Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik kan ook niet goed volgen.
Je wil een Route 66 geinspireerde reis maken en gooit in 1 keer op basis van een paar opmerkingen dat het veel rijden is en route 66 toch niet zo geweldig is om?
Wij hebben opgesplitst in verscheidene reizen al heel wat stukken route 66 gereden en het stuk tussen bvb Chicago (wij reden maar vanaf Springfield IL) en Oklahoma City is echt TOP. Veel meer het Amerika gevoel dan in de overtoerische National Parks in het Zuidwesten waar vooral veel Europeanen en Aziaten lopen in de zomer :oops: . Je had eigenlijk een heel orgineel reis idee (waar zeker nog aan gesleuteld moest worden ) en je laat dat nu varen voor het over-cliche (en heel mooie, akkoord) rondje SW USA. Ik vond je eerste route concept (het begin was te veel rijden) met een combinatie van Route 66 en op het einde was typische SW dingen eigenlijk wel tof.

Als je toch Route 66 overweegt:
Zelf had ik veel aan:

https://rte66.nl/
Het reisverslag van StanGobien (via het forum)
https://roel66.wordpress.com/reisverslag-route-66/

Nashville, Santa Fe, Albuquerque, Saint Louis,... zoals in je eerste route voorstel zijn allemaal echte topsteden, met een eigen karakter, echt een roadtrip waard.

Ik zou voor Route 66 en steden wel eerder een combinatie huurauto en hotels aanraden. Zeker langs route 66 zijn veel sfeervolle motelletjes.
Mijlen malen op route 66 is op zich geen probleem omdat net het rijden van de route de attractie is. Gecombineerd met vele kleine stops met de "landmarks". Heerlijk.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door IngridZw »

@Tipsy_1 Maar jullie vonden de 1ste reis naar het zuidwesten incl. de nationale parken toch wel fantastisch. Tenminste dat las ik in jullie reisverhaal.
Ik kan me wel voorstellen dat je na de zoveelste reis naar Amerika andere gebieden en steden verkent (hebben wij ook gedaan) maar ik vergeet nooit meer, toen wij voor het eerst naar het zuidwesten gingen, de aanblik van de natuur in de verschillende parken die we bezocht hebben. Zo overweldigend en zo uniek. Echt een wow gevoel. Maar ook steden als Las Vegas, San Francisco en San Diego vonden we prachtig. En dan is het logisch dat daar meer toeristen op afkomen.
Onze laatste reis was een rondreis door de zuidelijke staten (Louisana, Tennesee, Alabama, South Carolina etc). Wel leuke steden maar eerlijk gezegd vonden we de natuur daar niet opwegen tegen wat we in het zuidwesten en ook tijdens het rondje Denver zagen. Wat ons het meeste tegen stond waren vooral de lange saaie ritten naar de verschillende bestemmingen. Maar dat is onze ervaring. :wink:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door bedeve »

Tipsy_1 schreef:
20 jul 2020, 23:01
Wij hebben opgesplitst in verscheidene reizen al heel wat stukken route 66 gereden Veel meer het Amerika gevoel dan in de overtoerische National Parks in het Zuidwesten waar vooral veel Europeanen en Aziaten lopen in de zomer
Prachtig dat dwars door Amerika rijden.
Dan zie je het pas echt.
In allerlei verschillende ritten heb ik Rte 66 nu wel een keer of 5 gehad.
Maar ik kijk uit naar om nogmaals in zń geheel het ritje Chicago - Santa Monica te rijden en te zien hoe het echt met Amerika gaat
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Tipsy_1 »

@IngridZw
Wel een Amerika reis kan nooit missen natuurlijk. Ik vond al onze Amerika reizen helemaal super-formidastisch!
Onze eerste reis was trouwens een combinatie Canada en Yellowstone met heel heel heel veel rijden en dat was eigenlijk de reis die onze liefde voor Amerika deed ontstaan, en meer bepaald voor het "roadtrip" en "vrijheid blijheid" gevoel.
Onze eerste "cliche rondje" was achteraf gezien eigenlijk wel een van onze minste reizen (zeker als je het aan mijn man vraagt) wegens te toeristisch en dan ook nog tijdens het hoofdseizoen (de drukte in Yosemite en bij Antelope Canyon - gruwel gruwel). Wij genieten meer van minder spectaculaire maar minder drukke plekken. Onze mooiste herinneringen zijn eigenlijk aan rijden op eenzame wegens door oneindige vlaktes zoals in Nevada, Texas, Kansas, Nebraska, North Dakota, ... Onze Route 66 ervaring van eerder dit jaar (geen reisverslag) kwam aardig in de buurt daarvan ook owv van de vele leuke ontmoetingen onderweg.
Mijn punt is eerder dan de topic starter eigenlijk een super originele route bedacht had die is omgegooid naar het cliche rondje. Misschien kan er ergens een middenweg bijeen gepuzzeld worden. Als je alleen het SW bezoekt krijg je eigenlijk geen heel correct beeld van Amerika. En natuurlijk is er niks mis met als eerste reis bij "het cliche" rondje blijven :lol: Het is alleszins wel lekker makkelijk. Maar die ene keer dat een newbie-Amerika bezoeker eens echt iets met iets orgineler afkomt....
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Corv »

Kwam van de week bij de bieb een leuk nederlandstalig boek tegen. 'Route66 planner" van Martine Piket. Erg leuk boekje.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Coyote »

Tja, ik zou ook voor Route 66 gaan. Niet in de laatste plaats omdat ik de route al meerdere malen gedeeltelijk en 1x in z'n geheel heb gedaan (van Chicago naar Los Angeles). :) En hoewel ik van alle reizen in Amerika enorm genoten heb vond ik die langs Route 66 toch wel het meest bijzondere.

Ik kan de opmerking van @Tipsy_1 dan ook helemaal volgen dat het veel meer 'het Amerika gevoel' geeft dan het standaard rondje.

Snap echter niet dat je eerst via Louisville naar Nashville wilt rijden en pas bij St. Louis Route 66 echt oppakt. Juist het deel Chicago - St Louis - Oklahoma City - Amarillo vind ik één van de mooiere stukken van Route 66 met de vele bezienswaardigheden (oude tankstations, leuke kleine musea etc). Overal vriendelijke mensen, maken graag een praatje om over Route 66 te vertellen. Qua overnachtingen is dit ook een stuk dat je niet eens van te voren hoeft te reserveren. Onderweg genoeg leuke motels.

Of je met 6 volwassenen in één camper wilt reizen betwijfel ik. Kan me niet voorstellen dat het voor de medereizigers prettig is steeds achterin de camper te zitten, laat staan 24/7 op elkaars lip te zitten... Zou mijn voorkeur toch uitgaan naar 2 grotere huurauto's en overnachten in motels. Geloof me, af en toe even tijd voor jezelf is voor iedereen prettig. Voordeel is wel dat je motels langs Route 66 helemaal niet duur hoeven te zijn. Zelfs afgelopen oktober betaalde ik nog geen EUR 50 per nacht voor een kamer langs Route 66. Met 6 volwassenen wil je toch 2 of 3 kamers hebben denk ik.

Succes met beslissen! Welke route je ook kiest, Amerika zal een onvergetelijke indruk achterlaten! :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Gast »

ik zou met kids+aanhang die 25-30 jaar zijn kiezen voor 2 auto's (Mid/Standard/Full size SUV), zeker in april/mei in de rockies.

Dan kan de jeugd/stellen er ook nog even zelf op uit als je bv ergens overnacht en niet altijd met 6 wilt eten of verschillende dingen wilt ondernemen. Bovendien heb je dan wel meer dan genoeg ruimte voor bagage.

Ook denk ik dat het voor hun een geweldige ervaring kan zijn om zelf te rijden. (misschien is een combinatie van Full Size SUV plus een convertible het leukste :))

Je kunt dan altijd nog kiezen voor een tent/hotel combinatie zoals @Martin & Marianne al aangaf, maar het reizen met auto maakt je flexibeler en stelt je in staat om wat sneller (grotere) afstanden te overbruggen.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door stegeman »

Lijkt mij zeker als je lange rijdagen hebt idd beter een auto. Mocht je een route maken met korte afstanden en meer zien en wandelen. Wil camper ook wel prima. Maar achterin zo’n camper lijkt mij persoonlijk niks.
Wij deden 2019 het bekende rondje zuidwest en pakten tussen Kingman en Seligman een stukje vd route 66. Hadden het niet willen missen, maar staat niet in onze top tien van dingen die we die reis hebben gezien (nu zal dat ook niet mooiste stuk route 66 zijn). Route 66 rijden moet denk ik ook wel een beleving, een passie zijn. Wil je een gewone leuke vakantie en veel mooie natuur en steden zien dan hiervan af stappen. Maar die keuze maak je zelf. Hoe ben je, waar hou je van, waar houden medereizigers van.
Laatst gewijzigd door stegeman op 22 jul 2020, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door BonnyR »

Wij zijn afgelopen zomer met twee stellen in een 30ft camper geweest. M'n schoonzus vond het boven toch te 'benauwd ' en sliep uiteindelijk beneden. Maar zelfs een 30 ft camper heeft voor mijn gevoel maar 2x2 comfortabele bedden dat is boven ( in de koof) en het tweepersoons bed achterin. De twee bedden die overblijven zijn gauw te smal of/en te kort.
Vb van Cruise America:
Afmetingen vast bed:
152 x 188 cm
Afmetingen hoogslaper:
145 x 244 cm
Afmetingen dinette:
97 x 173 cm
Afmetingen sofabed:
106 x 172 cm
Dus met 6 volwassenen zou ik zeker kijken voor de optie tent erbij oid.
Wij reisden ook eind april mei ( rondje Zuid West) en we hebben geweldig weer gehad , maar ook sneeuw. Dus je zit ook s avonds regelmatig binnen. In geval van nood kun je dan best af en toe met z'n 6 en binnen slapen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door Visser »

Als je 80 rijd word je constant gepasseerd. Zelfs op de highways, 2 baans vaak is de max 55 tot 65 mph. Ik vind de afstanden wel mee vallen. Je kunt makkelijk 400 km in 4 uur rijden. Snelweg is bijna overal 75, soms 80 MPH. En 10 MPH over word je niet gauw aan gehouden.
.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Townsand: reistips gevraagd Route 66.

Bericht door IngridZw »

Niet gauw misschien maar het gebeurt wel. Wij zijn wel aangehouden door een agent omdat we iets te hard reden. En nog wel op een weg waar bijna niemand reed. Vandaar dat we dachten dat we het gaspedaal wel een stukje verder konden intrappen. Je ziet ze niet, maar zo ineens zitten ze achter je. Gelukkig geen bekeuring gehad, wel een waarschuwing en een goede les voor de rest van de route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer