Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door stegeman »

Mooi!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Ja, denk dat we voor het rondje Las Vegas gaan, met name omdat ik vermoed dat de ticketprijzen daar een stuk voordeliger voor uit komen en het eigenlijk maar 1 dag verlies oplevert als we in 1 dag van SLC naar Las Vegas terugrijden. Maar het is een lastige keuze.....
Zaterdag voor 15 uur moet ik het doorgeven. Nog paar dagen dubben....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jojostravelusa »

Ik vind het dapper. Wij durven het voor volgend jaar nog niet aan. Na ons avontuur dit jaar willen we wel graag rustig op vakantie kunnen. Nog maar even een jaartje uitstellen dus. De vouchers zijn toch nog geldig dan.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

@jojostravelusa : niks dappers aan hoor; ik kan de camper verblijvend annuleren tot en met 31 oktober, zonder aanbetaling. Geen risico dus. Tickets boek ik nog niet, hoop dat in oktober meer duidelijkheid is over een vaccin of over annuleringsvoorwaarden. Ik ga voorlopig niks definitief boeken hoor.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Nou, definitief toch gekozen voor rondje Las Vegas; Tioga denkt ook dat tickets naar Vegas goedkoper zullen zijn dan naar SLC.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door covri »

Ik vind het ook heel dapper dat je boekt; gelukkig kun je annuleren! Ik ben alleen bang dat er in oktober nog steeds geen duidelijk is. Vluchten van september worden nu al massaal geannuleerd door de vliegmaatschappijen.......
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Ik vind het niet dapper, zit nergens aan vast. Maar als we dit nu niet vast gelegd hadden dan wisten we vrijwel zeker dat volgend jaar niks zou worden; de camperhuur gaat schrikbarend omhoog naarmate je langer wacht met boeken. Dus vandaar deze keuze gemaakt.
Ik ga nog geen tickets boeken, kan nu ook nog niet, maar dat doe ik pas als er meer duidelijkheid is; en is die duidelijkheid er niet, dan niet.
We vonden het alleen zonde om het bij voorbaat al op te geven.
We wachten geduldig het annuleringsbeleid en de overige ontwikkelingen af; ziet het er onverwacht toch ineens gunstiger uit, dan hebben we in elk geval de mogelijkheid te gaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jojostravelusa »

De camperprijs is precies waarom wij het juist niet doen. Het is voor ons nog te onzeker en langer wachten met de camper boeken scheelt te veel in prijs. Deze week hoorde ik op tv dat een vaccin nog wel tot halverwege volgend jaar op zich zou kunnen laten wachten. Dat heeft mij in elk geval bevestigd in het idee volgend jaar over te slaan. We willen niet tegen elke prijs, hoe graag wel ook naar Amerika gaan. Dan wordt het waarschijnlijk Italië.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Ik betaal nu voor bijna 3 weken C30 3200 euro inclusief alles (verzekeringen,onbeperkte mijlen, inventaris etc_ 3200 euro, hartje hoogseizoen. Vinden we erg meevallen; vorig jaar betaalden we bijna 800 euro meer.
Maargoed, het geeft nu even rust tot eind oktober, daarna zien we wel verder: vrijblijvend annuleren of toch door; wie weet gaat het snel met een vaccin.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Inmiddels hebben we 2 mogelijke routes; de knoop willen we snel doorhakken om campings Yellowstone te reserveren.
Welke route raden jullie aan?

Route 1: Hier nemen we de Grand Canyon nog even mee (vorig jaar al geweest maar willen nu dan klein stukje lopen langs de rim, vorig jaar alleen uitzichtpunten gedaan; daarnaast rijden we dan stukje route66 wat mijn mannen vorig jaar erg leuk vonden)

Dag 1: (vr)vliegen naar Las Vegas
Dag 2: (za)camper ophalen en rijden naar Kingman
Dag 3: (zo)Kingman -Grand Canyon
Dag 4: (ma)Grand Canyon -Canyonlands, lange rit, vorig jaar al in Monument Valley geweest, hoeft geen 2e keer en misschien fijn even wat kilometers te maken, zijn dan toch nog vroeg wakker vanwege jetlag.
Dag 5: (di)Canyonlands- Arches (Devils garden)
Dag 6: (wo)Arches
Dag 7: (do)Arches- Vernal via Dinosaur
Dag 8: (vr)Vernal - Grand Teton (Colter Bay)
Dag 9: (za)Grand Teton - Yellowstone (Canyon campground)
Dag 10:(zo)Yellowstone (Canyon campground)
Dag 11:(ma)Yellowstone- Cody
Dag 12: (di)Cody- Beartooth highway-Mammoth Hotsprings- Madison campground)
Dag 13: (wo)Yellowstone (Madison campground)
Dag 14: (do)Yellowstone - Grand Teton (Jackson Hole)
Dag 15: (vr)Grand Teton -Park City/Provo
Dag 16 : (za)Park City/Provo -Capitol Reef (Fruita)
Dag 17: (zo)Capitol Reef (Fruita)
Dag 18: (ma)Capitol Reef -Zion ; Bryce slaan we over, vorig jaar geweest; misschien een stop van een paar uur maken, ligt er aan hoe laat we op pad zijn.
Dag 19: (di) Zion
Dag 20: (wo)Zion -Las Vegas (inleveren camping)
Dag 21: (do)Las Vegas
Dag 22: (vr)Las Vegas- huis

In deze route missen we de mooie weg tussen Capitol Reef en Moab en zit Yellowstone voor een deel in het weekend.

Route 2:

Dag 1: (vr)vlucht naar Las Vegas
Dag 2: (za)camper ophalen en Las Vegas - Zion (te doen,want winnen een uur)
Dag 3: (zo)Zion
Dag 4: (ma)Zion- Capitol Reef (Bryce vorig jaar geweest, misschien nu korte stop)
Dag 5: (di)Capitol Reef
Dag 6 : (wo)Capitol Reef - Globin Valley- Canyonlands
Dag 7: (do)Canyonlands- Arches
Dag 8: (vr)Arches
Dag 9 : (za)Arches-Dinosaur-Vernal
Dag 10: (zo) Vernal- Grand Teton (Colter Bay)
Dag 11: (ma) Grand Teton - Yellowstone (Canyon)
Dag 12: (di) Yellowstone (Canyon)
Dag 13: (wo) Yellowstone - Cody
Dag 14: (do) Cody- Beartooth highway - Mammoth Hotsprings- Yellowstone (Madison)
Dag 15: (vr) Yellowstone (Madison)
Dag 16: (za) Yellowstone - Grand Teton (Jackson Hole)
Dag 17 : (zo) Grand Teton - Provo/Park City
Dag 18 (ma) Provo/Park City - Kolob deel Zion of Snow Canyon
Dag 19 (di) Kolob deel Zion of Snow Canyon - Lake Mead recreation Area (laatste nacht camper)
Dag 20: (wo) inleveren camper- Las Vegas
Dag 21:(do) Las Vegas
Dag 22: (vr) Las Vegas- huis

In route 2 zit Arches in het weekend en Yellowstone ook deels. Ik zelf neig naar route 1; benieuwd naar jullie mening!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Bij route 2 schrijf je dat je op weg naar Zion een uur wint. Dat is niet zo, je verliest een uur. Qua reistijd maakt het niets uit natuurlijk en ook de zon zal niet veel eerder ondergaan. Het lijkt me wel krap, ook als je naar Kingman zou gaan. Kun je de camper al vroeg ophalen? Wanneer gaan jullie eigenlijk? Begin juli of ergens in augustus maakt al wel verschil wat zonsondergang betreft.

Wat de routes betreft kun je ook in eerste instantie beide aanhouden en voir beide routes campings reserveren. Zeker Arches en Colter Bay zullen lastig zijn. Dus wellicht niet gek om dat voor meerdere data te proberen.

In route 1 mis je inderdaad de 24 en ook Goblin Valley. Dat is wel jammer. Je kunt daar ook nog naar Little Wild Horse Canyon, ook de moeite waard.
De rit van de GC naar Canyonlands is wel erg lang vind ik. Waar wil je kamperen?

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

O ja, tuurlijk, we verliezen een uur....dan wordt Zion halen wel krap want gaan dit keer niet voor een earlybird, verwachten tussen 14 en 16 weg te kunnen bij de camperverhuur. Daar moet ik dus nog even naar kijken; volgens mij hebben we vorige keer 3 uur gereden van Las Vegas naar Zion, dan komen we dus laat aan. Ik kan route 2 ook andersom doen, dan is de eerste camping Lake Mead bij de Hooverdam, dat is niet ver vanaf Vegas.
We gaan van 6 tot en met 28 augustus trouwens.
Ik vind het lastig kiezen; wel een idee inderdaad om voor beide opties nu al de campings in Yellowstone te reserveren; de anderen kunnen toch pas een half jaar van te voren; tegen die tijd weten we wel wat we willen denk ik.

Bij Canyonlands willen we op een full hooked up camping staan omdat we daarna 2 dagen op Devils garden willen staan; volgens mij zag ik meerdere campings in Moab met zwembad en full hooked up; heb nog niet gekeken of er een full hooked up in Canyonlands zelf zit.

Is de tijd voor Grand Teton en Yellowstone ruim genoeg zo? En ook logisch ingedeeld qua campings?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij kun je in Canyonlands NP niets reserveren. En er zíjn geen voorzieningen. Maar Canyonlands RV park in Moab is leuk, dan zit je op loopafstand van allerlei restaurants en winkels.

De tijd voor Yellowstone en Grand Teton lijkt me goed zo. Ook qua campings. Voor Grand Teton kun je ook nog de nacht Colter Bay en Jackson omwisselen, afhankelijk van de beschikbaarheid. Colter Bay kun je 366 dagen van te voren reserveren als ik me niet vergis.

Marianne
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Corv »

Death Horse Point S.P. wingate en kayenta campgrounds tot 50amp.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

In route 1 is de rijdag van Grand Canyon naar Canyonlands toch wel te lang denk ik; misschien beter een 2 uur voor Canyonlands te overnachten? Daar tips voor?

Van Cruise America Las Vegas (Henderson) naar Kingman is het maar 1,5 uur rijden dus dat is de 1e dag goed te doen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan wel, zeker als je naar Moab gaan en niet naar Canyonlands.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Zou het een heel gek idee zijn om Cody te schrappen waardoor er een nacht overblijft tussen Grand Canyon en Moab? Die zou ik dan in willen zetten bij Mesa Verde; is dan een ruimte 100 kilometer om ten opzichte van rechtstreeks van Grand Canyon naar Moab. En Mesa Verde trekt mijn man heel erg aan. Maar als we Cody schrappen is de beartooth highway dan wel te doen? Dan rij je die weg 2x (heen en terug), is dat logisch? Dan zouden we dus na Grand Teton 2 nachten Canyon Campground doen en 2 nachten Madison campground.
Ik hoor het wederom graag :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Of een nacht Grand Teton schrappen (komende vanuit Yellowstone) en die dag al tot provo of SLC rijden? Hebben we ook een nacht over....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Mesa Verde is heel interessant, maar ik zou dan wel een tour doen. Dat kost wel tijd. En vergis je niet in de extra reistijd, zeker in het park maak je veel kilometers, en echt snel zal dat met een camper niet gaan. De routes van de GC naar Mesa Verde en van Mesa Verde naar Moab zijn niet bijzonder mooi.
Het is echt goed te doen om van de GC naar Moab te rijden, het is ongeveer 5,5 uur rijden. Als je in de ochtend nog tijd wilt hebben voor de East Rim drive, of een wandeling (ik kan een deel van de South Kaibab Trail aanraden) dan is een overnachting bij Monument Valley niet gek. Het is schitterend om daar de zon te zien ondergaan en opkomen. Hebben jullie de vorige keer bij The View gestaan?

Grand Teton is mooi zo, ik zou daar niet een nacht minder doen.
De Beartooth Hwy kan natuurlijk prima heen en weer; de uitzichten zijn op de terugweg toch wel anders. Wij reden hem ook heen en weer, vanuit Cody (via de Chief Joseph Hwy), toen richting Red Loge, en toen deels dezelfde route terug en naar Yellowstone. Maar vanuit Yellowstone is het wel erg ver rijden, zeker met een camper. Ik zou dan toch wel een overnachting in Cody doen. Je zit daar ook vlak bij het park, je kunt dan de hele dag nog in Yellowstone doorbrengen en dan de volgende dag meteen naar de BTH.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Dank voor je reactie weer Marianne; we zaten vorig jaar op Gouldings, niet bij the View, maar zijn in alle vroegte naar het visitor center gereden, bij the view: prachtige zonsopkomst inderdaad; heb daar prachtige foto's gemaakt.
Dan denk ik dat we Mesa Verde er uit laten en dat een keer meenemen op een rondje Denver. Dan denk ik dat ik het verder zo laat en ga ik kijken of ik de campings in Yellowstone kan vastleggen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer