Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Townsand
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2020, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Townsand »

Hoi allemaal,

Na heel wat websites doorgespit te hebben, ben ik terecht gekomen op dit forum. Wij willen met het gezin (6 pers) in de toekomst (een deel van) Route 66 gaan rijden met een camper met wat uitwijkingen naar o.a. Nashville en nog wat andere plaatsen.
Aangezien wij geen van allen eerder naar Amerika zijn afgereisd, zoek ik wat tips betreffende onze samengestelde reis. Met name over de haalbaarheid van de rijafstanden en de te bezoeken bezienswaardigheden en/of plekken.

Dag 1: Aankomst Chicago
Dag 2: Chicago
Dag 3: Chicago – Louisville (490 km)
Dag 4: Louisville – Nashville (280 km)
Dag 5: Nashville
Dag 6: Nashville - Saint Louis (510 km)
Dag 7: Saint Louis – Springfield (missouri) (340 km)
Dag 8: Springfield – Tulsa (300 km)
Dag 9: Tulsa – Oklahoma City (170 km)
Dag 10: Oklahoma City – Amarillo (410 km)
Dag 11: Amarillo – Santa Fe (450 km)
Dag 12: Santa Fe – Albuquerque (100 km)
Dag 13: Albuquerque – Petrified Forest (360 km)
Dag 14: Petrified Forest – Monument Valley (330 km)
Dag 15: Monument Valley – Grand Canyon (280 km)
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon – Las Vegas (450 km)
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas – LA (430 km)
Dag 20: LA
Dag 21: Vertrek

Alvast bedankt! :thumbup:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door BonnyR »

Route 66 heeft een paar leuke stukken en spreekt natuurlijk tot de verbeelding.Maar in eerste instantie zie ik heel veel kilometers , waarbij je niet echt langs mooie stukken komt. Nu rijdt je met name van de ene naar de andere stad. Ik weet niet of er geen natuurliefhebbers in het reisgezelschap zitten? Met een camper rijd je zo wie zo wat 'langzamer' en met stops voor een hapje en drankje ben je veel meer tijd kwijt. Op het forum zitten echt toppers die goede routesuggesties kunnen doen ( ben ik niet één van ;-) ) Maar voor de eerste keer Amerika zou ik eerder kiezen voor het standaard rondje Zuid west om zo heel veel moois van Amerika te zien, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Laatst gewijzigd door BonnyR op 19 jul 2020, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Hockey »

Ik zag het topic gisteren al, maar wilde afwachten wat anderen zeggen. En die deelt wat ik ook al dacht. Je hebt feitelijk 5 hele bezichtigingsdagen, voor de rest heel veel rijden en stukjes kunnen kijken.
Ga bovendien uit van een gemiddelde snelheid van 80 km per uur. en je kan uitrekenen hoeveel pure reistijd je hebt.

Alhoewel ik Route 66 nog nooit gereden heb is het naar ik begrijp uit artikelen meer nostalgie dan nog een echt mooie route door het "oude" Amerika. Denk eens na over de suggestie van BonnyR aangaande een rondje zuid westen.

@Townsand, let wel, het is jullie reis, wij kunnen enkel onze mening geven, dus uiteindelijk is elk besluit dat jullie nemen een goed besluit als jullie er zelf tevreden over zijn.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door BonnyR »

Dit mooie prentje schoot mijn broer vorig jaar op het stukje route 66 Kingman-Seligman. Een klein ommetje en toch even sfeer snuiven.
IMG_0888zw2 (002).JPG
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Corv »

Wij hebben de route gereden van Middlebury Indiana naar LA met een RV. Deden er wel iets langer over (25 dagen) met een een detour van route 66 via Roswell White Sands en Carlsbad. Ik vond het goed te doen, maar we reden wel iedere ochtend rond 8 uur aan, en reden meestal rond een uur of 4 een camping op met tussentijds genoeg tijd voor uitstapjes en bezichtihingen.Totaal 7200 km gereden.
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Samanthaa »

Ik ben bang dat je hierna nog een vakantie nodig heb om bij te komen.. Veel kilometers maken en weinig tijd om echt dingen te ondernemen en te zien.

Is het geen optie om het leukste stuk route 66 eruit te pikken en vanuit daar een rondje te doen met meer rust erin?

Het stuk route 66 vanaf flagstaff naar barstow is super leuk om te sfeer te proeven een aantal dorpjes te bezoeken.
Townsand
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2020, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Townsand »

Bedankt voor de reacties.
Zoals verwacht is bovenstaande route een beetje te veel van het goede. Ik heb even naar het voorbeeld gekeken van een rondje zuidwest en dat is misschien een beter alternatief met wat meer rust en tevens meer hoogtepunten.
Op basis van die route hebben we de volgende route in gedachte. Hebben nog wel 1 of 2 dagen extra speling. Wat raden jullie aan? Wij dachten zelf dat het misschien wel prettig zou zijn om op het begin een extra dag in LA te hebben.

• Dag 1: Vlucht naar Los Angeles
• Dag 2: Los Angeles - Pismo Beach (320 km)
• Dag 3: Pismo Beach - Monterey (240 km)
• Dag 4: Monterey - San Francisco (190 km)
• Dag 5: San Francisco
• Dag 6: San Francisco - Yosemite NP (300 km)
• Dag 7: Yosemite NP
• Dag 8: Yosemite NP - Mammoth Lakes (315 km)
• Dag 9: Mammoth Lakes - Death Valley (460 km)
• Dag 10: Death Valley - Las Vegas (200 km)
• Dag 11: Las Vegas
• Dag 12: Las Vegas - Zion (255 km)
• Dag 13: Zion
• Dag 14: Zion - Bryce Canyon (130 km)
• Dag 15: Bryce Canyon - Page (320 km)
• Dag 16: Page – Monument valley (200 km)
• Dag 17: Monument Valley – Grand Canyon (420 km)
• Dag 18: Grand Canyon
• Dag 19: Grand Canyon - Kingman (280 km)
• Dag 20: Kingman - Los Angeles (520 km)
• Dag 21: Los Angeles
• Dag 22: Los Angeles - vlucht naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met Route 66 dus of je plan haalbaar was of niet weet ik niet. Ik ben wel verrast over je snelle overstap naar een rondje zuidwesten.
Blijkbaar heb je meer tijd dan je in je eerste route had ingepland? Dan kun je die dagen ook voor Route 66 gebruiken. Belangrijk is wat jullie precies willen en wat jullie verwachten van de reis. Iets meer informatie is wel handig: in welke tijd van het jaar zouden jullie willen gaan? Hoe is de samenstelling van het gezin? Leeftijd kinderen? Liever steden dan natuur?
Als je in de zomer gaat is Death Valley bij de meeste camperverhuurders verboden terrein. Buiten de zomer is de Tioga Pass wellicht gesloten.
Kijk eens op je gemak wat jullie het meest aanspreekt. Lees reisverslagen en kijk rond op het forum. Voor topics over Route 66 zie het interregionaal forum.

Wat je ook gaat doen, hou er rekening mee dat je met een camper op de eerste dag niet veel doet. Het ophalen en boodschappen doen kost veel tijd. Bedenk ook dat je in de steden niet goed uit de voeten kunt met een camper.

Marianne
Townsand
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2020, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Townsand »

Bedankt voor je antwoord. Ik snap dat je verrast bent door de snelle overstap, we twijfelden echter al tussen beide routes. Nashville stond ook bij iemand hoog op de lijst, maar na jullie tips is dat misschien toch beter als aparte trip. Zeker ook de reisafstanden met een camper die in vergelijking met een auto 'maar' 80 km per uur rijdt, hadden we even verkeerd ingeschat.
We zouden idealiter in april/begin mei gaan met 6 personen, ouders + 2 kinderen en aanhang (rond de 25/30 jr). Volgend jaar gaat het hoogstwaarschijnlijk niet lukken. We zouden voor de natuur gaan in combinatie met wat steden (LA, Las Vegas, San fran). Het is voor iedereen de eerste keer Amerika, dus de hoogtepunten in deze reis zullen een goede eerste reis vormen. We zullen ons eens ingraven in het forum en de reisverslagen! :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Martin & Marianne »

In april of mei is de Tioga Pass nog niet open dus daar is een alternatieve route nodig.
Een extra dag zou ik bij Yosemite zetten.
Kijk ook eens of een camper het beste vervoermiddel is. Je hebt een grote camper nodig maar zelfs dan zal je weinig privacy hebben.

Marianne
Townsand
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2020, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Townsand »

Ja daar twijfelen we inderdaad nog over. Het was een idee om een tent erbij te zetten, maar daar verlies je ook tijd en flexibiliteit mee beseffen we. Een auto + motel/hotel zou misschien wel een betere optie zijn. Zeker in de steden. Aangezien de Tioga pass dicht is, is dan de Sonora Pass aan te raden of is onderlangs een beter alternatief?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Trails »

Niet alleen het ophalen van de camper en boodschappen doen kost veel tijd maar zeker ook het uitpakken en alles een plek geven in de camper.
Wij hadden de vorige keer een camping geboekt vlakbij de verhuurder zodat, wanneer e.e.a. niet of niet goed werkt, we nog terug konden om het te laten verhelpen. De eerste camperreis hadden we nogal wat problemen.
Laatst gewijzigd door Trails op 20 jul 2020, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Corv »

Houd er rekening mee dat camperverhuurders het niet toestaan dat je op de dag van aankomst de camper meekrijgt. Afhankelijk van de locatie van de verhuurder, de formaliteiten bij het ophalen, eerste boodschappen bij Walmart, is Pismo Beach denk ik teveel van het goede op de eerste rijdag.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Corv »

En als je de kustweg highway #1 wil volgen naar S.F., het komt regelmatig voor dat er landslides zijn in april (hebben wij meegemaakt) en de weg is afgesloten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Martin & Marianne »

Als de reis plaatsvindt in april/ mei kun je in de eastern Sierra nog niet veel. Probeer sowieso dat deel zo laat mogelijk in de route te doen. Dus begin in SF en ga eerst richting LA. Of begin in Las Vegas en doe eerst het oostelijke deel en dan LA, kust, SF en op het laatst Yosemite en Death Valley.

Marianne
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Corv »

@marianne
Idd! The sun does not always shines in California! 8)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Martin & Marianne »

Townsand schreef:
19 jul 2020, 21:08
Ja daar twijfelen we inderdaad nog over. Het was een idee om een tent erbij te zetten, maar daar verlies je ook tijd en flexibiliteit mee beseffen we. Een auto + motel/hotel zou misschien wel een betere optie zijn. Zeker in de steden. Aangezien de Tioga pass dicht is, is dan de Sonora Pass aan te raden of is onderlangs een beter alternatief?
Een tentje opzetten is zo gebeurd. Je kunt ook tent en hotels afwisselen. Dat deden wij in 2017 met onze volwassen dochters. Maar met 6 personen wordt dat wel wat lastiger. Je hebt een ruime auto nodig. Of misschien twee. Kijk eens naar ons 2017-verslag voor onze ervaringen. En kijk eens naar de verslagen van Elly en Michel op www.michelly.nl. in 2015 waren zij ook met 6 personen. Met een camper. Eerdere jaren waren ze met de tent, met 5 personen.

De Sonora Pass kan een mogelijkheid zijn., afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw in de winter en wanneer je precies gaat.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door IngridZw »

Met 6 personen kun je een minivan huren met in principe 7 zitplaatsen. Of een 8 persoons Toyota Sienna. Deze is iets duurder in huurprijs maar wel ruimer. Wij kregen deze mee in 2017 zonder bij te betalen. Maar al met al hou je met 6 volwassenen niet veel bagageruimte over. Bij een eventuele volgende reis gaan we net als de vorige keren weer voor een minivan maar onze familie is inmiddels uitgebreid naar 6 personen i.p.v. 5. (wij, dochter, schoonzoon en 2 kleinzoontjes)
Om het gebrek aan bagageruimte op te lossen denken wij erover om de volgende keer een roofbag op de auto te plaatsen. Deze tip las ik (jawel!!) op de site van Michelly. Zij hadden deze in 2011 voor een paar tientjes besteld bij de Walmart. Lijkt me een goed idee.

Wat betreft de route: Voor een 1ste keer is het een mooi rondje maar er zijn meer mogelijkheden. Je zou voor de periode april/mei ook kunnen overwegen om het noordelijke gedeelte weg te laten en meer voor de warmere gebieden te gaan. Bijv. San Diego i.p.v San Francisco en Moab/Capitol Reef i.p.v. Yosemite. Of i.p.v. onderstaand rondje een one way d.w.z. starten in LA en eindigen in Las Vegas (of andersom). Het is maar een idee.
Dag 1: Vlucht naar Los Angeles
• Dag 2: Los Angeles – San Diego
• Dag 3: SD
• Dag 4: SD – Needles
• Dag 5: Needles – Grand Canyon
• Dag 6: GC
• Dag 7: GC - Page
• Dag 8: Page – Monument Valley
• Dag 9: MV – Moab
• Dag 10: Moab
• Dag 11: Moab
• Dag 12: Moab – Capitol Reef
• Dag 13: CR – Bryce
• Dag 14: Bryce - Zion
• Dag 15: Zion
• Dag 16: Zion – Las Vegas
• Dag 17: LV
• Dag 18: LV – Death Valley
• Dag 19: DV - Los Angeles
• Dag 20: LA
• Dag 21 LA
• Dag 22: Los Angeles - vlucht naar huis
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben dit jaar het eerste stuk Route 66 gereden. Was leuk, maar het kost best een hoop tijd. De rest van jullie route, behalve van Springfield tot Amarillo hebben we ook gereden, zij het niet precies in die volgorde.
Voor het uitpluizen en achtergronden bij Route 66 hebben we gebruik gemaakt van het boekje EZ 66 Guide. Het is even puzzelen hoe je het gebruikt, maar dan staat er ook veel informatie in.
Wellicht heb je wat aan ons reisverslag van dit jaar. Door corona is het een aanzienlijk kortere route geworden dan wat de bedoeling was, maar Route 66 hebben we nog kunnen doen.
Voor Amarillo en Petrified Forest kun je het verslag van 2018 lezen en Monument Valley in het verslag van 2014. Las Vegas komt regelmatig langs in de verslagen en de Grand Canyon was in 1995 en in 2006
https://jojostravelblogamerica.blogspot.com/
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Corv »

Snap alleen niet. Jullie 2e routeoptie is 1000km meer als route66 Chicago- LA lijkt mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer