Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis WilliamSheryl: rondreis San Francisco-Las Vegas 2021 met baby.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
WilliamSheryl
Amerika-newbie

Reis WilliamSheryl: rondreis San Francisco-Las Vegas 2021 met baby.

Bericht door WilliamSheryl »

Goedemiddag iedereen,

Wij (William en Sheryl) willen volgend jaar onze eerste trip naar het zuidwesten van Amerika boeken in augustus 2021, met een tegen die tijd geschatte 10-11 maanden oude baby (nu nog zwanger :) ). Wij zijn gebonden aan de zomervakantie omdat William docent is.

We hebben al rondgekeken op het forum en reisverslagen gelezen, maar zijn benieuwd wat jullie vinden van de planning en of dit te doen is met een baby. Wij zijn zelf graag buiten en allebei sportief, dus hiken ook graag. We zijn benieuwd welke trails jullie aanraden, voornamelijk in Yosemite en Zion.

Hieronder de globale route, niets staat nog vast, dus zijn nog vrij in het kiezen en veranderen waar nodig. Wel denken we dat we het beste kunnen beginnen in San Francisco, andersom betekent het dat we in Zion en Yosemite in het weekend zitten en dat willen we vermijden. We willen graag een T17 truck camper huren, omdat je hier nog een 3-punts gordel hebt om de maxi-cosi vast mee te zetten. Het goedkoopste nu met aanbieders is om vrijdag 1 augustus te vertrekken en dat we de truck camper dan maandag 4 augustus ophalen en op dag 23 inleveren. De prijs is net onder de 3.000 euro, dit lijkt me een redelijke prijs voor in het hoogseizoen denk ik? We weten niet goed wat nu redelijk is, zeker omdat dit jaar veel reizen doorgeschoven worden/zijn naar volgend jaar.

De route:
1. vrijdag: vlucht Amsterdam - San Francisco
2. zaterdag: San Francisco
3. zondag: San Francisco
4. maandag: truckcamper ophalen en rijden richting Oakhurst (voor Mariposa grove)
5. dinsdag: Oakhurst - Yosemite
6. woensdag: Yosemite
7. donderdag: Yosemite
8. vrijdag: Yosemite (camping rondom Tioga Road lijkt ons hier al het handigst)
9. zaterdag: Yosemite - Mammoth Lakes
10. zondag: Mammoth Lakes - Death Valley
11. maandag: Death Valley - Las Vegas
12. dinsdag: Las Vegas
13. woensdag: Las Vegas - Kingman (of net iets verder route 66 op)
14. donderdag: Kingman - Grand Canyon
15. vrijdag: Grand Canyon
16. zaterdag: Grand Canyon - Monument Valley
17. zondag: Monument Valley - Page
18. maandag: Page - Bryce Canyon
19. dinsdag: Bryce Canyon - Zion
20. woensdag: Zion
21. donderdag: Zion
22. vrijdag: Zion - Las Vegas
23. zaterdag vlucht Las Vegas - Amsterdam

We horen graag jullie tips!

Groetjes William en Sheryl.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis WilliamSheryl: rondreis San Francisco-Las Vegas 2021 met baby.

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie plannen. Ik heb op zich niet veel aan of opmerkingen wat betreft de route. Ziet er prima uit. Je zou eventueel nog de extra nacht Grand Canyon kunnen vervangen door een extra nacht Page vooral omdat jullie met een baby reizen. Waarschijnlijk zullen jullie je in de GC toch beperken tot de uitzichtpunten en een wandeling langs de rim en dan heb je aan één overnachting voldoende. Page daarentegen zou je kunnen beschouwen als even een rustmoment. Naast de bezienswaardigheden kun je ook wat relaxen aan het meer. Maar dat is een overweging.

Drie jaar terug hadden we ook een kindje van toen 13 maanden in ons gezelschap. Tijdens de wandelingen die we toen maakten zat hij meestal in een rugdrager en dat ging prima. Al waren dit geen urenlange wandelingen. In Zion hebben we o.a. de wandeling gemaakt naar de Lower Emerald Pool in combinatie met de Kayenta Trail maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden. Kijk anders eens op de wandelsite van Marianne over de diverse mogelijkheden voor zowel Zion als Yosemite. Sommige trails kun je ook doen met een buggy al zijn die wel beperkt.

Wij hebben geen ervaring met campers maar ongetwijfeld zul je hier wel reacties op krijgen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Een extra nacht Page ten koste van de tweede nacht GC is inderdaad niet gek. Je zou ook vanuit Las Vegas meteen naar de GC kunnen rijden, of tot Williams. Dan blijft er met één nacht wel voldoende tijd over. Aan de andere kant is het wel lekker kamperen in het park, met voldoende schaduw terwijl het in Page warm zal zijn. Maar wel mooi als je bij Lake Powell staat.

Een extra dag Bryce zou wat dat betreft ook niet gek zijn, daar zal het koeler zijn dus wel lekker voor wat meer tijd op de camping.
In Zion is het prachtig wandelen. Het is in augustus wel warm dus probeer zoveel mogelijk de koelere ochtenden te gebruiken. Een wandeling als die naar Observation Point is prachtig. Emerald Pools in combinatie met de Kayenta trail is ook prachtig. Voir kortere en vlakke wandelingen zijn de Pa'rus Trail en de Riverside walk mooi.

In Yosemite is de Glacier Point Road gesloten volgend jaar. Dus wandelingen als Taft Point en Sentinel Dome zijn niet mogelijk. En de Panorama Trail ook niet tenzij je lopend omhoog gaat.
In de vallei zijn voldoende mogelijkheden zoals de Mist Trail en Mirror Lake. De Mist Trail heeft wel smalle en steile stukken. Ik weet niet of dat fijn is met een kind in de rugdrager.
In de vallei is fietsen ook een mogelijkheid.
Langs de Tioga Road heb je prachtige wandelingen. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2019-verslag Ingrid heeft al naar mijn wandelsite verwezen. Kijk ook eens op www.yosemitehikes.com.

Mag je met de camper door Death Valley rijden?

Marianne
WilliamSheryl
Amerika-newbie

Bericht door WilliamSheryl »

Dankjewel Ingrid en Marianne!

Is inderdaad wel een goed idee om de nacht bij Grand Canyon te verplaatsen, ik zal nog kijken of we deze nacht bij Page of Bryce gaan doen. Het zal vast erg fijn zijn om een dag ook te kunnen relaxen met een kleine! Tot Williams doorrijden na Las Vegas is dan ook zeker een optie, maar we vroegen ons af of je dan voldoende tijd en vooral rust hebt om aantal leuke plekken langs route 66 kunt zien? Geen idee hoeveel tijd je hiervoor moet rekenen.

Ik had de wandelsite al gevonden, erg leuk! En de hikes zijn zeker hikes die William en ik zouden doen, zoals bv observation point. Nou las ik wel dat hij pittig was, normaal geen probleem maar qua hoogteverloop: is deze niet te steil als je met een baby in de rugdrager loopt? En helaas dat Glacier Point dicht is volgend jaar, maar ik verwacht dat we misschien niet eens zullen missen met alle mooie plekken die er zijn. De tips zijn in ieder geval erg welkom :thumbup:
Martin & Marianne schreef:
02 jun 2020, 08:00
Mag je met de camper door Death Valley rijden?
Met een camper niet, maar met de T17 van Cruise America mag het dan weer wel: alleen op eigen risico. Na alles gelezen te hebben lijkt het ons heel tof om daar ook een nacht te blijven en de zonsondergang/opgang mee te kunnen maken.

Groetjes Sheryl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedenk me nu dat Observation pint waarschijnlijk gesloten is. Maar goed, er zijn voldoende andere mogelijkheden.
Mocht het wel open zijn: het is een flinke klim maar niet heel steil.

Marianne
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

In mijn herinnering was de trail naar Observation Point wel behoorlijk steil. De laatste kilometers zijn echter soort van vlak. De trail is niet ingewikkeld en nergens gevaarlijk.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

WilliamSheryl schreef:
04 jun 2020, 11:32
Tot Williams doorrijden na Las Vegas is dan ook zeker een optie, maar we vroegen ons af of je dan voldoende tijd en vooral rust hebt om aantal leuke plekken langs route 66 kunt zien? Geen idee hoeveel tijd je hiervoor moet rekenen.
Ik zou dan in het begin route 66 via het ghost stadje Oatman nemen.(2,15 uur rijden) De weg is erg mooi vooral het laatste gedeelte en Oatman is een leuke tussenstop voor een koffiebreak en om even wat door te wandelen. Er lopen ook standaard ezeltjes rond wat voor de kleine ook leuk is.
Daarna een (eventuele) lunchstop in Seligman( 2 uur rijden) waar ook veel te zien is, vooral veel typische '66 prullaria. Dan is het ongeveer nog een klein uurtje rijden naar Williams. Reken in totaal zo'n 3 uurtjes voor de tussenstops dan zal je als je op tijd vertrekt vanuit LV aan het eind van de middag aankomen in Williams.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer