Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door ricktachtig »

In 2018 hebben mijn vriendin en ik de volgende route afgelegd tijdens onze reis naar de westkust: San Francisco, Monterey, Las Vegas, Grand Canyon, Horseshoe Bend, Bryce Canyon, Zion National Park, Las Vegas, Death Valley, Yosemite National Park. Dit vonden we fantastisch en willen we graag (mits het kan ivm corona) volgend jaar nogmaals een route maken in het westen. We hebben beide sowieso Yellowstone National Park hoog op het verlanglijstje staan. We gaan volgend jaar echter met z'n vieren en de 2 mensen die mee gaan zijn nog nooit in Amerika geweest. Dus overloop met reeds bezochte plekken is geen probleem en misschien zelfs wel erg leuk voor de andere 2 mensen.

We denken aan mei/juni als periode. Lengte van de reis is variabel tussen de 2 en 3 weken. We gaan het liefste rechtstreeks vliegen en denken er aan om op Las Vegas te vliegen en vanaf Salt Lake City weer terug te vliegen.

Dag 1 - Vliegen op Las Vegas rechtstreeks vanaf AMS
Dag 2 - Las Vegas
Dag 3 - Las Vegas - Grand Canyon - South Rim
Dag 4 - Grand Canyon
Dag 5 - Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6 - Monument Valley - Moab
Dag 7 - Moab
Dag 8 - Moab - Yellowstone (denk tussenstop nog plannen)
Dag 9 - Yellowstone
Dag 10 - Yellowstone
Dag 11 - Yellowstone
Dag 12 - Yellowstone - Grand Teton
Dag 13 - Grand Teton - Salt Lake City
Dag 14 - Salt Lake City - AMS

De dagen die we hier hebben zijn dus nog uit te breiden, en wij denken er aan nog een leuke stad sowieso toe te voegen aan de route. Ook zouden we in een andere stad dan Las Vegas kunnen beginnen. Ik ben benieuwd naar tips/suggesties.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! en met een extra week kun je nog wat toevoegen en wat meer tijd nemen in Moab en tussen Moab en Yellowstone.
Overweeg eens om vanuit Moab (met een stop in bijvoorbeeld Vernal) eerst naar Grand Teton te rijden en dan naar Yellowstone. Vanuit Yellowstone kun je in 1 dag naar SLC rijden, zeker als je die laatste nacht bij Old Faithful overnacht.
Je weet dat je al vanaf mei dit jaar kon boeken voor Yellowstone? Zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com. Er zal al veel vol zijn, maar er zijn ook altijd veel annuleringen, dus dat gaat wel lukken. Hou rekening met wegafsluitingen, zie daarvoor www.nps.gov/yell.

Voor de Grand Canyon lijken twee nachten mij aardig ruim, is het niet aardiger om ook een overnachting in Page toe te voegen?

Ik zou niet weten welke leuke stad je zou kunnen toevoegen. Ik zou liever eens kijken naar een wat andere route door bijvoorbeeld de UT12 en/of de UT95 in te passen. Ik neem aan dat je nog niet in Capitol Reef bent geweest? Zo nee, dan zou ik dat zeker toevoegen.

Een mogelijke route met Capitol Reef (Torrey) zou zoiets kunnen zijn:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Page
Dag 6 Page - Bryce
Dag 7 Bryce - Torrey
Dag 8 Torrey
Dag 9 Torrey - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Vernal
Dag 14 Vernal - Grand Teton
Dag 15 Grand Teton - Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Yellowstone - Salt Lake City

Wij waren in 2013 in mei/juni in het zuidwesten met onder andere Moab, Capitol Reef en de Grand Canyon. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Voor Yellowstone in juni kun je ons 2015-verslag bekijken. En voor Moab en Capitol Reef ons 2019-verslag.

Plan goed wanneer je gaat, het Memorial Day weekend zal in je vakantie vallen; dan is het overal erg druk.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door IngridZw »

Je zal geen andere stad tegenkomen of je moet starten in bv LA. SAN Diego is ook een hele leuke stad. Maar dan zal je andere keuzes moeten maken. I.p.v. 2 nachten Grand Canyon zou je eventueel Sedona na LV kunnen toevoegen. Is geen stad maar wel een leuke plaats in een prachtige omgeving.
Of neem wat meer tijd voor SLC. In de buurt van het Temple complex heb je leuke winkelcentra als je van shoppen houdt.
Als de focus het meest op natuur ligt is de route van Marianne mooi.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door ricktachtig »

Bedankt voor het meedenken en de suggesties! Ik denk toch dat we de route wat uitbreiden met een stad zoals LA of San Diego voor de andere 2 mensen.

Dag 1 - Vliegen op San Diego / Los Angeles
Dag 2 - LA / San Diego
Dag 3 - LA / San Diego - Las Vegas
Dag 4 - Las Vegas - Grand Canyon - South Rim
Dag 5 - Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6 - Monument Valley - Torrey
Dag 7 - Torrey
Dag 8 - Torrey - Moab
Dag 9 - Moab
Dag 10 - Moab - Vernal
Dag 11 - Vernal - Grand Teton
Dag 12 - Grand Teton - Yellowstone
Dag 13 - Yellowstone
Dag 14 - Yellowstone
Dag 15 - Yellowstone
Dag 16 - Yellowstone - Salt Lake City - AMS

Ik speel ook nog met het volgende idee:

Dag 1 - AMS - SFO
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 4 - San Francisco - Yosemite National Park
Dag 5 - Yosemite National Park
Dag 6 - Yosemite National Park - Lone Pine
Dag 7 - Lone Pine - Las Vegas
Dag 8 - Las Vegas - Grand Canyon
Dag 9 - Grand Canyon - Monument Valley
Dag 10 - Monument Valley - Moab
Dag 11 - Moab
Dag 12 - Moab - Vernal
Dag 13 - Vernal - Grand Teton
Dag 14 - Grand Teton - Yellowstone
Dag 15 - Yellowstone
Dag 16 - Yellowstone
Dag 17 - Yellowstone
Dag 18 - Yellowstone - Salt Lake City - AMS
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door IngridZw »

Ik denk dat het In eerste instantie belangrijk is om met iedereen te overleggen hoeveel dagen jullie voor de reis exact te besteden hebben. Pas dan heb je voor jezelf duidelijkheid hoeveel ruimte je hebt en kun je een route samenstellen. Nu is het nog koffiedik kijken want In je 1ste route heb je 16 dagen en in de 2de route 18 dagen. Dat maakt het ook lastig om advies te geven. Het mooiste zou echter zijn om voor beide routes wat meer tijd te hebben. Las Vegas komt er nu bv bekaaid vanaf. Vooral de nieuwkomers zouden een extra dag denk ik wel fijn vinden. Een ook voor de parken bij Moab is een extra dag aan te raden.

Wat je niet moet doen is op de laatste dag van Yellowstone naar Salt Lake City te rijden en vervolgens op diezelfde dag terugvliegen. Dat redt je niet.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad goed om te weten hoeveel tijd jullie hebben, dat bepaalt toch echt wat er mogelijk is. Jouw routes vind ik beide te gehaast, met weinig tijd voor Las Vegas, en in de eerste route is de tijd voor LA of SD eigenlijk te weinig om daarvoor die extra afstand te rijden. En twee nachten is voor Moab eigenlijk te weinig.
Voor SF zou daarentegen twee nachten wel voldoende kunnen zijn om een goede indruk te krijgen. Misschien met nog een (goedkope) overnachting ergens tussen SF en Yosemite zodat je nog een halve dag SF hebt.
Jullie willen niet naar Page?

Marianne
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door ricktachtig »

Martin & Marianne schreef:
22 aug 2020, 18:01
Het is inderdaad goed om te weten hoeveel tijd jullie hebben, dat bepaalt toch echt wat er mogelijk is. Jouw routes vind ik beide te gehaast, met weinig tijd voor Las Vegas, en in de eerste route is de tijd voor LA of SD eigenlijk te weinig om daarvoor die extra afstand te rijden. En twee nachten is voor Moab eigenlijk te weinig.
Voor SF zou daarentegen twee nachten wel voldoende kunnen zijn om een goede indruk te krijgen. Misschien met nog een (goedkope) overnachting ergens tussen SF en Yosemite zodat je nog een halve dag SF hebt.
Jullie willen niet naar Page?

Marianne
Las Vegas, LA & SF zijn we vorige keer ook geweest. We willen dus een stad (LA, SD of SF samen met Las Vegas) wel graag toevoegen voor het andere gezelschap dat nog nooit in Amerika is geweest, maar we hoeven er niet meer alle activiteiten te gaan doen vanwege de kosten & tijd. Page zijn we ook de vorige keer geweest. Hele goede punten wat je aanstipt, maar we willen niet onze vorige westkust reis herhalen. De nachten voor Moab neem ik mee!
IngridZw schreef:
21 aug 2020, 23:56
Ik denk dat het In eerste instantie belangrijk is om met iedereen te overleggen hoeveel dagen jullie voor de reis exact te besteden hebben. Pas dan heb je voor jezelf duidelijkheid hoeveel ruimte je hebt en kun je een route samenstellen. Nu is het nog koffiedik kijken want In je 1ste route heb je 16 dagen en in de 2de route 18 dagen. Dat maakt het ook lastig om advies te geven. Het mooiste zou echter zijn om voor beide routes wat meer tijd te hebben. Las Vegas komt er nu bv bekaaid vanaf. Vooral de nieuwkomers zouden een extra dag denk ik wel fijn vinden. Een ook voor de parken bij Moab is een extra dag aan te raden.

Wat je niet moet doen is op de laatste dag van Yellowstone naar Salt Lake City te rijden en vervolgens op diezelfde dag terugvliegen. Dat redt je niet.
Goed punt! We hebben 3 weken vakantie. Binnen die 3 weken kunnen we variabel zijn qua lengte reis. Maar gezien de jetlag dat wij vorige keer hadden is het wel prettig om niet de volle 21 dagen in te gaan zetten. Laatste dag is een goede tip.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door Martin & Marianne »

Let even op het quoten; voor de duidelijkheid van je reactie kun je het beste niet hele berichten quoten, maar alleen dat deel waar je op reageert.

Je zegt dat je niet de vorige reis wilt herhalen, maar ik ga alleen maar in op wat je zelf aangeeft. Ik had ook wel begrepen dat je al in LA, SF en LV bent geweest. Maar als je die wilt meenemen voor de andere reizigers dan is het toch wel zo aardig om die dan ook de tijd te geven om iets te kunnen zien daar. En waarom dan wel 3 nachten SF en voor LA/SD maar 2 nachten?
En waarom voor de nieuwe reizigers dan wel bijvoorbeeld Yosemite meenemen maar niet Page - wat al min of meer op de route ligt?

Misschien kunnen de anderen een paar dagen eerder weg en dan op eigen houtje naar LA of SF, en vervolgens vanuit LV gezamenlijk verder gaan?

Marianne
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door ricktachtig »

Martin & Marianne schreef:
23 aug 2020, 10:51
Je zegt dat je niet de vorige reis wilt herhalen, maar ik ga alleen maar in op wat je zelf aangeeft. Ik had ook wel begrepen dat je al in LA, SF en LV bent geweest. Maar als je die wilt meenemen voor de andere reizigers dan is het toch wel zo aardig om die dan ook de tijd te geven om iets te kunnen zien daar. En waarom dan wel 3 nachten SF en voor LA/SD maar 2 nachten?
En waarom voor de nieuwe reizigers dan wel bijvoorbeeld Yosemite meenemen maar niet Page - wat al min of meer op de route ligt?
Ja je hebt gelijk. Dit heb ik niet goed genoeg toegelicht. Dit heeft alles te maken met onze ervaringen van de voorgaande reis en de gesprekken welke we met de andere mensen hebben gehad. Las Vegas vonden we beide niet heel bijzonder, maar is gezien de route toch leuk om gezien te hebben. Idem voor Page. Horseshoe Bend vonden we erg mooi, maar met massa's wachten en lopen in Antelope Canyon zaten we niet op te wachten (misschien is dat nu beter?). Yosemite vonden we fantastisch en hadden we het gevoel de vorige keer te weinig tijd te hebben besteedt.
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas, SFO, MOAB

Bericht door ricktachtig »

Na overleg met het andere gezelschap zijn er wat veranderingen aan de plannen. Wat er vanuit het andere gezelschap als "wil ik graag heen" is bestempeld zijn de volgende plekken:

- San Francisco
- Sequoia National Park (General Sherman)
- Las Vegas
- Grand Canyon

Nieuw en "wil ik graag zien" voor ons zijn:

- Monument Valley
- MOAB
- San Diego
- Sequoia National Park (General Sherman) - Of zijn de bomen te vergelijken met Tuolumne grove waar we al zijn geweest?
- San Francisco vinden we beide leuk om nog een keer te bezoeken

Ook hebben we gekozen om 17 of 18 dagen te gaan. De keuze tussen beide hangt af van de route.

Dag 1: AMS -> SFO (aankomst middag)
Dag 2: SFO
Dag 3: SFO
Dag 4: SFO -> Three Rivers (Sequoia Nation Park)
Dag 5: Three Rivers -> Barstow
Dag 6: Barstow -> Grand Canyon NP
Dag 7: Grand Canyon NP -> Monument Valley
Dag 8: Monument Valley -> MOAB
Dag 9: MOAB
Dag 10: MOAB
Dag 11: MOAB -> Torrey
Dag 12: Torrey -> Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon -> Zion NP
Dag 14: Zion NP
Dag 15: Zion NP -> Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas -> AMS

Aangezien we een combi willen maken tussen nieuwe plekken voor ons, maar ook highlights en must see's van het andere gezelschap hebben we besloten dat Yellowstone misschien beter is voor een ander jaar ivm de tijd dat we hebben. Ook San Diego vonden we lastig in de route passen. Ook vind ik de route via Three Rivers -> Barstow -> Grand Canyon NP wat jammer. Maar wat is het alternatief?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ricktachtig: mei/juni 2021, Las Vegas - Yellowstone routeopties.

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan wel zo, maar je zou ook iets kunnen schuiven.
Ik zou het namelijk jammer vinden om alleen voor de General Sherman naar Sequoia te gaan. Ik weet niet wat de plannen zijn in SF (SFO is het vliegveld) maar in 1 of 1,5 dag kun je daar al heel veel zien. Je zou daarom kunnen overwegen om op dag 3 in de middag al richting Kings Canyon te rijden. Overnacht in Grant Grove Village. Dan kun je de volgende dag Kings Canyon bezoeken en misschien nog wel de scenic byway rijden (zie daarvoor ons 2013-verslag) en dan op je gemak via de General Sherman naar Three Rivers. Je kunt vanaf de General Sherman nog een stuk lopen door het Giant Forest. Erg leuk en een stuk rustiger dan bij de General Sherman.
Vanuit Three Rivers zou ik verder rijden dan Barstow; of had je onderweg nog iets gepland?
ricktachtig schreef:
07 sep 2020, 14:26
- Sequoia National Park (General Sherman) - Of zijn de bomen te vergelijken met Tuolumne grove waar we al zijn geweest?
Het zijn dezelfde bomen, maar de General Sherman is veel groter, en bovendien zie je daar in de buurt (als je de moeite wilt nemen om iets verder te lopen) nog veel en veel meer sequoia's, en ook grotere dan in de Tuolumne grove. Aan de andere kant; als je ze niet naast elkaar ziet zijn de sequoia's in Yosemite net zo indrukwekkend.
Je hebt een mooiere route als je vanuit SF naar de Mariposa Grove in Yosemite gaat en dan via de Tioga Pass en Death Valley en Las Vegas richting Grand Canyon. Of eerst naar Zion etc en dan de Grand Canyon op het laatst. Je kunt dan eindigen in Las Vegas of in Phoenix. Of je rijdt van Death Valley naar Zion en doet LV op het laatst:

dag 1 naar SF
dag 2 SF
dag 3 SF - Wawona
dag 4 Wawona - Lee Vining
dag 5 Lee Vining - Death Valley
dag 6 Death Valley - Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion - Bryce
dag 9 Bryce - Torrey
dag 10 Torrey - Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab - Monument Valley
dag 14 Monument Valley - Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas

Ik weet niet wanneer je precies wilt gaan, maar hou goed rekening met het Memorial Day weekend!
En ga zo lang mogelijk, ongeacht de route; die jet lag is sneller voorbij als je meteen weer in je normale ritme zit.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer