Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Klopt het dat je op de campings van yellowstone geen specifieke plaats kan boeken?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Klopt. Je boekt een bepaalde grootte maar geen specifieke plaats.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Ok, dan ligt het niet aan mij ;-)
Je hebt veel verschillende plekken; RV only bijvoorbeeld, maar ook Rv/Tent plaatsen. Weet niet welke mooier liggen, mocht daar verschil in zitten. Ga ik morgen eens op googlen of daar nog verschil in zit/ welke ik het beste kan boeken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Ik merk dat ik wel een beetje me zorgen maak over het parkeren van de camper in de parken. Vorig jaar eigenlijk in alle parken de camper lekker laten staan op de camping en met de shuttle het park in gegaan (Yosemite, Zion, Bryce, Grand Canyon)
Maar in Arches, Capitol Reef, Yellowstone en Grand Teton zijn er niet van dat soort shuttles. Nu kun je natuurlijk wel vroeg vertrekken en heb je bij de eerste stop vast wel een parkeerplek, maar ja, daarna zul je toch op het drukste deel van de dag ook ergens zijn.
Iemand ervaring hiermee in het hoogseizoen met een camper? Met name wat betreft Yellowstone? Daar zit namelijk mijn grootste zorg.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Trails »

Wij waren in 2017 en 2019 in september/oktober in o.a. Arches, Canyonlands en Grand Canyon en het parkeren was onze grootste ergernis. Met name omdat vaak de camperparkeerplekken in beslag werden genomen door personenauto's.
Voor ons dus nooit meer die grote bekende parken en in Yellowstone zullen we dan ook nooit komen. We hebben gewoon geen zin in die mega drukte.
En ja, iedereen zegt dat je dan vroeg in de parken moet zijn. En ja, dat waren wij ook. Maar... je kunt maar op 1 plek vroeg zijn. Voor de 2e plek ben je dan al te laat.
Vorig jaar hebben we dan ook bewust gekozen voor de onbekendere parken en scenic byways waar we praktisch geen huurcampers tegen kwamen en dat beviel ons goed en op zijn minst net zo mooi.
Geen Yellowstone... we zullen het niet missen.

Maar, voor ons voorlopig geen VS meer. We vinden het te veel veranderd. Onze volgende grote reis wordt Zuid-Afrika!!! En wat we daar al van gehoord hebben is dat het ook een heel verslavend land is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal in Yellowstone en zeker ook in Arches lastig zijn. Dat geldt niet alleen voor campers maar ook voor auto's.
Wij hebben wel eens meerdere rondjes moeten rijden terwijl er wel camperplaatsen vrij waren. In Yellowstone kun je op de drukke uren uitwijken naar de wat minder bekende bezienswaardigheden zoals bijvoorbeeld de Lone Star Geyser of de Great Fountain Geyser. Zeker als je bij die laatste ruim voor de verwachte uitbarstingstijd aanwezig bent zal parkeren wel lukken. En ondertussen kun je naar de White Dome Geyser lopen, ontbijten of lunchen etc.
Op veel plaatsen ben je maar kort, dus er gaan ook altijd snel weer mensen weg. Dat is bijvoorbeeld bij drukke plaatsen als Artist Point het geval.
Maak een goede planning en noteer ook veel alternatieven.

Ik begrijp dat Yellowstone te groot is voor shuttlebussen maar op sommige locaties zou het toch niet gek zijn. Bijvoorbeeld een bus van Canyon Campground naar het visitor center en de viewpoints bij Grand Canyon.

Heb je Colter Bay al gereserveerd?

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

Ik had jullie verhaal inderdaad al eens gelezen Trails; misschien komt daar mijn zorg vandaan. Aan de andere kant lees ik ook vaak negatieve verhalen over de drukte in het Zuid Westen maar dat hebben wij vorige zomer totaal niet zo ervaren; zelfs in Yosemite niet. Maar ja, toen stond die camper gewoon fijn op zijn plek, dat scheelt natuurlijk ;-)
En om nu maar niet te gaan vind ik ook zo wat; we zijn aan het hoogseizoen gebonden als we 3 weken willen gaan en blijven daar ook altijd aan gebonden (ik werk in het voortgezet onderwijs)

Ik vind het wel een goede tip van Marianne om Yellowstone heel goed voor te bereiden en ook minder drukke alternatieven te noteren om makkelijk te kunnen anticiperen op de situatie. En het is wel een voordeel dat je op veel plekken kort blijft, dus misschien gewoon ook kwestie van even geduld hebben. Ik ga de verslagen van Martin en Marianne nog eens lezen voor wat betreft stops in Yellowstone en daar mijn planning op baseren.
Wat Colter Bay betreft: de website heeft kuren volgens mij; ik kan geen datum invullen bij het boeken. Maar ik heb nog een paar dagen want zou om 21 augustus volgend jaar gaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: camper geboekt 2021!

Bericht door jill1234 »

We hebben toch maar besloten te annuleren; Tioga heeft haar coronagarantie verlengt tot 1 december maar dat vind ik gezien de huidige situatie nog te riskant. We hebben nu bij Travelhome geboekt voor een One Way Calgary-Vancouver met de mogelijkheid tot gratis annuleren tot 6 weken voor vertrek bij code geel,oranje of rood. Dus dat voelt een stuk safer. Voor Canada gekozen omdat dat prijstechnisch heel voordelig uitkwam en het sowieso al hoog op ons lijstje stond; campers voor Amerika voor komend jaar zijn schrikbarend duur nu (denk deels omdat ik nu veel later ben; vorige keer boekte ik 12 maanden van te voren)
Hebben bij Travelhome de tickets, camper en 1e nacht hotel. Tickets one way voor 600 euro p.p inclusief bagage; vind ik niet slecht.
Dus ik verhuis even naar het canadagedeelte op het forum.
Volgend jaar weer hier hopelijk ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer