Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Diagonaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2019, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door Diagonaal »

Ik heb lang getwijfeld om een topic aan te maken, aangezien er al zo veel zijn. Uiteindelijk heeft @Martin & Marianne me overtuigd het toch te doen.
Net zoals vele anderen is ook onze reis dit jaar door Corona uitgesteld. We (25-30 jaar) zouden dit jaar trouwen en op huwelijksreis gaan naar USA (eerste keer).

Het plan is nu om in 2021 rond 17/18/19 mei te vertrekken naar de westkust USA.
Onderstaand de reis, zoals we eigenlijk nu daar zouden zijn.

Vegas 4 overnachtingen is voor ons minimaal trouwens. Laatste week hadden we open gelaten, waar we zin in zouden hebben, wellicht San Diego of LA.

We zijn aan het denken om in 2021 er dan maar een paar extra dagen aan vast te plakken, om het leed van 2020 te verzachten.
LA hoeft van ons eigenlijk niet, nemen we dus in ieder geval niet bij voorbaat op in de reis. Richting Moab ook niet echt, al genoeg parken voor onze smaak. Wellicht wel in GC/Bryce/Zion extra dagen plannen of Sequoia NP opnemen in de reis.

Ook is een andere indeling wellicht handig, aangezien we nu al redelijk vroeg in het seizoen gokken dat de Tioga Pass open is.
Het rondje andersom zou een optie kunnen zijn.

Ik hoor graag jullie meningen/tips/aanvullingen.

Route 2020 was:

Code: Selecteer alles

Dag #	Van	Naar	Planning
Dag 1	Aankomst SF	SF	
Dag 2	SF	SF	Fiets huren
Dag 3	SF	SF	Alcatraz
Dag 4	SF	Yosemite	Hiken
Dag 5	Yosemite Yosemite	Hiken
Dag 6	Yosemite Mammoth Lakes	Tioga Pass
Dag 7	Mammoth Lakes Vegas	
Dag 8	Vegas	Vegas	
Dag 9	Vegas	Vegas	Bezoek Red Rock Canyon
Dag 10	Vegas	Vegas	
Dag 11	Vegas	Zion	Door Valley of fire naar Zion
Dag 12	Zion	Zion	Observation point hike
Dag 13	Zion	Bryce	Queen’s Garden /Navajo Combination hike
Dag 14	Bryce	Page	Horseshoe bend/Lake Powell
Dag 15	Page	Grand Canyon	s ochtends Antelope Canyon, dan naar GC
Dag 16	Grand Canyon Laughlin	Na vertrek GC helicoptervlucht. Laughlin als tussenstop
Dag 17	Laughlin San Diego/LA/Highway 1	Nog niet besloten
Dag 18	San Diego/LA/Highway 1		Nog niet besloten
Dag 19	Highway 1	    	     Nog niet besloten
Dag 20	Highway 1	Monterey	Nog niet besloten
Dag 21	Terugvlucht vanuit SF
Alvast bedankt voor jullie input! :)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7929
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zeker niet in een dag van Mammoth Lake naar Vegas rijden, maar een overnachting plannen in Death Valley. Als je direct bij binnenkomst van DV bij Panamint Springs Resort overnacht, heb je de dag om Bishop,Lone Pine en Alabama Hills te bekijken, en de volgende dag door DV naar Vegas te rijden via de bekende punten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Diagonaal schreef:
23 mei 2020, 15:14
Ik heb lang getwijfeld om een topic aan te maken, aangezien er al zo veel zijn.
Dat is juist de bedoeling van het forum. :wink:

Inderdaad, wat PeteZ zegt: zeker nog een overnachting toevoegen tussen Mammoth Lakes en Las Vegas.
En als jullie in mei gaan dan is de route omdraaien wel verstandig; de kans dat in de derde week van mei de Tioga Pass nog gesloten is, is best wel groot. Kijk eens hier voor de openingsdata in de afgelopen jaren.
Met 4 nachten Las Vegas en eventueel nog San Diego erbij zijn de extra dagen ook wel nodig. Zoals je nu San Diego hebt opgenomen heb je er geen tijd voor. En laat ook dat stuk niet open, accommodatie langs de kust is snel volgeboekt, en als je niet van te voren reserveert betaal je de hoofdprijs.

Met nog een stop tussen ML en Las Vegas zou je Red Rock Canyon onderweg kunnen bezoeken. Ik zou er niet zo snel vanuit Las Vegas naar toe gaan.

Kijk goed waar je bent in het Memorial Day weekend. Parken als Yosemite en Zion zijn dan veel te druk, die moet je dan zeker vermijden.

Beginnen in Las Vegas is ook niet gek, dan kun je eerst naar Zion. Je bent dan ook wat eerder in VoF. Hoe eerder je daar bent hoe beter, want het kan daar erg heet worden.

Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag. Wij waren er toen ook in mei/juni.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door IngridZw »

San Diego is wel een hele mooie stad met veel bezienswaardigheden. Ik zou daar sowieso 2 maar nog liever 3 nachten voor uittrekken. Ook de kust tussen SD en LA is zeker de moeite waard. Mooie stranden, badplaatsen etc. Wij waren er ongeveer in dezelfde periode en hadden daar prachtig weer terwijl het boven LA aan de kustweg koud was en mistig. (al kan je het ook anders treffen). In ieder geval zou een one way ook een optie kunnen zijn. Starten in SF en terugvliegen vanuit LA. (of andersom) Over het algemeen is vliegen vanuit/naar SD meestal duurder dan LA.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Diagonaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2019, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door Diagonaal »

Pete.Z schreef:
23 mei 2020, 17:34
Ik zou zeker niet in een dag van Mammoth Lake naar Vegas rijden, maar een overnachting plannen in Death Valley. Als je direct bij binnenkomst van DV bij Panamint Springs Resort overnacht, heb je de dag om Bishop,Lone Pine en Alabama Hills te bekijken, en de volgende dag door DV naar Vegas te rijden via de bekende punten.
Dit is een goede tip, super, dankjewel. Zelf totaal niet aan gedacht ook, maar deze gaan we wel opnemen.

Verder 2 overnachtingen in Zion, 1 in Bryce, 1 in Page en 1 in Grand Canyon wel voldoende ?

En is Sequoia NP een bezoek waard, in vergelijking met de andere parken? Zo ja, hoe hebben jullie Sequoia NP in de reis geïntegreerd ?
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door OpreismetCo »

Ziet er wel goed uit hoor! Misschien inderdaad tussen Yosemite en Las Vegas een nachtje Death Valley? En aan het eind zou ik een keuze maken voor LA of SD, allebei is wat te veel van het goede. Ik heb een deel van deze route in 2016 gedaan, misschien heb je nog wat aan mijn reisverslag :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je eigenlijk al eens naar de voorbeeldroute gekeken? Altijd handig om er bij te houden.
Wil je Sequoia toevoegen dan kun je dat tussen Yosemite en SF doen. Zo kun je ook de Tioga Pass er in houden.
Voor Page of de GC kan een extra nacht wel fijn zijn, nu heb je echt de minimale tijd daar. Maar het hangt er heel erg van af wat je overal wilt doen. Dus lees je wat dat betreft goed in - bv op www.ontdek-amerika.nl - en kijk wat je wilt doen en hoeveel tijd dat kost. Reisverslagen lezen geeft een goed beeld van de tijd die je overal nodig hebt.
Wat Sequoia betreft: ik had al naar ons 2013-verslag verwezen. Wij deden toen weliswaar niet het standaardrondje, maar je zult er toch veel uit kunnen halen voor jullie route.

Met wat extra dagen zou je zoiets kunnen doen. Wil je naar San Diego dan zou ik in LA beginnen en de kustweg overslaan. Dus dan krijg je LA - San Diego - en dan richting GC en eindigen in SF.

dag 1 naar SF
dag 2 SF - Monterey
dag 3 Monterey - Pismo Beach
dag 4 Pismo Beach - ?
dag 5 ? - ?
dag 6 ? - Grand Canyon
dag 7 Grand Canyon
dag 8 Grand Canyon - Page
dag 9 Page - Bryce
dag 10 Bryce - Zion
dag 11 Zion
dag 12 Zion - Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas - Death Valley
dag 16 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 17 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 18 Yosemite
dag 19 Yosemite - Kings Canyon
dag 20 Kings Canyon - Sequoia
dag 21 Sequoia
dag 22 Sequoia - SF
dag 23 SF
dag 24 SF

Kijk goed wanneer je begint zodat de weekenden zo gunstig mogelijk vallen.

Marianne
Diagonaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2019, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door Diagonaal »

Wat zou dan wel een goede plek zijn om Memorial Day weekend door te brengen op deze route ?

Ik zat zelf te denken aan Vegas, daar is het sowieso al altijd druk (in niet-Corona tijden)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door Mrvanilla »

Mijn advies zou zijn om te proberen Memorial Day weekend bij voorkeur niet in een National Park te laten plaatsvinden. Dat zijn de plekken waar Amerikanen tijdens dit soort weekenden juist naar toe gaan en waar enorme drukte ook vaak een belemmerende factor is.

Mocht het je lukken het weekend (Memorial Day zelf is vaak alweer wat rustiger) in een stad te plannen is dat ideaal denk ik. Steden als San Francisco en Las Vegas zijn inderdaad al vreselijk druk dus daar zul je het minder merken.

De route die Marianne voor je gemaakt heeft is een prachtige. Sequoia NP is een prachtig park, zeker in die periode.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Diagonaal: rondreis Zuidwesten mei 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in 2013 in Bryce en Page en bij de GC tijdens dat weekend. Wij hebben toen weinig last gehad van extra drukte (zie ons reisverslag zou ik nogmaals willen zeggen :wink: ). Maar als je kunt kiezen zou ik dan bij voorkeur in een stad zitten. Hoewel zeker Las Vegas dan wel extra prijzig zal zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer