Weg naar Monument Valley

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Weg naar Monument Valley

Bericht door Aaron »

Ik las ergens het volgende:

Monument Valley ligt op de grens van de staten Arizona en Utah, en kan worden bereikt via Highway 163. Het wereldberoemde beeld van de lange lege rechte weg met het silhouet van de honderden meters hoge rotsen aan de horizon, is te zien als je vanuit Utah naar het park toe rijdt.

In de reis die wij aan het plannen zijn komen we vanaf de andere kant (vanuit Page). Mijn vragen:
-is het beeld vanaf de andere kant minder mooi?
-is het zicht als je vanaf Utah komt, het omrijden waard?
-weet iemand de exacte lokatie (wellicht met coordinaten) waar de foto op de LP hoes van Het Gebeurde In Het Westen is gemaakt? (De scene bij de boog)

Alvast bedankt.

Aron
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even gegoogled en vond deze site. Hierin staan coordinaten vermeld.

Het beeld is vanuit Page anders, ik zou zeker even een stukje doorrijden richting Mexcan Hat. Maar mooier is nog om het park in te gaan en de scenic drive te doen, of een wandeling. Kijk voor het uitzicht eens in ons 2019-verslag (bij 12 sept) en voor de wandeling de volgende dag.
Je hoeft niet helemaal tot aan Mexican Hat te rijden, het is maar een klein stukje om. Ga je weer terug richting Page?

Marianne
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Aaron »

Bedankt!

Je bedoelt doorrijden naar Mexican Hat en dan keren? Ik dacht eigenlijk aan omrijden via (hwy 160) Mexican Water en dan hwy 191 richting Bluff en dan vlak voor Bluff Hwy 163 naar Mexican Hat.
We zijn zeker van plan om het park in te gaan en niet alleen de weg er naar toe te rijden. De route is Page - Monument Valley - Tuba City - Grand Canyon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, ik bedoelde naar Mexican Hat (hoeft niet helemaal) en dan keren. Ik weet niet waarom je naar Mexcian Water en naar Bluff zou gaan, maar misschien heb ik daar iets gemist?
Als je dan toch verder wilt rijden dan zou ik eerder kiezen voor Gooseneck SP en Valley of the Gods.

Dit is niet om in één dag te doen neem ik aan?

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door BonnyR »

Aaron schreef:
25 aug 2020, 15:14

-weet iemand de exacte lokatie (wellicht met coordinaten) waar de foto op de LP hoes van Het Gebeurde In Het Westen is gemaakt? (De scene bij de boog)

Alvast bedankt.

Aron
Door je vraag werd ik ook nieuwsgierig en heb ook even gegoogled. Vond twee leuke dingen:

http://www.themoviedistrict.com/once-up ... -the-west/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door PSVwally »

In de reis die wij aan het plannen zijn komen we vanaf de andere kant (vanuit Page). Mijn vragen:
-is het beeld vanaf de andere kant minder mooi?
-is het zicht als je vanaf Utah komt, het omrijden waard?
-weet iemand de exacte lokatie (wellicht met coordinaten) waar de foto op de LP hoes van Het Gebeurde In Het Westen is gemaakt? (De scene bij de boog)

Google eens op Forest Gump point, dan vind je de coördinaten ook. Het deel vanuit Page is idd iets minder aantrekkelijk, maar persoonlijk vind ik het gebied richting Moab juist mooier. Ik zou je dan dus afraden om een ‘rondje’ te maken in de omgeving grofweg Bluff - 4 corners NM en dan via Kayenta terug naar MV want zo spectaculair vond ik dat niet. Tussen Monument Valley en Mexican Hat is wel het mooiste. Ik weet niet welke kan je daarna op gaat, maar de UT95, grofweg tussen Mexican Hat en Capitol Reef is dan wel een toppertje om mee te pakken.
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Aaron »

@BonnyR: erg leuk. Dankjewel!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Ron Notenboom »

Als je vanuit Mexican Hat richting Page rijdt kom je vanzelf langs Forrest Gump Point (milemarker 13). Staat duidelijk aangegeven naast de weg.
En je zult waarschijnlijk niet de enige zijn die er stopt voor een foto. :P
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Eskm »

Hé Aaron,
tof & dank dat je om die locatie vraagt want ik had tijdens onze reis 2019 Lone Pine + (Western)Film History Museum
voorzien en bezocht.
Monument Valley is wel één van mijn favoriete plaatsen maar ik wist niet dat er scenes van die iconische spaghetti-western
gefilmd werden.
Geen straf om een derde keer MV te bezoeken want vorig jaar waren we te laat voor de Wildcat Trail.
Ron Notenboom schreef:
26 aug 2020, 16:48
Als je vanuit Mexican Hat richting Page rijdt kom je vanzelf langs Forrest Gump Point (milemarker 13). Staat duidelijk aangegeven naast de weg.
En je zult waarschijnlijk niet de enige zijn die er stopt voor een foto. :P
Laat je niet misleiden als reeds mensen of groepen op de baan staan.
Je moet wel degelijk dat oude verweerde, met haken & ogen aan elkaar hangende bord met witte letters hebben.
Staat wat van de baan weg.
Ik liet de wagen bij die foute fotopakkers staan, ging te voet verder en had FG point voor mij alleen,...
tot een Aziatische dame me zag en pech voor haar want het werd er snel donker.
Groeten,
Martin
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Aaron »

Iedereen hartelijk dank voor de bijdragen.

Het is me alleen niet duidelijk wat hier het verband is tussen Once Upon A Time In The West en Forrest Gump. Kan iemand mij dat uitleggen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, geen enkel verband. Maar wellicht vanwege de vraag naar het uitzicht vanuit Utah?
Het is me nog niet duidelijk waarom je naar Mexican Water en Bluff wilt. En heb je een overnachting bij Monument Valley? Zo nee, dan wordt het echt krap.
Met voldoende tijd zou je vanuit Bryce (ik neem aan dat je daar vandaan komt voor je naar Page gaat) ook de volgorde zo kunnen doen: Bryce - Capitol Reef- Monument Valley - Page - Grand Canyon.
Dan neem je twee prachtige routes mee, de 12 en de 95.

Marianne
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Aaron »

Ik zou toch zweren dt ik daar al op gereageerd had maar ik zie mijn reactie niet.

We willen helemaal niet naar Mexican Water en Bluff. Ik was alleen zelf niet op het idee gekomen om door te rijden naar Mexican Hat en dan te keren en had dus een route uitgestippeld (een flinke omweg) om toch vanuit het noorden naar Monument Valley te rijden en dan kwam de omrijroute langs Mexican Water en Bluff.

De route is Bryce (overnachting) - Page (overnachting) - Monument Valley (overnachting) - Grand Canyon (overnachting)
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door iLoveStedentrips »

Één van mijn hobby's onderweg is om beroemde foto's te kopiëren :D Toen wij vanuit Page naar MV reden hadden we overnachting bij Gouldings voor de deur van MV. Wij zijn voor Forrest Gump Point even verder naar het noorden richting Mexican Hat gereden en weer terug. Je moet de bordjes in de gaten houden het beroemde punt uit deze film is bij mile marker 13. Je kan eventueel doorrijden en keren voor het hele beeld maar bij deze mile marker gebeurt het.

Ik heb nog een blogje gemaakt over Forrest Gump Point en ook mijn ervaringen en "fotokopieergedrag" daar. :lol:

Van deze bijzondere plek heb ik ook een pdf gemaakt die je downloaden met meer informatie.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Aaron
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2015, 14:48

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Aaron »

Lokatie waar de foto op de LP hoes van Het Gebeurde In Het Westen is gemaakt, inmiddels gevonden:

https://goo.gl/maps/ZDuRGxqYK7DjnhMw8
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door PSVwally »

De route is Bryce (overnachting) - Page (overnachting) - Monument Valley (overnachting) - Grand Canyon (overnachting)
Ik weet niet of alle overnachtingen al geboekt zijn, maar ik zou Bryce - Monument Valley - Page - GC doen. Als je tegen 14/15u bij MV bent heb je tijd genoeg om alles daar te bekijken
Angeline Kievits
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mei 2018, 00:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door Angeline Kievits »

Door je vraag werd ik ook nieuwsgierig en heb ook even gegoogled. Vond twee leuke dingen:
http://www.themoviedistrict.com/once-up ... -the-west/
Dank voor het filmpje (geweldig!!) en de link. Hopelijk kan ik er in 2021 mijn voordeel mee doen tijdens onze overnachting in MV.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door josea »

Aaron schreef:
27 aug 2020, 09:31


De route is Bryce (overnachting) - Page (overnachting) - Monument Valley (overnachting) - Grand Canyon (overnachting)
En dan zou ik nog liever Bryce - Capitol Reef - Monument Valley - Grand Canyon (via Page).
Dan heb je een veel mooiere route en kom je meteen vanaf de “goede” kant naar Monument Valley. Nog beter om een dagje extra te hebben dan, maar weet niet of dat mogelijk is.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door MrsBucket »

Afhankelijk van het voertuig waarmee je rijdt, zou ik ook Moki Dugway willen aanraden, vanuit het noorden naar het zuiden. Dat was echt een enorm toffe weg om te rijden namelijk!
stoffelke
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2013, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door stoffelke »

Tussen Page en Kayenta kun je ook nog stoppen bij het Navajo monument. De moeite als je interesse hebt in fe indiaanse cultuur.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Weg naar Monument Valley

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben de Moki Dugway met een 27 ft camper gereden. Pas een paar jaar later kwam ik erachter dat het de Moki Dugway was. Op de kaart was het gewoon een leuke tussendoorweg, dus daarom kozen we er ter plekke voor. Ik wist dus ook niet dat hij na een aantal mijlen onverhard zou worden. Maar het was geen enkel probleem. Mooie weg met mooie uitzichten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer