daar nog tips voor? Anders moét ik wel kamperen :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Martin & Marianne »

Is Cedar Lodge wel open? Dat vonden wij erg leuk. Wij zaten daar in 2013.
En we hebben gekampeerd in Sequoia, op Lodgepole. Maar bij Grant Grove zit je ook prima.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Het plan is dat Cedar in mei opent. Op de officiële site zie ik geen beschikbaarheid meer, alleen nog Wuksachi (duur) en vreemd genoeg wel een Tent Cabin in Grant Grove. Die is wel betaalbaar maar daar staat me iets van bij dat die niet heated zijn.

Het gekke is dat ik op nationalparkreservations.com wel een standard room kan boeken in de cedar grove lodge, voor 160 dollar per nacht. Dat is een derde partij maar volgens mij wel betrouwbaar. Heb Curry Villa er ook gereserveerd in ieder geval.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Tantelotje »

TradeMarkNL83 schreef:
09 apr 2021, 21:11
Ook heb ik toch een reactie gehad dat alle reserveringen voor cabins in Grant Grove voor dit seizoen geannuleerd worden. Dat is wel balen want ik had destijds met boeken al moeite met iets betaalbaars vinden dat nog vrij was. Heeft iemand daar nog tips voor? Anders moét ik wel kamperen :wink:
Even nieuwsgierig wanneer je dat bericht hebt ontvangen of wat je geboekt had... wij hebben afgelopen weekend via de officiële site (in de categorie wishfull thinking :D ) een reservering gemaakt voor een duplex cabin in de Grant Grove voor begin september... (en ook een standaard room in de Cedar grove). Zonder moeite en meldingen dat dit wellicht nog gecancelled gaat worden.

Wij vonden die tent overigens iets te avontuurlijk en hebben daarom een iets duurder alternatief gekozen :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door sep »

@TradeMarkNL83 , Over het Main Street Station Hotel: nog nooit iets van geluidsoverlast ervaren! Het is ons favoriete hotel in LAS, helemaal in oude staat. Er staat een Pullman treinwagon in de zaal naast de liften, het interieur is een en al Jugendstil en van het meer dan fantastische ontbijtbuffet ( waar de koks met verve met omeletten goochelen) geniet je ook al in zo'n mooie zaal, een en al kroonluchters. Je waant je gewoon in de jaren twintig van de vorige eeuw. Ook wel enorm over de top maar juist daarom zo de moeite waard. Probeer geen upgrade te krijgen voor je kamer, ze zijn allemaal hetzelfde en van uitstekende kwaliteit. Door de week heel betaalbaar maar in het weekend natuurlijk ook duurder, hoewel dat dan weer meevalt als je het met anderen vergelijkt.

Op vijf minuten lopen heb je de Freemont Experience, ga er naar toe als het donker is. Je gelooft je ogen en ook zeker je oren niet...


Saskia
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

8 April ontving ik de mail met dit bericht @Tantelotje:

“With great disappointment, we must inform you that the Meadow Camp cabins in Grant Grove, Kings Canyon will not open for the 2021 season.

As you know, the cabins were not available in 2020 due to a fire and where repairs have been delayed due to the COVID-19 pandemic. The Meadow Camp cabins are not anticipated to open until the necessary repairs are completed at Grant Grove.”

M’n boeking betrof een Rustic Cabin in Grant Grove Villa van 7 tot 10 September. Ik vind het nog steeds een vreemd verhaal maar denk toch dat ik wat anders moet gaan zoeken. Is die duplex cabin wat anders dan een tent cabin? Want dat is de enige optie in Grant grove die ik nog zie via nps.gov. Ja en de duurdere John Muir lodges.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Goed om te horen @sep! Ben ook al een paar keer in dat gebied geweest van Fremont etc, hartstikke leuk idd. Zocht nu vooral iets dat in het weekend nog enigszins betaalbaar is en wat kwaliteit :) Dus ik ga het morgen boeken. Gelukkig annuleerbaar maar wel jammer dat ik de nacht al moet betalen. Blijkbaar altijd 1 nacht aanbetaling, wel jammer als je maar 1 nacht blijft…
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Tantelotje »

@TradeMarkNL83 Hmm. Da's inderdaad niet zon mooi bericht. Misschien dat alleen die rustic cabins zijn getroffen door de branden? Ik ga er voorlopig maar vanuit dat onze boeking blijft staan.
In Yosemite kwam ik net zoiets tegen, weliswaar andere oorzaak, maar Curry Village had nog zeer veel beschikbaarheid terwijl Housekeeping camp op geen enkele datum tussen nu en oktober beschikbaar was.

Volgens de plaatjes is een duplex cabin een soort standaard NP cabin. En dan met eigen sanitair. Dat hoefde nu ook weer niet perse maar dat er stroom is vonden we wel zo praktisch. Kost $158 ex tax per nacht.
Das altijd nog (iets) minder dan een heated tentcabin in CV in Yosemite :mrgreen:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Heb je toevallig een link naar de boekingspagina van die duplex cabins? Want welke accommodatie is dat nou dan? Ik kom ze niet tegen in ieder geval @Tantelotje
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Martin & Marianne »

TradeMarkNL83 schreef:
09 apr 2021, 22:00
Het gekke is dat ik op nationalparkreservations.com wel een standard room kan boeken in de cedar grove lodge, voor 160 dollar per nacht. Dat is een derde partij maar volgens mij wel betrouwbaar. Heb Curry Villa er ook gereserveerd in ieder geval.
Blijf weg van die site! Zoek maar eens naar ervaringen op het forum. Waarom heb je Yosemite niet via de eigen site geboekt?
Voor Sequoia is de officiële boekingssite
https://www.visitsequoia.com/lodging
Daar vind je ook een uitgebreide beschrijving van de cabins en een plattegrond. Meadows camp staat daar ook op aangegeven.

Je weet het natuurlijk niet van te voren maar een tent cabin lijkt me in september in principe goed te doen, ook zonder verwarming. Geen elektriciteit lijkt mij een groter bezwaar.
Misschien kun je je spullen opladen bij Tantelotje. :wink:

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Martin & Marianne schreef:
10 apr 2021, 09:18
Blijf weg van die site! Zoek maar eens naar ervaringen op het forum. Waarom heb je Yosemite niet via de eigen site geboekt?
Marianne
Oh shit, ja omdat er geen beschikbaarheid meer was op de officiële sites. Maar ik zal eens reviews lezen dan van die site en vooral nog eens goed naar beschikbaarheid kijken van de officiële pagina’s. De eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik er pas later achter kwam dat het geen officiële parkwebsite was.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Tantelotje »

TradeMarkNL83 schreef:
10 apr 2021, 06:51
Heb je toevallig een link naar de boekingspagina van die duplex cabins? Want welke accommodatie is dat nou dan? Ik kom ze niet tegen in ieder geval @Tantelotje
Via de site die marianne hierboven aangeeft. Voor onze datum (14 september) ook nu nog beschikbaar, net zoals die cabin zonder stroom voor $111,-
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Tantelotje »

Overigens was er afgelopen weekend voor Curry Village nog meer dan genoeg keus op de officiële site, zowel heatedals unheated tentcabins.
Voor Housekeeping camp dus 0 beschikbaarheid.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Martin & Marianne »

Als er via de officiële site geen beschikbaarheid is, dan is dat er ook niet via nationalparkreservations. En ze laten je wel administratiekosten betalen.

Wel vreemd van Housekeeping Camp, hoewel dat altijd wel veel sneller volgeboekt is dan Curry Village. Het is goedkoper en je hebt er meer buitenruimte en gelegenheid om te koken/barbecueën.
Dat Cedar Grove heel 2021 niets vrij heeft is wel bijzonder; misschien even bellen om te informeren?

En o ja, voor de tent in Curry Village indien beschikbaar altijd de heated tent kiezen: anders heb je geen stopcontact.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank! Ik ga erin duiken en de boel proberen om te gooien. Had eerst op mobiel gekeken maar denk dat die site daar toch niet helemaal lekker op werkt. Ik zie nu inderdaad beschikbaarheid voor Sequoia, maak ik daar meteen 2 nachten Grant Grove en 1 nacht Cedar van ipv 3 Grant Grove voor ook een dagje Kings Canyon. De reserveringssite van Yosemite is even offline vanwege onderhoud...
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Zo, 2 nachten John Muir Lodge geboekt: Grant Grove Duplex Cabin 2 Double Beds. En 1 nacht Cedar Grove Standard Room, Two Queen Beds. Nu maar afwachten of deze reservering blijft staan en wanneer m'n oude wordt geannuleerd. Aangezien de reactie op m'n vorige reservering luidde: "Unfortunately all Reservations for Cabins at Grant Grove for this season has been cancelled." :blink:

Ik las ergens dat er 9 Duplex Cabins zijn (kan ook achterhaalde info zijn), dus weet iemand of dat op dit kaartje dan de nummers 1 t/m 9 zijn? Ben wel benieuwd waar die op het park staan nl. :)

Ook ga ik de boeking voor Curry Village bij Nationalparkreservations op advies van jullie annuleren. Wel balen want heb nu via de officiële boekingspagina 2 nachten een heated tent (ipv 3) en 1 nacht een unheated. Omdat dat als het ware 2 boekingen zijn moet ik ook al 2 nachten aanbetalen. Maar goed ik wil ook niet weer aankomen in Yosemite en dat er iets mis is met die reservering van Nationalparkreservations natuurlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2006 en in 2013 een Camp Cabin gehad in Grant Grove. Die liggen op linksonder op het kaartje (op onze foto's te zien hadden we 511 en 507). De duplex cabins hebben een badkamer, dus ik vermoed inderdaad dat dat de bath cabins op het kaartje zijn.
Het maakt natuurlijk niet veel uit, je zit in Grant Grove, alles ligt valk bij elkaar.

Volgens mij is er niet geadviseerd om je boeking in Yosemite te annuleren. Als je een reservering hebt zou ik die aanhouden. Ik neem aan dat dat wel goed komt. Het nadeel van die site is vooral dat je niet gratis kunt annuleren - wat bij travelyosemite.com wel kan - en dat je boekt zonder te weten of er daadwerkelijk iets vrij is. Had je daar wel 3 nachten een heated tent?
Iets aanbetalen is altijd wel prettig vind ik, dan komt niet alles in september, maar een beetje gespreid.

Ga je niet kamperen?

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Oh oke, nou ik heb die eerste boeking ook nog niet geannuleerd, maar zo vatte ik het wel op. Ik had toen gecheckt wat de cancellation policy is, en ze houden inderdaad 10% van het totaalbedrag wat in mijn geval zo'n 50 euro is. "Our separate 10% reservation fee is always non refundable, but if you change or cancel at anytime, that would remain under your name as a credit up to 1 year from booking to use towards another reservation fee portion for any of the 50+ parks we book for throughout the US and Canada."

Ik heb daar wel 3 nachten een heated tent inderdaad. Nouja ik heb de bevestiging van die boeking via https://www.travelyosemite.com/ nog niet binnen, maar anders annuleer ik die morgen weer :thumbup: En inderdaad ook wel fijn om de betalingen een beetje te spreiden.

Kamperen wil ik zeker gaan proberen, maar als ik geen plek te pakken krijg - of me bedenk - dan heb ik in ieder geval deze tenten als optie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer