Reis Hennie_: rondreis West-Amerika september 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hennie_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Hennie_: rondreis West-Amerika september 2021.

Bericht door Hennie_ » 20 aug 2020, 18:01

Hallo,

Ik zou komende maand vertrekken, maar door corona is het uiteraard geannuleerd. Nu heb ik mijn reis verplaatst naar volgend jaar september, hij ziet er als volgt uit:

Dag 1: Amsterdam -> San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego -> Kingman
Dag 5: Kingman -> Phoenix
Dag 6: Phoenix
Dag 7: Phoenix -> Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon -> Page
Dag 10: Page -> Bluff
Dag 11: Bluff -> Durango
Dag 12: Durango -> Colorado Springs
Dag 13: Colorado Springs (Pikes Peak beklimmen)
Dag 14: Colorado Springs -> Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab -> Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon
Dag 18: Bryce Canyon -> Springdale
Dag 19: Springdale -> Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas -> Stovepipe Wells (Death Valley)
Dag 22: Stovepipe Wells -> Mammoth Lakes
Dag 23: Mammoth Lakes -> Yosemite NP
Dag 24: Yosemite NP
Dag 25: Yosemite NP -> Lake Tahoe
Dag 26: Lake Tahoe
Dag 27: Lake Tahoe -> San Francisco
Dag 28: San Francisco
Dag 29: San Francisco -> Monterey
Dag 30: Monterey -> San Luis Obispo
Dag 31: San Luis Obispo -> Los Angeles
Dag 32: Los Angeles
Dag 33: Los Angeles
Dag 34: Los Angeles -> Amsterdam

Heb bijna overal al wel iets gepland staan.
Maar heb nog een aantal puntjes, weten jullie nog een leuke trail om te doen in Zion NP. (Heb vooralsnog de Pa'rus Trail in gedachte.)
En eventueel ideeën voor in Lake Tahoe.
En wat zouden jullie doen in Moab? Is het mogelijk om Arches NP en Canyonlands in een dag te bezoeken of is het beter om gewoon voor een van de twee te gaan?
En is het de moeite waard om een kajak te huren in Page bij Lake Powell?

Graag hoor ik van jullie! Andere tips zijn ook altijd welkom!

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Rondreis West Amerika september 2021

Bericht door Trails » 20 aug 2020, 20:08

Wij zijn in 2017 7 weken geweest en vorig jaar 5 weken, maar hadden toch een heel wat rustiger schema. Ik vind het vooral veel rijden en het is toch wel jammer om overal langs te sjezen.
Wij hadden toen een gemiddelde van 115 mijl per dag en dat was zo goed bevallen dat we het vorig jaar weer zo deden, met toen een gemiddelde van 105 mijl per dag. Wij waren meestal al rond 8 uur 's morgens op pad en gebruikten de hele dag om dingen te doen/zien.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis West Amerika september 2021

Bericht door Martin & Marianne » 20 aug 2020, 20:26

ik vind het ook erg druk. Zeker met 5 weken heb je echt wat meer rust nodig, anders weet je na een paar weken niet meer waar je overal geweest bent.
Ik neem aan dat er nog niets vast ligt? Misschien kun je wat meer toelichten? Is bijvoorbeeld Phoenix een must? En waarom dan via Kingman rijden? Dat is erg om. En waarom helemaal naar Pikes Peak terwijl je zoveel moois in Colorado snel voorbij rijdt?
Voor Moab heb je te weinig tijd, zeker met de lange rijdagen daarvoor en erna. Ik zou zeker een tussenstop maken in Capitol Reef. Voor Bryce heb je dan weer relatief veel tijd; daar zou één overnachting kunnen volstaan, zeker als je daarvoor in Capitol Reef overnacht. Zion heeft erg veel wandelmogelijkheden (kijk bijvoorbeeld eens op mijn wandelsite) en daar zou een extra nacht niet gek zijn.

Ik zou zelf Lake Tahoe overslaan. En in Colorado alleen het westelijke deel meenemen, met bijvoorbeeld de Black Canyon en het Colorado NM.

Wij hebben vorig jaar in september ook een groot deel van het zuidwesten en Colorado gedaan. Wij deden toen een one way SF - Denver.
Misschien is voor jou een one way ook niet gek, bijvoorbeeld Denver - LA of Denver - San Diego. Kijk voor zoiets ook eens in ons 2013-verslag.

Je had hier ook al een route geplaatst. Die is niet doorgegaan? Kijk ook nog eens naar de adviezen die daar gegeven zijn.

Marianne

ricktachtig
Amerika-ontdekker

Re: Reis Hennie_: rondreis West-Amerika september 2021.

Bericht door ricktachtig » 21 aug 2020, 08:53

Ik zou zelf meer tijd pakken in San Francisco, Yosemite National Park & Zion National Park. Kingman & Phoenix zou ik overslaan. In Zion National Park kan ik de hike naar Observation Point zeker aanraden.

Hennie_
Amerika-ontdekker

Bericht door Hennie_ » 21 aug 2020, 15:22

Bedankt voor de reacties. Die reis in 2019 was idd niet doorgegaan helaas. En nu waren er weer afvallers dus heb nu gezegd ik ga gewoon alleen en dan plak ik er nog twee weken aan vast.

Er ligt nog niets vast inderdaad. Kingman had ik erin omdat ik toch een stukje route66 wilde meepakken. En Phoenix heb ik er tussen gedaan op aanraden van een vriend in San Diego. Maar dat kan nog aangepast worden uiteraard.
Ik reis alleen en wil ook een avondje uit gaan en hij raadde bij Phoenix aan. Maar het is ook nog maar afwachten hoe de situatie qua corona daar is volgend jaar. Colorado zou ik in eerste instantie overslaan maar ik wielren veel en dit leek me een mooie kans om een mooie berg op te fietsen daar. Dus Colorado heb ik er puur in gedaan voor het fietsen.

Wat betreft Bryce Canyon en Lake Tahoe, zal ik nog even naar gaan kijken. Misschien dat ik Bryce en Zion omdraai qua aantal nachten en Lake Tahoe er uit haal en een extra dag San Francisco.

Als ik 's ochtends uit Mammoth Lakes vertrek heb ik bijna 2 volle dagen in Yosemite ik denk dat dat voor mij persoonlijk wel genoeg is. Ben daar van plan om de Half Dome Trail te gaan doen mits ik een vergunning krijg.

En de hike naar observation point zet ik op het lijstje, bedankt voor de tips!

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 21 aug 2020, 15:37

Wij vinden het niet druk. Wij houden van een hoog reistempo en hebben nog nooit het gevoel gehad dat we niet meer wisten wat we gezien hadden of dat we moe waren. Alleen maar honger naar meer. We houden wel een reisverslag bij en maken veel foto's en (tegenwoordig om onbekende reden minder) film.
Maar het reistempo is voor ieder anders. Dat is heel persoonlijk. Wij worden er juist heel onrustig van om langer op een plek te zijn en maar een klein stukje te rijden. Er is ook zoveel te zien. Dan liever maar een beetje ervan zien en hopen dat je nog eens terug kunt komen om een ander stukje van de route te zien.

Hennie_
Amerika-ontdekker

Bericht door Hennie_ » 21 aug 2020, 15:49

jojostravelusa schreef:
21 aug 2020, 15:37
Wij vinden het niet druk. Wij houden van een hoog reistempo en hebben nog nooit het gevoel gehad dat we niet meer wisten wat we gezien hadden of dat we moe waren. Alleen maar honger naar meer. We houden wel een reisverslag bij en maken veel foto's en (tegenwoordig om onbekende reden minder) film.
Maar het reistempo is voor ieder anders. Dat is heel persoonlijk. Wij worden er juist heel onrustig van om langer op een plek te zijn en maar een klein stukje te rijden. Er is ook zoveel te zien. Dan liever maar een beetje ervan zien en hopen dat je nog eens terug kunt komen om een ander stukje van de route te zien.
Inderdaad. Dat is voor mij ook geen probleem. En ik ben internationaal chauffeur dus voor deze afstanden draai ik mijn hand niet om.

Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kath90 » 22 aug 2020, 13:17

Ook ik vind het niet te druk, het is veel maar voor mijn gevoel neem je overal redelijk de tijd voor en je bent niet elke dag onderweg.

Ik zou wel een nacht Bryce opofferen voor een extra nacht Zion, en wellicht een nacht Grand Canyon opofferen voor een extra nacht in Page. 1 overnachting in de GC zou voldoende moeten zijn als je een hotel aan de rim hebt, je kan altijd de tweede dag wat later wegrijden richting Page.

Ik weet niet of je gehecht bent aan Durango of dat je iets speciaals gepland hebt voor die dag, maar ik zou anders deze dag doorrijden naar Alamosa, zodat je de dag erna onderweg naar Colorado Springs, Great Sand Dunes NP kan meepakken.

Dag 11: Bluff -> Alamosa
Dag 12: Alamosa-> Great Sand Dunes-> Colorado Springs

Niet het meest spectaculaire NP maar de moeite meer dan waard als je er toch al praktisch langs rijd. Ik vond t er verrassend leuk.
2013: Cross Country
2015: Zuidwesten + NY
2015: Music-cities
2017: Westen
2019: NY, New Orleans en Florida
Mijn blog en reisverslagen http://kathregina.wordpress.com

Corv
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Corv » 22 aug 2020, 15:05

Hennie_ schreef:
21 aug 2020, 15:22
Ik reis alleen en wil ook een avondje uit gaan en hij raadde bij Phoenix aan.
Zou me daar niet op blindstaren. Leukste avondjes uit gehad op het platteland waar we toevallig zagen dat de parking bij cafe/restaurantjes in een dorpje lekker vol met auto's stond.
2017: Roadtrip Chicago-LA
2018: East Texas
2019: Roadtrip Chicago-LA
̶2̶0̶2̶0̶:̶ ̶R̶o̶a̶d̶t̶r̶i̶p̶ ̶M̶i̶n̶n̶e̶a̶p̶o̶l̶i̶s̶-̶P̶h̶o̶e̶n̶i̶x̶

Hennie_
Amerika-ontdekker

Bericht door Hennie_ » 22 aug 2020, 15:16

Kath90 schreef:
22 aug 2020, 13:17
Ook ik vind het niet te druk, het is veel maar voor mijn gevoel neem je overal redelijk de tijd voor en je bent niet elke dag onderweg.

Ik zou wel een nacht Bryce opofferen voor een extra nacht Zion, en wellicht een nacht Grand Canyon opofferen voor een extra nacht in Page. 1 overnachting in de GC zou voldoende moeten zijn als je een hotel aan de rim hebt, je kan altijd de tweede dag wat later wegrijden richting Page.

Ik weet niet of je gehecht bent aan Durango of dat je iets speciaals gepland hebt voor die dag, maar ik zou anders deze dag doorrijden naar Alamosa, zodat je de dag erna onderweg naar Colorado Springs, Great Sand Dunes NP kan meepakken.

Dag 11: Bluff -> Alamosa
Dag 12: Alamosa-> Great Sand Dunes-> Colorado Springs

Niet het meest spectaculaire NP maar de moeite meer dan waard als je er toch al praktisch langs rijd. Ik vond t er verrassend leuk.
Bedankt, Zion en Bryca ga ik denk ik inderdaad omwisselen. Ik denk dat ik de overnachtingen in Grand Canyon/page zo laat. Wil daar lekker de hele dag gaan wandelen + helikoptertour. En dan de dag erna vroeg vertrekken.
Durango had ik als tussenstop op weg naar Colorado. Vind 7.5uur rijden op een dag wel overdreven. Heb daar San Juan National Forest op de planning. Maar ik zal eens kijken naar Alamosa.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 aug 2020, 17:54

Je hebt inderdaad op de meeste plaatsen voldoende tijd, maar het maakte op mij een wat onrustige indruk. Als je alleen reist kan ik me wel voorstellen dat je nergens te lang wilt blijven. Maar ik zou toch eens kijken naar de rit naar Colorado Springs en de rit naar Moab. Het is jammer om niet wat meer te bezoeken daar in de buurt. Heb je naar ons 2019-verlsag gekeken? Wij vonden Great Sand Dunes ook erg leuk. Hoeft niet veel tijd te kosten, maar is wel heel anders dan alle andere parken. Zie daarvoor en voor de rit tussen Colorado Springs en Great Sand Dunes ons 2013-verslag.
Voor Moab is een extra nacht wel nodig. Of de een overnachting tussen Moab en Bryce. Want in 1 dag zowel Arches als Canyonlands etc bezoeken is echt niet te doen. Arches is heel erg druk, daar moet je rekening houden met files. En bedenk ook dat in september de dagen al korte worden. Naast de parken is er nog veel meer te doen. Wij deden vorig jaar de wandeling naar Corona Arch; kan ik van harte aanraden.
Ik weet niet of je overal in hotels wilt overnachten of dat kamperen ook een optie is? Wij vonden vorig jaar onze overnachting bij Monument Valley geweldig, En je betaalt vrijwel niets, terwijl je op een geweldige locatie staat. Kijk ook eens naar de Wild Cat Trail daar, vonden we ook geweldig. Je zult op een camping ook makkelijker contacten leggen. Voor Arches is dat ook een leuke manier om in het park te kunnen overnachten. Je staat dan achterin het park (Devils Garden) dus in de ochtend geen last van files bij de ingang. En een goed startpunt voor de wandeling naar Landscape Arch en verder.
Mocht in Yosemite Half Dome niet lukken dan is de combinatie van de Panorama Trail en de Four Mile Trail een aanrader. Voor Zion moet je even kijken of Observation Point dan al weer open is. Anders is Angels Landing een mooi alternatief. Maar wel erg druk.
Bij Page zou je naar Antelope Canyon kunnen kajakken. Of doe een tocht op de Colorado River.

Marianne

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 22 aug 2020, 23:08

Corv schreef:
22 aug 2020, 15:05
Zou me daar niet op blindstaren. Leukste avondjes uit gehad op het platteland waar we toevallig zagen dat de parking bij cafe/restaurantjes in een dorpje lekker vol met auto's stond.
Klopt. Is ook onze ervaring. Wij hebben ergens in Cody spontaan een café bezocht waar een prima live band speelde en het druk was met plaatselijke locals. Geweldige avond gehad. Ik weet niet of country & western muziek je aanspreekt, zo ja dan heb je in Bryce de mogelijkheid om een dinner tevens country & western show mee te maken. Ook een aanrader.
Dus om alleen voor een avondje uit de omweg naar Phoenix te maken...
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 aug 2020, 23:50

Nee, daar zou ik ook niet voor naar Phoenix rijden. Je zou eens in Flagstaff kunnen kijken. Misschien 1 nacht Grand Canyon (in het park) en dan 1 nacht Flagstaff? Het centrum daar zag er wel gezellig uit vond ik, maar ik ben er alleen maar doorheen gereden, dus of het leuk uitgaan is weet ik niet.

Marianne

Hennie_
Amerika-ontdekker

Bericht door Hennie_ » 23 aug 2020, 15:38

@Martin & Marianne Bedankt voor de tips! Ik ga eens even puzzelen.

Hennie_
Amerika-ontdekker

Bericht door Hennie_ » 23 aug 2020, 15:41

IngridZw schreef:
22 aug 2020, 23:08
Corv schreef:
22 aug 2020, 15:05
Klopt. Is ook onze ervaring. Wij hebben ergens in Cody spontaan een café bezocht waar een prima live band speelde en het druk was met plaatselijke locals. Geweldige avond gehad. Ik weet niet of country & western muziek je aanspreekt, zo ja dan heb je in Bryce de mogelijkheid om een dinner tevens country & western show mee te maken. Ook een aanrader.
Dus om alleen voor een avondje uit de omweg naar Phoenix te maken...
Ben zeker fan van Country en Western. Thanks voor de tip. Denk inderdaad dat ik Phoenix misschien beter achterwege kan laten.

Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kath90 » 23 aug 2020, 17:10

Alamosa zelf is echt weinig bijzonders, maar de ligging is erg goed voor de Great Sand Dunes, en ook nog goed aan te rijden vanuit bluff.

Mocht je idd vooral naar Phoenix willen voor een avondje uit lijkt dat me bizar ver uit de route, terwijl je vaak in de kleinere stadjes ook leuk uit kan. Zo heb ik in Williams een heerlijke avond live muziek en dansen gehad. En was mn favoriete stapavondje VS ooit in een dorpsbar in winthrop, Washington.
En wil je echt uit-uit/club gaan kan dat natuurlijk altijd in Vegas nog.

Wellicht zoiets?

Dag 1: Amsterdam -> San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego -> Joshua Tree-> Twentynine Palms
Dag 5: Twentynine Palms-> Williams (je stukje route 66)
Dag 6: Williams-> Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - > Flagstaff
Dag 8: Flagstaff-> Page
Dag 9: Page-> Monument Valley-> Bluff
Dag 10: Bluff-> Alamosa
Dag 11: Alamosa-> Great sand dunes-> Colorado Springs
Dag 12: Colorado Springs (Pikes Peak beklimmen)
Dag 13: Colorado Springs -> Moab
Dag 14: Moab (Arches)
Dag 15: Moab (Canyonlands)
Dag 16: Moab -> Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon-> Springdale
Dag 18: Springdale (Zion)
Dag 19: Springdale -> Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas -> Stovepipe Wells (Death Valley)
Dag 22: Stovepipe Wells -> Mammoth Lakes
Dag 23: Mammoth Lakes -> Yosemite NP
Dag 24: Yosemite NP
Dag 25: Yosemite NP -> Lake Tahoe
Dag 26: Lake Tahoe
Dag 27: Lake Tahoe -> San Francisco
Dag 28: San Francisco
Dag 29: San Francisco -> Monterey
Dag 30: Monterey -> San Luis Obispo
Dag 31: San Luis Obispo -> Los Angeles
Dag 32: Los Angeles
Dag 33: Los Angeles
Dag 34: Los Angeles -> Amsterdam

Je hebt dan wel maar 1 nacht in de GC maar zowel Williams en Flagstaff zijn erg dichtbij dus je kan er praktisch 2 volle dagen doorbrengen. Beide stadjes zijn ook sfeervol en vol met leuke barretjes.

Ook heb je door t opgeven van Phoenix zowel tijd voor Joshua Tree, als een dag extra Moab.
2013: Cross Country
2015: Zuidwesten + NY
2015: Music-cities
2017: Westen
2019: NY, New Orleans en Florida
Mijn blog en reisverslagen http://kathregina.wordpress.com

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 23 aug 2020, 21:04

Voor Great Sand Dunes is de Great Sand Dunes Lodge ook een mogelijkheid. Je zit dan tegen het park aan, met een prachtig uitzicht.

De route van @Kath90 is mooi. Ik zou zelf dan nog een stop in Capitol Reef toevoegen. Daarvoor heb je tijd als je bijvoorbeeld in één keer van Twentynine Palms naar de GC rijdt. Of sla Lake Tahoe over en voeg Capitol Reef en een extra nacht Page toe. Of een extra nacht Mammoth Lakes. Je kunt daar ook prachtig wandelen of mountainbiken. Of breng een bezoek aan Bodie en Mono Lake.

Marianne

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 24 aug 2020, 00:06

Ik zou dan toch in de route van @Kath Flagstaff vervangen voor een overnachting in Capitol Reef.
Zonder Flagstaff rij je vanuit GC Village via de oostelijke uitgang ( Desert View Drive) naar Page en kom je ook nog langs een paar mooie uitzichtpunten.
Williams vind ik persoonlijk niet zo gek om te overnachten. Leuk stadje en het ligt maar een uurtje verwijderd van de GC zodat je daar bijna een volledige dag hebt om (vooral met jouw conditie) een stuk de canyon in te lopen. En dan is het vervolgens prachtig om in het park zelf te overnachten zodat je er de zonsondergang/opgang kunt meemaken.

Voor de dinner/country & westernshow in Bryce zie https://ebenezersbarnandgrill.com/
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Hennie_
Amerika-ontdekker

Bericht door Hennie_ » 24 aug 2020, 13:33

@Kath90 Ziet er goed uit. Super bedankt.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer