Reis Peterm: rondje SF-SF 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Peterm
Amerika-newbie

Reis Peterm: rondje SF-SF 2021.

Bericht door Peterm » 25 mei 2020, 22:24

Hallo iedereen,

Zoals wel meer mensen hier zaten ook wij te dromen over de komende zomervakantie. Die zouden we in Italië aan een van die grote meren gaan houden. Het zou de eerste gezamenlijke reis van mijn vriendin, mij en mijn zoontje van 5 worden. Nu hebben we er natuurlijk niet heel goede hoop meer op dat deze vakantie (met bijbehorend vakantiegevoel) nog zal doorgaan dus had ik geopperd, mochten we dan deze zomer thuis moeten blijven, laten we dan volgend jaar met zijn 3tjes naar het zuidwesten van de USA gaan. Zowel ik als zij zijn daar (met vorige partners) al eens geweest, voor mijn zoontje zou het de eerste keer worden. Inmiddels hebben we dit plan al iets bijgesteld en afgesproken dat ongeacht het Gardameer nu wel of niet doorgaat, we sowieso naar Amerika willen volgende zomer (er even vanuit gaande dat dit redelijkerwijs te doen is).

Ik heb in 2013 zo'n pakketreis/race van 16 dagen uit de (toen nog) Arke-folder gedaan. Zij heeft 3 jaar geleden gelukkig iets meer de tijd genomen, maar ook een wat andere route gedaan dan ik. Samen hebben we dus nog wensen van zaken die we terug willen bezoeken, of die voor een of beiden nieuw zijn.

Qua reisperiode zitten we volgend jaar vast aan week 1-3 van de zomervakantie zuid, ofwel 24-7 tot 15-8. Ook wil ik deze keer graag tegen de klok inrijden, omdat vorige keer, de bestemmingen waarnaar ik het meest uitkeek, allemaal aan het begin van de reis aan bod kwamen.
Omdat we allebei heel graag dagdromen over vakanties zijn we dus gaan brainstormen over wat er dus allemaal in moet zitten, en zijn we tot het volgende concept gekomen:

Dag 1: AMS - SFO.
Ik wil graag op San Francisco vliegen, omdat ik dat een fijne stad vond om even te acclimatiseren. Mild klimaat, relaxed, veel te zien en goed OV.

Dag 2+3: San Francisco.
De kleine laten bijkomen van de reis en in het vakantieritme komen, de stad verkennen met HopOn HopOff bus, Alcatraz, enz..

Dag 4: San Francisco - Monterey
Huurauto ophalen en beginnen rijden, inkopen doen en eerste kilometers maken.
Ik ben hier 2 uurtjes geweest. Mijn vriendin heeft Monterey destijds hangend boven het toilet meegemaakt wegens oververhitting.

Dag 5: Monterey - Pismo
Route langs HWY1.
Ik ben in Pismo nog niet geweest, omdat we het hele stuk LA - SF in 2 dagen hebben moeten rijden.
Zijn er eventueel nog alternatieven voor de overnachting? (route gunstiger opdelen/mooier plaatsje?)

Dag 6: Pismo - LA (Anaheim)
Rijden, uitzicht, strand.

Dag 7 - 8: LA (Anaheim)
Hier willen we de beide Disney parken bezoeken.

Dag 9: LA - Kingman

Dag 10: Kingman - Monument Valley
Hier moeten we dus 2 dagen flink doorrijden en passeren we de Grand Canyon. De reden hiervoor is dat mijn vriendin mij heeft overtuigd dat ik echt ook een keer moet wakker worden in Monument Valley. Terwijl ik dit typ wordt me nog eens op het hart gedrukt dat hierover niet kan worden onderhandeld. :)
We beseffen echter wel dat dit een lang stuk rijden is, dus mocht iemand hier een betere suggestie hebben? Of ideeën voor leuke stops op deze route (Joshua Tree?). Anders moeten we er maar op vertrouwen dat mijn zoontje de 2 dagen daarvoor zich flink heeft kunnen uitleven in Disney.

Dag 11: Monument Valley - Page
's Ochtends dus vroeg opstaan, het gebied verkennen mochten we de dag daarvoor dat niet meer hebben gedaan en vervolgens door naar Page.
Horseshoe Bend hebben we daar al gezien en zien we eigenlijk ook niet zitten met de kleine. Antelope Canyon weten we ook niet zeker of we daar aan toe komen dus willen we hier eigenlijk meer een dagje relaxen, evt. aan het meer inlassen.

Dag 12: Page - Zion (Springdale)
Mochten we Antelope canyon nog willen doen zouden we dat op deze ochtend willen plannen.

Dag 13: Zion

Dag 14: Zion - Las Vegas
Route langs Valley of Fire. Daarna relaxen / strip.

Dag 15: Las Vegas
Helikoptervlucht naar Grand Canyon. Vanaf de grond hebben we het beiden al gezien, dus dit lijkt ons mooi.

Dag 16: Las Vegas - Death Valley (Stovepipe Wells / Furnace Creek)
Ik denk dat met de kleine een nacht hier wel genoeg is?

Dag 17: Death Valley - Mammoth Lakes
Ik ben nog niet in Mammoth Lakes geweest, zij alleen in het donker wegens een afgesloten Tioga Pass.

Dag 18: Mammoth Lakes - Yosemite Valley (Curry Village)
Via Tioga Pass rijden, evt. nog een korte detour naar Bodie (lijkt mij ook leuk voor kinderen?)
Ik heb hier wel laatst gelezen dat het daar in zo'n tent aardig fris kan zijn, geldt dat ook voor de periode die wij er zitten?

Dag 19 -20: Yosemite

Dag 21: Yosemite - San Francisco
Auto inleveren

Dag 22: SFO - AMS

Zoiets moet het dus worden. Is dit volgens jullie een beetje te doen? Volgens mij zijn er op deze route genoeg stops die het ook voor de kleine afwisselend maken, al hebben we dus nog wat twijfels over die 2 lange rij-dagen.
Muv. Yosemite en Monument Valley willen we dus in hotel/motels slapen.
Iemand nog op of aanmerkingen?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Peterm: rondje SF-SF 2021.

Bericht door Martin & Marianne » 26 mei 2020, 12:38

Je wilt op weg naar Monument Valley niet naar de Grand Canyon? Het zijn dan inderdaad wel twee lange (en saaie!) reisdagen. Op zich kan het wel, maar je zou eens kunnen kijken naar een one way om die lange reisdagen te vermijden. Dan zou je bijvoorbeeld van LA via de kust, SF etc naar Las Vegas of Phoenix kunnen reizen. Of andersom.

Antelope Canyon zou ik zeker doen als je daar nog niet bent geweest. Als je vroeg vertrekt uit MV en dan een vroege tour doet bij de Lower, heb je nog de hele middag voor Lake Powell.
Waar zou je willen overnachten bij MV?

Marianne

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 26 mei 2020, 16:02

Zoals de meesten op dit forum hebben wij een helikoptervlucht geboekt vanuit Tusayan (south rim) via Papillon. Je vliegt dan over en door het echte Grand Canyon NP en dat schijnt veel imposanter te zijn dan vanuit LV.
Ik zou daarom ook een one way overwegen. Qua prijs vliegtickets maakt dit over het algemeen weinig uit.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

josea
Amerikakenner

Bericht door josea » 26 mei 2020, 18:18

Ik zou ook voor een one-way kiezen, zeker met een klein kind. Scheelt je het lange stuk LA-Grand Canyon rijden.

Zoiets:
1. Amsterdam-Las Vegas
2. Las Vegas-Zion
3. Zion
4. Zion-Bryce
5. Bryce-Page
6. Page-Monument Valley
7. Monument Valley-Grand Canyon
8. Grand Canyon-Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas-Death Valley
11. Death Valley+Mammoth Lakes
12. Mammoth Lakes-Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite-San Francisco
15. San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco - Monterey (aquarium bezoeken, leuk voor kinderen)
18. Monterey - Pismo o.i.d.
19. Pismo o.i.d. - Anaheim
20. Anaheim
21. Anaheim
22. LA-Amsterdam

Je zou nog een dag San Francisco kunnen ruilen voor een extra dag Page om daar even wat rust te pakken.

Ik zou een canyon in Page niet overslaan, als het niet Antelope is, dan Secret Canyon of Canyon X. Is supermooi om daar foto’s te maken met je kind.

Oh, en ik zou ook zeker niet gaan vliegen vanaf Las Vegas! Als je dan toch in de buurt bent, maak dan een tochtje vanaf de South Rim.

Peterm
Amerika-newbie

Bericht door Peterm » 26 mei 2020, 22:23

Een one-way hadden we ook al over nagedacht maar toen kwamen we ook op phoenix uit en dat was ook weer een flink eind rijden.
Bovenstaand voorstel is echter wel een goed idee!
We zouden dan denk ik wel 1 dag in San Francisco inruilen op een extra dag in Yosemite.
Wel mooi meegenomen dat we dan ook Bryce kunnen aandoen. LA vonden we beiden niet veel aan maar die 2 dagen Disney aan het eind is wellicht een goed zoethoudertje voor de kleine :)
Het aquarium in Monterey wilden we inderdaad ook doen voor hem.

De reden dat we de helicoptervlucht vanaf LV wilden doen is dat we het al vanaf de grond hadden gezien en er daarom niet speciaal meer voor stoppen. Wat mij tijdens die vorige reis ook altijd tegenstond was dat je aan het begin van de dag een paar uur in de auto zat, daarna ergens in een NP was maar daar de hele tijd gejaagd was omdat ik in mn hoofd had zitten dat ik aan het eind van de dag nog een paar uur moest rijden. Door op ons eerste concept nog halverwege te stoppen bij de GC zonder een extra dag in te lassen zouden we weer zo'n soort dag krijgen. Of we zouden wel erg ver moeten gaan rijden op 1 dag.

Ohja en in MV zouden we in The View Cabins willen slapen.

Het enige waar we nu nog een beetje mee zitten is dat we nu niet zo goed kunnen zien of er op de vrijdag rechtstreekse vluchten naar Las Vegas te vinden zijn. Overigens hoeven we niet perse vanaf Schiphol te vliegen, we zitten dichter bij Zaventem dus hier kunnen we nog naar alternatieve luchthavens kijken.

Alvast bedankt voor de reacties!

IngridZw
Amerikakenner

Bericht door IngridZw » 27 mei 2020, 23:34

Dit bericht is gewijzigd
Laatst gewijzigd door IngridZw op 27 mei 2020, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

IngridZw
Amerikakenner

Bericht door IngridZw » 27 mei 2020, 23:53

Peterm schreef:
26 mei 2020, 22:23
Een one-way hadden we ook al over nagedacht maar toen kwamen we ook op phoenix uit en dat was ook weer een flink eind rijden.
Hoezo?. Van Phoenix naar Monument Valley is 5 uur rijden. Dat scheelt je een extra reisdag en je passeert Sedona (zijn jullie daar al geweest?) Prachtig mooi gebied voor een tussenstop. Je zou bv vervolgens in Williams kunnen overnachten. Leuk route 66 stadje. Dan 's ochtends een helikoptervlucht vanuit Tusayan en dan doorrijden naar Monument Valley. Is een stuk afwisselender en mooier dan de 2 saaie reisdagen vanuit LA naar MV.

Mocht je wel willen starten in LV dan kun je de route ook andersom doen, dus eerst van LV naar Williams (helikoptervlucht) en daarna MV - Page - Bryce etc. In principe kan je ook vanuit Zion naar Death Valley rijden zodat je LV de 2de keer overslaat. Het is wel een langere rit maar door de hitte is het niet nodig om daar vroeg aan te komen.

Peterm
Amerika-newbie

Bericht door Peterm » 28 mei 2020, 19:50

Ja dat had inderdaad nog een optie geweest. Sedona is zij nog niet geweest maar is inderdaad een mooi gebied.
Ik zie echter wel dat er geen directe vluchten vanaf Schiphol naar Phoenix gaan.
Daarbij hebben we er zelf geen probleem mee om eerst een nachtje in Las Vegas te slapen en een week later terug te komen en dan deze bestemming echt te bezoeken, kunnen we misschien nog 2 verschillende hotels nemen ook.

Dus ik denk dat we het hier voorlopig even op houden :wink:

IngridUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door IngridUSA » 28 mei 2020, 23:29

Ik zou ook zeker een one way kiezen; de route van Josea is een mooi idee. En ga inderdaad niet de helicoptervlucht vanuit Las Vegas doen. Het zal ongetwijfeld leuk zijn, maar het is niet ‘het echte werk’ zeg maar. Je vliegt een eindje die kant op ja, maar niet naar het mooiste deel (het echte NP). Kijk maar eens naar de details op de site van Papillon; de omschrijving is anders.
Ook echt heel leuk: een mini-vluchtje over de strip ‘by night’ (zodra het een beetje gaat schemeren). Als je de vlucht vanuit Tusayan neemt voor de echte GC dan heb je de kosten voor die van de strip er al uit.
Verder kan ik je voor Antelope de Canyon X aanraden. Zeker leuk en ook goed te doen voor een kind.
In Sedona zijn hele leuke ATV tochten en jeep tours te doen. Dat gaat je zoon echt te gek vinden :thumbup:
1994 Zuidwest - 1995 Florida - 2018 Zuidwest - 2020 New York
Afbeelding

Peterm
Amerika-newbie

Bericht door Peterm » 29 mei 2020, 20:42

Eigenlijk wel grappig dat al na een paar berichten de titel van ons topic niet meer klopt :lol:
Ik twijfel er ook niet aan dat hij een ATV tocht leuk zal vinden, maar sedona zouden we volgens het huidige plan (van Josea) dan niet aandoen.
Het leukst lijkt ons dan wel om zoals ik al zei 2 volle dagen in Yosemite te blijven en 1 in SF ipv. andersom.
Antelope canyon gaan we zeker naar kijken om dat er dan toch in te passen.
Nog even over het aquarium in Monterey, is dat zoveel bijzonderder dan zeg Sea Life? We zijn met hem nl. al in verschillende aquaria geweest maar omdat ik over Monterey altijd zulke positieve reacties lees vroeg ik me af waarom het dan zo mooi is.

IngridUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door IngridUSA » 29 mei 2020, 21:53

Dat is waar ook... Sedona kwam in een later bericht. Onthou dat dan maar voor een volgende reis :D

Voor de cabins in MV kun je op google maps kijken waar en hoe ze liggen. Er zijn er niet heel veel en je zit vast aan die ene datum dat jij er bent, dus op tijd boeken. Front row is natuurlijk super.

Verder kun je hier heel veel vragen en antwoorden lezen en diverse reisverslagen doorspitten. Zelf heb ik alles wat me enigszins handig of mooi leek daaruit geknipt en geplakt. Vervolgens heb ik met die tips en info m’n roadbook gevuld.

Misschien is het ook leuk om nog ergens aan de kust een walvistocht in te bouwen. En kijk bij Alcatraz ook naar een avond tour.
1994 Zuidwest - 1995 Florida - 2018 Zuidwest - 2020 New York
Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer