Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Dank voor de tips Han en Ellen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door IngridZw »

Nog even over de viewpoint in Bryce. Je kunt ze eventueel bekijken op Google Maps (op de rondjes klikken) en dan zie je dat het landschap minder spectaculair en uniek is naar mate je verder rijdt en dus niet echt iets toevoegt als je de eerste viewpoints hebt gezien. Persoonlijk zou ik niet verder rijden dan Inspiration Point om een goed beeld te krijgen van het park.
Voor de Navajo /Queensgarden trail heb je normaal gesproken geen 5 uur voor nodig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door jojostravelusa »

Als je in of nabij Bryce overnacht, dan zou je 's avonds nog een keer helemaal door kunnen rijden tot het zuidelijkste punt en dan rustig weer terug rijden. Dan kun je, zonder al te veel drukte, bij elk viewpoint stoppen. Ook kans op wild dan. Vonden wij een heel mooie avond.
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Dank voor de Bryce viewpoints feedback. Dat helpt zeker.

Dan pas ik het eea aan naar:
1. Aankomst vroeg in de middag/rond middaguur vanuit Zion NP. Auto bij hotel parkeren. Hopelijk lukt het om Bruce Canyon Lodge, Western cabin, te huren voor een nachtje, in het park bij de rim
3. Dan Bryce Point en Inspiration Point bezoeken. Wellicht met de shuttle als parkeren eind juli een probleem is (lees ik veel).
4. Zonsondergang bekijken bij sunset point, kort loopje vanuit de Lodge; uurtje ervoor er zijn met hapje/drankje.
Of is het veel mooier bij Paria View met de auto (zelfs als we de Bryce Canyon Lodge huren wat nabij sunset point is)?
5. Volgende ochtend zonsopkomst bekijken bij sunrise point, kort loopje vanuit de lodge; 15 min voor zonsopkomst aanwezig. En dan direct vervolgen met een wandeling het Amphitheater in via Sunrise point, naar Queen en naar Navajo trail, Wall Street, sunset point en via de rim terug.
6. Lunch ergens en door richting Page (nog te plannen)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het niet gek om je route nog eens te plaatsen? Want ik begrijp dat je 1 nacht Bryce hebt terwijl in je laatste route (van 3 oktober) nog 2 nachten stonden.
Voor wandelingen in de parken kun je eens mijn wandelsite bekijken. De tijden die daarin aangegeven worden zijn ruim, want gebaseerd op onze eigen ervaringen. en wij zijn beslist geen geoefende en vlotte lopers. :wink:
Adjepatatje schreef:
25 okt 2020, 12:15
Hopelijk lukt het om Bruce Canyon Lodge, Western cabin, te huren voor een nachtje, in het park bij de rim
Je kunt nu al iets reserveren natuurlijk. Weet je al wanneer je gaat? Vrijwel alle accommodatie is kosteloos te annuleren. en dat geldt zeker boor de accommodatie in de parken.
Je hebt het over een zwembad; als je bij Bryce een zwembad wilt moet je ergens anders overnachten, want bij de lodge in het park is geen zwembad.
Adjepatatje schreef:
25 okt 2020, 12:15
onsondergang bekijken bij sunset point. Of is het veel mooier bij Paria View met de auto (zelfs als we de Bryce Canyon Lodge huren wat nabij sunset point is)
Ik heb geen ervaring met paria point, maar ik lees op de NPS-site dat je daar de laatste zon op de hoodoos ziet, dus dat lijkt geen gekke keus.

Ken je www.ontdek-amerika.nl? Prachtige en bijzonder handige site voor de parken en andere bezienswaardigheden van forumlid @Henriëtte. Zie hier voor Bryce.

Tussen Bryce en Page is een stop voor de wandeling naar de Toadstool Hoodoo niet gek. Maar dat is wel afhankelijk van de tijd en de plannen die je voor Page hebt.

Marianne
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Hoi Marianne
De basis voor de reis is nog steeds de geposte 3-10 planning. Ben wel aan kijken op detail wat ik daar nog aan wil fine tunen. Bijv. 1 bryce en 2 Page ipv andersom, ect. Afhankelijk ook wanneer ik verwacht in plaats/park aan te komen, zoals vroeg vertrekken uit Zion NP (na Canyon Overlook trail bij zonsopkomst) betekent vroeger aankomen in Bryce. Of ‘minderen’ aan activiteiten. Niet om tijd te winnen, maar keuzes maken.

Een zwembad in Bryce is niet nodig. Zal ook dat de lodge er geen had. In Zion en Page zoek ik wel een hotel met zwembad dus dat is niet erg.

Ben van plan in juli te gaan, maar ja ivm Corona...nog even aankijken hoe realistisch 2021 wordt

Ga de website tip een bekijken. Dank daarvoir
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Ja deze website van @Henriëtte ken ik inderdaad. Al wat speurwerk op verricht de afgelopen dagen 😁.
Mooie site!
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Hallo,
Een vraagje over de rit van Bryce naar Page. Ik verwacht Bryce te verlaten aan het einde van de ochtend, en dan richting Page te rijden. We hebben nog geen verplichtingen of plannen in Page voor die middag. De snelste route is via de 89. Maar de 89A schijnt ook mooi te zijn. Hoor verschillende adviezen hierover. Maar als je bijv. rond 11am richting Page rijdt zonder haast, is dan de 89a veel mooier qua landschap dan de 89. Gezien de middag hitte eind juli zullen we onderweg geen wandelingen maken, hooguit stops bij viewpoints of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

De 89A is mooi, maar de laatste keren dat we de 89 reden was ik toch ook weer onder de indruk van die route. Het leuke van de 89A is dat je in Jacob Lake koekjes kunt kopen.

Marianne
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Dank je Marianne
Dan kies ik toch voor de 89.
Heb het begin van originele planning iets aangepast, in plaats van Monument Valley een extra dag in Page. Dus 2 nachten Zion, 1 nacht Bryce en 2 nachten Page. Dan heb ik een volle dag in Page om dingen te doen. Zit ook te kijken naar varen op lake Powell, naast Horsebend Shoe en Glen Canyon Dan viewpoint. Twijfel nog over Antilope Canyon, na Zion, Bryce en Grand Canyon in dezelfde week. Even in Page wat anders doen (lake Powell of Colorado river op).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van Antelope Canyon; dit is geen (nationaal) park, het is een kleine canyon. een bezoek (altijd met gids) kost je weinig tijd (maar wel veel geld). Het is een zeer bijzondere plek. Ik ken alleen de Lower Antelope Canyon, zie voor ons bezoek met onze kinderen ons 2008-verslag. Wij brachten dat jaar ok een bezoek aan de dam, erg interessant.
Een mooi alternatief, als je wilt varen, kan zijn om met een kajak naar Antelope Canyon te gaan. Dan zie je een ander deel. Ik weet niet hoe dat is vergeleken met het deel dat je met een gids bezoekt, maar de tocht is natuurlijk ook al leuk om te doen.

Het is Horseshoe Bend; een bocht in de vorm van een hoefijzer. :thumbup:

Ik dacht dat je al een nacht Bryce ingeruild had voor Page. En nu ook nog geen MV. Dan heb je elders nog een extra nacht?

Marianne
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Hoi Marianne,
Klopt, in heb nog een extra nachtje 'over' nu. Zit te denken aan extra nacht Yosemite en omgeving.
Monument Valley is nog niet helemaal uit beeld, maar heb ik nu wel even geparkeerd. Wellicht blijven we 1 of 2 dagen langer in de VS, dan past het er weer in.

Het is Horseshoe Bend inderdaad...... :D

Had inderdaad gezien dat Antelope Canyon best prijzig was. Dat is een belangrijke reden dat er nog een vraagteken bij staat in mijn planning. Op zich is de tijd er wel in Page met 2 nachten. Dat kan ik dus altijd nog invullen....Een tocht met een Kajak had ik ook al in gedachte, leuk alternatief eventueel!

Voor de volle dag in Page heb ik nu enkele (combinatie) mogelijkheden staan: Antilope Canyon, wateractiviteit Lake Powell of Colorado River, Secret Canyon, Toadstool Hoodoos, ??? Ben er nog niet uit wat de keuze gaat worden.
Een bezoekk aan de glen Canyon Dam en Horseshoe Bend doe ik al de dag ervoor (middag vanuit Bryce) of erna (ochtend richting Grand Canyon).

Begin van mijn planning nu dus iets aangepast, voor de volledigheid de planning nogmaals:
1. Aankomst Las Vegas
2. LV - Valley of Fire - Zion
Zonsopkomst bij Valley of Fire (wandelingen: White Dome en Fire Wave) en s'middags Zion
3. Zion
Twee wandelingen: bij zonsopkomst Riverside Walk en bij zonsondergang Watchman Trail
4. Zion - Bryce
Zonsopkomst wandeling bij Overlook trail Zion en begin middag aankomst Bryce: amphitheater viewpoints bezoeken
5. Bryce - Page
Zonsopkomst bij Sunrise point en dan direct wandeling: combinatie Queen Garden en navajo Loop trail en einde ochtend richting Page (Dam, sunset Horseshoe Bend)
6. Page
Dag nog in te vullen
7. Page - Grand Canyon Village
s'ochtends van Page naar Grand Canyon Village (onderweg stoppen bij viewpoints desert view drive); s'avonds sunset ergens aan de rim (Hopi?)
8.Grand Canyon Village naar Las Vegas
s'ochtends vroeg met shuttle bus enkele viewpoints aan Hermits Rest en einde ochtend richting Las Vegas
Naar Las Vegas is toch 4 uur rijden non stop. Met tussenstops op route 66 nog langer. Heb die dag niks gepland in LV. Blijft echter een lange rit.
Knip met overnachting in Kingman zou nog kunnen (optie die ik nog in achterhoofd heb)
Wilde eerst de Hoover Dam bezoeken, maar nu we de Glen Canyon Dam al in de planning hebben opgenomen lijkt me het weinig meerwaarde hebben om ook nog de Hoover Dam te doen. Of zie ik dat verkeerd?
9+10 Las Vegas (niks doen; zwembad, shop, event); We zijn al ooit in LV geweest. Een 'rare' stad, maar wel een leuke vibe om via een kort verblijf wat bij te tanken halverwege onze trip. Vinden wij dan he... :D

rest van de onderstaande reis nog ongewijzigd, maar die loop ik nog stapsgewijs door.

11 Las Vegas - Lone Pine
Las Vegas vroege ochtend, via Deatch Valley (viewpoints), naar Lone Pine
12. Lone Pine - Lee Vining
13. Lee Vining (via Tioga Road) - yosemite Valley
14. Yosemite Valley (wellicht hier nog extra dag invoegen nu we Monument Valley niet doen)
15. Yosemite Valley - Monterey
16. Monterey (oa 17 mile road/Carmel-by-the-sea; walvis trip)
17. Monterey - gebied Morro bay/Pismo Beach
18. Morro Bay/Pismo Beach - Los Angelas
Via stop Santa Barbara en Malibu,
Verblijf ergens rondom Hollywood ??
19. LA
Hollywood/shops/ritje door "TV"- wijken
20. LA
Pretpark voor de kids / ??
21. LA naar huis
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Elendan »

Even korte reactie. Je wilt over 89 rijden dan kom je langs de Toadstool Hoodoos op weg van Bryce naar Page. Ik zou die dan meteen meepakken onderweg naar Page en het viewpoint bij de dam ook. Dat hebben wij gedaan.
Horseshoe Bend volgende ochtend heel vroeg bij zonsopkomst of laat bij zonsondergang zoals je zelf aangeeft. We hebben Horseshoe Bend 's morgens meegepakt onderweg naar de Grand Canyon, dus dat zou je ook nog kunnen doen, dan heb je de hele dag ervoor in Page te besteden aan de andere activiteiten zoals varen op lake powell, Antilope canyon evt. en lekker zwemmen want het zal wel warm zijn.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

De Toadstool Hoodoos zeker op weg naar Page doen, dan rij je er langs.
Je noemt bij Zion de Riverside walk. Dit is een leuke wandeling, maar het mooiste is wel om nog een stuk verder te lopen, de Narrows in.
De Emerald Pools Trail is ook een aanrader.
Bij de Grand Canyon is het erg mooi en indrukwekkend om een stuk naar beneden te lopen, bijvoorbeeld een stuk van de South Kaibab Trail. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Thanks!
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Hallo,
Na een tussenstop in Las Vegas ga ik richting Yosemite Valley. De planning is:
1. Vertrek uit las Vegas vroeg in de ochtend, richting death Valley. Hoogtepunten (views) death Valley bekijken. Dan overnachten in Stovepipe Wells of Lone Pine......?
2. De volgende dag richting Lee Vining en daar overnachten
Tussenstop o.a. bij de Alabama Hills. Wellicht nog 1 of twee tussenstops (ben ik nu aan het bekijken)
3. sochtends vroeg van Lee Vining naar Yosemite Valley. De hele dag de tijd.

Ik twijfel tussen overnachting in death Valley of Lone Pine.
- wat is beste qua reistijd over de dagen
- veel te zien in death Valley (wel eind juli; heet), maar ook tussen Lone Pine en Lee Vining

Graag advies voor keus tussen overnachten DV of Lone Pine?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Old Faithful »

Ik zou dat af laten hangen van wat je plannen zijn.
Als "tussenoplossing" kan ik nog https://www.panamintsprings.com/ aanbevelen, nog in Death Valley en een uurtje rijden naar de Alabama Hills bij Lone Pine.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Dank je👍🏻

Plan is de highlights bekijken in DV: Zabriskie Point, Devils Golf Course, Badwater Basin, Artists Drive, Mesquite Flat Sand Dunes

Dag erna richting Lee Vining voor overnachting. Enige wat nog gepland is: Alabama Hills drive: movie road en Whitney Portal Road. En wellicht nog June Lake loop rijden en kijkje bij de hotsprings.

Enige reden om te overnachten in DV zou kunnen zijn: sfeer, sterrenhemel en als het nodig is om bovenstaande highlights DV rustig te kunnen zien. Ik vertrek wel al rond 8am vanuit Las Vegas, eind juli. Wellicht zelfs nog iets eerder.

Waarom wellicht lone pine: goedkoper? Minder warm? Veel bezienswaardigheden op weg naar Lee Vining.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Het grote voordeel van overnachten in Death Valley is dat je de mooie uren rond zonsondergang en zonsopkomst kunt meemaken. En dat zonder de bussen vol toeristen die midden op de dag bij bijvoorbeeld Zabriskie Point even uitgelaten worden. Wij hebben in 2004, 2006 en 2008 midden in de zomer in Furnace Creek overnacht en dat is altijd goed bevallen. In 2011 was ik er in september. Toen zag ik de zon opkomen bij Zabriskie Point en dat was schitterend. Vorig jaar september waren we hier tegen de avond en dat was ook prachtig.
Kijk eens naar onze verslagen van die jaren om een idee te krijgen.
Als je echter al vroeg vertrekt uit Las Vegas ben je al te laat voor de mooiste kleuren en schaduwen. En het heeft geen zin om een hele dag daar te blijven dus dan zou je beter naar Lone Pine door kunnen rijden. Je hebt dan voldoende tijd voor de highlights in Death Valley en je kunt de Alabama Hills tegen de avond of heel vroeg de volgende dag doen.
Het voordeel van overnachten in Lone Pine is dat het veel goedkoper is en dat je er leuk kunt eten. Het Dow Villa Hotel (niet het motel) is een aanrader, niet duur en heel sfeervol en midden in Lone Pine. En ontbijten bij de Alabama cafe is ook een aanrader. Kijk hiervoor eens naar ons 2015- en 2019-verslag.
In 2017 zaten we in de Best Western. Niets mis mee maar niet op loopafstand van de restaurants. En geen John Wayne kamer.
Tussen Lone Pine en Lee Vining heb je dan tijd voor het Ancient Bristlecone Pines Forest, Little Lakes Valley Trail, Devils Postpile en de wandeling naar de Rainbow Fall, Mono Lake, Bodie en nog veel meer.

Marianne
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Top Marianne!
Het wordt overnachten in lone pine. Vroeg weg uit Vegas en highlights DV. En dan Alabama Hills zonsondergang of opkomst. Is hoog zomer dus tot laat ligt. En leuk om lone pine zelf wat te kunnen dineren en ontbijten. Bedankt voor de overnachting tip. Ga dat deel van je verslagen nog eens lezen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer