Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door IngridZw »

I,p,v, 2 nachten Grand Canyon kan je de afstand naar Las Vegas ook opsplitsen door halfweg een overnachting te boeken. Vooral omdat je die dag ook nog de Hoover Dam wilt bezoeken. Voordeel is dat je dan meer tijd onderweg hebt voor route 66 zoals een stop in Seligman en Oatman. Ik denk dat de kinderen dit heel leuk vinden. Oatman is een oud westernstadje (ghosttown) en ligt aan een mooie route.
Monument Valley is mooi maar of het voor de kinderen iets toevoegt betwijfel ik. Ik zou dan kiezen om op een andere plek een extra dag te plannen. Ergens waar ze kunnen zwemmen (kan ook bij een hotel) en iets wat voor hen meer uitdaging geeft.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Hoi ingrid
Dank je. Ga je tip mbt Route 66 meenemen en kijken wat ik nog kan puzzelen.
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

planning ochtend in Valley of Fire

Bericht door Adjepatatje »

Beste forum-experts,
Ik ben mijn planning stapje voor stapje aan het invullen, nu ik het kader aardig weet voor de gehele rijd.
Vanuit Las Vegas willen we de vroege ochtend doorbrengen in Valley of Fire en dan einde ochtend door naar Springdale/Zion NP. In Springdale hebben we geen verdere plannen die dag, los van dat we wel daar rond 15.00 willen zijn voor check in, boodschap, zwembad, relaxen.

Onze ochtend van Las Vegas naar Valley of Fire ziet er nu zo uit, na aardig wat 'search' op google:
1. Bij sunrise (5.30am in de zomer/juli) park binnen rijden (vertrek Las Vegas Fremont Street rond 4.30am: uurtje rijden volgens google maps)
2. Twee wandelingen in de vroege ochtend aan de Mouse's Tank/Withe Dome Road (6.00-9.30am): The Fire Wave trail (1,5 mile; vlak; uur) en White Dome trail (1,1 mile; vlak; uur); voor 9.30am beide trails lopen i.v.m. de hitte (met kids van 15 en 10,5). We trekken daar dus 3,5 uur voor uit. Hoop dat de hitte tussen 6am-9.30am nog een beetje te doen is in Valley of Fire eind juli.....
3. Daarna naar volgende viewpoints (met auto): "Fire Canyon/Cilica Dome Overlook" en "Rainbow Vista". Alleen een fotostop bij de uitzichtpunten.
4. Rondje de "Camping ground loop" rijden (fotostops aan: Atlati Rock -bezoek rotstekeningen-, Arch Rock, Fire Cave)
5. Via Valley of Fire Hwy (viewpoint fotostops bij "Beehives" en "Seven Sisters") en richting oostelijke uitgang rijden, richting Springdale/Zion NP.
Vertrek uit Valley of Fire rond 11.30, dan richting Springdale, waar we 15.00 arriveren (incl. uurtje tijdverschil). Punt 1 tm 5 in vally of Fire willen we dus tussen 6am-11.30 doen.
Einde middag relaxen bij ons hotel in Springdale (boodschapje, zwembad, tanken, eventueel sunset zien); volgende dag hele dag Zion NP. Dat gaan we nu maar eens uitpluizen...

- Is hetgeen we willen doen in valley of Fire te doen tussen 6.00am-11.30am, zonder te racen/haasten (bezig zijn is voor ons niet erg, tegen de klok racen wel)?
- Zit er iets onlogisch in deze ochtend qua planning? We beginnen wel bewust met de Fire Wave trail als eerste omdat die het meest 'open' is dus vatbaar voor hitte en daarna de White Dome trail, ook vanwege de hitte. Als het heter wordt kiezen we nog voor enkele' foto' viewpoints met de auto.
- Volgens google maps is het van Las Vegas Fremont Street naar de ingang van Valley of Fire een goed uur rijden. Is dit ook jullie ervaring?
Zelfde geldt voor de reis van Valley of Fire naar Springdale, dat zou 2,5 uur zijn plus uurtje tijdsverschil?

Groeten, Ad.

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij is het prima te doen zo. En als het allemaal wat meer tijd kost is het toch ook niet erg? Dan ben je iets later in Zion.
Het lijkt me trouwens wel jammer om die eerste dag niet alvast even het park in te gaan. Je kunt je dan alvast een beetje oriënteren, en misschien de Pa'rus Trail lopen. Als je later op de dag naar het park gaat zal het ook al iets minder druk zijn. Misschien leuk om daar te gaan picknicken met een salade, als avondeten.
Ik begrijp dat je via de westingang naar vof wilt, en via de oostingang richting Zion? Mooier is het om vanuit Las Vegas via Lake Mead te rijden. Kost je wel een half uur extra.

Het kan zijn dat het bij de Fire Wave heter is dan bij de White dome trail, maar bij die laatste staat een wel een waarschuwingsbord voor de hitte. Bij beide loop je in de volle zon, en ik vermoed dat het bij White Dome beschutter is, dus minder wind. Maar goed, het zal niet veel uitmaken welke je het eerst doet.

Kijk eens in ons 2015-verslag bij 1 juni voor ons bezoek aan VoF en de rit naar Zion, dan krijg je een idee van de tijd die je kwijt bent. Wij vertrokken veel later en deden ook nog uitgebreid inkopen in St George.
Naar onze ervaring kloppen de reistijden van googlemaps heel aardig.

Marianne
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Hoi Marianne
Dank voor de snelle respons! Ga de Lake Mead optie even bekijken. En dan door naar twee nachten Zion NP, de volgende puzzel in de reis die we gaan ‘vullen’....😀
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Beste forum-leden,

Een vraagje over Bryce Canyon NP. Vind het lastig in te schatten hoe groot het is, dus wat je wel op een dag of middag kan doen en niet. Met google maps krijg je een idee, maar dat hoeft niet altijd maatgevend te zijn.

Na Zion NP ga in naar Bryce NP. Ik verblijf 1 nacht in Bryce in mijn huidige planning. Ik kom er s'ochtends 11u aan en ga de volgende dag rond dezelfde tijd weer weg richting Page. Eigenlijk ben ik er dus een volle dag.

Wat ik nu voor ogen heb is als volgt:

1. Ik vertrek rond 6am vanuit mijn hotel in Springdale naar de Canyon Overlook Trail in Zion NP (en route naar Bryce). We doen de trail wandeling om 6.30 en zijn weer terug rond 8am. Dan rijden we door naar Bryce.
2. Ik ga er grofweg van uit dat we rond 11.00 in Bryce Canyon NP zijn.
Dan gaan we meteen op pad met de auto naar de volgende viewpoints:
a. aan Bryce Point Road: Inspiration Point, Bryce Point en Paria Point.
b. Aan de 63: Rainbow Point, Ponderosa Canyon, Agua Canyon en Bryce National Bridge

Dan gaan we rond 3pm naar ons hotel in Bryce.

2. De volgende dag:
- We staan op om 5am. We rijden om 5.30 naar Sunset Point om de sunrise te zien (zag op internet dat dit een goede spot was). We parkeren op de parking van Sunset Point. Zonsopkomst is rond 6.30am (eind juli).
- Daarna gaan we rond 7am 5 km wandelen (om de hitte voor te zijn): De Canyon in naar de Navojo Trail, dan Queen’s Garden Trail naar Sunrise Point en dan via de RIm trail terug naar Sunset Point. We denken rond 9.30am klaar te zijn. Rond 10am zijn we klaar voor de doorreis naar Page, of nog 'iets' in Bryce....


Ik ben vooral benieuwd of de middag op dag in Bryce, met de stops aan de Bryce Point Road en 63 wel te doen zijn in 4 uur. Is dat een relax tempo of ben ik dan aan het haasten en moet ik een deel knippen naar dag 2?

Richting Page zullen we nog Horseband Shoe doen en wellicht wat rondom het meer. Maar daar moet ik nog in duiken.....
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door IngridZw »

Op de 1ste dag heb je met 4 uur speling meer dan genoeg tijd om de genoemde uitzichtpunten aan de 63 te bekijken. Daarbij komt dat de uitzichtpunten verder aan de rim niet zo imposant zijn als in het begin. Het is dan ook goed om daar eerst te beginnen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Tantelotje »

Naar mijn mening heb je zeker voldoende tijd om de uitzichtpunten te doen. En neem de tip hierboven mee om eerst naar het einde te rijden en zo de uitzichtpunten in 'omgekeerde' volgorde te doen.

En mocht je ergens toch langer over doen: het is neem ik aan geen probleem om een uurtje later in je hotel aan te komen, toch?
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Hoi Ingrid en Charlotte
Dank voor de antwoorden. Fijn om te weten dat het qua tijd oké is. En inderdaad niet erg om uurtje later in hotel aan te komen. Probeer echter wel wat ‘zwembad tijd’ voor de kinderen in te plannen, voor de balans.
Omgekeerde volgorde is een goed idee. Bedoel je dan alleen de vieuwpoints aan de 63, of ook die aan de zijweg zoals Inspirtion and Paria point (die als allerlaatste dan?)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Mocht je wat later verrtekken (wat ik mij heel goed voor zou kunnen stellen :wink: ) of later aankomen, dan kun je altijd ter plekke besluiten om iets over te slaan. Ik vind het amfitheater het mooiste, verder dan Inspiration Point hoef je eigenlijk niet te gaan. Dat deel, en dan een wandeling naar beneden geeft je een prachtige indruk van Bryce.
Ik weet niet waar je overnacht, maar je noemt Bryce, dus ik neem aan vlak bij de ingang? Dan heb je echt meer dan genoeg tijd. Het is natuurlijk ook mooi om een zonsondergang mee te maken, dan zijn de kleuren ook prachtig.

Het wordt over het algemeen aangeraden om eerst naar het eindpunt te rijden (Yovimpa Point uit mijn hoofd) en dan op de terugweg de diverse viewpoints aan te doen.

In 2011 deed ik ook de Canyon Overlook Trail en daarna wat view points in Bryce en de volgende dag een wandeling naar beneden. Kijk daarvoor eens in mijn verslag.
Wel met een veel later vertrek uit Zion. En met alleen het amfitheater.

Marianne
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Hoi Marianne
Dank je, ik ga je reisverslag even checken!

En klopt, ik ben van plan te overnachten in Bryce, dicht bij de ingang, met een zwembad, minimaal middenklasse. Moet dat nog regelen. Tips/voorkeuren daarvoor, rekening houden met deze ‘eisen’, zijn natuurlijk welkom. Maar ga daar zelf ook nog naar kijken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt kijken naar de Bryce View Lodge, of naar Ruby's Inn. Wij hebben eens overnacht in een cabin op Ruby's campground, dat vonden onze dochters erg leuk. Maar voor 1 nacht niet echt de moeite want je moet wel voor eigen beddengoed zorgen.
Vanaf Ruby's kun je met de shuttlebus het park in. Dat is handig als het lastig parkeren is bij de view points.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 okt 2020, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Han Pronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jul 2013, 01:28

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Han Pronk »

Hey als ik eerlijk moet zijn gewoon niet te doen of je moet al die dagen de hele dag en de auto willen zitten wandelen komt niet van.
Vergis je niet in de afstanden ik reis al 40 jaar door dit gebied ontzettend mooi maar de trip die jullie willen maken is gewoon niet te doen zou hem flink inkorten
Sorry dat ik zo negatief reageer maar wil jullie behoeden voor een fiasco.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

@Han Pronk Ik ben wel benieuwd naar welke route je kijkt, die uit de openingspost? Die is inmiddels al behoorlijk aangepast, lees daarvoor de rest van het topic maar eens door.
Als je het hebt over de aangepaste route, dan ben ik wel benieuwd waarom je vindt dat die niet te doen is.

Marianne
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Beste Han
Het totale reis schema is inderdaad al flink aangepast naar een rustigere planning. Zie halverwege het draadje. Of doel je ook op die aangepaste planning?
Mijn recente vraag ging alleen over het stukje Bryce Canyon en wat ik daar wil doen.
Han Pronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jul 2013, 01:28

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Han Pronk »

Sorry Adje ga het vanavond even lezen maar weet wel dat als je in Bryce een wandeling naar beneden wil maken je toch wel een paar uur nodig hebt
Rustigste en fijnste camping daar is door entre even door rijden eerste camping aan linker kant.
Han Pronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jul 2013, 01:28

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Han Pronk »

En o ja Oatman is erg leuk met al zijn ezeltjes die gewoon lekker los door het dorpje kuieren
Seligman was leuk in de tijd dat de kapper daar noch aan het werk was een x gedaan nog nooit zoveel vet in mijn haar gehad en scheren was niet bepaald pijnloos je kwam er met een roze huid weer uit:)
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Beste Han
Voor de wandeling in Bryce die ik beschrijf heb ik de hele ochtend de tijd. We willen 7am starten. En als we klaar zijn rijden we door naar Page. Stel dat dit 12.00 is dan hebben we 5 uur voor de beschreven wandeling. Dat zou toch genoeg moeten zijn? Tenminste dat maak ik op via Google en forum search
Adjepatatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Adjepatatje »

Hoi
Nog een vraagje over Bryce Canyon NP, aanvullend op bovenstaande antwoorden.

Als we rond het middaguur arriveren vanuit Zion NP willen we minimaal de viewpoints bezichtigen rondom het Amphitheater, Bryce point, inspiration point en sunset+sunrise point. We zijn daar eind juli. Deze stops kunnen we met de shuttle bus doen of met de eigen auto.

- Er wordt aangeraden om de stops ‘omgekeerd’ te doen, vanaf Rainbow point richting Bryce point. Dat snap ik, qua parking. Maar als we smiddags de stops al doen rondom het Amphi-theater, die vaak als mooiste zijn aangemerkt, in hoeverre voegen de stops tussen rainbow point en Farview point daar nog wat aan toe? Is smaak snap ik, maar in de zin van ander landschap? En zijn dit dan veel verschillende perspectieven, viewpoints amphi-theater versus Rainbow tm Farview?
Ik kan eventueel beide doen die middag of rainbow tm Farview morgen na de wandeling die gepland staat. Maar wat rust momenten aan zwembad met de kids zijn ook fijn.
Mijn doel is niet alle viewpoints te zien, maar wel een goed beeld van het park.

savonds willen een sunset pakken bij Paria of Fairyland view, tenzij we gaan verblijven in de lodge van het park. Dan wellicht makkelijker om sunset/sunrise view te pakken. Tenzij dat het de autoreis waard is dan toch naar Paria/Fairyland te rijden?

De volgende ochtend. gaan we het amphitheater In voor een wandeling. Dan naar Page.
Han Pronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jul 2013, 01:28

Re: Reis Adjepatatje: is deze reis te doen in 19 dagen?

Bericht door Han Pronk »

Hey Ad
Leuk om te zien hoe smaken verschillen:)
Yosemite vinden wij meer het Valkenburg onder de parken druk en duur,als je die kant uit gaat probeer dan het park te benaderen via de Tiogapass even informeren of die open is ivm sneeuwval kan ook midden in de zomer dicht zijn.
Voor de Tioga is nog Bodie een ghost town heel leuk om te bezoeken
Bryce vinden wij dus leuker maar dat is heel persoonlijk natuurlijk daar kan je een hele mooie avond nacht wandeling maken met een ranger.
Hooverdam : Let daar goed op dat je de goede afslag neemt anders rij je over de nieuwe weg en zie je niets van de dam.
Hou je snelheid goed in de gaten ze staan daar heel vaak te controleren en die fines zijn niet mis
Over Boulder naar Vegas Op de strip is vrij parkeren bijna alleen onder Hardrock nog mogelijk recht tegen over Balagio dat hotel met die fontijnen show
Montery Leuke pier waar je lekker kunt eten gratis parkerenbij de tennisbanen Hangt spandoek Rabobank is niet te missen 17m Road is leuk eind er van kom je in Carmel eind van de weg links dan rechts en weer rechts dan kom je in het centum van Carmel leuk stadje om even te kijken je loopt daar zo het strand op.
Pismo leuk voor een avond is in de hoofdstraat een hamburger restaurant uit de jaren 60 leuk om even wat te eten
Hoop dat je er wat aan hebt Vriendelijke groet Han en Ellen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer