Reis debbie.dennis: Grand Canyon North Rim naar San Diego.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
debbie.dennis
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis debbie.dennis: Grand Canyon North Rim naar San Diego.

Bericht door debbie.dennis »

Voor onze rondreis deze zomer landen we op Las Vegas. Vanaf daar willen we een paar dagen verblijven in Las Vegas, naar Zion en de North Rim van de Grand Canyon. Vanaf daar willen we naar San Diego, maar ik kan niet echt een logische route vinden ...
Wie kan me helpen?
Ik denk zelf om vanaf de North Rim weer terug te rijden naar Las Vegas, daar een overnachting in te plannen en dan door te rijden naar San Diego. Omdat we ook 2 kinderen hebben in de leeftijd van dan 3,5 en bijna 9 willen we per dag niet langer rijden dan 5 uur (tijd die google aangeeft). Ook deze lange reisdagen zijn voor ons uitzonderingen. Het liefste zitten we aan max 3 uur.
Is er nog een andere tussenstop tussen de North Rim en San Diego die de moeite waard is, of zouden we de planning om moeten gooien?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand Canyon North Rim naar San Diego

Bericht door Martin & Marianne »

Je ontkomt er niet aan om weer via Las Vegas te rijden als je de snelste route wilt nemen.
Hoeveel tijd heb je voor dit stuk? Doe je eerst Zion en Bryce, en dan de GC? En zoals ik al in je andere topic schreef; waarom de North rim? En is de GC überhaupt een must? Hoeveel tijd heb je voor dit stuk? En overnacht je aan de North Rim of wil je het vanaf bijvoorbeeld Jacob Lake of Kanab bezoeken? Dat scheelt wel in reistijd.
Als de vlucht nog aangepast kan worden is vliegen op Phoenix ook een optie; dan rij je via Page of de 89A naar de North Rim. Op die manier vermijd je dubbele stukken.
Of ga voor een mooiere route na de GC via Death Valley en de Tioga Pass naar SF, dan de kust en eindig in San Diego.

Zet je complete route eens hier neer voor het totaalplaatje, dan is het makkelijker om mee te denken en advies te geven.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Grand Canyon North Rim naar San Diego

Bericht door tomhster »

Tussen Las Vegas en San Diego kun je een overnachting in Palm Springs/Rancho Mirage inplannen. Kun je op de eerste dag Joshua Tree NP bezoeken ( ben je niet noodzakelijk heel veel tijd aan kwijt) en de tweede dag kun je via de 74, 371 en 79 vanuit Palm Desert richting interstate 15 rijden. Je komt eerst een mooi uitzichtpunt tegen over de vallei en daarna rij je door verschillende landschappen richting de kust. Wij vonden dit een leuke route. In de vallei rond Palm Springs is meer dan voldoende te zien en te doen.
debbie.dennis
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Grand Canyon North Rim naar San Diego

Bericht door debbie.dennis »

Alweer bedankt voor het meedenken.
We wilden de GC wel graag laten zien aan onze oudste dochter, maar 't is geen must. We gaan naar de North Rim omdat het volgens mij wat in reistijd scheelt en we daar een leuk verblijf aan de kloof hebben gezien. Maar het is ook weer geen must. De tickets veranderen daar kunnen we nog over nadenken, maar heeft nog niet mijn voorkeur. We hebben voor 't hoogseizoen hele goedkope tickets kunnen vinden en het was helemaal niet de planning om dit jaar naar Amerika te gaan 🙃 Als alles goed gaat willen we in 2022 nogmaals gaan om een wegens omstandigheden geannuleerde reis met mijn ouders te gaan maken (dan beginnen we helemaal in het noorden, maar zakken ook af naar het Zuiden).
Nu hebben we 4 weken om van Las Vegas naar San Fransisco te komen. Genoeg tijd denk ik, maar we willen zeker niet haasten met de kinderen, genoeg rustdagen en ook geen overvolle dagen (alhoewel dat de oudste ook goed af ging toen ze op haar 4e met ons door Nieuw Zeeland heeft gereisd).
Eigenlijk is alleen de kustroute tussen LA en SF een must (die route hebben we zelf nog niet gedaan 10 jaar geleden). En voor de Kids een aantal pretparken in San Diego/LA.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis debbie.dennis: Grand Canyon North Rim naar San Diego.

Bericht door Martin & Marianne »

Met vier weken heb je voldoende tijd. Je kunt dan een stop maken in zowel Las Vegas als in Palm Springs. In 2002 reden wij met onze dochters van LV via Joshua Tree naar Palm Springs. Misschien heb je iets aan ons verslag.

De cabins aan de North Rim liggen prachtig (zie hier voor ons verblijf daar) maar zijn wel erg snel volgeboekt, dus reserveer dat op tijd.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis debbie.dennis: Grand Canyon North Rim naar San Diego.

Bericht door tomhster »

Ik heb eveneens in een cabin aan de North rim gezeten en kan dat ook aanraden. De volgende dag hebben we overigens een tour gedaan met Dream Tours naar White Pocket (we werden opgepikt in Jacob Lake) en dat was één van de hoogtepunten van die vakantie.
Han Pronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jul 2013, 01:28

Re: Reis debbie.dennis: Grand Canyon North Rim naar San Diego.

Bericht door Han Pronk »

Hey : Ja ik zou ook op Phoenix vliegen zo wie zo kans op een betere huur auto in Vegas moet je maar afwachten wat er beschikbaar is
Van Phoenix zou ik richting Nogales rijden (grensplaats met Mexico) van daar af is er een rechte snelweg naar San Diego vergeet niet Old town San Diego te bezoeken is echt leuk.
Dan van San Diego over LA naar Vegas tussen Phoenix en Vegas heb je geen drop off kosten van je huur auto
Alvast een hele fijne vakantie
Gr Han
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Grand Canyon North Rim naar San Diego

Bericht door Hans B »

debbie.dennis schreef:
20 okt 2020, 20:54
We wilden de GC wel graag laten zien aan onze oudste dochter, maar 't is geen must. We gaan naar de North Rim omdat het volgens mij wat in reistijd scheelt en we daar een leuk verblijf aan de kloof hebben gezien.
Huh, kortere reistijd vanaf Las Vegas naar de north rim?
Zowel north als south is vanaf Las Vegas op 10 mile na dezelfde afstand.

En richting San Diego is south rim een stuk handiger.

Phoenix -GCsouth-Page-(evt GCnorth)-Bryce-Zion-Las Vegas-(LA)-San Diego lijkt mij de meest voor de hand liggende route.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis debbie.dennis: Grand Canyon North Rim naar San Diego.

Bericht door mtl »

Topicstarter heeft sinds oktober niet meer ingelogd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer