Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Jo usalover »

Hallo allemaal,

Vorige week met vrienden afgesproken om in de zomer van 2022 met zn allen naar Amerika te gaan.
We zullen met meerdere campers, evt ook auto + tent, gaan.
Nou de kunst om een schema te maken die voor iedereen aantrekkelijk is.

Voor enkelen is het een must om Monument Valley en Moab in de route te hebben.
Eindigen in San Francisco wordt ook op prijs gesteld. En evt start van de route in Las Vegas.
Maar GC, Bryce, Zion heeft iedereen al eens ( of meerdere keren ) gezien en hoeft niet perse in de route.
Dus ik zat te kijken naar LV - toch GC - MV - Moab - maar dan?
In 2015 deed ik na Moab de 12 naar CR, Bryce en Zion, maar die willen we eigenlijk overslaan omdat we dat wel kennen en richting Yosemite willen gaan. Het is erg lang geleden dat ik in Yosemite was en sommigen zijn er nooit geweest, dus zeker een must voor een aantal dagen evt in combinatie met Sequoia.
Wat is dan een opie, de I70 west en I15 south nemen ? Dat is natuurlijk wel saai.
En de reis gaat natuurlijk voornamelijk om de journey itself en niet het doel.
Verder vind ik Yosemite lastig, ga je bovenlangs of onderlangs ? Willen we evt de goudkoorts route rijden ( de 49 ofzo ?) , Bodie zien ? En daarna de Tioga Pass?
Of juist onderlangs en Sequoia meepakken?
Zit ook nog te denken om te starten in Denver - Moab - MV - GC - LV - en dan richting Yosemite / San Francisco. Vanuit Salt Lake City zou dan ook nog kunnen.
We willen niet al teveel rijden, op meerdere plekken meerdere nachten staan ; ongeveer 23 dagen uit en thuis, en afsluiten met paar nachten SF (hotel).
Ik hoop dat jullie me wat adviezen kunnen geven. Alvast bedankt!
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Advies nodig voor schema zomer 2022

Bericht door babarage »

Dan misschien van Moab naar Salt Lake City. Die een dagje bekijken. Dan via de bonneville salt flats door Nevada naar Lake Tahoe. Dan door naar Yosemite.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd hebben jullie?
Met alleen Monument Valley, Moab en Yosemite als echte musts kun je veel kanten op. Beginnen in Denver of SLC is wel handig.
Je hebt de 12 al gereden schrijf je. Geldt dat ook voor de 95? Dat is een schitterende route.
Je zult hoe dan ook op weg naar Yosemite wel wat dingen doen die je al eerder hebt gedaan. De I70 is wel een mogelijkheid, maar de I15 zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden. Dan liever nog eens de UT12. En dan misschien richting Cedar Breaks? Met een bezoek aan Snow Canyon, of het Kolob-deel van Zion.
Kijk eens in onze reisverslagen; we hebben al meerdere keren Yosemite, Sequoia en ook Moab bezocht. Misschien kun je wat inspiratie uit onze routes halen.
Je schrijft boven- of onderlangs Yosemite. Bedoel je dan dat je niet via de Tioga Pass wilt rijden? De goudzoekersroute is leuk. Maar als je naar sequoia wilt is onderlangs ook een mogelijkheid. Maar hou er dan wel rekening mee dat je met een camper niet de 198 mag rijden.

Een voorbeeld van een route vanuit Denver zou zoiets kunnen zijn:
dag 1 naar Denver
dag 2 Denver
dag 3 Denver - RMNP
dag 4 RMNP
dag 5 RMNP - Grand Lake
dag 6 Grand Lake - Grand Junction
dag 7 Grand Junction - Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab - Monument Valley
dag 11 Monument Valley - Torrey
dag 12 Torrey - Cedar Breaks
dag 13 Cedar Breaks - Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas - Lone Pine
dag 16 Lone Pine - Mamm0th Lakes
dag 17 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 18 Yosemite
dag 19 Yosemite - San Francisco
dag 20 San Francisco
dag 21 San Francisco

Om tijd te krijgen voor Sequoia kun je in deze route ook in 1 dag van MV naar Las Vegas rijden. En dan met nog een tussenstop naar Sequoia. Als Las Vegas geen must is kun je ook via Nevada (Great Basin NP) naar Lake Tahoe rijden. En dan de 49 naar Yosemite

Maranne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door IngridZw »

Jullie reizen met meerdere campers begrijp ik. Wij reisden in het verleden ook vaak met een grote groep personen. (allemaal familie). Heel gezellig maar Ik zou de reis dan niet te vol maken. Onze ervaring is dat alles meer tijd kost. Vertrek s' ochtends, het bezichtigen van iets, parkeren, de pauzes, noem maar op. Volgens mij kunnen jullie je het beste richten op wat jullie sowieso graag willen zien en daar de tijd voor nemen. Behalve Monument Valley. Daar heb je in principe maar 1 overnachting voor nodig. En Sequoia kun je ook na Yosemite aandoen en daarna rijden naar San Francisco. Met jullie wensen is starten in Denver of Salt Lake City inderdaad de beste optie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Zuperboer »

Hallo,

Als jullie Moab en Monument Valley als basis in de route op willen nemen dan zou met Denver als vertrekpunt ook een uitstapje via Jackson Hole (Grand Teton) en Yellowstone een optie zijn. Dan kun je via Salt Lake City en Twin Falls Idaho reizen en heb je een prachtige trip in t verschiet. Veel plezier met de voorpret van t plannen. Daarbij heb ik even San Francisco over het hoofd gezien.... in m'n enthousiasme. Als t Denver-Denver wordt is mijn idee misschien n optie.

Groet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu pas dat je 23 dagen hebt. Dus in mijn route zit nog wat ruimte. Ik ben het wel met @IngridZw eens dat je het niet te vol moet maken met een grote groep. Mijn route is eigenlijk te vol, zelfs met 1 of twee extra dagen. Je kunt natuurlijk bijvoorbeeld RMNP overslaan, of in SLC beginnen. Dat geeft je overal wat meer tijd.
Is het mogelijk om de camper in Denver of SLC op te halen en in SF in te leveren?

Marianne
SilverState
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mei 2016, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door SilverState »

Persoonlijk zou ik wel voorzichtig zijn met het aangaan van allerlei financiële verplichtingen, inclusief reserveringen waar je niet zomaar vanaf komt. Uiteraard in verband met Corona.
Correctie: ik realiseer me nu pas dat het om plannen voor 2022 gaat. :oops: :oops:
95: NY,PA,DC,VA,TN,LA,MS,AL,FL
08: AZ,UT,NV,CA
10: FL
jan-12: UT,ID,WY,CO,NV
13: NV,CA,AZ,UT
14: FL,GA,TN,KY,MS,LA
15: WA,BC,AB,MT,WY,ID,NV,CA,OR
16: NV,AZ,NM,CO,UT
17: NV,CA,HI
18: NV,AZ,UT,CO
18: CO,SD,UT,NV
19: NV,UT,AZ
SilverState
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mei 2016, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door SilverState »

Ik ben het met Zuperboer eens dat als je uiteindelijk voor Denver als vertrekpunt kiest, of anderszins in de buurt, je zeker Yellowstone NP mee moet nemen. Daar zal je geen spijt van krijgen.
95: NY,PA,DC,VA,TN,LA,MS,AL,FL
08: AZ,UT,NV,CA
10: FL
jan-12: UT,ID,WY,CO,NV
13: NV,CA,AZ,UT
14: FL,GA,TN,KY,MS,LA
15: WA,BC,AB,MT,WY,ID,NV,CA,OR
16: NV,AZ,NM,CO,UT
17: NV,CA,HI
18: NV,AZ,UT,CO
18: CO,SD,UT,NV
19: NV,UT,AZ
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Old Faithful »

Ik zou dan eerder kiezen voor een vertrek van Salt Lake City, meteen naar Yellowstone en via Grand Teton richting zuiden. Ik weet niet of het mogelijk/moeilijk is om campers in Salt Lake City op te halen en in San Francisco achter te laten.

Succes een veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Jo usalover »

Hallo allemaal,

Sorry voor de extreem late reactie, maar geloof me dat ik al jullie adiezen ter harte heb genomen, waarvoor heel veel dank. ( heb wederom weer enkele reisverslagen gelezen van Martin en Marianne en kan daar heel erg van genieten, erg leuke schrijftstijl ;-)
De USA reisplannen voor 2022 waren even in de ijskast gezet vanwege allerlei redenen, maar ondertussen is daar weer lucht ingeblazen en ben ik offertes aan het opvragen voor camperhuur en vliegtickets voor de zomer 2022. ( oef wat een hoge prijzen, maar ja hoogseizoen, vrienden van ons kunnen niet anders dan in de "bouwvak").
Maar de route, daar komen we nog niet uit. Aangezien Monument Valley en Yosemite een must is voor enkelen en we Bryce en Zion willen vermijden zitten we te denken om in Salt Lake City te starten, ook geopperd door jullie. Yellowstone, Teton, RMNP, die kant willen we niet op. Al een keer of meerdere keren geweest ondertussen.
Een paar vragen die ik aan jullie voor wil leggen :
* Als het aan mij ligt hoef ik niet zo nodig een dag in te plannen om SLC te zien, maar sommigen van ons willen graag de Mormomen kerk zien; is dat echt zo bijzonder en is er nog meer te zien in SLC ? ( in onderstaand schema zit een volle dag SLC niet ingebrepen trouwens)
* Vanuit SLC willen we naar Moab, maar omdat de reis zelf ook belangrijk is kun je maar beter een prachtige route uitkiezen dacht ik en omdat ik in 2012 de Flaming Gorge zo mooi vond dacht ik dat dat misschien een idee was. Van SLC naar de KOA in Lyman ( camper ophalen, Walmart, klein stukje rijden, niet meer dan 2 uur schat ik in) of is het toch slimmer om rechtstreeks van SLC naar Moab te rijden ? Een must is de 128 naar Moab, heb ik ooit een klein stuk van gedaan, maar nooit helemaal.
* Van GC naar LV willen we stukje route 66 doen, in 2017 ook gedaan, maar voor de rest van de groep erg leuk.
* Dan komen we in LV en denken we erover om evt de camper in te leveren, en vanaf hier verder te gaan met huurauto zodat we Death Valley kunnen bezoeken ( want daar mag je niet doorheen met een camper heb ik begrepen, en Death Valley heb ik namelijk nog nooit bezocht), andere reden voor de auto is dat je dan wel helemaal Sequoia in kan rijden, want Marianne vertelde me dat campers niet de 128 mogen rijden.
Ik heb dat opgezocht en klopt idd, er wordt geadviseerd niet met een camper langer dan 24 ft tot Potwisha Campground, en na Potwisha wordt geadviseerd om niet met een camper langer dan 22 ft verder te rijden tot Giant Forest Museum. Nou mijn vraag, is het een advies of echt verboden?
* Doen we Sequioa dan kiezen we er automatisch voor om niet de Tioga pas te rijden, (wat ik ook wel weer lastig vind om te moeten missen) , want van Sequoia ga je naar Yosemite Valley lijkt me , en zouden we moeten overnachten in een lodge in het park. ( daar zul je waarschijnlijk wel heel ver voor die tijd moeten boeken neem ik aan ?)
* Van Yosemite willen we graag naar de kust een en stuk Highway 1 doen, beginnend in San Luis Obispo. Is een overnachting aan te raden tussen SLO en Carmel ? ( waar in motel want er liggen geen plaatsen ( behalve Simeon maar dat light zo dichtbij) of kan dat prima in 1 dag ? Er is onderweg natuurlijk veel te zien, Morro Bay, Pfeifer Big Sur.
* Natuurlijk is de optie ook nog open om de camper helemaal tot aan SF te houden, maar dan moeten we DV skippen en doen we wel de Tioga Pass, maar dan missen we de sequoia bomen, maar kan me herinneren dat ik die in 2000 in Yosemte park zelf ook ergens heb gezien ?
* Houden we wel de camper dan zijn er genoeg overnachtigingsmogelijkheden langs de Highway 1 natuurlijk.
* Is de 17 mile drive de moeite waard ? Kan dat ook met een camper ?

* Verder wil ik de optie nog niet uitsluiten om in Denver te beginnen, en dan via de I70 naar Moab, die prachtig is, maar toch, het is recht toe rechtaan. De eerste dag na camper ophalen kun je bijna niet meer dan een uur of 2 rijden ivm Walmart enzo. ( reken ik meestal 2 uur voor) en dan de 2e dag in 1 x naar Moab te rijden is echt te ver. Doe je dat in 2 dagen dan moeten we ergens anders weer een dag weghalen.
* Rondje Las Vegas met camper en dan door met auto naar SF lijkt me ook geen optie want dan kom je eigenlijk weer door Bryce en Zion.
* Vanuit Phoenix ook niet, want dan ga je t liefst via Sedona en daar ben ik al 2 x geweest en het stuk van Tuba City tot Monument Valley doe je dan heen en terug, en dat vind ik ook zo zonde.
* Wellicht is het mogelijk om er 1 dag aan vast te kunnen plakken. Donderdag heen, en dan niet op vrijdag terug, maar zaterdag terug en dan zondag aankomen in NL, maar dat moeten we nog bespreken.
* Highway 1 is voor mij een soort van must, in 2000 voor het laatst het stuk van SLO naar SF gereden en toendertijd niet veel van Carmel, Pacific Grove en omgeving gezien.

Verder is het zoals Ingrid zegt erg tijdrovend om met een aantal campers op pad te zijn, de route moet niet te vol zijn, en soms denk ik dat deze route al eigenlijk te vol is, want vinden jullie ?

1 AMS - SLC
2 SLC - Lyman
3 Lyman - Flaming Gorge
4 Flaming Gorge - Moab
5 Moab
6 Moab
7 Moab - Monument Valley
8 Monument Valley - Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Death Valley
14 Death Valley - Sequoia
15 Sequoia - Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite - San Luis Obispo
19 San Luis Obispo - Carmel by the Sea/Pacific Grove
20 Carmel by the Sea/Pacific Grove - Santa Cruz
21 Santa Cruz -San Francisco
22 San Francisco
23 San Francisco - AMS


Alvast bedankt voor de reacties.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Trails »

Jo usalover schreef:
26 apr 2021, 23:23
Vanuit SLC willen we naar Moab, maar omdat de reis zelf ook belangrijk is kun je maar beter een prachtige route uitkiezen dacht ik en omdat ik in 2012 de Flaming Gorge zo mooi vond dacht ik dat dat misschien een idee was. Van SLC naar de KOA in Lyman
Wij stonden in 2019 ook op de KOA in Lyman. Prima camping voor een nacht. Vriendelijke eigenaren en schone voorzieningen.
Waarom niet vanuit SLC naar de camping van Deer Creek SP? De afstand van SLC is 54 mijl en dit is werkelijk een schitterende camping (Chokecherry campground, met hook-up).
Dan zouden jullie via de Mirror Lake Scenic Bwy (weg 150) naar Lyman kunnen rijden. Deze weg hebben we in 2019 gereden. Zó mooi. Wij vonden dit één van de mooiste wegen die we ooit in de VS hebben gereden. Ook lekker rustig want DE toerist kom je er niet tegen. We hebben er diverse mooie (niet te lange) wandelingen gedaan. Die naar Ruth Lake was super.
Hier onze dag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /24-9.html

Flaming Gorge vonden wij ook erg mooi en we hadden er best langer willen blijven.

In 2019 begonnen wij in Denver. We hadden een camper van El Monte. Geweldige service daar.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij een beetje "anders" zijn en allergisch voor de grote massa. Dat was in 2017 onze grootste ergernis. Met name het parkeren met een camper in de bekende parken was een ramp. Veel camperparkeerplaatsen werden door personenauto's in gebruik genomen. Tja, en met een camper pas je niet op een parkeerplek voor personenauto's.
We hadden voor 2019 dan ook onze route zo veel mogelijk aangepast en kwamen voor het grootste deel van onze reis dan ook geen huurcampers tegen van de bekende maatschappijen. Wat een verademing en wat hebben we mooie dingen gezien en gedaan.
Verder houden wij ons daggemiddelde wat rijden betreft vrij laag. We reden gemiddeld rond de 100 mijl per dag.

Reserveer je campings!!!
Zelfs in onze periodes (sept./okt.) waren veel campings vol. Als je reserveert weet je dat je een plek hebt en dan kan de hele dag gebruikt worden voor leuke en mooie dingen zien/doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me wel jammer en wat omslachtig om halverwege de campers in te wisselen voor auto's. De tijd met de camper is dan wel heel beperkt. Voordeel is inderdaad dat je dan wel door Death Valley kunt rijden, hoewel dat met een Cruise America camper ook mag. Je kunt dan ook Sequoia via de 198 binnen rijden, maar zoals je het nu hebt gepland met maar 1 nacht in Sequoia heb je daar veel te weinig tijd.
Als je dan toch de route via DV neemt, waarom dan niet via de Tioga Pass naar Yosemite en dan daarna nog naar Sequoia? Dat is net zo snel en veel mooier. Maar als je maar weinig tijd hebt voor Sequoia is het niet gek om het over te slaan en de sequoiabomen in de Mariposa grove te bekijken. Of in de Tuolumne of Merced Grove. Het voordeel van overnachten in een lodge in Yosemite is dat je dat al een jaar van te voren kunt boeken en dat je geen camping hoeft te reserveren. Dat is voor 1 plaats al bijzonder lastig, dus laat staan voor meerderen plaatsen. Wil je toch een beetje het kampeergevoel hebben kijk dan eens naar Housekeeping Camp.
Jo usalover schreef:
26 apr 2021, 23:23
* Houden we wel de camper dan zijn er genoeg overnachtigingsmogelijkheden langs de Highway 1 natuurlijk.
* Is de 17 mile drive de moeite waard ? Kan dat ook met een camper ?
Er zijn inderdaad genoeg campings langs Hwy1 maar die zijn erg snel volgeboekt, dus mocht je dan toch nog de camper hebben, reserveer dan op tijd (voor de staatsparken 6 maanden van te voren).
Wij hebben in 2019 de 17 mile drive op de fiets gedaan en dat vonden we erg leuk om te doen. Maar verder is het niet veel anders dan de rest van de kust tussen Monterey en Big Sur. Het kan volgens mij ook met een camper.

Marianne
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Jo usalover »

Hallo allemaal.

Ondertussen is er van alles veranderd en gaan mijn vriendin en ik met zijn tweetjes de camper reis doen van Denver naar SF. De rest heeft afgezegd. Dus niet meer met 3 campers op stap, ook wel prettig, minder stress.

Er zitten bijna geen nieuwe dingen voor mij in deze reis, maar sommige plaatsen/parken is het soms wel 20 jaar geleden dat ik daar geweest van ( bijv Yosemite)
Ik had nog 1 vraag betreffende onze reis en hoop dat jullie me een advies hierin kunnen geven :
Na 3 nachten Yosemite ( North Pines campground) rijden we via Mariposa Grove het park uit. ( we zijn erin gekomen via Tioga Road , overnachting June Lake ) We willen graag de sequoiabomen zien, dus het plan is om deze daar te zien maar evt ook bij Tuolumne en/of Merced Grove.
Maar de allergrootste staat natuurlijk in Sequoia / Kings Nat Park. Is het de moeite waard om door te rijden helemaal naar SK Nat Park of voldoet Mariposa Grove ook ? ( en evt Tuolumne en/of Merced Grove ) Als we het laten bij Mariposa, dan gaan we overnachten bij Oakhurst of Coursegold. De volgende nacht hebben we een camping geboekt in Pismo beach. Stel dat we wel naar SK Nat Park zouden gaan dan zouden we in de buurt van Dunlap of in t park zelf overnachten, als er nog campings open zijn want ondertussen is het al 24 sept en zijn al veel campings gesloten daar. Maar dat betekent ook dat we de volgende dag nog best een flink stuk moeten rijden naar Pismo beach. En aangezien in Pismo beach ook genoeg te zien is en we ook van het strand willen genieten moeten we het misschien maar gewoon laten bij Mariposa Grove en overnachten in Oakhurst/Coursegold. Wat adviseren jullie ?
Onze route :
Dag van naar
1 AMS Denver
2 Denver Frisco/ Silverthorne ( Heaton Bay Campground )
3 Frisco Fruita ( James M Robb Colorado State Park )
4 Fruita Moab ( Devils Garden Campground - Arches )
5 Moab ( Devils Garden Campground - Arches )
6 Moab ( Sun Outdoors Downtown Moab)
7 Moab Monument Valley ( KOA)
8 Monument Valley Grand Canyon ( Mather )
9 Grand Canyon ( Mather )
10 Grand Canyon Las Vegas ( Oasis RV Resort )
11 Las Vegas ( Oasis RV Resort )
12 Las Vegas ( Oasis RV Resort )
13 Las Vegas June Lake ( Oh Ridge campground)
14 June Lake Yosemite Valley ( North Pines )
15 Yosemite Valley ( North Pines )
16 Yostemite Valley ( North Pines )
17 Yosemite Valley Mariposa Grove ( ?? )
18 Mariposa Grove Pismo Beach ( Pismo Coast Village RV resort )
19 San Luis Obispo Pfeifer Big Sur Sate ( Pfeiffer Big Sur State Park Campground )
20 Pfeiffer Big Sur State Carmel by the Sea/Monterey ( laguna Seca Recreation Area campground )
21 Carmel by the Sea/Monterey Moss Landing ( KOA)
22 Santa Cruz San Francisco/ Dublin
23 San Francisco
24 San Francisco
25 San Francisco AMS
26 AMS
Bijlagen
image.png
image.png (31.45 KiB) 1003 keer bekeken
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Sequoia gaat is de Mariposa Grove geen must, dus dan kun je de overnachting daar beter overslaan. Vanuit Yosemite Valley kun je dan verder doorrijden, bijvoorbeeld naar Grant Grove Village, of naar een camping in Sequoia NP. Kijk wel zo snel mogelijk of daar iets vrij is.
Vanuit Sequoia kun je met een grote camper niet de 198 nemen via Three Rivers naar Pismo Beach, hou daar rekening mee met de planning. Je moet dus weer terug om via Grant Grove Village te rijden.
Van Oakhurst via de General Sherman naar Pismo Beach zou ik zelf veel te ver vinden. Het is ongeveer 7 uur rijden, met een camper zal het flink meer zijn.
Vind je de General Sherman te ver dan is de General Grant (de nr 2) een mooi en makkelijker bereikbaar alternatief. Ga je wel naar de General Sherman loop dan ook vooral door naar de Congress Trail. Zie daarvoor hier ons verslag.
In 2019 gingen wij van de kust naar Yosemite, via de Mariposa Grove, misschien heb je ook iets aan dat verslag.
Als je naar de Mariposa Grove of naar Seki gaat, dan zou ik niet meer naar de Merced of Tuloumne Grove gaan. Die tijd kun je beter gebruiken voor de Tioga Road. En misschien nog naar Mono Lake? Gebruik in elk geval de dag die je hebt voor de Tioga Road; je kunt er prachtige wandelingen maken. Of gewoon heerlijk picknick bij de Dana river of aan Tenaya Lake. Ik vind het altijd jammer als ik zie dat men die weg alleen als een manier ziet om van Yosemite naar het oosten te rijden.

Is er een reden voor de KOA bij MV? Wij vonden de locatie van de camping bij de View geweldig.

Marianne
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Jo usalover »

Hoi Marianne,

Dank voor je reactie.

Jij zegt : als je naar Sequoia gaat dan is Mariposa Grove geen must.
Kunnen we ook zeggen ? : als je naar Marisposa gaat ( want dat ligt meer op onze route) dan is Sequoia geen must, zeker gezien de vele extra km's ?

We vertrekken vanuit June Lake naar Yosemite dus we rijden de Tioga Road van Oost naar West en hebben de hele dag voor de Tioga Road en misschien pakken we 's morgens nog Mono Lake mee. Bodie zou misschien ook nog kunnen maar dat zijn weer extra km's en uren. Of we Tulomne of Merced aandoen hangt van de dag af want idd, Tioga Road moet je zeker niet afraffelen.

Jullie verslagen had ik al es gelezen en ben ze opnieuw aan t lezen. Erg leuke schrijfstijl ;-)

KOA MV, nou, we hadden camping de View geboekt aan t begin van dit jaar. In 2006 stonden we nog op de "oude camping" toen het hotel er nog niet stond, zo mooi. Als mijn moeder een theezakje vraag krijgt met "wat is je meest mooie herinnering?" Dan zegt ze die avond op camping de View, miljoenen sterren en het geluid van Indianen die op hun fluit spelen. Was heel bijzonder. )) Maar dat terzijde ; een aantal maanden geleden kregen we een mailtje dat ze toch niet open gaan in 2022.
Dus toen was het Gouldings of KOA en toen ik zag dat aan de buitenkant van de KOA camping je vrij uitzicht hebt op de buttes hebben we een back in plaatst geboekt. We zullen wel zien of dat een goede keuze is.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Jo usalover schreef:
16 aug 2022, 16:34
Jij zegt : als je naar Sequoia gaat dan is Mariposa Grove geen must.
Kunnen we ook zeggen ? : als je naar Marisposa gaat ( want dat ligt meer op onze route) dan is Sequoia geen must, zeker gezien de vele extra km's ?
Ja, dat kun je zeker zeggen! Ik zie nu ook dat ik je bericht niet helemaal goed gelezen had, dus alsnog als antwoord op je vraag: de Mariposa Grove is mooi en met jullie wensen, en geizen de reistijd met een camper etc, zou ik daar voor kiezen.
De bomen in Kings Canyon en Sequoia zijn wel iets groter en je ziet er meer, maar het verschil in grootte zie je niet, dus de Mariposa Grove is een heel goed alternatief.

Ik was vergeten dat de camping bij de View gesloten was. :oops:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door paulr »

Wij hebben een paar jaar geleden bij Gouldings gestaan (toen was de keuze camping The View of Gouldings, de KOA bestond nog niet). Dit jaar géén overnachting MV gedaan, maar uiteraard wel even bij het visitor centre geweest. Bijna alles was daar dicht, dooie boel ! Geen koffie, restaurant dicht, bijna geen kraampjes of excursieverkopers... Alleen de veel te dure winkel was open :) .Zonde van ons entreegeld !
Vervolgens aan de oostkant MV uitgereden en dan kom je dus langs de nieuwe KOA. Ziet er verzorgd uit en ''the view'' daarvandaan komt bijna overeen met Camping The View. De KOA ligt wel direct aan de weg, maar die is 's avonds rustig en deze plek is dus een prima alternatief en daar ga je een prachtige zonsondergang of - opgang zien...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Nog even voor de zekerheid; als je de Mariposa Grove bezoekt dan doe je dat denk ik op de dag dat je vanuit de vallei komt en niet de volgende dag? Zou je de volgende dag nog het park in willen dan heb je een reservering nodig.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door paulr »

@Jo usalover Ik zie trouwens dat je in Moab 2 nachten Devils Garden en 1 nacht in het dorp hebt geboekt. Ik zou overwegen dat net andersom te doen... Je hebt voldoende tijd in Arches als je in de loop van de middag aankomt en de dag erop rond het middaguur of iets later naar Moab rijdt. Je kan dan bijvoorbeeld eind van de dag Delicate Arch wandelen en de volgende ochtend de ander arches. Wij hebben ook de Fiery Furnace wandeling gedaan met een ranger en dat was verassend leuk (ook al omdat we eerder Arches hadden bezocht). Zo heb je wat meer tijd in dit leuke dorpje en kun je overwegen de 2e dag daar ook nog iets anders te doen (iets aktiefs, wellicht Canyonlands, etc) of evt nog terug naar Arches als je daar toch te weinig tijd had.
Ik lees ook nog over de parkeerangst met campers in de parken. Die hadden wij ook ! Maar door timed entry óf andere oorzaken (veel minder bussen met aziaten bijvoorbeeld lijkt het) hebben wij werkelijk nergens met onze (2 x 30ft !) campers een probleem gehad, terwijl dat tijdens onze vorige reizen ook altijd een ergernis was...
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Jo usalover »

Bedankt voor jullie reacties :
@paulr ; goed om te horen dat de KOA er van een afstandje goed uitzag. De recensies waren over het algemeen ook okay.
En voor wat betreft Devils Garden Campground: we hebben bewust 2 nachten deze camping geboekt ( en dat was niet heel makkelijk ! ) omdat we langer dan 1 nacht de schijnbaar fantastische ervaring willen opdoen van kamperen op Devils Garden Campground. Ik heb 2 x eerder in Moab gekampeerd, 1 x een aantal nachten op de Canyonlands RV resort ( downtown, dat heet nu Sun Outdoors) en 1 x een aantal nachten op de KOA buiten Moab.
Als we aankomen willen we al een flink gedeelte van Arches doen en de volgende dag vanuit Arches naar Canyonlands rijden en weer terug. Ik weet het, het is een stukkie t park in, maar we willen gewoon heel graag op die plek overnachten. Op dag 3 willen we 4 x 4 Jeep / rafting doen, ook al eerder gedaan maar nu weer nieuwe herinneringen maken. En dan kunnen we gelijk in Moab centrum blijven voor de laatste nacht.
Fijn om te lezen dat het parkeren met camper geen probleem was in Arches, hopelijk is dat ook zo als wij er zijn.

Marianne : we zitten van 21 - 24 sept in Yosemite en willen op de dag van vertrek ( 24 sept) via Mariposa Grove Yosemite verlaten. Toen we nog niet de camping geboekt hadden ( dat kon pas 15 mei en de permits kwamen eerder in maart beschikbaar ) hebben we voor de zekerheid al wel permits geboekt, zelfs een voor 24 sept, dus we zitten safe wat dat betreft. Want als je camping reserveringen hebt dan is een permit niet nodig.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer