Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Hoi allemaal!
We zijn voornemens, wanneer het natuurlijk allemaal weer kan en alles weer open is vanwege Corona (dat zal waarschijnlijk nog niet komend jaar zijn), een reis te boeken naar West-Amerika. We gaan met onze 4 kinderen, die als we gaan waarschijnlijk 5, 8, 9 en 12 jaar oud zijn.
Ik merk dat ik het een beetje lastig vindt een goede route te plannen. De punten die we graag willen zien zijn: San Francisco, Las Vegas, Los Angeles, Sequoia National Park, Zion National Park, Grand Canyon en misschien Disney, maar dat is niet per se een must.
We willen reizen per auto, 2-3 weken. Wat is jullie advies?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies reisschema met 4 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Heb je de voorbeeldroute al bekeken? Die is wel uitgebreider dan de plaatsen die jij noemt, maar het is een goed startpunt om tot een route te komen. De voorbeeldroute is een rondje, maar een one way is ook een optie, en meestal zonder extra kosten.
Wat er mogelijk is, is heel erg afhankelijk van de tijd die je hebt; 2 weken is te weinig voor alles wat je wilt doen, ik zou zeker rekenen op 3 weken als je overal voldoende tijd wilt hebben.
Sequoia is wat lastig in te passen, lastiger dan bijvoorbeeld Yosemite. Is die keuze voor Sequoia bewust?

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door BonnyR »

JLkids.USA schreef:
15 nov 2020, 13:02
We willen reizen per auto, 2-3 weken. Wat is jullie advies?
Voorbeeldrondje wat Marianne noemt is prachtig om met het land kennis te maken. Met z'n zessen hebben je een ruime auto nodig . Staat de auto voor jullie vast of is een camper ook een optie? Je snapt dat ikzelf helemaal dol ben op een camper en de mogelijkheden die het biedt, maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

@Martin & Marianne De keuze voor sequoia omdat mijn oudste zoon het voorstelde, omdat het hem leuk leek daar doorheen te rijden en onder de gevallen boom door en dat te bekijken etc. Maar ik weet eerlijk gezegd verder niet het verschil met Yosemite qua natuur. We gaan inderdaad nog bekijken hoeveel tijd we waar willen besteden en dat zal dan bepalen hoelang onze reis gaat worden. Ik zal eens gaan kijken naar het voorbeeld rondje, bedankt! We zijn echt nog helemaal een leek op dit gebied 😁

@BonnyR het leek me eigenlijk makkelijker met een auto. We hebben ooit eerder een rondje door Florida met auto gedaan, een 7 zitter (al waren we toen nog met 5 personen). Dat ging prima. Misschien dat we dit keer dan wel met een minivan gaan. Bij een camper las ik eigenlijk alleen gedoe met autostoeltjes etc dat ik me er niet meer verder in verdiept heb. Plus dat ik ook nog niet zo goed weet waar ik staanplaatsen moet zoeken, hotels zijn makkelijker te vinden. Al had ik het liefste vakantiewoningen, maar die heb ik tot nu toe ook nog niet echt gevonden, althans voor een schappelijke prijs. En op de bonnefooi vind ik niet zo fijn met 4 kinderen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt inderdaad wel minimaal een minivan nodig, met 4 kinderen. En bij ons was die met twee kinderen al aardig vol. :lol: Maar wij hadden wel wat kampeerspullen bij ons.
Yosemite en Sequoia liggen allebei in de Sierra Nevada, dus qua natuur wel vergelijkbaar. Zeker Kings Canyon heeft veel weg van Yosemite, met de hoge rotsen. Sequoia en Kings Canyon hebben meer en grotere sequoia's, maar Yosemite is veelzijdiger. En qua route mooier, omdat je dan de Tioga Pass mee kunt nemen. Mar wel veel drukker. Lees je eens in op bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl, en op de NPS-sites (www.nps.gov/yose en www.nps.gov/seki). Reisverslagen lezen is ook erg handig als voorbereiding.
JLkids.USA schreef:
15 nov 2020, 17:35
Plus dat ik ook nog niet zo goed weet waar ik staanplaatsen moet zoeken, hotels zijn makkelijker te vinden.
Het vinden van staanplaatsen is niet echt een reden om van een camper af te zien. Met een camper kun je in de parken staan; je moet wel ruim van te voren reserveren, maar dat geldt ook voor hotels/motels. Ik neem aan dat jullie twee kamers nemen, dus dat maakt het ook wat lastiger om wat te vinden.
Met vakantiewoningen heb ik geen ervaring. Soms heb je motels met een keukentje, zelf koken is wel prettig ter afwisseling.

Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Bedankt voor de links, Marianne. Ik ga me eens verder inlezen in de verschillende parken. Zo word ik beetje bij beetje wijzer van alles wat er te doen is. :)

Bij de overnachtingen wil ik allemaal op 1 kamer. Ik vind het niet prettig om bijvoorbeeld de oudste 2 in een eigen kamer te laten slapen, of dat mijn man en ik ons opsplitsen dat vind ik ook niet gezellig. Er is opzich wel genoeg keuze in hotels voor 6 personen, maar ook best prijzig die overnachtingen.
Laatst gewijzigd door markro op 16 nov 2020, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door mtl »

Zes personen in één hotelkamer? Dat wordt behoorlijk krap!
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

mtl schreef:
16 nov 2020, 09:32
Zes personen in één hotelkamer? Dat wordt behoorlijk krap!
Nee hoor, je hebt ze gewoon met familiekamers en dan 3 x 2 persoonsbedden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben niet vaak kamers tegengekomen met 3 bedden. Ik denk dat het op veel plaatsen lastig zal zijn om die te vinden. Een paar die ik ken:
In Kings Canyon zijn er cabins in Grant Grove waarvan één met 3 bedden. Wij zaten daar in 2006, zie ons reisverslag daarvoor. Grant Grove Village is een prima uitvalsbasis voor zowel Kings Canyon als Sequoia.
In Springdale heeft de Zion Park Motel een familiekamer. Ook heel mooi daar is de Desert Pearl Inn. Daar heb je kamers met 2 Queens en een sofabed.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door BJK2810 »

Ik ben bezig een rondreis te plannen met 3 pubers voor 2021 (en anders voor 2022). Het is mij tot nu toe vrijwel overal gelukt om een kamer te boeken met 3 queensize bedden of 2 queensize en een slaapbank. Ik was bang dat ik steeds 2 kamers moest boeken, maar dat valt me tot nu toe reuze mee eigenlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Goed om te horen!
Misschien is het niet gek om dat ergens te delen, er wordt regelmatig gevraagd naar kamers voor 5 of meer personen.
Misschien een topic in het zuidwesten algemeen forum?

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Felicitas »

Er is al eens een topic geweest over kamers met tenminste drie bedden. Misschien zijn daar ook nog bruikbare tips te vinden, hoewel het wel oud is: viewtopic.php?f=7&t=39097

Wij hebben zelf ook in 2008, 2009 en 2010 met onze vier kinderen rondreizen gemaakt in Amerika in een minivan. Misschien heb je nog iets aan onze reisverslagen. Wel alweer tien jaar geleden :shock:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ah, heel goed, ik was vergeten dat dat topic er was.
Ik ga het bijwerken.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door BJK2810 »

Ik heb mijn aanvullingen ook in het hierboven genoemde topic gedaan.
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Weet iemand of je ook ergens een huis kunt huren bijvoorbeeld voor een paar dagen? Het lijkt me ook leuk om gewoon eens in een wijk te verblijven. Ik heb gekeken via airbnb maar die prijzen zijn echt heel hoog. Bijvoorbeeld voor 3 dagen en dan 1500+ euro.

De route die we tot nu een beetje uitgestippeld hebben is van SF (3 nachten) > Sequoia NP ( 2 nachten) > LA (4 nachten) > Grand Canyon. Daarna lopen we eigenlijk een beetje vast. Ik hoef niet per se in deze vakantie alle canyons te zien, maar de Grand Canyon willen we natuurlijk wel zien. Wat je bijvoorbeeld bij Antelope canyon ziet dat je tussen de smalle paden zandsteen kunt lopen, kan dat ook in de Grand Canyon? En zo ja, kun je daar ook met kinderen komen? We willen niet zo’n hike naar beneden maken, dat vind ik nog wat eng met de kinderen.

Zion staat ook op ons lijstje, maar vanuit de Grand Canyon best een tijdje rijden nog. Eventueel via LV, dat we daar eerst heen gaan. En dan een soort van op en neer rijden?

En is er trouwens tussen LA en Grand Canyon een tussenstop de moeite waard om deze reis ook wat te onderbreken? Behalve Joshua Tree NP.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Uitgaande van jouw begin zou je het zo kunnen doen:

Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Sequoia
Dag 5 Sequoia
Dag 6 Sequoia - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 Los Angeles - Kingman
Dag 11 Kingman - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Page
Dag 13 Page
Dag 14 Page - Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas

Je kunt ook twee nachten GC doen, en dan 1 nacht Page. Maar twee nachten Page is wel lekker, dan kun je ook eens een middag niets doen aan het strand. Of een boot huren. Als je 3 weken de tijd hebt kun je Bryce toevoegen tussen Page en Zion.

De rit van LA naar de GC is wel lang. Je kunt dat vermijden door na LA naar Las Vegas te gaan, en dan een rondje met Zion, Page en de GC. Je kunt dan eindigen in Phoenix of in Las Vegas.

Ik vind de tijd voor Sequoia zo wel krap, je hebt best wel een flinke reistijd vanuit SF, en ook weer naar LA. Ik zou zelf kiezen voor twee nachetn Grant Grove, en dan bijvoorbeeld een nacht Three Rivers. Overnachten in Cedar Grove is ook prachtig, zie daarvoor ons 2013-verslag. Maar daar moet je dan wel twee kamers nemen. Maar dat is ook wel eens lekker.
Kijk voor een kaart van het park op www.nps.gov/seki, dan zie je waar alles ligt en dan krijg je een idee van de afstanden.

Voor de GC kun je je beperken tot de uitzichten langs de rim en bijvoorbeeld de bus nemen naar Hermits Rest en zo nu en dan uitstappen. Maar het is ook wel mooi en bijzonder om een stuk naar beneden te lopen. Zie ook daarvoor ons 2013-verslag. Of op mijn wandelsite.
En nee, het is niet te vergelijken met Antelope Canyon. Het is groot! En diep! En breed.

Ik heb geen ervaring met het huren van een huis. Wat nog het meeste daarbij in de richting kwam was het red Rock motel in Page. Zie daarvoor ons 2017-verslag.
In LA zaten wij een paar keer in de Orchid Suites. Niet te vergelijken met een huis in een gewone woonwijk, maar wel ruime kamers met een keuken erbij.
Wat zijn de plannen in LA?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door IngridZw »

Wat betreft het huren van een huis: Wij zijn ook met 6 personen (4 volwassenen en 2 kinderen) en ik heb mij de laatste tijd eens verdiept in 2 sites te weten HomeTogo en HomeAway. Je hebt daar best wel veel mogelijkheden om iets te huren voor 2 of meer nachten. Misschien een optie.

Tussen LA en de GC kun je natuurlijk een gedeelte van route 66 rijden. Leuke tussenstops daar zijn Seligman en Oatman. De route via Oatman is ook mooi. En daarna een overnachting in Kingman of Needles. Ik zou trouwens niet zo gauw met een kind van 5 jaar een stuk naar beneden lopen in de GC.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2020, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Met wat tips van jullie zijn we hierop uitgekomen:

Dag 1: aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF > Sequoia NP
Dag 5: Sequoia NP > LA
Dag 6: LA
Dag 7: LA
Dag 8: LA > Anaheim (Disneyland)
Dag 9: Anaheim (rustdag)
Dag 10: Anaheim > Kingman
Dag 11: Kingman > Grand Canyon > Page
Dag 12: Page (Antelope Canyon) > LV
Dag 13: LV
Dag 14: LV
Dag 15: LV > huis

We gaan het liefst nog wat langer. Alleen op veel plekken betalen we € 200 of meer per nacht en dan wordt het wel heel prijzig. We willen op de weg van Page naar LV ook langs Zion. Is dat iets om onderweg te bekijken, of zouden jullie meer tijd voor Zion nemen? Het liefst nemen we ook een overnachting bij Grand Canyon, maar ook daar vind ik alleen maar prijzen rond € 350 per nacht. Vandaar dat we doorrijden naar Page en daar overnachten.

Weet iemand wat de recente prijzen zijn voor entree bij Antelope Canyon? Ik lees verschillende verhalen van 20 tot 80 dollar per persoon. Wij willen alleen de upper canyon bekijken.

Hebben jullie nog andere ideeën om toe te voegen aan deze reis?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door mtl »

Volgens de website navajotours.com betaal je $80, kinderen onder 12 betalen $50 voor Antelope Canyon. Weet echter niet of dat een officiele site is.
Laatst gewijzigd door mtl op 25 nov 2020, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door BJK2810 »

JLkids.USA schreef:
25 nov 2020, 22:21
We gaan het liefst nog wat langer. Alleen op veel plekken betalen we € 200 of meer per nacht en dan wordt het wel heel prijzig. We willen op de weg van Page naar LV ook langs Zion. Is dat iets om onderweg te bekijken, of zouden jullie meer tijd voor Zion nemen? Het liefst nemen we ook een overnachting bij Grand Canyon, maar ook daar vind ik alleen maar prijzen rond € 350 per nacht. Vandaar dat we doorrijden naar Page en daar overnachten.
Waar heb je gezocht voor de Grand Canyon? Wij slapen in de nieuwe gerenoveerde kamers van de Yavapai Lodge (met 3 pubers). Daar zitten 2 queens in en een stapelbed. We betalen daar 193 euro per nacht. Ik zit voor onze overnachtingen nu op gemiddeld 135 euro per nacht voor komende zomer (met 5 personen dus).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer