Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik wilde ook net de suggestie geven voor de Yavapai Lodge; daar zijn kamers voor 5 of 6 personen.
@BJK2810 en @JLkids.USA Jullie hebben het over prijzen in euro's, waar kijken jullie dan? Ik zou voor de parken altijd kijken naar de officiële sites, dus voor de Grand Canyon bij www.grandcanyonlodges.com of www.visitgrandcanyon.com.
Ik kan me niet voorstellen dat Page goedkoper is dan een overnachting bij de GC.

@JLkids.USA Ik vind de route erg gehaast. Ik kan me voorstellen dat het erg duur wordt, maar dan zou ik toch andere keuzes maken en met minder tijd voor een korter rondje kiezen.
De tijd voor LA is wel ruim vind ik, wat zijn daar de plannen? Ook voor SF heb je relatief veel tijd, terwijl de overnachtingen daar juist heel erg prijzig zijn. Met 4 kinderen zou een bezoek aan een stad mij wat minder aantrekken, maar dat is ook heel persoonlijk natuurlijk.
Disneyland zou ik niet doen als je van LA naar Anaheim rijdt. Doe dat op de volle dag Anaheim, dan kun je vroeg het park in.
Sequoia heeft zo erg weinig zin vind ik, je hebt amper de tijd om daar iets te doen. Wil je niet wat tijd uittrekken om wat korte wandelingen te maken?
Zion bezoeken op weg van Page naar Las Vegas is niet te doen. Je zult ten eerste de auto waarschijnlijk niet in het park kunnen parkeren, dus je moet eerst naar Springdale rijden. Vandaar met de shuttlebus naar het park, en dan overstappen op de shuttle die naar Zion Canyon gaat. Later op de dag zijn de rijen bij de shuttlebussen misschien niet meer zo lang, maar reken toch op behoorlijk wat tijd voordat je in Zion Canyon bent. Zion is een prachtig park, zeker met kinderen, maar je hebt toch wel twee nachten in Springdale nodig om daarvan te genieten.

Ik begrijp dat je een camper geen optie vindt, is kamperen met een tent ook niets voor jullie? Dat is verreweg de goedkoopste manier om in de parken te overnachten; je betaalt ongeveer 30 dollar per plaats. Kijk eens naar de verslagen van forumlid Michelly op www.michelly.nl voor hun kampeerervaringen met 3 kinderen.

Waarom voor Antelope Canyon de Upper? Ik heb daar geen ervaring mee, maar wij vonden de Lower geweldig, en ik begrijp altijd dat dat met kinderen wel zo leuk is. Voor de prijzen zie ik 40 dollar staan op de site van Kens Tours (https://www.lowerantelope.com/book-online). Daar zal nog wel een bedrag bij komen voor de toegang tot het Navajo gebied.

In 2002 waren onze kinderen 7 en 9. Misschien is het leuk om ons verslag van die reis eens te bekijken.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door BJK2810 »

@Martin & Marianne klopt hoor! ik heb geboekt op de officiele site in dollars, alleen is het direct al afgeschreven en omgerekend was het 193 euro.... :wink:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door IngridZw »

Van Kingman via Grand Canyon (Village) naar Page is een rit van 5,5 uur zonder tussenstops. Als je bij de GC ook nog het één en ander wilt zien vraag ik mij af of het de moeite loont om Page toe te voegen. Je zal er heel weinig tijd kunnen doorbrengen. Vooral omdat je de volgende dag ook weer een lange rit voor de boeg hebt.
En dat je naar Sequoia wilt snap ik. Het is een prachtig park wat de kinderen zeker zal aanspreken, maar ook daar heb je nu gewoon te weinig tijd.
Persoonlijk zou ik een dag minder SF en LA doen en die nachten zetten bij een extra nacht Sequoia en een overnachting bij de GC.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Dan gaan we het toch nog eens opnieuw bekijken. Even bij het begin beginnen. San Francisco. We gaan er vanuit dat we op de aankomstdag niks zullen ondernemen, behalve de huurauto ophalen. We willen in SF naar Lombard street, Golden Gate bridge, Alamo square (daar eventueel picknicken) en naar Pier 39. Denken jullie dat dit allemaal te combineren is op de tweede dag? De dag daarna zullen we zo na het ontbijt vertrekken naar Sequoia NP. Als dit te doen is kunnen we daar 1 overnachting skippen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door IngridZw »

Een voordeel is dat jullie vanwege de jetlag de 1ste ochtend al heel vroeg wakker zijn. Je hebt dus een hele lange dag voor de boeg en ook nog een gedeelte van de avond. De planning die je daarom voor ogen hebt kunt je m.i. prima op 1 dag doen. Je wilt niet naar Alcatraz ? Je zou eventueel nog de avondtour kunnen doen. Of 's ochtends vroeg de volgende dag. Als je 2 nachten Sequoia boekt hoef je daar in principe niet vroeg te zijn omdat je daarna een volle dag hebt om het park te bezoeken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Alcatraz is geen must wat we willen zien. Als we dat alsnog willen doen als we daar zijn, dan kunnen we dat inderdaad misschien nog in de ochtend doen. Hoewel we die dag dan ook nog wel een ritje van minimaal 3 uur naar Sequoia NP hebben. Als SF in 1 dag te doen is, dan scheelt het daar weer een nacht die we dan bij Sequoia NP plakken. Ik heb daar het Best Western Visalia Hotel op het oog. Nog wel een uurtje rijden van het park af. Vanuit daar gaan we naar LA.

Wat dan op de agenda staat is Santa Monica, Venice Beach, Beverly Hills en Hollywood. We zouden dan op de dag dat we van Sequoia NP naar LA rijden eerst naar Santa Monica kunnen gaan en daarna naar Beverly Hills. Daar een hapje eten enzovoorts. Of andersom. Dag daarna stranddagje bij Venice Beach? En einde van de middag/rond etenstijd naar Hollywood. Ik denk dat we daar dan inderdaad ook wel een overnachting kunnen skippen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet naar Alcatraz gaat kun je in 1 dag heel veel doen in SF. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2008- (met kinderen) en 2015-verslag (zonder kinderen) voor een dag SF. En in 2017 waren we er weer met de - inmiddels volwassen - dochters, ook weer voor 1 dag.

Ik begrijp niet waarom je in Visalia zou willen zitten, ik had al de tip van Grant Village gegeven, ikz ou echt daar eens kijken. Dat scheelt je heel veel heen en weer rijden. Zie voor Grant Grove: https://www.visitsequoia.com/explore/ki ... ve-village
vanuit Visalia is het bijvorobeeld 1,5 uur rijden naar de General Sherman Tree.
en vanuit SF rij je er in bijan 4 uu naar toe, maar dan rij je niet via het park. Als je dat wel doet ben je ruim 6,5 uur onderweg, zonder stops.

Kijk ook eens op www.nps.gov/seki voor een kaart van het park. (Onder maps. En waar park tiles staat moet je even switchen naar brochure map).
En gebruik in googlemaps General Sherman Tree voor de route door het park.

Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Ik had daar inderdaad al gekeken, maar dat is momenteel gesloten. Ik kan dan niet vinden of wij met ons hele gezelschap in zo’n lodge kunnen en wat de prijzen zijn. Bij andere hotels in Three Rivers ben ik ongeveer 300 euro duurder uit dan bij een hotel in Visalia, dus vandaar. Misschien dat dat nu ook komt vanwege Corona, is het tzt nog eens het bekijken waard als het allemaal weer open gaat. Dan heb ik nu iets van een kostenoverzicht met het verblijf in Visalia. Wellicht dat het bedrag in een lodge in de buurt komt, maar dan kunnen we daar in ieder geval rekening mee houden. We zetten nog niks vast. Als het kan qua ruimte en de prijs komt wat in de buurt wat we nu begroten dan zal onze voorkeur uiteraard uitgaan naar zo dicht mogelijk bij/of in Sequoia NP.

Ik ga je verslag van SF eens opzoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoelde een cabin in Grant Grove Village.
Wij zaten daar met de kinderen in 2006, zie hier ons verslag. De dag erna gingen we naar de Cedar Grove, en Sequoia bezochten we op weg naar LA.

Ik zie niets dat gesloten is, ik heb een willekeurige datum in juli gepakt en zie daar wel beschikbaarheid, zie hieronder:
image.png
image.png (331.03 KiB) 1474 keer bekeken
Ik heb gezocht via de link die ik hierboven gaf, en twee kinderen en 4 volwassenen ingevoerd.

Ik weet niet of je al weet wanneer je wilt gaan, maar iets vastleggen kan bijna altijd met kosteloze annulering. Zeker in jullie geval, met grotere kamers, zou ik wat gaan vastleggen zodra je weet wanneer je gaat.

Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

De Grant Grove cabin sprak ons niet zo aan, daarvoor heb ik niet naar prijzen gezocht. De website geeft bij de Wuksachi Lodge aan dat het tijdelijk gesloten is. Ik heb nog via andere website geprobeerd, maar ook dan krijg ik een melding dat er geen beschikbaarheid is momenteel (voor nu gezocht rond 19 juli 2021). We willen in de zomervakantie deze reis maken, omdat de kinderen dan lang vakantie hebben, maar ik ga er vanuit dat dat in 2022 zal zijn vanwege COVID.

De overnachtingen die we zoeken hoeven niet super luxe te zijn, maar wel een beetje.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Deze cabins zijn inderdaad niet luxe. :wink: Maar best leuk, en er is veel buitenruimte met een picknicktafel.
De lodges zijn nu gesloten maar via Check Rates kun je al wel zien wat de mogelijkheden en de prijzen zijn.
Bijvoorbeeld deze kamer in de Wuksachi Lodge:
image.png
image.png (297.21 KiB) 1423 keer bekeken
Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Hi!

De plannen waren een lange tijd vooruit geschoven door onder andere Corona. Maar onze reis naar Amerika is geboekt voor de zomer 2023! We kunnen niet wachten :D

We zullen naar San Francisco, Los Angeles, Grand Canyon, Sequoia NP en Las Vegas gaan.

Heeft iemand wat tips voor de to do lijst die je niet zo snel zult vinden op alle commerciële pagina’s?

Ik las ergens dat er een junior ranger programma is in de nationale parken? Is dat in sequoia park en de grand canyon ook? En zit er dan een bepaalde route aan dat programma vast? Moet je reserveren voor de NP’s?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Is je route nog zoals je die eerst had? Dus met 1 overnachting voor Sequoia? Dan heb je weinig tijd voor extra activiteiten.
Het is wel leuk om aan het junior ranger programma mee te doen. Kijk daarvoor op de NPS-sites. Onder 'learn about the park' en dan 'kids and youth'. Voor Sequoia zie https://www.nps.gov/seki/learn/kidsyouth/index.htm

Ik weet niet wat je bedoelt met commerciële pagina's en wat je al hebt gevonden? Ik haal zelf altijd de meeste ideeën uit reisverslagen. Wat zoek je precies? Wandelingen, andere sportieve activiteiten? Spookstadjes?
Als je je route vermelt met de overnachtingen is het wat makkelijker meedenken. Dan zien we ook hoeveel tijd je overal hebt.
Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken.

Als je alleen naar Sequoia en de GC gaat is er geen reservering nodig, maar het is niet gek om de NPS-sites te volgen; wellicht komen er meer parken met een toegangsreservering. Ook voor wegafsluitingen - bijvoorbeeld door bosbranden - etc is het goed om regelmatig die sites in de gaten te houden.

Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Nee het reisschema is wat veranderd en ziet er nu zo uit:

Dag 1: aankomst SF
Dag 2: los angeles
Dag 3: los angeles (disney)
Dag 4: los angeles
Dag 5: los angeles
Dag 6: Kingman
Dag 7: Grand Canyon (flagstaff)
Dag 8: Grand Canyon (flagstaff)
Dag 9: las Vegas
Dag 10: las Vegas
Dag 11: sequoia National park
Dag 12: sequoia National park of Yosemite National park?
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: thuis

Ik bedoel met de commerciële pagina’s de tips waar iedereen naartoe gaat. Die plekjes willen wij uiteraard ook zien, maar zijn er nog andere mooie, nog wat onbekende plekjes, om te bekijken langs onze route? Geen lange wandelingen vanwege de kinderen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook de tip gekregen om naar Waterholes Canyon te gaan vanuit Flagstaff (ipv Antelope Canyon).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou me beperken tot de bekende zaken, je hebt echt absoluut geen tijd voor de wat onbekendere pareltjes.
Begin je in SF of is dat een foutje?
En war overnacht je voor Sequoia? Hoe zou je Yosemite daar nog in willen passen?
Flagstaff ligt op ruim 1,5 uur rijden van de grand CAnyon, dus niet echt ideaal. Ik vind het prachtig om een stuk in de canyon af te dalen, en vooral aan het begin of eind van de dag is dat mooi (en nog niet te heet). Maar vanuit Flagstaff is dat niet echt een optie. Kijk eens in ons 213-verslag voor een stuk van de South Kaibab Trail en wat onbekende tips voor de GC.
Wij bezochten datzelfde jaar ook de Waterholes Slotcanyon, en daar waren we niet echt van onder de indruk. Zie hier voor ons verslag. Ter vergelijking: hier ons verslag van ons bezoek aan de Lower Antelope Canyon.
Ik vind het ook nogal veel om vanuit Flagstaff heen en weer te rijden naar Page, dat is ruim 4 uur rijden. Je moet ook eerst een permit kopen voor Waterholes. Wanner bezoek je dan de GC, op weg van Kingman naar Flagstaff? Probeer ook de Desert View Drive (de 64 tussen GC Village en Cameron) mee te nemen. Vanuit Kingman is het dan al 5 uur rijden - via de GC, Desert view Drive - naar Flagstaff.

Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Ik heb de linkjes naar je reisverslagen bekeken en gelezen. De Antelope canyon ziet er inderdaad veel mooier uit, maar ik lees ook veel bij andere dat het hier in het hoogseizoen erg druk is en snel vol zit. Vandaar dat we dan kozen voor Waterholes canyon…

De eerste dag in SF klopt, omdat we daar landen en 1 overnachting hebben na de lange reis.

We overnachten bij Super 8 in Lyndsay als we naar Sequoia park willen gaan. Volgens reviews is dit ongeveer 3 kwartier rijden van het park vandaan. We rijden die dag vroeg weg uit Las Vegas, rond 6 uur en we hopen dan rond 13:00/14:00 uur in het park te kunnen zijn. Dan zouden we de hele middag/avond nog hebben om daar te zijn. In principe staat vooral de General Sherman tree op het wensenlijstje en voor de rest willen we gewoon wat tijd in het park doorbrengen met eventueel wat opdrachten uit het junior ranger boekje. Ik las net al via jouw link wat voor opdrachten er in het boekje staan dus dat vinden we wel leuk om met de kinderen te doen. Mocht het toch te kort zijn dan kunnen we de dag daarna terug gaan naar sequoia park. Als we er voor ons gevoel wel lang genoeg zijn geweest, dan willen we de volgende dag naar Yosemite. Dat is vanuit het hotel 2,5 uur rijden. Dan willen we ook weer vroeg vertrekken, de dag daar verblijven en in de avond weer terug. We hebben dan nog een overnachting in Lyndsay.

We hebben in Kingman een tussenstop met overnachting. De volgende ochtend rijden we vanuit Kingman naar Flagstaff, inchecken, daarna door naar grand canyon. Bij de grand canyon willen we een route met de auto rijden en stoppen bij wat uitzichtpunten, wellicht ergens picknicken etc. Tenminste, na wat meer zoekwerk heb ik begrepen dat dit mogelijk is? We willen dan ook graag ergens de zonsondergang bekijken. Ook hier staan we erin als we nog meer willen bekijken dan gaan we de volgende dag terug, maar als we tevreden zijn dan zouden we de tijd de dag erna anders willen besteden om meer te zien. Zoals dus de Waterholes canyon en horseshoe Bend. We zouden in de ochtend vanuit flagstaff naar de Waterholes canyon willen rijden. Volgens Google Maps is dat 2 uur rijden. Ik dacht ook dat Antelope canyon vanuit flagstaff veel verder was. Daarna zouden we in de middag bij Horseshoe Bend aan willen komen, vanuit daaruit weer terug naar flagstaff.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door josea »

Ieder zijn eigen keuzes en voorkeuren natuurlijk, maar ik wil je wel meegeven dat jullie héél veel in de auto gaan zitten. Prima als je dat leuk vindt, maar ik denk dat je je erg verkijkt op de afstanden en hoeveel tijd je dan nog over houdt om iets te zien in de parken!
Je zegt van Lyndsay naar Yosemite is 2,5 rijden, maar dat is dan naar de grens van het park. Als je Yosemite valley wilt zien, is het al bijna 3,5 uur rijden. En dan wil je ‘s avonds ook weer terug? Dus dan rijd je weer helemaal de verkeerde kant op, terwijl de volgende dag naar SF gaat. Is ook weer uren omrijden.

Vanuit Las Vegas om zes uur vertrekken? Dat is dus om vijf uur opstaan, gaat dat lukken met vier kinderen? En dan ‘s avonds weer terug naar Lyndsay… in totaal 9 uur rijden die dag, en dan moet je ook nog stoppen voor eten en benen strekken onderweg. Dus heel veel tijd om iets in het park te doen, is er niet over. En daar rijd je dan 9 uur voor…

Waterholes snap ik ook niet. Antelope lijkt me een veel betere keuze. Hoewel ik het een beetje apart vindt om dat vanuit Flagstaff te bezoeken, maar goed, qua afstand is Antelope dan echt niet veel verder (paar minuten).

Ga je in één dag van SF naar LA? Over de snelweg is het al 6 uur rijden. Als je over de kustweg wilt, is het 9 uur rijden, dus ergens stoppen kun je vergeten…

Ik denk dat je beter een andere route kunt bedenken, want je zult heel veel van je dashboard zien. Voor kinderen lijkt een dergelijke reis me al helemaal niet leuk!
Laatst gewijzigd door josea op 09 okt 2022, 21:27, 4 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door paulr »

Mijn reactie @JLkids.USA ??: overweeg alles nog eens goed en maak een volledig ander schema... dit is gekkenwerk !!
Ga je echt naar SFO vliegen en dan rijden naar LA ?
Ga je echt in Flagstaff slapen en dan naar GC én naar Page rijden ?
Denk je echt zowel Sequoia en Yosemite in 2 dagen te doen ?
En wil je al die kilometers rijden in zo weinig tijd je kinderen aan doen ?
Dit klinkt heel hard, maar ga je eens inlezen in wat mogelijk is voordat deze dure reis een teleurstelling gaat worden....
Paul
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Yosemite en Page stonden niet op de planning in beginsel. We zouden 2 overnachtingen voor grand canyon en 2 nachten voor sequoia National park uittrekken. We hebben dan denk ik inderdaad alleen gekeken naar hoe lang het rijden is naar een park, maar ik heb nog geen ervaring met hoe het is als je daar eenmaal bent, dat je dan dus ook nog bijv een uur door het park moet rijden om bij bepaalde punten te komen. Wat jullie dus zeggen is dat we toch beter Yosemite en Page weg kunnen laten.

De reis van SF naar LA is ook het enige wat we die dag zullen doen. Verder geen plannen, vandaar ook wat langer in LA.

De rest van de route is al bepaald en geboekt. Dat kan ik niet meer omgooien. We hebben de vlucht via een reisbureau laten boeken en daar kregen we het advies om een rondje vanuit SF te maken voor de beste ticketprijzen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Waterholes of Antelope Canyon scheelt maar 15 minuten.
JLkids.USA schreef:
09 okt 2022, 20:07
De volgende ochtend rijden we vanuit Kingman naar Flagstaff, inchecken, daarna door naar grand canyon.
Waarom niet eerst naar het park en an naar Flagstaff? Eerst gaan inchecken kost je een uur extra rijden.
JLkids.USA schreef:
09 okt 2022, 20:07
Bij de grand canyon willen we een route met de auto rijden en stoppen bij wat uitzichtpunten, wellicht ergens picknicken etc.
Dit kan alleen aan de oostkant, de Desert View Drive die ik net noemde. Maar ook leuk is het om met de shuttlebus naar Hermits rest te gaan en zo hier en daar uit te stappen om een deel van de route te lopen of alleen te kijken bij de uitzichtpunten.

Als je de zonsondergang in de GC wilt meemaken rij je dus in het donker terug. Hou er rekening mee dat het dan ook echt donker is, en dat er veel wild rondloopt.

Van Las Vegas naar sequoia en dan terug naar Lyndsay is meer dan 8 uur rijden, zonder pauzes (zie hier de route). Dat lijkt me erg ambitieus.
Dus je gaat die dag niet veel zien van Sequoia.
Voor Yosemite is waarschijnlijk weer een toegangsreservering nodig volgend jaar, check dat op tijd. Maar het lijkt mij niet dat je daar tijd voor hebt.

Waarom vlieg je niet op LA? Nu heb je onnodige lange en saaie reisdag.

Het is jullie reis natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel lastig vind om me in te leven in jullie keuzes. Wil je het niet wat rustiger aan doen overal? Ik zou de GC laten vallen; dat zal voor de kinderen niet het hoogtepunt van de reis zijn, en wat meer tijd uittrekken voor de rest.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer