Zoals wel meer mensen hier zaten ook wij te dromen over de komende zomervakantie. Die zouden we in Italië aan een van die grote meren gaan houden. Het zou de eerste gezamenlijke reis van mijn vriendin, mij en mijn zoontje van 5 worden. Nu hebben we er natuurlijk niet heel goede hoop meer op dat deze vakantie (met bijbehorend vakantiegevoel) nog zal doorgaan dus had ik geopperd, mochten we dan deze zomer thuis moeten blijven, laten we dan volgend jaar met zijn 3tjes naar het zuidwesten van de USA gaan. Zowel ik als zij zijn daar (met vorige partners) al eens geweest, voor mijn zoontje zou het de eerste keer worden. Inmiddels hebben we dit plan al iets bijgesteld en afgesproken dat ongeacht het Gardameer nu wel of niet doorgaat, we sowieso naar Amerika willen volgende zomer (er even vanuit gaande dat dit redelijkerwijs te doen is).
Ik heb in 2013 zo'n pakketreis/race van 16 dagen uit de (toen nog) Arke-folder gedaan. Zij heeft 3 jaar geleden gelukkig iets meer de tijd genomen, maar ook een wat andere route gedaan dan ik. Samen hebben we dus nog wensen van zaken die we terug willen bezoeken, of die voor een of beiden nieuw zijn.
Qua reisperiode zitten we volgend jaar vast aan week 1-3 van de zomervakantie zuid, ofwel 24-7 tot 15-8. Ook wil ik deze keer graag tegen de klok inrijden, omdat vorige keer, de bestemmingen waarnaar ik het meest uitkeek, allemaal aan het begin van de reis aan bod kwamen.
Omdat we allebei heel graag dagdromen over vakanties zijn we dus gaan brainstormen over wat er dus allemaal in moet zitten, en zijn we tot het volgende concept gekomen:
Dag 1: AMS - SFO.
Ik wil graag op San Francisco vliegen, omdat ik dat een fijne stad vond om even te acclimatiseren. Mild klimaat, relaxed, veel te zien en goed OV.
Dag 2+3: San Francisco.
De kleine laten bijkomen van de reis en in het vakantieritme komen, de stad verkennen met HopOn HopOff bus, Alcatraz, enz..
Dag 4: San Francisco - Monterey
Huurauto ophalen en beginnen rijden, inkopen doen en eerste kilometers maken.
Ik ben hier 2 uurtjes geweest. Mijn vriendin heeft Monterey destijds hangend boven het toilet meegemaakt wegens oververhitting.
Dag 5: Monterey - Pismo
Route langs HWY1.
Ik ben in Pismo nog niet geweest, omdat we het hele stuk LA - SF in 2 dagen hebben moeten rijden.
Zijn er eventueel nog alternatieven voor de overnachting? (route gunstiger opdelen/mooier plaatsje?)
Dag 6: Pismo - LA (Anaheim)
Rijden, uitzicht, strand.
Dag 7 - 8: LA (Anaheim)
Hier willen we de beide Disney parken bezoeken.
Dag 9: LA - Kingman
Dag 10: Kingman - Monument Valley
Hier moeten we dus 2 dagen flink doorrijden en passeren we de Grand Canyon. De reden hiervoor is dat mijn vriendin mij heeft overtuigd dat ik echt ook een keer moet wakker worden in Monument Valley. Terwijl ik dit typ wordt me nog eens op het hart gedrukt dat hierover niet kan worden onderhandeld.
We beseffen echter wel dat dit een lang stuk rijden is, dus mocht iemand hier een betere suggestie hebben? Of ideeën voor leuke stops op deze route (Joshua Tree?). Anders moeten we er maar op vertrouwen dat mijn zoontje de 2 dagen daarvoor zich flink heeft kunnen uitleven in Disney.
Dag 11: Monument Valley - Page
's Ochtends dus vroeg opstaan, het gebied verkennen mochten we de dag daarvoor dat niet meer hebben gedaan en vervolgens door naar Page.
Horseshoe Bend hebben we daar al gezien en zien we eigenlijk ook niet zitten met de kleine. Antelope Canyon weten we ook niet zeker of we daar aan toe komen dus willen we hier eigenlijk meer een dagje relaxen, evt. aan het meer inlassen.
Dag 12: Page - Zion (Springdale)
Mochten we Antelope canyon nog willen doen zouden we dat op deze ochtend willen plannen.
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Las Vegas
Route langs Valley of Fire. Daarna relaxen / strip.
Dag 15: Las Vegas
Helikoptervlucht naar Grand Canyon. Vanaf de grond hebben we het beiden al gezien, dus dit lijkt ons mooi.
Dag 16: Las Vegas - Death Valley (Stovepipe Wells / Furnace Creek)
Ik denk dat met de kleine een nacht hier wel genoeg is?
Dag 17: Death Valley - Mammoth Lakes
Ik ben nog niet in Mammoth Lakes geweest, zij alleen in het donker wegens een afgesloten Tioga Pass.
Dag 18: Mammoth Lakes - Yosemite Valley (Curry Village)
Via Tioga Pass rijden, evt. nog een korte detour naar Bodie (lijkt mij ook leuk voor kinderen?)
Ik heb hier wel laatst gelezen dat het daar in zo'n tent aardig fris kan zijn, geldt dat ook voor de periode die wij er zitten?
Dag 19 -20: Yosemite
Dag 21: Yosemite - San Francisco
Auto inleveren
Dag 22: SFO - AMS
Zoiets moet het dus worden. Is dit volgens jullie een beetje te doen? Volgens mij zijn er op deze route genoeg stops die het ook voor de kleine afwisselend maken, al hebben we dus nog wat twijfels over die 2 lange rij-dagen.
Muv. Yosemite en Monument Valley willen we dus in hotel/motels slapen.
Iemand nog op of aanmerkingen?