Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Kelly_S »

Hallo Allemaal

Onze plannen voor dit jaar zijn helaas geannuleerd.
De camper hebben we inmiddels via Tioga omgeboekt naar volgend jaar, we hebben er gelijk maar een weekje extra aangeplakt en gaan nu in juli 2021, 5 weken naar het Zuidwesten.

Nu is mijn vraag, onze route voor 4 weken hadden we natuurlijk helemaal klaar.
En we hebben nu dan nog een dag of 6/7 die we extra in kunnen zetten. Ik ben benieuwd of jullie tips hebben, waar we die dagen evt extra kunnen gebruiken voor wat meer rust te creeëren, met name voor onze kids (tegen die tijd 4/9/11 jaar). Of nog een paar extra stops, die we nu misschien toch overgeslagen hebben op onze route (of met een kleine omweg) en die de moeite zeker waard zijn!

Dit is onze route zoals we hem dit jaar eigenlijk gereden zouden hebben


Dag 1 Frankfurt – Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas – Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion – Bryce Canyon
Dag 6 Bryce Canyon
Dag 7 Bryce Canyon – Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef
Dag 9 Capitol Reef - Arches
Dag 10 Arches - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab – Monument Valley
Dag 13 Monument Valley – Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon – Needles
Dag 16 Needles – Joshua Tree
Dag 17 Joshua Tree – Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles - Big Sur
Dag 20 Big Sur – San Fransisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco - Yosemite NP
Dag 24 Yosemite NP
Dag 25 Yosemite NP
Dag 26 Yosemite NP – Lee Vining
Dag 27 Lee Vining - Beatty
Dag 28 Beatty – Las Vegas
Dag 29 Las Vegas - Frankfurt

Alvast bedankt voor jullie reacties

Kelly
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Galapogos »

Jammer dat jullie reis dit jaar niet doorgaat, maar wat een luxe om in 2021 dan zelfs vijf weken te gaan zeg!

Jullie route is al heel mooi zoals hij nu is, maar natuurlijk kun je die extra dagen nog prima inzetten. Zonder jullie oorspronkelijke routetopic te hebben gelezen, zomaar wat ideeën:
  • Een extra nacht op de plekken waar je nu maar één nacht bent en waar genoeg te doen is. Ik denk dan aan Page en de Grand Canyon. Voor Joshua Tree zou dit ook op kunnen gaan, maar daar is het in juli wel érg heet en zou ik één nacht voldoende vinden.
  • Invoegen van Mesa Verde tussen Moab en Monument Valley.
  • Als je dan toch naar Mesa Verde gaat, kun je eventueel van Moab naar Mesa Verde rijden via de Million Dollar Highway in Colorado. Je kunt dan meteen de Utah-128, Colorado National Monument en Black Canyon of the Gunnison meenemen.
  • Extra overnachting op de kustroute tussen Los Angeles en San Francisco.
  • Invoegen van Sequoia National Park, bijvoorbeeld na Los Angeles. Dit dan ter vervanging van het zuidelijke deel van de kustroute. Ná Sequoia kun je naar de omgeving van Morro Bay / Cambria rijden en vanaf daar alsnog het noordelijke deel van de kustroute afleggen richting San Francisco, via Big Sur en Monterey.
  • In/rond Los Angeles is van alles te doen. Er schijnen een aantal mooie pretparken te liggen. :wink:
Als je de route van dit jaar helemaal intact zou laten, zou je er met 6/7 dagen extra tijd zelfs voor kunnen kiezen om Yellowstone op te nemen in de route, grofweg tussen Capitol Reef en Arches/Moab...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door IngridZw »

Zo gezegd mogelijkheden genoeg. Je hebt nu ook de kans om San Diego na Joshua Tree toe te voegen. De kust tussen SD en LA is erg mooi en de stad is zeker een aanrader. Yellowstone zou ik doen tijdens een eventuele volgende reis in combinatie met South Dakota en Colorado.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou sowieso een of twee nachten aan de kust toevoegen. Daar heb je nu erg weinig tijd. Wij hadden vorig jaar twee nachten in Big Sur en een nacht Monterey. Misschien heb je iets aan ons verslag voor wat mogelijkheden.
Haal je op dag 3 de camper op? Dan zou ik nog een extra nacht Zion doen, of een overnachting bij Valley of Fire.
Het stuk Page-GC is nu relatief gehaast, dus daar zou ik ook minimaal een extra nacht doen. In Page is veel te doen, en als je nergens zin in hebt kun je lekker aan het strand gaan zitten. Voor Moab is 3 nachten mooi, maar 4 nachten is ook heerlijk.
Twee nachten aan de oostkant van Yosemite is ook niet gek. Ik zou dan niet voor Lee Vining gaan, maar bijvoorbeeld naar June Lake of Mammoth Lakes.
En nog een mogelijkheid: Sequoia toevoegen tussen SF en Yosemite.

De camper ligt vast dus begin- en eindpunt ook? Ik zou starten in SF ook niet gek vinden, dan kun je die stad bezoeken vanuit een hotel. Kamperen daar is niet zo handig.

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Elendan »

Zoals Marianne zegt eerste dag nadat je de camper hebt overnachten bij Valley of Fire, mocht daar geen plek zijn aan Lake Mead zit ook nog een camping bij Echo Point. Eerste dag wil je boodschappen halen en 's avonds koffers uitpakken etc. wij rijden nooit erg ver. Als je dan alles óntdekt'hebt in de camper lekker bbq aanslingeren en genieten.

Daarnaast een extra dag Page en tussen LA en SF ook zeker extra dag. Ik zou ook San Diego toevoegen vanuit Joshua Tree en dan zijn je dagen al weer op. Op deze manier is het wat rustiger en maak je niet extreem veel meer km's.

Yellowstone zou ik er persoonlijk niet tussen proppen, maar ik ben dan ook iemand die liever uitgebreid een gebied bezoekt en dan nog tig keer terug gaat.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Kelly_S »

Bedankt voor jullie reacties!

Yellowstone willen we inderdaad een keer in een andere route meenemen, met name door het aantal km's voor de kinderen lijkt ons dat niet helemaal handig.

San Diego daarentegen is wel een leuke tip, daar hadden we zelf niet gelijk aan gedacht, gaan we ons zeker even in verdiepen.

Seqoia NP spreekt ons daarentegen ook wel aan, zeker voor onze 3 jongens lijkt ons dat wel mooi om toe te kunnen voegen!
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Kelly_S »

Martin & Marianne schreef:
08 jun 2020, 19:15
Haal je op dag 3 de camper op? Dan zou ik nog een extra nacht Zion doen, of een overnachting bij Valley of Fire.
We zouden in principe op dag 2 de camper ophalen, maar hebben evt de optie om een nacht langer in een hotel te verblijven. Afhankelijk van hoe laat we de camper op kunnen halen, de tijd die je kwijt bent met boodschappen doen (ons zoontje heeft een voedselallergie, dus dat neemt ook wat extra tijd in beslag om etiketten uit te pluizen) en hoe fit de kinderen dan nog zijn. Kunnen we dan besluiten of we al vertrekken ja of nee. We hebben daar dus een dubbele boeking gemaakt, hotel/Zion, waardoor we dus evt dus dag 3 wel lekker vroeg zouden kunnen vertrekken en toch gelijk een plekje beschikbaar zouden hebben.

Voor komend jaar moeten we inderdaad even kijken of we dat ook zo aanpakken en misschien wel Valley of Fire toe kunnen voegen!
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Kelly_S »

De camper ligt voor komend jaar trouwens wel al vast, de vluchten nog niet.
We zijn nog aan het wachten op Lufthansa, wat betreft onze vluchten van juli as. Of we een voucher krijgen of dat onze vluchten geannuleerd worden en we zelf opnieuw kunnen kijken welke aanbieder/vluchten een optie zijn.
Een vertrek vanuit een andere stad is dus waarschijnlijk ook mogelijk, waar ik een beetje mee zit, mochten we San Diego toevoegen, om dan een beetje een goede verdeling te krijgen tussen natuur en steden. Alle steden op een rijtje wil ik eigenlijk voorkomen.

Verder gaan we Mesa Verde, Monterey (whale watching), June Lake/Mammoth Lakes ook eens bekijken.

Leuk om wat nieuwe tips te krijgen!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Corv »

Kelly_S schreef:
09 jun 2020, 10:28
... boodschappen doen (ons zoontje heeft een voedselallergie, dus dat neemt ook wat extra tijd in beslag om etiketten uit te pluizen)
Walmart heeft de ingredienten online staan. Kun je dus thuis al uitzoeken. :thumbup:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door IngridZw »

Als je de keuze hebt zou je kunnen overwegen om te starten en eindigen in LA. Van LA naar SD is een vrij korte rit dus kun je gelijk op de 1ste dag de camper ophalen en boodschappen doen onderweg. Je start dan wel in LA maar de 1ste stad om een paar nachten te verblijven is SD. Het openbaar vervoer is vrij goed geregeld en veel bezienswaardigheden in het centrum van de stad kun je lopend doen.
En aan het eind via SF en de kustweg naar LA zodat je daar de camper kunt inleveren en om eventueel voor de laatste nachten in een hotel te verblijven. Ik weet alleen niet hoe je dit met het vervoer visa versa kunt regelen. Misschien is een auto huren in LA een optie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet zo goed hoe je de camper vast kunt leggen zonder dat start- en eindlocatie vastliggen, maar goed, het geeft je wel wat meer mogelijkheden, dus kijk ook eens naar een begin- en/of eindpunt.
Met veel steden achterelkaar is het wellicht niet gek om dat deel zonder camper te doen, maar die flexibiliteit heb je waarschijnlijk niet meer?

Marianne
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Kelly_S »

Martin & Marianne schreef:
09 jun 2020, 14:45
Ik begrijp niet zo goed hoe je de camper vast kunt leggen zonder dat start- en eindlocatie vastliggen
Klopt ook, ik heb me vergist, we hebben het er thuis van de week over gehad en ik had het verkeerd begrepen 🙈

Dus, de camper ligt inderdaad vast, vertrek uit Las Vegas. En de vluchten moeten dus inderdaad nog geregeld worden, maar dan wel naar en vertrek uit Las Vegas ☺️
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Kelly_S »

We hebben een eerste poging gedaan om een nieuwe route te maken nu ook de vluchten geboekt zijn.
Met de klok mee en er tegen in een opzet gemaakt. Het sloot gelukkig allemaal goed aan op de reeds geboekte camper.

Enkele punten waar we nu over twijfelen. Wel of niet weg rijden na het ophalen.
We wilden een PAD pakket pakken, maar dat is inmiddels al duurder dan een extra dag camper huur. (extra dag geen optie ivm rust tijd)

Relatief snel doorrijden vanuit GC naar Los Angeles ivm de extreme hitte. Hoe gaan de kids hiermee om?
van LA naar SF waar stoppen we?
Yosemite terug naar LV wat zijn de must see's?

De warmte in de zomer roept toch wel wat vragen op na onze laatste vakantie in Frankrijk daar was het op het einde 38 graden en dat was wel heel benauwd. Uiteraard ook hogere vochtigheid, maar hoe ervaren jullie dit?

Oorspronkelijke route met de klok mee en wat meer rust en Sequoia toegevoerd.

Dag 0 Thuis-Frankfurt
Dag 1 Frankfurt-Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - (Valley of Fire)
Dag 3 (Las Vegas)- Valley of Fire - Zion
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion - Bryce Canyon
Dag 6 Bryce Canyon
Dag 7 Bryce Canyon- Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef
Dag 9 Capitol Reef - Arches
Dag 10 Arches - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Monument valley
Dag 14 Monument valley - Page
Dag 15 Page
Dag 16 Page - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Williams (Bearizona) - Needles
Dag 18 Needles - Joshua tree
Dag 19 Joshua tree - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles - Pismo beach
Dag 22 Pismo beach - Montery
Dag 23 Montery - San francisco
Dag 24 San francisco
Dag 25 San francisco
Dag 26 San francisco - Sequoia NP
Dag 27 Sequoia NP
Dag 28 Sequoia NP-Yosemite
Dag 29 Yosemite
Dag 30 Yosemite
Dag 31 Yosemite - Lee vining
Dag 32 Lee vining - Mammoth lakes
Dag 33 Mammoth lakes
Dag 34 Mammoth lakes - Beaty
Dag 35 Beaty - Las vegas
Dag 36 Las vegas - Thuis
Dag 37 Thuis

Tegen de klok in route

Dag 0 Thuis - Frankfurt
Dag 1 Frankfurt - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas (Camper ophalen eventueel al klein stukje rijden)
Dag 3 Las Vegas -Bishop
Dag 4 Bishop - Mammoth Lakes
Dag 5 Mammoth Lakes
Dag 6 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 7 Yosemite NP
Dag 8 Yosemite NP
Dag 9 Yosemite NP
Dag 10 Yosemite NP - Sequoia NP
Dag 11 Sequoia NP
Dag 12 Sequoia NP - San Fransisco
Dag 13 San Fransisco
Dag 14 San Fransisco
Dag 15 San Fransisco - Monterey
Dag 16 Monterey - Big Sur
Dag 17 Big Sur - Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles - Joshua Tree
Dag 20 Joshua Tree - Needles
Dag 21 Needles - Williams - Grand Canyon
Dag 22 Grand Canyon - Page
Dag 23 Page
Dag 24 Page - Monument Valley
Dag 25 Monument Valley - Moab
Dag 26 Moab
Dag 27 Moab - Arches
Dag 28 Arches - Capitol Reef
Dag 29 Capitol Reef
Dag 30 Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 31 Bryce Canyon
Dag 32 Bryce Canyon - Zion
Dag 33 Zion
Dag 34 Zion - Valley of fire
Dag 35 Valley of fire - Las Vegas (camper inleveren)
Dag 36 Las Vegas - Vlucht
Dag 37 Thuis + 1
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door IngridZw »

Beide routes zijn prima en lekker rustig. Bij het kiezen zou ik kijken op welke dagen je in Yosemite verblijft zodat je het weekend daar kunt vermijden.
In Joshua Tree kan het in hoogzomer behoorlijk heet zijn en je hebt er weinig tot geen schaduw. Je kan daarom vanuit Needles ook rechtstreeks naar LA rijden (of andersom) en JT op de route meenemen. Die extra overnachting zou ik op het eind toevoegen in Las Vegas. En ja daar is het ook heet maar je kunt er wel de koelte van de hotels opzoeken. Of LA. Ik weet niet of je in LA met de kids nog een pretpark wilt bezoeken maar anders zou een extra dag daar ook niet verkeerd zijn.
De hitte geldt trouwens ook voor Valley of Fire. Wij waren er in juni en het was er eigenlijk te warm om iets te ondernemen of je moet het al vroeg in de ochtend doen. De rit door het park was wel erg mooi dus ook dit zou je op de route naar LV kunnen doen.

Wil je iets meer afwisseling in natuur dan is een gedeelte van Colorado ook een aanrader, Vanuit Monument Valley naar Durango en vervolgens via de mooie Million Dollar Hwy richting Grand Junction. Je rijdt daarna via de 128 naar Moab.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Corv »

Bearizona is heel leuk, vooral voor kinderen. We reden er toevallig langs en kenden het nog niet. Meerdere keren de route door het park gereden met een C30.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door BonnyR »

@Corv net de website bekeken. Lijkt zoiets als 'Beekse bergen' Maar ziet er leuk uit.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door BonnyR »

Kelly_S schreef:
10 sep 2020, 18:09
Wel of niet weg rijden na het ophalen.
We wilden een PAD pakket pakken, maar dat is inmiddels al duurder dan een extra dag camper huur. (extra dag geen optie ivm rust tijd)
Wij vinden zo'n pakket echt een meerwaarde. Gok dat het net zoiets is bij travelhome? Eerder ophalen, later inleveren en op afgesproken tijd opgehaald in je hotel om naar de camperverhuur te gaan en op de terugweg op tijd naar het vliegveld gebracht worden.

Hitte en kinderen. Onze kids hebben er nooit veel problemen mee gehad. We hadden wel van die tropenpetjes voor de kids en een goede zonnebril.
als je al wilt wandelen dat vroeg in de ochtend doen. Kinderen zijn toch vroeg wakker ;-) We deden met de kids mee aan rangerprogramma's in de parken. Konden ze badges verdienen enzo. Vonden ze helemaal top. Ook juist s avonds naar de avond talks en juist een georganiseerde avondwandeling doen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Martin & Marianne »

Of je het rondje linksom of rechtsom doet maakt eigenlijk niets uit, maar je hebt de verdeling iets anders gemaakt zie ik. Daar kun je natuurlijk in beide routes mee schuiven. Het is zoals gezegd handig om te kijken hoe de weekenden in beide gevallen vallen. In Yosemite kan het dan extra druk zijn, maar dat kan ook gelden voor Zion. Daar heb je wellicht nog meer last van de drukte.

Ik vind beide routes prachtig. Je zou kunnen overwegen om een dag extra uit te trekken voor Sequoia en Kings Canyon. Misschien 1 nacht in Kings Canyon (Cedar grove) en twee in Sequoia?
Van Lee Vining naar Mammoth Lakes is maar een heel klein stukje. Maar afhankelijk van de plannen (bezoek Bodie?) kan het wel.
Voor de must sees tussen Yosemite en LV kun je eens onze laatste reisverslagen bekijken. Wij reden wel altijd via Death Valley, maar voor de Tioga Pass en de omgeving van Lee Vining/Mammoth Lakes kun je daar wel wat tips uithalen.
Voor Sequoia zie ons 2013- en 2017-verslag.

Marianne
Kelly_S
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 aug 2019, 21:48

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Kelly_S »

Bedankt voor jullie reacties wederom. De aanvulling van Durango via Grand Junction over de Million dollar highway bevalt ons wel om wat afwisseling te krijgen in de rotsachtige omgeving. We hebben hier een dag Moab en Lee vining "opgeofferd". We laten Joshua tree vooralsnog even staan als overnachtingsplek. De reis van Needles naar LA lijkt onszelf te ver om in 1 keer door te rijden.

Waar we nu wel nog over twijfelen is of we de extra nacht in Mammoth lakes niet moeten vervangen voor een extra dag Las Vegas op het einde of zoals @Martin & Marianne zei Sequoia een extra dag. We hebben de verslagen bekeken en het ziet er prachtig uit daar. De reden dat we hierover denken is het volgende. Vanuit Yosemite rijden we in de ochtend al naar Mammoth lakes om op de weg erna toe te genieten van de Tiogapass. We verwachten dan ook nog tijd over te hebben die dag in Mammoth lakes. Daarnaast vertrekken we de volgende dag richting Beatty pas na de middag, aangezien we niet heel veel willen zien in Beatty. Dit is meer een plekje om te overnachten relatief in de buurt van Las Vegas om te camper in te leveren.
Dit mag trouwens ook een andere plek korter in de buurt zijn van Las Vegas al iemand suggesties heeft die haalbaar zijn.

Dit is nu dan onze route waarbij we alleen nog twijfelen (op dit moment :) )over het laatste stukje en de overnachtingsplekken aan de Highway 1.
Heb er ook de dagen van de week bijgezet dan zie je dat we eigenlijk wel heel mooi uitkomen met de weekenden.
Bijlagen
image.png
image.png (71.49 KiB) 2124 keer bekeken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kelly_s: Zuidwesten juli 2021 met 3 kids

Bericht door Martin & Marianne »

Kelly_S schreef:
12 sep 2020, 11:31
Vanuit Yosemite rijden we in de ochtend al naar Mammoth lakes om op de weg erna toe te genieten van de Tiogapass. We verwachten dan ook nog tijd over te hebben die dag in Mammoth lakes.
Dat kan, maar je kunt ook echt een volle dag besteden aan de Tioga Road. Willen jullie gaan wandelen? Wij vonden de Pothole Dome erg leuk om te doen; als je daar achterlangs loopt, loop je langs de Tuolumne River waar je ook het water in kunt. Wij waren er in het Labor Day weekend en zelfs toen was het daar niet druk. Bij Tenaya Lake kun je aan het strand zitten en zwemmen en picknicken. Hier is het wel vaak druk dus je moet geluk hebebn om een parkeerplaats te bemachtigen. Maar verder heb je ook prachtige plaatsen om even te zitten.
Ook de wandeling naar Glen Aulin is prachtig. Wil je niet zo ver wandelen dan loop je alleen naar de Soda Springs. En dan nog even naar Mono Lake (oostkant) om de tufa's te bewonderen. Zo kun je prima een hele dag vullen.

Als je de route via Durango meeneemt is het ook niet gek om daar maar 1 nacht te doen, en dan nog een nacht Grand Junction. Dat geeft je de tijd om het Colorado NM te bezoeken, Daar kun je ook kamperen. Wij deden dat stuk (Durango - Grand Junction - Moab) in 2013. Van GJ naar Moab is de 128 prachtig om te nemen.

Beatty kan, maar je zou ook al iets verder kunnen rijden. Misschien laten afhangen van de camping. Een extra dag LV op het eind lijkt me niet verkeerd voor het geval je ergens vertraging oploopt. Ik weet niet hoe vroeg je de camper in moet leveren?

Voor de kust heb je zo een goede verdeling, maar een nacht bij Big Sur in plaats van Pismo Beach kan ook. Wij hadden daar vorig jaar twee nachten en één in Monterey. Wij vonden het fietsen in Monterey heel leuk om te doen., en je kunt er ook walvissen spotten. Maar LA - Big Sur is wel een flink eind. Misschien is Cambria iets?
Wat zijn de plannen in LA? Je kunt er niet veel doen i 1 dag. Een camper parkeren zal ook lastig zijn.
Needles - LA is goed te doen in 1 dag, zeker als je Joshua Tree links laat liggen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer