Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

Hallo forumleden,
Wat is dit toch een mooie plek om informatie te lezen voor de reis naar Amerika die wij graag willen maken in mei/juni 2021.
De voorpret is al heerlijk. We gaan met z'n vieren. Onze zoon en dochter zijn dan 23 en 19 jaar oud. Mede door deze site hebben we al snel besloten om het allemaal zoveel mogelijk zelf te regelen. Lekker zelf bepalen wat je doet, in welk tempo en waar je wilt overnachten. Ik ben zeker al een jaar in verschillende reisverslagen aan het snuffelen, en heb de volgende reis bedacht.

Dag 1 Amsterdam - Las Vegas - Valley of Fire
Auto ophalen. Boodschappen doen. Door naar Valley of Fire. Misschien ergens kijken voor zonsondergang.
Dag 2 Valley of Fire
Rainbow Vista trail. Uitzichtpunten Silica Dome en Fire Canyon. White Dome trail. 7 wonder trail. Scenic drive.
Dag 3 Valley of Fire - Death Valley
Amerika the beautiful pass regelen. Dantes View. Mesquite Flat Sand Dunes.
Dag 4 Death Valley
Zabrinski Point. Golden Canyon trail. Badwater Basin. Devil's Golf Course. Twenty Mule Team Canyon Road.
Mosaic Canyon. The Artist Drive.
Dag 5 Death Valley - Red Rock Canyon - Las Vegas
Voor de komende dagen, hotels kijken. winkelen. Show zien, bij voorkeur Cirque du Soleil. Fremont Street. Ergens
omhoog voor het uitzicht, liefst in de avond.
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Grand Canyon
Hermit Road. De Film kijken. Zonsondergang kijken.
Dag 9 Grand Canyon
Zonsopkomst kijken. Helikoptervlucht. Dat wat nog mooi lijkt om te doen.
Dag 10 Grand Canyon - Coal Mine Canyon - Monument Valley
Zonsopkomst. Dessert View Drive. Coal Mine Canyon aandoen. Forrest Gump punt. Zonsondergang in MV.
Dag 11 Monument Valley - Page
Zonsopkomst in MV. Scenic Route in MV.
Dag 12 Page
De komende drie dagen in Page met de volgende ideeën die misschien kunnen.
The Wave of Coyote Buttes South (als het lukt in verloting of de uitgifte voor de vergunningen). Buckskin Gulch.
Lower Antylope Canyon. Boot huren voor Lake Powell. Studhorse Point. Glen Canyon Dam. Horseshoe Bend.
Alstrom Point + stukje Smockey mountain Road.
Dag 13 Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page Toadstool Hoodoos - Zion
Rond kijken in Toadstool Hoodoos. Canyon Overlook trail. Scenic drive in Zion. Canyon Junction voor zonsondergang.
Dag 16 Zion
The Narrows
Dag 17 Zion
Grotto Trail. Pa'rus Trail. ???. Er is zoveel moois!
Dag 18 Zion - Bryce Canyon
Fairyland Point. Scenic drive in Bryce Canyon. Zonsondergang.
Dag 19 Bryce Canyon - Capitol Reef
Zonsopkomst. Navajo Queens Garden en Rim trail. Bij CR, Gooseneck trail en Subset trail.
Dag 20 Capitol Reef
Zonsopkomst. Scenic drive. Panorama Point. Hickman Bridge trail. Bentonite Hills (Rainbow Hills). Sulphur Creek.
Dag 21 Capitol Reef - Little Wild Horse Canyon - Moab
LWHC. Moonscape Overlook.
Dag 22 Moab
Zonsopkomst bij Windows Sectie. Scenic drive. Delicate Arch.
Dag 23 Moab
Naar Canyonlands, Mesa Arch voor zonsopkomst. The Neck. Grand View Point Overlook (trail). Green River
Overlook. Shaefer trail Viewpoint. White Rim Overlook trail. Deadhorse Point State Park.
Dag 24 Moab - Jackson
Pfff, lange rit, maar wel bewust gekozen.
Dag 25 Jackson - Grand Teton - Yellowstone
Schwabacher Landing. Snaken River Overlook. Oxbow Bent. Willow Flat Overlook. West Thumb Geyser Basin.
Dag 26 Yellowstone
Het gebied bij Canyon Collage bekijken.
Dag 27 Yellowstone
Mammoth Hot Springs. ???
Dag 28 Yellowstone
Old Faithful-gebied bekijken. Norris-gebied ... rijden richting Salt Lake City
Dag 29 Vliegen vanaf Salt Lake City naar New York
Auto inleveren
Dag 30 New York
Dag 31 New York
Dag 32 New York
Dag 33 New York - Amsterdam

Nu zijn mijn vragen, wat vinden jullie hiervan? Ziet het er een beetje goed uit qua tijdsindeling en afstanden? Zijn er nog aanvullende tips? Het is allemaal van harte welkom.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door stegeman »

Hoe overnacht je?
De bed en breakfast in Page die wij hadden (geen zwembad , wel heerlijke jacuzzi voor jezelf ) gaven wij een dikke 10. Mocht je willen weten welke laat het even weten of lees m’n verslag. We kwamen er gewoon steeds even echt thuis. GC cabin aan de rim Bright angel Lodge. Zonsondergang en opkomst waren geweldig en de uitzichten overdag veranderden met de minuut.
En wat heerlijk lang weg!
Laatst gewijzigd door stegeman op 02 jun 2020, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou overwegen om via de Grand Canyon North Rim te gaan ipv de South Rim. Dan op de heenweg daar naar toe Valley of Fire doen, dan heb je dat gekke ommetje niet. Ook is het veel indrukwekkender. 2 x een win dus ;-)
bvb
xxx
LV - DV
DV - VoF - St George (daar is sowieso erg veel verborgen moois!)
St George - Grand Canyon North Rim (lodge heel goed op tijd boeken, is veel meer afgelegen dan de South Rim)
GC - Zion
enz...

Voor de GC North Rim kan je in ons 2017 oktober reisverslag kijken.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Angelbeljaars »

Hoe overnacht je?
Voor nu vinden we het belangrijk dat de reserveringen annuleerbaar zijn. Door het corona virus nog belangrijker. Gelukkig zie ik daarvoor in Amerika geen problemen. Als gezin lijkt het ons wel lekker als er een zwembad bij is, maar ik ga zeker even bij het verslag kijken.
En wat heerlijk lang weg!
Jaaa... het lijkt mij helemaal fantastisch. Denk dat ik verslaafd aan Amerika terug kom :D
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Angelbeljaars »

Ik zie dat mensen vaak reageren door een klein stukje tekst te plaatsen in een geel kader. Staat er hier ergens een uitleg over hoe ik dat kan doen? Ben nogal een digibeet 😁
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Tantelotje »

De vraag hoe overnacht je komt waarschijnlijk omdat je in Valley of fire bijvoorbeeld alleen kunt kamperen. Als je dus niet op de camping staat is de zonsopkomst eigenlijk niet haalbaar. En vergis je niet in de mogelijke temperatuur daar en in Death Valley. Ook in mei/juni. Dik 40 is echt heel goed mogelijk. Dan ga je daar niet wandelen in de volle zon.

Verder ben je inderdaad heerlijk lang weg. Maar in vergelijking met het eerste stuk vind het laatste stuk, eigenlijk vanaf Moab, veel te gehaast. Ik zou zonder nadenken een overnachting van death valley en vof afhalen en 1 tussen Moab en Grand Teton en 1 extra bij GT zetten.

Om optimaal te profiteren van het tijdverschil kun je overwegen om eerst New York te bezoeken en daarna je rondreis te doen i.p.v. andersom. In de huidige planning ben je je vliegdag praktisch helemaal kwijt.

Als je in Zion nog een langere (best pittige) wandeling wil doen kan ik Observation point of van harte aanbevelen.

En inderdaad alles gratis annuleren boeken.

Veel succes met voorbereiden! :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Angelbeljaars »

Ik zou overwegen om via de Grand Canyon North Rim te gaan ipv de South Rim. Dan op de heenweg daar naar toe Valley of Fire doen, dan heb je dat gekke ommetje niet. Ook is het veel indrukwekkender. 2 x een win dus
Dat is zeker een overweging hoor. En wordt meegenomen in de mogelijkheden. Maar de route loopt nu sowieso nog op deze manier omdat we hopen nog naar de Havasufalls te kunnen. Normaal kun je daar volgens mij reserveren vanaf 1 juni. Gisteren hebben we wel iemand aan de telefoon gehad van de Lodge, maar er kan nog niet gereserveerd worden en ze kunnen nog niet aangeven vanaf wanneer dat wel kan. Dus gaan we de site regelmatig even bezoeken.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door stegeman »

Zit er net nog naar te zoeken hoe het ook alweer heette maar we hebben een allerheerlijkst broodje gehad in Las Vegas. Perfect. Bij bruxie (omgeving New York Hotel). Wafel met hete kip en ei. Was er maar een bruxie in de buurt hier :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Martin & Marianne »

Angelbeljaars schreef:
03 jun 2020, 00:07
Ik zie dat mensen vaak reageren door een klein stukje tekst te plaatsen in een geel kader. Staat er hier ergens een uitleg over hoe ik dat kan doen? Ben nogal een digibeet 😁
Dat heet een quote. Als je een stuk tekst wilt quoten klik je op de " rechtsboven in het bericht dat je wilt quoten.
Op die manier quote je het volledige bericht. Dat is vaak niet nodig. Haal dan de tekst die niet relevant is voor je reactie weg.
Je kunt natuurlijk ook de tekst even cursief maken of tussen aanhalingstekens zetten om duidelijk te maken welke tekst van jou is en welke je aanhaalt.

Je kunt ook een stuk tekst quoten als je al een bericht aan het schrijven bent. San scroll je naar de tekst die je aan wilt halen en dan selecteer je die. En vervolgens klik je weer op de " rechtsboven.

Nog een mogelijkheid als je op iemands reactie wilt reageren is om een @ te typen en dan de naam van het forumlid. Dan krijg je dit: @Angelbeljaars.

Nu weer on topic.
Je hebt zoals gezegd erg weinig tijd voor het laatste stuk. De tijd voor Yellowstone en ook Grand Teton is nu erg krap. Dag 28 lijkt me niet aan te raden zo.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor Yellowstone. Wij waren er toen ook in juni. Je weet dat je al vanaf 1 juni kunt boeken voor accommodatie in het park?

Mocht Havasu Falls lukken dan heb je daar wel veel tijd nodig. Hoe wil je dat tussenvoegen? Wat laat je dan vallen?

Voor je route en voor overnachtingsplaatsen is het goed om te weten of je met een camper gaat of met auto + tent of hotels. Het wordt het laatste begrijp ik.

En inderdaad: eerst New York en dan naar het westen. Dan heb je nog iets aan de dag dat je vliegt. Anders is dat een verloren dag.

Kijk ook eens of je de UT95 mee zou kunnen nemen. Je zou dan de volgorde zo kunnen doen: GC- Page- Zion- Bryce- Capitol Reef-Monument Valley- Moab etc.

In 2017 hebben wij met onze dochters van toen 22 en 24 een reis gemaakt met onder andere ook Yellowstone. Misschien heb je iets aan dat verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Mrvanilla »

Marianne heeft het citeren/quoten perfect uitgelegd. Voor het gemak en de leesbaarheid heb ik jouw berichten met citaten aangepast @Angelbeljaars .
Groetjes,
Daniel
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Angelbeljaars »

Martin & Marianne schreef:
03 jun 2020, 06:40
Dat heet een quote. Als je een stuk tekst wilt quoten klik je op de " rechtsboven in het bericht dat je wilt quoten.
Op die manier quote je het volledige bericht. Dat is vaak niet nodig. Haal dan de tekst die niet relevant is voor je reactie weg.
Je kunt natuurlijk ook de tekst even cursief maken of tussen aanhalingstekens zetten om duidelijk te maken welke tekst van jou is en welke je aanhaalt.
Hallo Marianne,
Wat fijn die uitleg over hoe ik dit kan doen.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Angelbeljaars »

Hallo Tantelotje,
Tantelotje schreef:
03 jun 2020, 00:15
De vraag hoe overnacht je komt waarschijnlijk omdat je in Valley of fire bijvoorbeeld alleen kunt kamperen.

Wij dachten aan de North Shore Inn bij Lake Mead. Google Maps geeft een half uurtje aan naar Vof vanaf dit hotel.
Tantelotje schreef:
03 jun 2020, 00:15
En vergis je niet in de mogelijke temperatuur daar en in Death Valley. Ook in mei/juni. Dik 40 is echt heel goed mogelijk. Dan ga je daar niet wandelen in de volle zon.
Tantelotje schreef:
03 jun 2020, 00:15
Om optimaal te profiteren van het tijdverschil kun je overwegen om eerst New York te bezoeken en daarna je rondreis te doen i.p.v. andersom.
Omdat ik regelmatig lees dat mensen de eerste dagen van de reis vaak heeeeel vroeg wakker zijn en de temperaturen in dit gebied zo hoog op kunnen lopen, had ik gedacht dat het handig was deze plekken aan het begin van de reis te plaatsen. Maar ik lees bij Marianne dat zij dit ook adviseer. Wat bij mij niet helemaal land is hoe je meer profiteert van het tijdsverschil als we New York eerst plannen. We nemen het mee in de overwegingen :)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door michelly »

Ik ben ook een voorstander van eerst New York te doen. Die stad kost nogal wat energie, die heb je in het begin meer dan aan het einde van zo'n lange reis.
Verder wil ik @Angelbeljaars een compliment maken, je ziet het niet zo vaak dat mensen zich al zo goed ingelezen hebben en al zoveel kennis van mooie plekken hebben.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door winterpark »

Kleine opmerking over Zion NP: Observation Point is al een hele tijd dicht en dat blijft denk ik ook nog wel even zo. Watchman Trail is eventueel een leuk alternatief.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Angelbeljaars »

stegeman schreef:
03 jun 2020, 00:27
Zit er net nog naar te zoeken hoe het ook alweer heette maar we hebben een allerheerlijkst broodje gehad in Las Vegas. Perfect. Bij bruxie (omgeving New York Hotel). Wafel met hete kip en ei. Was er maar een bruxie in de buurt hier :D
Dat alle herinneringen na zo'n mooie reis voor altijd zijn lijkt mij ook zo super!!
Ik heb het al bij mijn aantekeningen gezet hoor. Klinkt heerlijk :thumbup:
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Elendan »

Mocht je toch naar Valley of Fire rijden vanuit Las Vegas, koop dan meteen de America the Beautiful pas als je langs de 167 rijdt, veel mooiere weg dan de interstate 15. Daar staat een toegangspoorthokje voor Lake Mead gebied waar je al de pas kunt kopen, anders moet je betalen om deze weg te rijden.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Elendan »

En over de reistijd
Angelbeljaars schreef:
03 jun 2020, 10:05
Wat bij mij niet helemaal land is hoe je meer profiteert van het tijdsverschil als we New York eerst plannen. We nemen het mee in de overwegingen
Je moet het zo zien als je naar het westen vliegt, win je tijd en als je naar het oosten vliegt raak je tijd kwijt. De vlucht NY - Las Vegas en vv duurt ongeveer 5,5 uur en op de heenweg kom je slechts 2,5 uur later aan. Dan win je 3 uur. Maar andersom van Las Vegas - NY kom je bijna 8 uur later aan. Je verliest daardoor 3 uur. En NY is erg druk, op het eind van de vakantie, erg vermoeiend na alle indrukken die je al hebt op gedaan. Ik zou het ook omdraaien.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou NY gewoon lekker houden voor als je ooit een rondje oostkust doet ;-) Komt er vast ooit van.
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door johan1973 »

Ik zou ook beginnen met een paar dagen New York.
Valt LV dan buiten het dure weekend?

In Death Valley ben je met deze planning niet heel veel tijd kwijt. 1 nacht zou voldoende kunnen zijn. Bedenk wel dat vroege ochtend en namiddag en avond het mooiste fotolicht geeft.
Je kunt bijvoorbeeld ook Rhyolite toevoegen en goed kijken waar je gaat overnachten. In het park (1 nacht is een belevenis) of Longstreet Inn of Beatty of toch ook een nacht aan de westkant (Panamint Springs / Lone Pine)?
Ook de route naar en van DV NP kun je variëren. Via Tecopa, Death Valley Junction of Beatty.

Voor VOF SP (namiddag en ochtend) heb ik in het Plaza Motel gezeten in Overton.

Afhankelijk van de auto en de stand van de Fremont River is de Cathedral Valley Loop een aanrader. Wel nagenoeg een hele dag voor nemen en ik denk dat dit meestal iets voor een tweede reis is met wat meer dirt road ervaring. Bentonite Hills is onderdeel van de Cathedral Valley Loop, maar dan wel aan het begin van de Loop, dus voor alleen BH zou je twee keer door de rivier moeten...

Je kunt naast Page ook een 1 of 2 nachten Kanab doen. Page kan tegenwoordig erg duur zijn.

Ik zou wel Grand Canyon South Rim doen en via een stukje Route66 (Kingman - Seligman - Williams).

Windows Sectie is voor de ochtend zeker mooi. Delicate Arch aan het einde van de middag. Jullie hebben lange dagen. Je kunt dan lunchen in Moab, maar ook zeker heen en terug via de UT-128 langs de Colorado River. Er is nog veel meer rond Moab te zien buiten de parken.

Van Moab naar Jackson Hole... Je zou de avond vooraf alvast naar Green River kunnen gaan. Dat scheel 50 minuten...
En zo weinig mogelijk de drukke I-15.

Johan
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Angelbeljaars »

Mrvanilla schreef:
03 jun 2020, 07:52
Marianne heeft het citeren/quoten perfect uitgelegd. Voor het gemak en de leesbaarheid heb ik jouw berichten met citaten aangepast @Angelbeljaars .
@Mrvanilla Mrvani Top, bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer