Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door Skopje »

Omdat ook onze reis dit jaar niet doorgaat ben ik bezig met het plannen van een nieuwe route voor volgend jaar augustus. We willen starten in San Francisco en met de camper dan in 23 dagen mooie plekken aan doen. Nu wilden we eigenlijk maar Joshua Tree en ik heb dat geprobeerd in te bouwen. We zitten vast aan El Monte en mogen niet door Death Valley. We willen vooralsnog San Francisco niet in en eindigen in Las Vegas.

Kan iemand meedenken of dit logisch is:

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco / camper halen en boodschappen doen
3 San Francisco - Calaveras state park
4 Calaveras state park - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - June Lake
7 June Lake
8 June Lake - Lone Pine
9 Lone Pine - Joshua Tree
Hoe vroeg zouden we in Joshua Tree moeten zijn om kans te maken ook een fcfs plek in augustus? Is dan Barstow beter dan Lone Pine?
10 Joshua Tree - Kingman
11 Kingman - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Page
13 Page
14 Page - Monument Valley, eerst Antelope Canyon
15 Monument Valley - Capitol Reef
16 Capitol Reef - Bryce
17 Bryce - Kodachrome / Navajo Lake of Cedar Breaks
18 Kodachrome / Navajo Lake / CB - Zion of Snow Canyon
19 Zion of Snow Canyon
20 Zion of Snow Canyon - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
23 Amsterdam aankomst

Wie zouden er via Bluff en Blanding rijden met een C25? De andere weg via Moki Dugway lijkt mij niet geschikt met een camper?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door Trails »

Kodachrome Basin SP ligt voor Bryce Canyon NP en heeft een schitterende camping met een mooie ligging en zeer goed verzorgd. Wij stonden hier in 2017.

Aan Navajo Lake liggen ook hele mooie campings maar ook die in Duck Creek Village is de moeite waard. Deze campings hebben we afgelopen jaar bekeken.

Aan June Lake hebben we in 2017 op de Oh Ridge camping gestaan (op het mooiste plekje).

Snow Canyon SP vinden wij een geweldig mooi park en zijn er zowel in 2017 als in 2019 geweest. Ook hier hadden we weer het mooiste plekje op de camping. Wij vinden dit mooier dan Zion en het is er zó veel minder druk. Wel hebben we 2 keer het Kolob Canyons deel van Zion bezocht. Ook hier: net zo mooi en zo lekker rustig. Wij zijn allergisch voor die massa's in diverse parken en nee, wij vinden niet dat wij iets missen door het niet bezoeken van die parken. Er is tenslotte zó veel moois te zien daar.

Reserveer zeker de campings waar je op een vrijdag- en zaterdagnacht staat want de meeste waren zelfs in september/oktober vol.

Bekijk onze verslagen eens: https://www.schoutenjanssen.nl/
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door Skopje »

O dat klinkt goed als jullie Snow Canyon mooier vinden! We willen inderdaad naar het westelijke deel van Zion, vandaar deze keuze. Ik twijfel alleen nog over het stuk naar Joshua Tree. Het is een eindje om, maar overnachten in Barstow staat ons eigenlijk ook tegen.

Heeft iemand ervaring met de route en rijtijd, we willen ook nog wel iets van Joshua Tree zien uiteraard. En dan de volgende dag richting Kingman om dag erop naar Grand Canyon te gaan. Van Joshua Tree ineens door lijkt ons te veel van het goede.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door Tantelotje »

Hier toch even een tegengeluid... Wij zijn uiteindelijk vorig jaar toch niet meer naar Snow Canyon geweest. Daar heb ik alleen foto's van gezien. Maar we zijn wel eens in het Kolob deel geweest. En dat is zeker mooi, maar het is niet voor niets veel minder druk dan in de Zion Canyon. :wink:
Op zich kan ik me wat voorstellen bij wat Trails aangeeft. Maar wij staan daar anders in en laten de drukte nooit bepalen in hoeverre wij kunnen genieten van zo'n mooie omgeving.

Het is tegenwoordig in het hele Zuidwesten druk. Dus ja, ook in de Zion Canyon. Maar ook in Yosemite, aan de Grand Canyon en in Bryce.
Maar net zoals Zion 'horen' die parken in mijn beleving toch wel bij een eerste bezoek aan het Zuidwesten.
Als je je instelt op drukte, hier en daar wat verder loopt dan de busladingen toeristen worden gedropt, zorgt dat je op gunstige locaties overnacht en wat meer de tijd neemt, dan is onze ervaring dat het gewoon prachtig is allemaal. Dus zeker Zion niet overslaan!

Voor wat betreft je route naar Joshua Tree: daar kan ik eigenlijk niet echt iets over zeggen. Het is een mooi gebied, maar heel erg warm, zeker in augustus. Maar goed, dat geldt voor alles in het Zuidwesten.

Veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn vorig jaar zowel in Snow Canyon als in het Kolob-deel geweest, en dat is beide goed bevallen, maar we waren al wel meerdere keren in Zion Canyon geweest, en het zou toch jammer zijn om daar niet naar toe te gaan. Ja, het is er drukker, maar inderdaad, dat is niet voor niets zo. Daar zou ik me niet door laten weerhouden. Als je kampeert zit je waarschijnlijk toch in het park, dat scheelt alweer. Doe niet de populairste wandelingen midden op de dag, maar gebruik vooral de vroege en late uren van de dag om op pad te gaan, dan valt het allemaal wel mee.

Joshua Tree is echt heel heet in de zomer. Ik weet niet of ik daar naar toe zou gaan Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat er geen plaats is, het is niet voor niets niet mogelijk om te reserveren. Check anders even de NPS-site om te zien wat ze daar zeggen over beschikbaarheid in de zomer.
Het enige voordeel van de omweg naar Joshua Tree is wat mij betreft dat je nog de route naar Lone Pine meeneemt op die manier. Ik zou ook echt niet verder rijden dan Lone Pine. Het is prachtig om daar tegen de avond of heel vroeg in de ochtend naar de Alabama Hills te gaan.
Vanuit Lone Pine ben je snel genoeg in Joshua Tree, je kunt de tijden van Google Maps wel aanhouden lijkt me.

Dat laatste gaat dan niet op voor de route van Calaveras Big Trees SP naar Yosemite. Kiezen jullie bewust voor Calaveras en niet voor bijvoorbeeld de Mariposa Grove? Ik heb even naar je oude topic gekeken (altijd wel handig om daar naar te verwijzen, ook altijd goed om te weten hoe het reisgezelschap er uit ziet) en daar had je wel de Mariposa Grove opgenomen.
Wij waren in 2013 in Calaveras (zie ons verlag bij 1 en 2 juni). Het is leuk, en rustig, maar dat is de Mariposa Grove ook als je daar in de ochtend bent - zelfs in het Labor Day weekend zoals wij uit eigen ervaring kunnen zeggen.
De route via Sonora is wel mooi, maar er zijn veel bochten, dus je zult met een camper toch wel wat meer reistijd moeten rekenen. Je zult dan niet vroeg in Yosemite aan komen.

Marianne
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door Skopje »

Bedankt voor jullie reacties. Ik was vergeten te verwijzen naar onze oude route topic, het is nu ook grotendeels op de schop met een andere aankomst- en vertrekplaats, maar het was wellicht handiger geweest het te vermelden.

Inderdaad kiezen we nu bewust voor Calaveras in plaats van Mariposa Grove. De omgeving lijkt ons erg mooi en ik wil een alternatief hebben mochten we straks geen plek hebben in Yosemite. Ik verwacht volgend jaar nog meer drukte met reserveren en aangezien Yosemite het laatste is dat we kunnen reserveren maar wel bekijk am het begin van onze route is, bedenk ik ook liever maar gelijk een alternatief. Calaveras kan ik 6 maanden van te voren al reserveren en dat is toch prettig.

Lone Pine stond ook vorige keer op een wensenlijstje, door te rijden via Tanopah is dat toen gesneuveld. Graag nemen we het toch weer op. Bijkomende voordeel zou Joshua Tree zijn. Het ziet er ongelooflijk mooi uit. Een nachtje hitte is voor ons normaliter geen probleem.

Zion mijden klinkt ook heel barbaars, ik weet het! Gelukkig duurt het nog even voordat we kunnen reserveren. Kan ik kijken of we het corona verantwoord vinden de drukte van Zion in te gaan. Dit jaar hadden we plek op Watchman, dat zou ik anders opnieuw proberen zodat we inderdaad vroeg op pad kunnen.
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door Skopje »

Dit maakt dat ik twijfel over het opnemen van Zion in onze route



En



Ik hoop maar dat het volgend jaar beter is. In de tussentijd bedenk ik de alternatieve route ...
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door RuthdeLange »

Wij zijn in 2018 naar Zion NP geweest (dus niet eens zo lang geleden). Wij sliepen in een motel vlak bij de ingang en gingen gewoon (zoals Marianne ook zegt) heel vroeg op pad. Al voor de 1e bus vanuit buiten het park (die starten pas later op) vertrok. Toen was de P nog grotendeels leeg. Van daar de Parkbus (die wel al reed) genomen naar de trailhead van Observation Point en die hike gedaan (kan nu helaas niet meer, echt fantastische wandeling). Sowieso is het 's ochtends vroeg veel fijner wandelen: nog niet zo druk en niet zo heet.
Ook de dag er op vroeg op pad. Dus ik heb die drukte niet zo ervaren. Was ook eind juli dus midden in het hoogseizoen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is de vraag of de shuttlebussen rijden volgend jaar. Zonder de shuttlebussen wordt het inderdaad een erg lastig verhaal.
Skopje schreef:
18 jun 2020, 18:06
Inderdaad kiezen we nu bewust voor Calaveras in plaats van Mariposa Grove. De omgeving lijkt ons erg mooi en ik wil een alternatief hebben mochten we straks geen plek hebben in Yosemite.
Wij vonden Calaveras erg leuk. Maar het lost het probleem van de camping in het park niet op natuurlijk. Als je naar de Mariposa Grove gaat zou je in Wawona kunnen staan, of net buiten het park. De twee nachten daarna zal je hoe dan ook iets in de vallei willen reserveren.

Marianne
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Skopje: van San Francisco naar Las Vegas 2021.

Bericht door Skopje »

Ja het is inderdaad maar de vraag of er dan shuttlebussen rijden. Ik hoop het eigenlijk wel want anders is er helemaal geen doorkomen aan ben ik bang.

Voor Yosemite wil ik inderdaad in de vallei proberen iets te bemachtigen. Als het allemaal op niets uitloopt dan wordt het iets aan de kant van de Tiogapass, kunnen we die iig nog afrijden en mooie wandelingen maken. Het hangt allemaal af van variabelen, wel of niet een shuttle bus, hoe druk wordt het volgend jaar en hoeveel drukte veroorzaakt Glacier Point Road in verbouwing? Lastig in te schatten nog.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer