Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Nou, heel toevallig kwam ik er achter dat je bij Tioga Tours de camper voor 2021 kan boeken met de mogelijkheid tot gratis annuleren tot en met 31 oktober en zonder aanbetaling. Aangezien de camperprijzen alleen maar stijgen (en al paar 100 euro duurder zijn dan toen ik paar maanden geleden offerte vroeg) hebben we besloten dit maar vast te leggen; zonder risico. Eind oktober is er vast meer bekend over hoe het er voor staat met corona, met de prijzen van vliegtickets en hoe het er voor staat met boekingen voor 2021 qua mogelijkheid tot annuleren in geval van 2e coronagolf.

Uiteindelijk na lang wikken en wegen en overleg hier met man en de kinderen gekozen voor rondje Las Vegas.
Seattle met de Boeingfabriek bewaren we voor een andere keer. Evenals West-Canada.

Globale idee is nu:
dag 1: vlucht naar Las Vegas
dag 2: camper ophalen, rijden naar Zion (vorig jaar geweest, maar toen niet de Narrows kunnen doen)
dag 3: Zion
dag 4: Zion - Capitol Reef, met misschien een stop bij Bryce (vorig jaar geweest)
dag 5: Capitol Reef
dag 6: Capitol Reef - Canyonlands, wellicht via Goblin Valley
dag 7: Canyonlands - Deadhorse State Park - Arches
dag 8: Arches
dag 9: Arches - Dinosaur
dag 10: Dinosaur - Yellowstone National Park
dag 11:Yellowstone National Park
dag 12: Yellowstone National Park
dag 13: Yellowstone National Park
dag 14: Yellowstone - Grand Teton
dag 15: Grand Teton
dag 16: Grand Teton - Bear Lake
dag 17: Bear Lake - Provo
dag 18: Provo - Snow Canyon State Park
dag 19: Snow Canyon State Park
dag 20: Snow Canyon - Las Vegas
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas - huis

Ik twijfel over dag 16 t/m 20, of dat niet beter kan ...

In elk geval leuk om weer te kunnen puzzelen en de knoop qua camperhuur (en dus routemogelijkheden) te hebben doorgehakt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Edit: afgelopen zomer het klassieke Zuid West rondje gedaan en toen Grand Canyon en Monument Valley en Page al gedaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Heerlijk inderdaad als de knoop is doorgehakt! En ook fijn dat er nog geannuleerd kan worden. hoewel je ook in oktober nog niet weet hoe het er volgend jaar voor staat.

Er zitten wat lange ritten in de route, zeker die van Dinosaur naar Yellowstone. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je in Yellowstone staat die eerste nacht, maar je moet toch rekenen op een uur of 8 rijden. Ik zou wat verder rijden dan Dinosaur. Of overweeg om eerst naar Grand Teton te gaan. Misschien op de heenreis 1 nacht en terug weer een nacht?
Van Zion naar Torrey is ook wel ver. Het is wel te doen, maar je mist de tijd om onderweg veel te zien.
Tussen Capitol Reef en Moab is Goblin Valley inderdaad leuk om te bezoeken, en je kunt ook naar Little Wild Horse Canyon.

Voor Yellowstone kun je nu al reserveren. Heb je al een idee waar je wilt staan? Als je in Grand Teton iets wilt reserveren zit je vast aan Colter Bay RV park. Dat is een jaar van te voren te reserveren. Misschien ook wel leuk om 1 nacht daar te doen, en 1 nacht Jackson. Vanuit Jackson zou je in 1 dag naar Provo kunnen rijden, de stop bij Bear Lake lijkt mij niet zo zinvol, die dag kun je beter ergens anders gebruiken. Antelope Island is misschien ook wel een leuke stop (zie ons 2015-verslag daarvoor).
De I15 is geen leuke weg, maar wel de snelste mogelijkheid. Een volle dag Snow Canyon is wat veel denk ik, kijk eens of je het nog kunt combineren met een bezoek aan het Kolob-deel van Zion.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 jul 2020, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Dank je wel Marianne; ik ga er vanavond eens voor zitten. Zo fijn die bijdrages van jou :-)
Merk dat het me wel rust geeft nu die camper geboekt is; we bleven maar bezig met: wat gaan we doen? Echt , er zijn zoveel opties de revue gepasseerd: Rondje Vancouver; Seattle-Salt Lake City, Salt Lake City-Las Vegas. Uiteindelijk dus toch rondje Las Vegas omdat dat qua camperhuur zoveel scheelt met een Salt Lake City en ik maar niet tevreden werd met de route Seattle-Yellowstone-Salt Lake City.
Rondje vancouver leek me voor de kinderen wat teveel van het zelfde (meren en bergen) dus daarom voor rondje Las Vegas gekozen; ik denk dat er veel afwisseling mogelijk is op dat stuk.
Ik ga vanavond verder puzzelen :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Trails »

Wat vanaf dag 17 mogelijk zou zijn:
de Mirror Lake Scenic Byway (weg 150) van Evanston (WY) naar Kamas (UT). Een geweldig mooie weg met mooie wandelingen.
Onze camping was toen Chokecherry Campground in Deer Creek SP, zó mooi.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /24-9.html

Daarna de Nebo Loop Scenic Byway van Payson naar Nephi.
Aan Yuba Lake stonden wij toen alleen. Een geweldige ervaring en een super mooie plek (Painted Rocks Campground).
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /25-9.html

Wij hebben beide wegen vorig jaar gereden en je komt er geen enkele huurcamper tegen. Alleen wat Amerikaanse toeristen.

De weg van Cedar City naar Snow Canyon SP via wegen 56 en 18 is een veel mooiere route dan via de snelweg. Vergeet dan ook niet even het heel indrukwekkende Mountain Meadows Massacre Site te bezoeken en naar de Snow Canyon Scenic Overlook te gaan.
Of al wat eerder van de snelweg af. Bij Parowan en dan via Brian Head en Cedar Breaks NM naar Cedar City.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /30-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /29-9.html
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Dank Trails, ik ga je verslagen eens lezen, leuk :-)
Man en ik hebben nog even de offertes naast elkaar gelegd en een one-way Salt Lake City- Las Vegas scheelt 400 dollar ten opzichte van ophalen en inleveren in Las Vegas. Hebben er nog even over nagedacht maar eigenlijk is dat toch best wel interessant; die 400 dollar verdien je deels weer terug omdat we dan binnen het mijlenpakket blijven en natuurlijk ook benzine besparen. Dus morgen even Tioga vragen om om te boeken, dat zal vast wel gaan want het is allemaal vrijblijvend tot 31/10.
De route zou er dan zo uit zijn:
dag 1: vlucht naar SLC
dag 2: camper ophalen en rijden tot Bear Lake
dag 3: Bear Lake- Yellowstone
dag 4: Yellowstone
dag 5: Yellowstone
dag 6: Yellowstone
dag 7: Yellowstone - Grand Teton
dag 8: Grand Teton
dag 9: Grand Teton - Flaming Gorge
dag 10: Flaming Gorge- Dinosaur
dag 11: Dinosaur -Arches
dag 12: Arches
dag 13: Arches- Dead Horse State Park -Canyonlands
dag 14: Canyonlands - Capitol Reef
dag 15: Capitol Reef
dag 16: Capitol Reef- Zion
dag 17: Zion
dag 18 - Zion -Lake Mead Recration Area (laatste nacht camper)
dag 19 : camper inleveren in Las Vegas- Las Vegas
dag 20-: Las Vegas
dag 21: Las vegas
dag 22: vlucht naar huis

Dit vind ik eigenlijk een veel betere optie dan het rondje Las Vegas; als ik fatsoenlijke tickets kan vinden is deze optie echt veel aantrekkelijker dan het rondje Las Vegas lijkt me. Heb nu eigenlijk wel een dag over, want op het einde is 2 nachten Las Vegas genoeg, staan er nu 3. Waar zou die nacht mooi er bij kunnen? Cody toevoegen een optie?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan zijn dat de vluchten duurder zijn. Ik krijg altijd de indruk dat vliegen op SLC duurder is dan op bijvoorbeeld Las Vegas. Qua route is dit natuurlijk wel veel beter. Het lijkt alleen niet heel veel uit te maken qua tijd. Je mist nu de twee nachten Snow Canyon. Je kunt nog overwegen om niet via Mt Carmel naar Zion te rijden maar via Cedar City en Kolob Canyon en Snow Canyon. Is wel langer. Maar je hebt niet de kosten en het oponthoud bij de tunnel. En een nieuwe route.
Ik zou hoe dan ook een stop in de buurt van Bryce niet gek vinden. Wij zijn vorig jaar naar Kodachrome geweest. Lijkt me mooi om te kamperen.
Of ga kamperen bij Cedar Breaks. Wij stonden daar vorig jaar. Erg mooi!
Cody toevoegen is ook leuk. Ik zou dan ook de Beartooth Hwy meenemen. Kijk wel even naar de ligging van de campings en de wegafsluitingen. Had je al bedacht waar je wilt staan?

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Hoi Marianne,
heb jullie verslag van 2015 vandaag gelezen en denk aan 1e 2 nachten Madison en dan 2 nachten canyon . Is dat logisch? Of 1 nacht bij de Mammoth Hotsprings en 1 nacht Canyon? Of een extra nacht nog (ipv 3 nachten Vegas). Snow Canyon nu inderdaad uit de route gehaald, keuzes keuzes.
Ga ook nog even kijken naar je andere tips.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door IngridZw »

Cody toevoegen is een leuke afwisseling tussen al het natuurschoon. Gezellig stadje om wat te winkelen en/of het oude western sfeertje opsnuiven in het Buffalo Bill Museum. De geschiedenis wordt daar heel interessant weergegeven.
De Beartooth Hyw is een schitterende weg. Je zit op een gegeven moment boven de sneeuwgrens met geweldige vergezichten. Zeker aan te raden.
Wij reden hem vanuit Cody via Cooke City en de Lamar Valley naar Canyon Village waar we 2 nachten hadden gereserveerd. Maar het kan natuurlijk ook andersom als je Yellowstone verlaat.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reactie Ingrid, ik ga vanavond kijken of en hoe ik Cody in ga passen.
Beetje jammer is dat de one way SLC-Las Vegas ineens 400 dollar duurder is en nu dus 800 dollar scheelt met Las Vegas-Las Vegas.
We kunnen wel Las Vegas-SLC kiezen, dat scheelt maar 250 dollar met Las Vegas-Las Vegas; jammere daaraan is dat de paar relaxdagen in Las Vegas (hotel op de strip) dan aan het begin zitten van de reis, had ik liever aan het eind gehad.
Maargoed, heb tot zaterdag de tijd om hier over na te denken; de prijzen blijven vanwege flexplan Cruise America tot zaterdag gelijk, daarna veranderen ze weer (waarschijnlijk duurder)
Laatst gewijzigd door jill1234 op 06 jul 2020, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Voordeel van Las Vegas-SLC is dan weer wel dat we vrij laat in het hoogseizoen in Yellowstone zijn, zo rond 20 augustus; scheelt misschien weer iets qua drukte...
Nu dus weer nadenken of we voor Las Vegas-Las Vegas gaan, met waarschijnlijk veel goedkopere vluchten en de mogelijkheid voor de relaxdagen aan het eind, of toch voor de one way gaan met relaxdagen aan het begin.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door stegeman »

:lol:
Je bent wat vakantie uitzoeken net als ik :lol: Hier ook die twijfel deze route of die of toch die of Canada of.....
LV- Salt Lake City zou ik wel kiezen als dat maar 250 scheelt maar wel afhankelijk van wat tickets dan doen. Relaxen aan het begin vd reis is ook heerlijk! En dan afsluiten met het allermooiste. Yellowstone. Dat vonden we toen zo fantastisch ! En iets later in de maand zal vast schelen kwa drukte. Volgens mij ben ik anders dan de meesten. (Mijn man ook). Wij vinden namelijk relaxed juist de eerste dagen zo fijn en aan het eind maakt t niet veel meer uit.
(Voor onszelf geldt dat uiteindelijk geen banden drie die uiteindelijk overbleven het is geworden. We moeten even wachten tot 2022)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

haha Stegeman, klopt, lekker wispelturig :D
Ik lees hier op het forum wel vaak dat vliegen op SLC flink duurder is; we zijn met 4 man dus het scheelt al snel veel dan. Voor Las Vegas heb ik de prijzen voor deze zomer (nog voor corona) in de gaten gehouden en zag ik echt mooie tickets onder de 500 euro. Voor SLC heb ik toen niet gekeken maar stel dat dat 800 is scheelt dat wel 1200 euro; dat vind ik dan wel weer serieus geld. Dus nog even nadenken tot zaterdag :D
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door stegeman »

Wil je niet lekker maken maar een klein weekje nog eraan toevoegen en terug vanaf Denver is ook mooi. Dus vanaf LV, Moab etc richting Yellowstone en GT en dan richting Denver en daar Rocky Mountains etc meenemen. Zeg ook maar wat (zijn wij naar aan het kijken. Word 2022 Vancouver Island of LV- Denver bij ons)
Geen enkel idee hoe het zit met Denver en camper en tickets hoor. Misschien wel helemaal geen optie. Mount Rushmore en de Rockies zou ik erg graag zien daar.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door IngridZw »

In je eerste route (rondje LV) zou je de overnachting bij Bear Lake ook kunnen schrappen. Wij hebben de route van GT naar SLC in één dag gereden en dat is prima te doen. Volgens mij ook met een camper. Bear Lake is wel mooi voor een tussenstop (wij hebben er zelfs nog tijdje gerelaxt en in het meer gezwommen)
Scheelt je een overnachting die je eventueel kunt inzetten bij Cody tussen Yellowstone en Grand Teton. Je hebt dan 2 mooie routes: eerst de Beartooth Hyw en de daaropvolgende dag de route via de 14 naar GT.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Ik heb weer wat zitten puzzelen, maar krijg niet goed Cody ingepland. Komende vanuit Moab zouden we dan volgens mij via Dinosaur in Vernal overnachten en de dag daarna dan naar Cody? Dat is echt een lange rit. Of eerst naar Grand Teton en dan naar Cody en dan naar Yellowstone?
Stel dat we kiezen voor rondje Las Vegas (wat me gezien de verwachte ticketprijzen voordeliger lijkt) dan zit ik wel met het stuk SLC-LV in mijn maag, want dat rij je dan eigenlijk 2x toch, over de I15?
Heb eigenlijk 3 nachten om vanuit Grand Teton terug in Las Vegas te komen om vervolgens daar nog 2 nachten (2,5 dagen) te relaxen.
Op de heenweg bezoeken we al Zion en Capitol Reef (en een stop bij Bryce wellicht, maar daar zijn we al geweest), dus wat doen we dan op de terugweg? Het kolob deel kan, of snow canyon, maar dan rij je grotendeels toch dezelfde weg naar het zuiden toch?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

IngridZw schreef:
06 jul 2020, 23:23
In je eerste route (rondje LV) zou je de overnachting bij Bear Lake ook kunnen schrappen. Wij hebben de route van GT naar SLC in één dag gereden en dat is prima te doen. Volgens mij ook met een camper. Bear Lake is wel mooi voor een tussenstop (wij hebben er zelfs nog tijdje gerelaxt en in het meer gezwommen)
Scheelt je een overnachting die je eventueel kunt inzetten bij Cody tussen Yellowstone en Grand Teton. Je hebt dan 2 mooie routes: eerst de Beartooth Hyw en de daaropvolgende dag de route via de 14 naar GT.

Goede tip van Bear Lake. Jij bedoelt Cody inzetten op de volgende manier: Vanuit Moab naar Vernal via Dinosaur, dan Grand Teton, dan Cody, dan Yellowstone?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

stegeman schreef:
06 jul 2020, 22:39
Wil je niet lekker maken maar een klein weekje nog eraan toevoegen en terug vanaf Denver is ook mooi. Dus vanaf LV, Moab etc richting Yellowstone en GT en dan richting Denver en daar Rocky Mountains etc meenemen. Zeg ook maar wat (zijn wij naar aan het kijken. Word 2022 Vancouver Island of LV- Denver bij ons)
Geen enkel idee hoe het zit met Denver en camper en tickets hoor. Misschien wel helemaal geen optie. Mount Rushmore en de Rockies zou ik erg graag zien daar.
Een week extra kan helaas niet; man kan maar 3 weken vrij krijgen in de zomer. Dus dat rondje Denver met de Rockies, Balands, Mount Rushmore, Custer State Park etc etc etc komt een andere keer; -)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Bear Lake overslaan was ook mijn voorstel. Je moet wel tijdig kijken naar campings. Wil je bijvoorbeeld in Colter Bay staan of in Jackson? Dat scheelt een uur rijden. Nog afgezien van stops onderweg.
Cody zou ik doen vanuit Yellowstone. Je vermijdt dan ook meteen de afsluiting tussen Tower en Canyon. Dus bijvoorbeeld Canyon - Cody- Beartooth Hwy- Mammoth. Of andersom. Mammoth kun je niet reserveren dus als je daar wilt staan is vroeg aankomen wel handig.

Ik begrijp niet waarom je de I15 twee keer denkt te rijden. Het wordt met een rondje Las Vegas toch zoals jouw eerste voorstel? Daar zit wel een klein stuk dubbel in - vanaf St George- maar dat is niet erg. En niet te vermijden.

In je tweede route lever je de camper twee dagen eerder in. Hoe flexibel ben je nog met die huur? Doe het niet te kort, beter een dag in Las Vegas met de camper dan je te moeten haasten om hem op tijd in te leveren.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Wederom dank Mariannel in Grand Teton willen we graag op Colter Bay staan.

Ik denk toch dat rondje Vegas beter is; nou ja, beter, safer. Vanwege ticketprijzen.Heb even zitten terugzoeken maar zoals jij ook al aangaf is vliegen op SLC vaak een heel stuk duurder, dat lees ik vaker hier terug op het forum. Misschien is het dan beter om vanuit SLC in 1 ruk door terug te rijden naar Vegas; dat is dan een lange rijdag, maar geeft wel meer tijd dan voor Yellowstone; want ben er inmiddels achter dat ik daar 4 nachten misschien nog te weinig vind; heb de Lonely Planet van Yellowstone en Grand Teton vandaag in de bieb gehaald en denk dat we toch wel een week willen inplannen voor die 2. Dus in dat geval laten we Snow Canyon en het Kolob deel voor wat het is (of doen dat op de heenweg ipv Zion)

Dan kom ik tot een route die volgens mij heel aardig is en niet te gehaast en niet onbelangrijk, Arches en Yellowstone niet in het weekend!

Dus dan zou dit het idee zijn:
dag 1 vrijdag : vliegen naar Vegas
dag 2 zaterdag: camper ophalen en rijden naar Zion (watchman)
dag 3 zondag: zion (watchman)
dag 4 maandag: zion- capitol reef met misschien een stop bij Bryce maar daar vorig jaar eigenlijk alles gezien wat we wilden
dag 5 dinsdag: capitol reef (fruita)
dag 6 woensdag capitol reef- goblin valley- arches
dag 7 donderdag arches
dag 8 vrijdag arches- canyonlands
dag 9 zaterdag canyonlands- dinosaur- flaming gorge (lange reisdag met pauze/stop in dinosaur)
dag 10 zondag flaming gorge - Yellowstone (canyon)
dag 11 maandag Yellowstone (canyon)
dag 12 dinsdag Yellowstone - Cody
dag 13 woensdag Cody-Yellowstone (mammoth)
dag 14: donderdag Yellowstone (Madison)
dag 15: vrijdag Yellowstone (Madison)
dag 16: zaterdag : Yellowstone- Grand Teton
dag 17: zondag Grand Teton
dag 18: maandag Grand Teton- SLC/Park City/Provo
dag 19: dinsdag SLC/Park City/Provo - Lake Mead recreation area (vlakbij Vegas, laatste nacht camper)
dag 20: woensdag Las Vegas
dag 21: donderdag Vegas
dag 22: vrijdag Las Vegas- huis
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer