Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Brigit »

Mijn zoon heeft 3 aaneengesloten weken mei-vakantie aankomend schooljaar, dus we willen proberen (Corona...) om 3 weken naar het Zuidwesten te gaan. We hebben vouchers voor vliegtickets liggen en gaan accommodaties en auto annuleerbaar boeken.
Twee jaar geleden hebben we het klassieke rondje gedaan met de auto in juli-augustus, waarbij met name de parken rondom Moab, Monument Valley en Yosemite (moeten annuleren ivm bosbranden destijds) hoog op de wensenlijst zijn gebleven.
We houden van flinke dagwandelingen en hopen dat dat qua temperaturen in het rode rotsen gebied goed moet lukken in april/mei. We zullen ook dit keer met auto gaan reizen, maar ivm rugklachten van mij maken we regelmatig extra stops en rijden we liever niet meer dan 3.5-4 uur op een dag. Ik heb een opzet gemaakt om de wensen aan elkaar te koppelen, maar loop wat vast in de koppeling tussen het rode rotsen gebied richting de westzijde van de Sierra's, de meeste bergpassen zullen waarschijnlijk nog gesloten zijn in onze periode. We hebben ook overwogen om enkel in de rode rotsen te blijven maar de afwisseling met het meer bosrijke deel lijkt ons juist fijn/mooi. eventueel hebben we 1 dag extra, door op zaterdag 16 mei terug te vliegen, maar ivm school/werk en jetlag vind ik dat niet helemaal ideaal.
We staan open voor alle commentaar, suggesties, tips een ander startpunt, etc (ik heb Salt Lake City geprobeerd, maar kwam niet beter uit qua reistijden, plus dat de autohuur dan een stuk duurder gaat worden). Het enige dat vast staat is de periode van 24 april t/m 15 mei.

za 24 A'dam - LV
zo 25 Las Vegas
26 LV - Zion via VoF
27 Zion (subway trail or observation point trail)
28 Zion - Capitol Reef
29 Capitol Reef
30 Capitol Reef - Moab via Goblin Valley State Park, Dead Horse Point SP
za 1 Moab (Arches)
zo 2 Moab (Canyonlands)
3 Moab - Monument Valley
4 Monument Valley - Kanab
5 Kanab (Belly of the dragon, Moqui Caverns, Wave lottery)
6 Kanab - Death Valley (Natural bridge road, badwater basin, salt flats trail)
7 Death Valley - Lake Isabella area
za 8 Lake Isabella - Sequoia np
zo 9 Sequoia/Kings canyon
10 Sequoia - Yosemite
11 Yosemite (keuze aan trails afhankelijk van hoeveelheid sneeuw/modder en hoogte van sneeuw)
12 Yosemite
13 Yosemite - San Francisco
14 San Francisco - Adam
za 15 thuis
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit, en de combinatie tussen beide delen is prima zo toch? Misschien is de Sonora Pass open als er niet veel sneeuw gaat vallen, of je zou de Carson Pass moeten nemen, maar met Sequoia erbij is het zo prima.
Een extra dag tussen Zion en Capitol Reef zou wel mooi zijn. Wij bezochten vorig jaar Kodachrome SP, en deden de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall. Of misschien hebben jullie dat al gedaan?
Kijk eens naar ons 2013- en 2019-verslag voor de combinatie van Yosemite en Sequoia met de rode rotsen.
Hou er rekening mee dat in Yosemite de weg naar Glacier Point volgend jaar gesloten is.
En in Zion is de Obervation Point Trail wellicht nog gesloten.

Marianne
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door iLoveStedentrips »

Lijkt me een prima route zo! Zelf ben ik dol op de rode rotsen maar afsluiting met veel groen is geweldig. Ik zou de route zo maken.

Met Sequoia erbij heb je onderlangs een mooie route denk ik. Je kan altijd ter plaatse kijken hoe de passen ervoor staan mocht je Sequoia als een gezien hebben of liever via de oostelijke kant naar Yosemite gaat. Eventueel reserveer je twee annuleerbare hotels waarvan je er eentje dus gaat annuleren afhankelijk van de passen.

Niks meer aan doen verder zou ik zeggen :thumbup: :D
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Brigit »

Dank voor jullie reacties!
Ik ben zelf ook dol op rode rotsen maar mijn man wordt ook erg blij van bosrijke gebieden dus ik denk dat we hiermee een gebalanceerd geheel hebben. In onze vorige reis was Sequoia niet opgenomen (moesten ergens keuzes maken) en hebben Yosemite ivm bosbranden over moeten slaan dus ik denk dat we ditmaal zowel Yosemite als Sequoia graag bezoeken. Ik ga kijken naar een extra stop tussen Zion en Capitol Reef, dank voor de tip, we hebben Kodachrome basin inderdaad niet eerder bezocht, wel Bryce np.

Heeft iemand van jullie ervaring met een mooie wandelroute waarbij rotstekeningen (en dan bedoel ik niet de graffiti die mensen recent in Zion op de rotsen gespoten hebben... :blink: ) te zien zijn? Ik vond de Wolfman panel trail bij Mexican Hat in alltrails dus daar zouden we in Monument Valley bij in de buurt komen, maar misschien weten jullie van andere opties?

Zouden jullie de gok wagen om te kamperen in een deel van het rode rotsen gebied? Het is denk ik net wel of net niet aangenaam qua nacht temperaturen eind april - begin mei. Ik weet dat forumlid Michelly afgelopen jaar wel o.a. in Death Valley gekampeerd heeft (en het zo hier en daar koud heeft gehad) maar dat was flink eerder in het seizoen in februari. We zouden slaapzakken e.d. dan van huis uit meenemen maar de tent, matjes en kookuitrusting wel ter plekke aan moeten schaffen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2017 de route onderlangs gereden via Isabella Lake, Kernville en langs de Kern river, en vervolgens via Johnsondale en Ponderosa en Porterville naar Sequoia NP. Vooral de omgeving na Isabella Lake vonden wij verrassend mooi met inderdaad veel groen, kabbelende riviertjes en prachtige uitzichten. Wel veel bochten dus neem er wel de tijd voor als je deze route kiest.
Sequoia NP vonden wij ook prachtig en nog heerlijk rustig vergeleken met andere parken.

Met kamperen hebben wij geen ervaring maar andere forumleden zullen je hierover ongetwijfeld kunnen informeren.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Brigit schreef:
24 aug 2020, 10:13
Zouden jullie de gok wagen om te kamperen in een deel van het rode rotsen gebied? Het is denk ik net wel of net niet aangenaam qua nacht temperaturen eind april - begin mei. Ik weet dat forumlid Michelly afgelopen jaar wel o.a. in Death Valley gekampeerd heeft (en het zo hier en daar koud heeft gehad) maar dat was flink eerder in het seizoen in februari. We zouden slaapzakken e.d. dan van huis uit meenemen maar de tent, matjes en kookuitrusting wel ter plekke aan moeten schaffen.
Ik zou de gok wel durven wagen. Met goede slaapzakken is het altijd wel te doen. Maar ik moet wel toegeven dat wij de laatste jaren alleen maar de tent gebruikten om te slapen en 's avonds altijd uit eten gingen. Dus last van koude avonden hebben we niet gehad.
Wij namen de laatste keer tent en luchtbed en 1 slaapzak mee, de tweede slaapzak kochten we ter plekke. Een tent meenemen is wel handig vind ik; je hoeft dan niet meer op zoek te gaan naar een geschikte tent. Bovendien is ons tentje erg klein en licht en dus makkelijker mee te nemen dan bijvoorbeeld een slaapzak.
Als je gaat kamperen dan zou ik ook in Yosemite gaan kamperen; je staat daar prachtig, en medio mei zal het in de vallei in principe ook wel te doen zijn. Met de nachten daar heb je alle aanschafkosten er al uit. :wink:
Wel handig om een back up te boeken. Was je van plan om in het park te overnachten? Dan kun je nu al reserveren. Mochten ze ook in het voorjaar nog werken met een reserveringssysteem voor bezoekers van buiten het park dan is overnachten in het park wel handig omdat je dan niet apart hoeft te reserveren.

Marianne
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door iLoveStedentrips »

Brigit schreef:
24 aug 2020, 10:13

Heeft iemand van jullie ervaring met een mooie wandelroute waarbij rotstekeningen misschien weten jullie van andere opties?
Moet je eerlijk bekennen dat ik niet veel kennis en ervaringen heb met rotstekening. Ik was verrast in de Valley of Fire. Daar waren er wat te zien en zelfs via de auto te bereiken. Maar kleine disclaimer want misschien zijn ze te "toeristisch" of "gewoontjes", ben gewoon niet zo goed in die tekeningen maar ze waren er wel degelijk! :mrgreen:
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, inderdaad. Je rijdt er langs, dus je kunt ze makkelijk even meenemen. Zie hier ons verslag daarvoor. Geen mooie wandeling echter.
In Zion heb je ook rotstekeningen. Daarvoor moet je een klein stukje wandelen, en dat is niet heel bijzonder maar wel aardig. Zie daarvoor hier ons verslag (een flink stuk naar beneden scrollen).

Marianne
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Brigit »

Wel handig om een back up te boeken. Was je van plan om in het park te overnachten? Dan kun je nu al reserveren. Mochten ze ook in het voorjaar nog werken met een reserveringssysteem voor bezoekers van buiten het park dan is overnachten in het park wel handig omdat je dan niet apart hoeft te reserveren.

Marianne
Waar mogelijk willen we inderdaad in de parken overnachten, in ieder geval in Zion, Death Valley, Sequoia en Yosemite. We kunnen mogelijk (gratis, dus dan moet ik niet zeuren over de afstand naar de valley) in de condo van een collega overnachten in Yosemite West, dat is weliswaar binnen de park grenzen maar ik kom er niet goed uit uit of we dan, mocht het tegen die tijd nog aan de orde zijn, toch day permits moeten hebben.

Ik ga eens kijken hoe groot en zwaar de tent is waar we alle drie in passen en of we die idd mee zouden kunnen nemen, goede slaapzakken hebben we en gaan zeker mee.

Qua rotstekeningen; we hebben ze ook nog nooit gezien en lijkt ons leuk dus alle tips zijn welkom, dank voor de tips mbt VoF en Zion, die zijn ook op de route.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door hemmie »

In Capitol Reef heb je prachtige rotstekeningen (petroglyphs) aan Hwy 24. Er is daar een boardwalk langs de weg zodat je ze goed kunt zien.

Als je naar het Needles deel van Canyonlands gaat kun je rotstekeningen (pictographs) zien bij het Cave Spring trail.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite West is in het park dus als je daar overnacht heb je geen reservering nodig. Zie ook https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/reservations.htm

Marianne
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door CAM1984 »

In 2018 heb ik in dezelfde regio gekampeerd (vanaf eind maart). Was goed te doen, alleen Bryce was 's nachts koud (daar waren we begin april). Temperaturen rond het vriespunt. We hadden naast een luchtbed en goede slaapzakken ook isolerende matjes bij ons. Jullie gaan een maand later, geen garantie voor beter weer uiteraard, maar het scheelt misschien een paar graden. Ik kan het kamperen in de parken van harte aanbevelen en je kunt natuurlijk ook afwisselen met hotels oid wanneer het bijvoorbeeld echt te koud is. Wij hadden een aantal reserveringen in de parken en bekeken het per dag.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door markro »

Volgens bovenstaand reisschema rijden jullie op 3 mei van Moab naar Monument Valley.
Als je ten zuiden van Moab rijdend op highway 191 de zijweg inslaat naar het westen, die naar Het Canyonlands NP Needles District gaat, dat is highway 211, dan kan je zonder veel te lopen (parkeerplaats nabij, langs de weg) het Newspaper Rock State Historical Monument bezoeken. Een rots, die vol staat met rotstekeningen. Je hoeft daarvoor niet helemaal naar het Needles District toe te rijden.
De omweg voor het bezoek aan die rots is heen en terug bij elkaar circa 25 mijl, rijtijd een half uur extra, met bezoek rots reken op een klein uurtje extra. Zeer de moeite waard.

Zie o.a.: https://www.americansouthwest.net/utah/ ... -rock.html en
https://www.visitutah.com/places-to-go/ ... nic-byway/

Ons reisverslag 2005 en dan op dag 22 bezoeken wij onder andere deze rots.

De door Marianne beschreven rotstekeningen in het Zion NP hebben wij ook bezocht, zie https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-23. Deze staan dus niet op een landkaart/parkplattegrond of een richtingbord langs de weg aangegeven. Om ze te bezoeken moet je zelf "pionieren".
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Kath90 »

Martin & Marianne schreef:
24 aug 2020, 16:46
Als je gaat kamperen dan zou ik ook in Yosemite gaan kamperen; je staat daar prachtig, en medio mei zal het in de vallei in principe ook wel te doen zijn.
Ik ben 2 keer in Juni in Yosemite geweest en ik heb met een thermopyama, kniesokken en een slaapzak in de curry village tenten gebivakkeerd en kon niet slapen van de intense kou.

Nu waren het wel beide keren extreem koude nachten voor Juni, maar wil toch even aangeven dat het in Yosemite goed koud kan worden.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Brigit: 3 weken april-mei 2021 Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Brigit »

Bedankt voor alle reacties weer. Tussen Las Vegas en Moab zijn er dus vele mogelijkheden om rotstekeningen te zien, ze komen allemaal in mijn excel schema:-)

In Yosemite en Sequoia gaan we niet kamperen, ik ben een “mooi-weer” kampeerster😉 maar bedankt voor de waarschuwingen dat het koud kan zijn vroeg in het seizoen in die regio.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer