Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij namen onze tent (erg klein en licht en zeer goedkoop), luchtbed en 1 slaapzak mee. Dat paste prima in mijn eastpak. Als Martin ook een eastpak had gehad was een tweede slaapzak ook wel gelukt. We hebben ter plekke nog een slaapzak gekocht en daar achtergelaten.
Het luchbed hadden we twee jaar eerder bij de Walmart gekocht (paar tientjes) en mee naar huis genomen. Toen had ik nog geen eastpak maar het is toch gelukt.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Old Faithful »

TradeMarkNL83 schreef:
15 mar 2021, 21:12
Dankje voor je reactie! Ik heb voor nu het El Portal Motel in Beatty gereserveerd, daar las ik goeie reviews over. Ligt op ongeveer dezelfde afstand naar Zabriskie als Panamint Springs. En over Panamint twijfel ik wel afgaande op reviews. Aan de andere kant hebben ze ook cabins, die vind ik dan wel weer tof en dat is iets unieks waar ik dan wel iets meer voor over heb.
Ik heb ervaring met zowel El Portal in Beatty als Panamint Springs en ik kan allebei aanbevelen. Als ik moest kiezen werd het Panamint Springs vanwege ligging en sfeer.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door michelly »

Wij nemen ook altijd onze tent (7 kg), slaapmatjes en slaapzakken mee. Dat past mooi in een plunjebaal. Ik vind het ook altijd zonde om spullen weg te gooien maar je kunt nou eenmaal niet alles meenemen. Stoeltjes kopen wij altijd en laten we meestal achter evenals een koelbox. Alhoewel we die ook nog wel vaak weer meegenomen hebben. Met wat passen en meten kun je veel in zo'n plunjebaal proppen :wink:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Old Faithful schreef:
16 mar 2021, 13:45
TradeMarkNL83 schreef:
15 mar 2021, 21:12
Dankje voor je reactie! Ik heb voor nu het El Portal Motel in Beatty gereserveerd, daar las ik goeie reviews over. Ligt op ongeveer dezelfde afstand naar Zabriskie als Panamint Springs. En over Panamint twijfel ik wel afgaande op reviews. Aan de andere kant hebben ze ook cabins, die vind ik dan wel weer tof en dat is iets unieks waar ik dan wel iets meer voor over heb.
Ik heb ervaring met zowel El Portal in Beatty als Panamint Springs en ik kan allebei aanbevelen. Als ik moest kiezen werd het Panamint Springs vanwege ligging en sfeer.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Goed om te horen! Had je dan in Panamint Springs een 'reguliere' motelkamer? Heb nu als tweede optie zo'n losstaande cabin geboekt, zag er erg tof uit en ik dacht misschien wat minder kans op gehorige buren.

Ook goed om te horen dat die kampeerspullen blijkbaar vrij compact mee kunnen, dan ga ik eens op de site van de Decathlon kijken. En je plunjebaal gaat dan gewoon het vliegtuig mee in als accessoires naast je handbagage? @michelly.

Daarnaast is de kans dat een kampeerplek lukt in Yosemite Valley waarschijnlijk vrijwel nihil, maar ik ga het de 15e om 1600 proberen. Anders wellicht SEKI.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door michelly »

FB_IMG_1615925970761.jpg
Die plunjebaal gaat als ruimbagage mee. Op deze foto zie je wat wij vorig jaar meenamen. De kampeerspullen in de plunjebaal en de rest in de andere koffer en de handbagage.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Hmm dan zal ik evt een stuk ruimbagage moeten bijkopen, want m’n koffer met kleding etc is te groot voor handbagage. Maar bedankt voor de foto, dan ga ik even puzzelen!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door jojostravelusa »

Wat knap. Dit nemen we met z'n tweeën mee als we geen kampeerspullen mee hoeven nemen :lol:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door michelly »

:lol: :lol: en ik vind dat wij al zoveel meenemen :wink:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Old Faithful »

Wij sliepen in een Historic King , nummer 5, achter het restaurant. Sober maar voor ons - zeker voor één nacht - goed genoeg.

Historic King.jpg
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dankje voor de info! Nog even gekeken maar alle kamers zijn gereserveerd voor mijn datum. Maar ik zal af en toe kijken of er wellicht een annulering is.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Brigit »

TradeMarkNL83 schreef:
16 mar 2021, 17:09
Old Faithful schreef:
16 mar 2021, 13:45


Ik heb ervaring met zowel El Portal in Beatty als Panamint Springs en ik kan allebei aanbevelen. Als ik moest kiezen werd het Panamint Springs vanwege ligging en sfeer.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Goed om te horen! Had je dan in Panamint Springs een 'reguliere' motelkamer? Heb nu als tweede optie zo'n losstaande cabin geboekt, zag er erg tof uit en ik dacht misschien wat minder kans op gehorige buren.

Ook goed om te horen dat die kampeerspullen blijkbaar vrij compact mee kunnen, dan ga ik eens op de site van de Decathlon kijken. En je plunjebaal gaat dan gewoon het vliegtuig mee in als accessoires naast je handbagage? @michelly.

Daarnaast is de kans dat een kampeerplek lukt in Yosemite Valley waarschijnlijk vrijwel nihil, maar ik ga het de 15e om 1600 proberen. Anders wellicht SEKI.
Wij sliepen in Panamint springs in zo’n vrij staande cabin, dat was heel prima; schone cabin, inderdaad rustig en de sfeer is ook leuk (alleen moet je niet zo dom zijn om s nachts op blote voeten het houten terras op te lopen, er wonen ook slangen...). Toen wij er waren woonde er een koppel roadrunners, hele grappige vogels.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Thnx @Brigit goed om te horen! Welk jaar was je er? Niet toevallig een reisverslag of foto’s van?

Hoop zooo dat het gaat lukken dit jaar. 2022 en 2023 (misschien maar een deel maar toch) is de Glacier Road nl dicht ivm onderhoud en daardoor zijn echt een aantal hikes die ik wil doen niet mogelijk. Mocht het dit jaar überhaupt doorgaan dan is het nog maar zeer de vraag of ivm COVID de glacier point tour bus gaat, voor een enkeltje Glacier Point. Maar dat zien we dan wel weer :)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Brigit »

Wij waren er in 2018 en waren van plan om mei dit jaar terug te gaan wat om de bekende reden niet door kan gaan.

Ik heb foto’s maar krijg telkens een foutmelding als ik probeer ze toe te voegen aan dit bericht, sorry. Je zou, als je Facebook hebt, even kunnen zoeken op Panamint springs resort, daar staan ook wel wat foto’s (tussen de straaljagers😅).

Zou fijn zijn als jullie inderdaad dit jaar zouden kunnen gaan, ik las vanmiddag dat de VS de grenzen voor Europeanen wil gaan openen dus wie weet...
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Old Faithful »

Brigit schreef:
19 mar 2021, 22:02
Ik heb foto’s maar krijg telkens een foutmelding als ik probeer ze toe te voegen aan dit bericht, sorry.
Waarschijnlijk lukt het wel als je de foto's eerst verkleint.

Succes.
Groet,

Old Faithful
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Geen probleem hoor, kijk wel even op Facebook, Google Maps en TripAdvisor.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik geloof dat ik het antwoord wel weet, maar hoeveel kans heb ik op een kampeerplek in september in Yosemite? Is dat echt in de eerste minuten dat de reserveringen opengaan, uitverkocht? Ik ga het proberen hoor, heb alleen net de pech dat ik de dag dat de reservering opengaat ik met familie in een huisje zit. Dus dat wordt laptop mee en hopen dat ik om 1600 erachter kan zitten…Ik heb de handleiding al doorgenomen en wat rondgeklikt op de sites van parken waar wel al kampeerplekken gereserveerd kunnen worden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je het 15 maart al geprobeerd? Dat had je een goed beeld gegeven van hoe snel het gaat. Je hebt al een account? Probeer eens een plek op Arches te vinden, of in Zion, over 6 maanden.
Je bent er voor 15 september? Dan moet je op 15 april reserveren. Als je er na 15 september bent kun je dan nog oefenen voor de definitieve reservering op 15 mei en zien hoe snel het gaat.
Wij zaten twee jaar geleden op de Tuolumne Meadows. Dat was met Labor Day. Het is ons gelukt, maar geen idee hoe groot de kans was. Wel was het zo dat echt alles binnen een paar tellen weg was.
Als je er niet in het weekend bent zal het minder druk zijn dat in de weekenden en in de zomer, maar de vraag zal ongetwijfeld nog steeds veel groter zijn dan het aanbod.
Met een laptop of telefoon kan het natuurlijk ook prima lukken, er was hier een paar jaar geleden iemand die met zijn telefoon tijdens zijn wintersportvakantie een plek wist te bemachtigen.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik was helaas net te laat op 15 maart om te kijken. Maar ik heb wel rondgeklikt, een account aangemaakt en van andere locaties een plek in m’n winkelmand geplaatst om te zien hoe dat gaat. Ik ben 12,13,14 in Yosemite Valley (heb voor nu een heated tent bij curry village, als het lukt wil ik die dus misschien inwisselen voor een plek op een van de pines-spots) dus kan helaas niet meer oefenen. Dus dan maar klaarzitten om 1600 en een hoop tabbladen openen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Update: denk dat het inderdaad een foutje is. Ingelogd op de site van het park met m’n reserveringsnummer en daar staat alles nog op geen licht.

Hmm, net een mail ontvangen dat m’n reservering voor Sequoia is geannuleerd: “Meadow Camp cabins in Grant Grove, Kings Canyon will not open for the 2021 season.”

Maar ik heb een Rustic Cabin in Grant Grove Village, dus het is me niet helemaal duidelijk of die mail nou ook echt voor mij bestemd is. Uiteraard nagevraagd, nu maar hopen dat ik het juiste mailadres te pakken heb.

Bovendien staat er (nog) niks over op de site: https://www.visitsequoia.com/covid-19-updates
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: Yosemite & Sequoia (sept '21)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik moet overigens nog een nacht in Las Vegas (of in de buurt) boeken. Lekker handig een zaterdagnacht gepland dus goedkoop wordt het sowieso niet ;) Het Main Street Station Hotel lijkt me wel wat. Nog steeds niet goedkoop maar niet zo idioot duur als het meeste rond de strip. Ik lees er veel goeie dingen over, alleen ook wat over geluidsoverlast van de snelweg die er achter loopt. Heb jij daar destijds last van gehad @Martin & Marianne?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer