Reis Fam. Kaspers: van Denver naar San Francisco in 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fam. Kaspers
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Fam. Kaspers: van Denver naar San Francisco in 2021.

Bericht door Fam. Kaspers » 24 aug 2020, 16:53

Dit is onze eerste reis buiten Europa en met een camper, we zouden dan ook graag horen wat jullie van het onderstaande reisschema vinden. Is het bijvoorbeeld realistisch te doen? Zijn er wellicht betere locaties om langs te gaan, of betere campings om te gaan staan?

Ma 26-7 naar Denver
Di 27-7 Denver - Nederland - Estes Park
Do 29-7 Estes Park - Buffalo
Vr 30-7 Buffalo - Yellowstone
Ma 2-8 Yellowstone - Grand Teton
Di 3-8 Grand Teton - Park City
Wo 4-8 Park City - Bryce Park
Do 6-8 Bryce Park - Zion National Park
Zo 8-8 Zion National Park - Wahweap Page
Ma 9-8 Wahweap Page - Grand Canyon
Di 10-8 Grand Canyon - Sedona
Do 12-8 Sedona - Las Vegas
Zo 15-8 Las Vegas - Three Rivers
Di 17-8 Three Rivers - Yosemite Pines
Do 19-8 Yosemite Pines - Marina
Za 21-8 Marina - San Francisco
Ma 23-8 San Francisco - Amsterdam

We zijn trouwens met zijn vieren, 2 volwassenen en 2 pubers (15 en 17 jaar). We horen het graag!
Laatst gewijzigd door Fam. Kaspers op 24 aug 2020, 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis van Denver naar San Francisco in 2021

Bericht door Martin & Marianne » 24 aug 2020, 17:05

Hallo fam Kasper, welkom op het forum!
Het zou voor de leesbaarheid wel heel prettig zijn als je de route in een van/naar schema per dag uitschrijft. Dus zonder tijdstippen en maar 1 dag per regel. En dan gewoon als tekst plakken in je bericht.

Dus in plaats van:
Mon 26/07/2021 10:35 Vertrek vlucht
Mon 26/07/2021 12:09 Aankomst vlucht in Mineapolis
Mon 26/07/2021 14:37 Vertrek vlucht
Mon 26/07/2021 14:37 Aankomst vlucht in Denver
Mon 26/07/2021 16:00 Aankomst hotel
Tue 27/07/2021 12:30 Ophalen camper Roadbear
Tue 27/07/2021 14:00 Vertrekken met camper
Tue 27/07/2021 14:15 Boodschappen ophalen Walmart

Dit:
Ma 26-7 naar Denver
Di 27-7 Denver - Nederland - Estes Park
Wo 28-7 Estes Park
etc.

Marianne

Fam. Kaspers
Amerika-newbie

Bericht door Fam. Kaspers » 24 aug 2020, 18:12

Excuses, is bovenstaande beter ?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 24 aug 2020, 18:47

Al een stuk beter! :thumbup: Maar ik bedoelde het echt per dag, dan zie je namelijk in één oogopslag hoe lang je ergens bent. Ik heb het even gedaan:

Ma 26-jul naar Denver
Di 27-jul Denver - Estes Park
Wo 28-jul Estes Park
Do 29-jul Estes Park - Buffalo
Vr 30-jul Buffalo - Yellowstone
Za 31-jul Yellowstone
Zo 01-aug Yellowstone
Ma 02-aug Yellowstone - Grand Teton
Di 03-aug Grand Teton - Park City
Wo 04-aug Park City - Bryce
Do 05-aug Bryce - Zion
Vr 06-aug Zion
Za 07-aug Zion
Zo 08-aug Zion - Page
Ma 09-aug Page - Grand Canyon
Di 10-aug Grand Canyon - Sedona
Wo 11-aug Sedona
Do 12-aug Sedona - Las Vegas
Vr 13-aug Las Vegas
Za 14-aug Las Vegas
Zo 15-aug Las Vegas - Three Rivers
Ma 16-aug Three Rivers
Di 17-aug Three Rivers - Yosemite
Wo 18-aug Yosemite
Do 19-aug Yosemite - Marina
Vr 20-aug Marina
Za 21-aug Marina - SF
Zo 22-aug SF
Ma 23-aug SF - Amsterdam

Het is een mooie reis, maar ik zou wel wat dingen anders doen. Ten eerste de campings. Waarom niet overal in de parken kamperen? Dat scheelt je een hoop geld, en het scheelt heel veel extra reistijd.
De route kan zo wel, maar ik vind zeker het stuk naar Yellowstone behoorlijk ver rijden, terwijl je daar maar 2 volle dagen hebt. Ik zou daar minimaal één extra dag voor uittrekken. Voor het veel en veel kleine Zion trek je net zoveel tijd uit. Ik zag dat je van Zion via Hurricane naar PAge wilt rijden. Dat begrijp ik niet helemaal, dat ligt niet op de route.
Tussen Grand Teton en Bryce is het mooi om Capitol Reef mee te nemen.

Je wilt vanuit Las Vegas een uitstapje naar Death Valley maken zag ik. Wil je daarvoor een auto huren?

Yosemite en Sequoia zou ik omdraaien; dus van Las vegas naar Yosemite (met een overnachting in bijvoorbeeld Lee Vining of June Lake), en dan via de prachtige Tioga road naar het park. En dan in het park overnachten! Dan kun je veel meer doen daar. Een back up camping is misschien niet verkeerd want het is niet eenvoudig om een plek in het park te reserveren maar ik zou dat zeker proberen. Oefen een maand van te voren. Of zelfs nog een maand eerder ook. Lees je goed in. Zie hier voor meer informatie en het reserveringsschema.

Na Yosemite kun je dan naar Sequoia. Je rijdt dan via Kings Canyon het park binnen. Dat is met een camper ook de enige mogelijkheid, vanuit Three Rivers mag je (via de 198) met een camper langer dan 22 ft niet Sequoia binnen rijden.

Kijk eens in ons 2017-verslag voor een vergelijkbare route (maar dan andersom). Wij waren al meerdere keren in bijvoorbeeld Yosemite geweest, en ook in Yellowstone, dus daar hadden we toen weinig tijd voor uitgetrokken. Misschien heb je ook iets aan ons 2004-verslag, die route was ook voor een deel hetzelfde. Vorig jaar waren we ook in Yosemite en Capitol Reef, en in Rocky Mountain NP. Misschien kun je uit dat verslag ook wat tips halen.

Marianne

Fam. Kaspers
Amerika-newbie

Re: Reis Fam. Kaspers: van Denver naar San Francisco in 2021.

Bericht door Fam. Kaspers » 13 sep 2020, 12:52

Bedankt voor de uitgebreide reactie, helaas ben ik behoorlijk ziek geweest (en nog steeds niet hersteld) waardoor ik niet eerder heb kunnen reageren.
Wat betreft het kamperen op de parken, het is toch zo dat er niet zo vaak full-hookups zijn ? Vandaar dat we (nog geen ervaring) er nog vrij veel voor hebben gekozen om toch full-hookup campings op te zoeken. Maar je hebt ons wel getriggerd om wat meer op de parken zelf te gaan kijken.
Oeps, ik heb een kopieer fout gemaakt in de route wat betreft Zion, we zijn er maar een dag (7-8), op 6-8 rijden we er heen en op 8-8 rijden we door naar Page, we zitten er dus maar een dag.

Mijn vrouw vind het op dit moment voldoende om 2 volle dagen in Yellowstone te zijn (een voor de bovenste ring van de 8 en eentje voor de onderste). Ze verwacht op de heenreis ook al wat te kunnen bezichtigen en ook de dag dat we doorrijden naar Grand Teton, ik zelf denk wel dat dat niet zo veel zal zijn gezien de afstanden die we moeten rijden. Heb je nog goede argumenten om dat anders aan te pakken :)

De route van Zion naar Page via Hurricane was ingegeven omdat we dachten om een andere route te pakken dan de heenreis naar Zion i.p.v. dezelfde weg terug. Maar ik begrijp uit jouw opmerking dat dat misschien niet veel meer oplevert en je wellicht beter de tijd kunt besteden in Page ? (of de route daarheen?)

Het uitstapje naar Death Valley hadden we bedacht om daar een excursie voor te nemen eventueel ([https://www.viator.com/tours/Las-Vegas/ ... 3DTHVALLEY]). Maar dat staat nog niet vast, we kunnen dat ook overslaan en die dag gebruiken in Yellowstone bijvoorbeeld. Ik vond het echter wel interessant om als we er toch zijn Death Valley ook te bezoeken (het mag niet met de camper, dus er zelf doorheen rijden is geen optie).

Goede tip over het verleggen van de route van Las Vegas naar Yosemite, daar hadden we nog niet aan gedacht. Deze hebben we nu wel opgenomen in de route. We rijden dan het laatste stukje van de route van boven naar beneden en dan weer naar boven naar San Fransisco.

Heel fijn om jullie routes te kunnen bekijken, ziet er inderdaad erg mooi uit allemaal. Ik vrees alleen wel dat we veel stukjes zien en wat minder echt de omgeving kunnen verkennen. Oftewel ik heb een sterk vermoeden dat we er vaker heen moeten :wink:

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal » 14 sep 2020, 08:52

Mooie plannen allemaal! Voor Yellowstone zou ik toch vast houden aan 3 of zelfs 4 overnachtingen zoals Marianne ook aangaf.
Vorig jaar stonden wij twee nachten op de Canyon Campground (we kwamen vanuit Cody, wat natuurlijk een stuk dichterbij Yellowstone ligt dan Buffalo), waarna we de laatste nacht bij Old Faithful doorbrachten. Canyon campground ligt erg ideaal en Old Faithful op de route naar Grand Teton.
De dagen krijg je zeker wel vol, zoveel te zien, wij hadden zeker nog een nachtje willen blijven.

Verder is het een behoorlijke volle planning. Om het wat rustiger te maken zou je er ook voor kunnen kiezen om een aantal zaken te laten liggen. In dat geval bijvoorbeeld Sequoia, Sedona, GC en Page laten vallen, zo heb je globaal gezien: SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Capitol Reef - SLC - Grand Teton - Yellowstone en dan met 1 of 2 stops richting Denver/RMNP kunnen gaan (of nog een aantal dagen in de Black Hills verblijven).
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2021: Deep South

Elendan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Elendan » 14 sep 2020, 12:21

Leuk vooruitzicht hoor, jullie gaan er zeker van genieten. Ik zou ook bepaalde plaatsen even laten vallen om meer ruimte te krijgen op andere dagen in het begin van je reis. Sedona bv, ligt wel wat uit de route en als je in de zomer gaat dan lijkt het mij fijner om wat langer tijd in het noorden te blijven. Het stuk tussen Estes en Yellowstone zou ik uitgebreider meepakken als je daar in die regio rijdt. BV. via Custer SP, Mount Rushmore en Devils Tower rijdt en het weer is prima in de zomer.

Over de campings hoef je je geen zorgen te maken, met een camper heb je echt geen full hoopkups nodig, zeker niet elke dag. Je hebt een watervoorraad aan boord waar je het wel een paar dagen mee redt en je kunt ook al heb je geen aansluitingen op vrijwel elke camping in de parken gewoon dumpen en water bijvullen. Ook electra heb je niet per se nodig, je hebt een aparte accu voor je verlichting en de koelkast en het fornuis blijven het gewoon doen zonder aansluitingen. Daarnaast heb je nog een generator bij die je kunt gebruiken voor de airco als het echt nodig is. Die moet dan wel 's nachts uit want, dat ding maakt veel herrie. Wij staan zelf echt bij hoge uitzondering op een full hook up camping en alleen als we nergens anders terecht kunnen. We kunnen prima 3 weken zonder hook up plekken. Opladen van telefoons en camera's etc. doen we onderweg tijdens het rijden. Neem hiervoor een extra stekkerdoos mee dat is erg handig en een omvormer. Wij laden alles op op deze manier via de sigarettenaansteker aansluiting.
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 14 sep 2020, 12:37

Yellowstone is echt heel groot, en zeker met een camper zul je niet altijd makkelijk kunnen parkeren, dus je moet ruim de tijd nemen om iets te kunnen bezichtigen. En om iets te zien moet je echt van de weg af en een stukje lopen. Kijk anders eens wat je er precies wilt zien en wat niet; dan kun je (of wij) beter zien of de tijd voldoende is.

Als je verwacht dat je nog wel eens naar de VS gaat waarom dan niet Yellowstone overslaan en nu meer tijd nemen voor het zuidwesten? Dan maak je veel minder kilometers en heb je meer tijd voor alles. Vanuit RMNP kun je dan via Moab rijden en dan via Monument Valley je route weer oppakken.
Wil je wel naar Yellowstone dan zou ik het toch iets anders indelen, en bijvoorbeeld Sedona of Marina of Sequoia laten vallen.

Een voorbeeld:
Ma 26-jul naar Denver
Di 27-jul Denver - RMNP
Wo 28-jul RMNP - Grand Lake
Do 29-jul Grand Lake - ?
Vr 30-jul ? - Yellowstone (via Dubois of Cody)
Za 31-jul Yellowstone
Zo 01-aug Yellowstone
Ma 02-aug Yellowstone
Di 03-aug Yellowstone - Grand Teton
Wo 04-aug Grand Teton - Park City
Do 05-aug Park City - Capitol Reef
Vr 06-aug Capitol Reef - Bryce
Za 07-aug Bryce - Zion
Zo 08-aug Zion
Ma 09-aug Zion - Page
Di 10-aug Page
Wo 11-aug Page - Grand Canyon
Do 12-aug Grand Canyon - Las Vegas
Vr 13-aug Las Vegas
Za 14-aug Las Vegas - Lee Vining
Zo 15-aug Lee Vining - Yosemite
Ma 16-aug Yosemite
Di 17-aug Yosemite - Sequoia
Wo 18-aug Sequoia
Do 19-aug Sequoia - Marina
Vr 20-aug Marina
Za 21-aug Marina - San Francisco
Zo 22-aug San Francisco
Ma 23-aug San Francisco - Amsterdam

Zelf vind ik dit nog te gehaast, ook als je een nacht minder Yellowstone zou doen.

Ik weet niets van campers, maar ik zie toch wel dat vrijwel iedere camperaar in de parken overnacht. Je kunt een generator gebruiken, en je kunt natuurlijk tussendoor eens een camping met meer faciliteiten opzoeken. De campings zijn niet te vergelijken met die in bijvoorbeeld Frankrijk, dus als je iets verwacht met zwembad en veel vertier etc dan moet je niet in de parken zijn. Maar bij een rondreis lijkt het me dat de focus op de parken ligt en dat je daar optimaal de tijd voor wilt nemen.
Voor Zion zou je eventueel naar de camping in Springdale kunnen kijken, die ligt naast de campings in het park en heeft meer voorzieningen.
Ik zie dat de route via Hurricane niet heel veel extra tijd kost, en misschien voor de camper makkelijker is omdat je dan niet meer door de tunnel hoeft. Dus dat zou je zo kunnen laten. Voor Page is het wel lekker om voldoende tijd te hebben; dan kun je eens zwemmen in Lake Powell, of gaan varen.

Edit, je hebt al goede tips gekregen voor de camper!

Sterkte met je gezondheid!

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 sep 2020, 06:50, 2 keer totaal gewijzigd.

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 14 sep 2020, 20:14

Ik weet niet of Yellowstone echt een must is, maar ik ben het wel eens met de optie om Yellowstone en Denver te laten vallen. Beiden liggen ook erg ver uit de route. Als je je alleen beperkt tot het zuidwesten zijn er mogelijkheden om iets toe te voegen bv de hele kustweg en heb je meer tijd voor de rest. Ik zou Sedona sowieso niet overslaan. Prachtig gebied.
Als er een volgende keer komt wat heel waarschijnlijk is zou je een rondje Denver kunnen doen en Yellowstone en Grand Teton combineren met South Dakota (Custer SP, Mount Rushmore etc.) Cody, Moab en Colorado incl RMNP. Wij hebben deze route ook tijdens onze 2de keer gereden. Echt een aanrader.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 16 sep 2020, 17:30

De opmerking van Ingrid om Denver te laten vallen is ook niet gek, maar misschien ligt er al iets vast?

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer