Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Jo usalover » 03 aug 2020, 14:22

Hallo allemaal,

Vorige week met vrienden afgesproken om in de zomer van 2022 met zn allen naar Amerika te gaan.
We zullen met meerdere campers, evt ook auto + tent, gaan.
Nou de kunst om een schema te maken die voor iedereen aantrekkelijk is.

Voor enkelen is het een must om Monument Valley en Moab in de route te hebben.
Eindigen in San Francisco wordt ook op prijs gesteld. En evt start van de route in Las Vegas.
Maar GC, Bryce, Zion heeft iedereen al eens ( of meerdere keren ) gezien en hoeft niet perse in de route.
Dus ik zat te kijken naar LV - toch GC - MV - Moab - maar dan?
In 2015 deed ik na Moab de 12 naar CR, Bryce en Zion, maar die willen we eigenlijk overslaan omdat we dat wel kennen en richting Yosemite willen gaan. Het is erg lang geleden dat ik in Yosemite was en sommigen zijn er nooit geweest, dus zeker een must voor een aantal dagen evt in combinatie met Sequoia.
Wat is dan een opie, de I70 west en I15 south nemen ? Dat is natuurlijk wel saai.
En de reis gaat natuurlijk voornamelijk om de journey itself en niet het doel.
Verder vind ik Yosemite lastig, ga je bovenlangs of onderlangs ? Willen we evt de goudkoorts route rijden ( de 49 ofzo ?) , Bodie zien ? En daarna de Tioga Pass?
Of juist onderlangs en Sequoia meepakken?
Zit ook nog te denken om te starten in Denver - Moab - MV - GC - LV - en dan richting Yosemite / San Francisco. Vanuit Salt Lake City zou dan ook nog kunnen.
We willen niet al teveel rijden, op meerdere plekken meerdere nachten staan ; ongeveer 23 dagen uit en thuis, en afsluiten met paar nachten SF (hotel).
Ik hoop dat jullie me wat adviezen kunnen geven. Alvast bedankt!
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA

babarage
Amerikakenner

Re: Advies nodig voor schema zomer 2022

Bericht door babarage » 03 aug 2020, 14:45

Dan misschien van Moab naar Salt Lake City. Die een dagje bekijken. Dan via de bonneville salt flats door Nevada naar Lake Tahoe. Dan door naar Yosemite.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jo usalover: advies nodig voor schema zomer 2022.

Bericht door Martin & Marianne » 03 aug 2020, 19:54

Hoeveel tijd hebben jullie?
Met alleen Monument Valley, Moab en Yosemite als echte musts kun je veel kanten op. Beginnen in Denver of SLC is wel handig.
Je hebt de 12 al gereden schrijf je. Geldt dat ook voor de 95? Dat is een schitterende route.
Je zult hoe dan ook op weg naar Yosemite wel wat dingen doen die je al eerder hebt gedaan. De I70 is wel een mogelijkheid, maar de I15 zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden. Dan liever nog eens de UT12. En dan misschien richting Cedar Breaks? Met een bezoek aan Snow Canyon, of het Kolob-deel van Zion.
Kijk eens in onze reisverslagen; we hebben al meerdere keren Yosemite, Sequoia en ook Moab bezocht. Misschien kun je wat inspiratie uit onze routes halen.
Je schrijft boven- of onderlangs Yosemite. Bedoel je dan dat je niet via de Tioga Pass wilt rijden? De goudzoekersroute is leuk. Maar als je naar sequoia wilt is onderlangs ook een mogelijkheid. Maar hou er dan wel rekening mee dat je met een camper niet de 198 mag rijden.

Een voorbeeld van een route vanuit Denver zou zoiets kunnen zijn:
dag 1 naar Denver
dag 2 Denver
dag 3 Denver - RMNP
dag 4 RMNP
dag 5 RMNP - Grand Lake
dag 6 Grand Lake - Grand Junction
dag 7 Grand Junction - Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab - Monument Valley
dag 11 Monument Valley - Torrey
dag 12 Torrey - Cedar Breaks
dag 13 Cedar Breaks - Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas - Lone Pine
dag 16 Lone Pine - Mamm0th Lakes
dag 17 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 18 Yosemite
dag 19 Yosemite - San Francisco
dag 20 San Francisco
dag 21 San Francisco

Om tijd te krijgen voor Sequoia kun je in deze route ook in 1 dag van MV naar Las Vegas rijden. En dan met nog een tussenstop naar Sequoia. Als Las Vegas geen must is kun je ook via Nevada (Great Basin NP) naar Lake Tahoe rijden. En dan de 49 naar Yosemite

Maranne

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 05 aug 2020, 21:57

Jullie reizen met meerdere campers begrijp ik. Wij reisden in het verleden ook vaak met een grote groep personen. (allemaal familie). Heel gezellig maar Ik zou de reis dan niet te vol maken. Onze ervaring is dat alles meer tijd kost. Vertrek s' ochtends, het bezichtigen van iets, parkeren, de pauzes, noem maar op. Volgens mij kunnen jullie je het beste richten op wat jullie sowieso graag willen zien en daar de tijd voor nemen. Behalve Monument Valley. Daar heb je in principe maar 1 overnachting voor nodig. En Sequoia kun je ook na Yosemite aandoen en daarna rijden naar San Francisco. Met jullie wensen is starten in Denver of Salt Lake City inderdaad de beste optie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Zuperboer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Zuperboer » 06 aug 2020, 10:31

Hallo,

Als jullie Moab en Monument Valley als basis in de route op willen nemen dan zou met Denver als vertrekpunt ook een uitstapje via Jackson Hole (Grand Teton) en Yellowstone een optie zijn. Dan kun je via Salt Lake City en Twin Falls Idaho reizen en heb je een prachtige trip in t verschiet. Veel plezier met de voorpret van t plannen. Daarbij heb ik even San Francisco over het hoofd gezien.... in m'n enthousiasme. Als t Denver-Denver wordt is mijn idee misschien n optie.

Groet.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 aug 2020, 19:34

Ik zie nu pas dat je 23 dagen hebt. Dus in mijn route zit nog wat ruimte. Ik ben het wel met @IngridZw eens dat je het niet te vol moet maken met een grote groep. Mijn route is eigenlijk te vol, zelfs met 1 of twee extra dagen. Je kunt natuurlijk bijvoorbeeld RMNP overslaan, of in SLC beginnen. Dat geeft je overal wat meer tijd.
Is het mogelijk om de camper in Denver of SLC op te halen en in SF in te leveren?

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer