Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Hmm...als er in Texas geen hotels zijn met zwembad of in elk geval stuk minder, maakt dat het wel minder aantrekkelijk i.c.m. die hitte. En ook geen shoppingmalls, althans niet in de regio Big Bend begrijp ik. Zo specifiek naar hotels/malls heb ik nog niet gekeken natuurlijk.

Al had een enkel hotel bij onze vorige reis ook geen zwembad, maar dat misten we dan ook niet omdat we echt volle dagen weg waren en pas ‘s avonds bij het hotel aankwamen. Maar voor de rest zoek ik daar de hotels wel op uit en hebben we, waar we konden, er ook gebruik van gemaakt. Toch wel lekker, even plonzen.

Ik ga nog es dubben. Misschien toch weer terug naar mijn eerste rondje Zuidwest.
Nu heb ik een concept-route gemaakt zonder San Francisco, misschien toch es kijken of het er nog in past (ga naar de 1e reactie van Marianne nog eens kijken waarin ze dat wel had opgenomen). En dan even uitschrijven met km erbij, om het inzichtelijk te krijgen.

Er is gewoon veel te veel te zien. En zo jammer dat we alleen in de zomer 3 weken weg kunnen dus dan ben je vrij gebonden.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Hoi allemaal,

Nu Amerika weer open is, kriebelt het om te stoeien met een route.
Man heeft aangevraagd of het eens in de paar jaar mogelijk is om 4 weken vakantie te nemen. Werkgever zei geen nee en zou erover nadenken. Dat zou heel welkom zijn bij een verre reis, naar welke bestemming dan ook, maar zeker ook naar het geliefde Amerika!
Dus ik ben weer eens aan het knutselen gegaan. Voor alle duidelijkheid: we weten nog niet wanneer we gaan hoor, zomer 2022 ? (weet niet of we dat al aandurven, of toch nog later).
Maar een route kan maar grotendeels klaarliggen toch, voor het geval dat :)

Dit is wat ik nu bedacht heb:
Route 4 weken
Dag 1 - aankomst San Francisco
Dag 2 - San Francisco (Alcatraz, Pier)
Dag 3 - San Francisco (Golden Gate Bridge)
Dag 4 - San Francisco - Yosemite (275 km)
Dag 5 - Yosemite - Death Valley (360 km)
Dag 6 - Death Valley - Las Vegas (210 km) strip, Fermont Street (shoppen?)
Dag 7 - Las Vegas (hotels, fonteinshow Belaggio bekijken)
Dag 8 - Las Vegas (Wet ‘n Wild of Cowabunga waterpark)
Dag 9 - Las Vegas - Grand Canyon (400 km) middag
Dag 10 - Grand Canyon - Horshoe Bend / Lake Powel (200 km) Overnachten Page
Dag 11 - Tour Antelope Canyon - Bryce Canyon (240 km)
Dag 12 - Bryce Canyon - Capitol Reef (175 km)
Dag 13 - Capitol Reef - Moab / Arches NP (235 km)
Dag 14 - Moab (Canyonlands National Park)
Dag 15 - Moab (??)
Dag 16 - Moab - Vernal (350 km) via Dinosaur Park ?
Dag 17 - Vernal - Grand Teton (470 km)
Dag 18 - Grand Teton
Dag 19 - Grand Teton
Dag 20 - Grand Teton - Jackson Hole (120 km)
Dag 21 - Jackson Hole - Yellowstone (Old Faithfull / Grand Prismatic Spring) (150 km)
Dag 22 - Yellowstone (Mammoth Hot Springs)
Dag 23- Yellowstone
Dag 24 - Yellow Stone - Cody (200 km)
Dag 25 - Cody - naar ??
Dag 26 -
Dag 27 -
Dag 28 -
Dag 29 - Terugvlucht
Dag 30 - thuis

En na Yellowstone of Cody weet ik het niet goed. Dan moeten we langzaam in een aantal dagen richting een vliegveld in een stad gaan. Dan is Denver of Salt Lake City het meest logisch lijkt me? Geen idee of het qua prijs uitmaakt. Route andersom is ook een optie, afhankelijk van hoe je uitkomt en qua prijzen.
Wat is een leuke invulling voor die laatste week?

Of laat ik het anders zeggen: in de route wil in in elk geval opnemen San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon, Bryce Canyon, Horshoe Bend, Antelope Canyon, Capital Reef, Moab/Arches, Yellowstone. En ergens een pretpark, waterpark of sliden van rotsen is ook leuk voor de afwisseling.
Een andere volgorde is ook een optie, als beginnen in bijv. Las Vegas logischer is dan kijk ik daarnaar.
Iemand bereidwillig om mee te denken, route uit te schrijven?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mar 2010, 15:21

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door ericvdvlugt »

Beste @Kletskous
Mooi dat je flink de tijd hiervoor kunt nemen. Ik heb ook ooit het zuidwesten gecombineerd met Yellowstone. dat levert pittige reisdagen op, maar is wel te doen als je het goed aanpakt.
Mijn eerste reactie:
* 1 dag Yosemite is echt te weinig om optimaal van dit fantastische, maar ook drukke, park te genieten.
* Idem voor Grand Canyon
* 1 dag Bryce is nog wel te doen, maar Dag 9 t/m 14 zitten wel erg vol
* Ondanks dat je een stukje dubbel moet reizen zou ik vanuit Yellowstone naar Salt Lake City terug rijden en vandaaruit terugvliegen.
Wellicht kun je hier dan wat mee:
Dag 1 - aankomst San Francisco
Dag 2 - San Francisco (Alcatraz, Pier)
Dag 3 - San Francisco (Golden Gate Bridge)
Dag 4 - San Francisco - Yosemite (275 km)
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite - Death Valley (360 km)
Dag 7 - Death Valley - Las Vegas (210 km) strip, Fermont Street (shoppen?)
Dag 8 - Las Vegas (hotels, fonteinshow Belaggio bekijken)
Dag 9 - Las Vegas (Wet ‘n Wild of Cowabunga waterpark)
Dag 10 - Las Vegas - Grand Canyon (400 km) middag
Dag 11- Grand Canyon
Dag 12 - Grand Canyon - Horsehoe Bend / Lake Powell (200 km) Overnachten Page
Dag 13 - Tour Antelope Canyon - Bryce Canyon (240 km)
Dag 14 - Bryce Canyon
Dag 15 - Bryce Canyon - Capitol Reef (175 km)
Dag 16 - Capitol Reef - Moab / Arches NP (235 km)
Dag 17 - Moab (Canyonlands National Park)
Dag 18 - Moab (Dead Horse Point SP)
Dag 19 - Moab - Vernal (350 km) via Dinosaur Park ?
Dag 20 - Vernal - Grand Teton (470 km)
Dag 21 - Grand Teton
Dag 22 - Grand Teton - Jackson Hole (120 km)
Dag 23 - Jackson Hole - Yellowstone (Old Faithfull / Grand Prismatic Spring) (150 km)
Dag 24 - Yellowstone (Mammoth Hot Springs)
Dag 25- Yellowstone
Dag 26 - Yellow Stone - Jackson Hole
Dag 27 - Jackson Hole - Salt Lake City
Dag 28 - Salt Lake City
Dag 29 - Terugvlucht
Dag 30 - thuis

Zo zit er net wat meer balans in denk ik

Succes!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Je gebruikt Yosemite alleen om doorheen te rijden? Wat heb je voor de afstand tot Death Valley als start- en eindpunt gebruikt? Het lijkt me zo nogal optimistisch. Van Yosemite Village naar Furnace Creek is het 485 km.
Kletskous schreef:
23 sep 2021, 15:56
Dag 17 - Vernal - Grand Teton (470 km)
Dag 18 - Grand Teton
Dag 19 - Grand Teton
Dag 20 - Grand Teton - Jackson Hole (120 km)
Dag 21 - Jackson Hole - Yellowstone (Old Faithfull / Grand Prismatic Spring) (150 km)
Voor Grand Teton trek je heel veel tijd uit, wat zijn de plannen daar? En het is niet logisch om eerst in Grand Teton te verblijven en dan naar Jackson te gaan en vandaar naar Yellowstone.
Ik zou een nacht GT minder doen en die gebruiken tussen Yosemite Village en Death Valley, bijvoorbeeld in Lee Vining. Heb je Bodie al eens bezocht? En Mono Lake gezien?

Eindigen in SLC lijkt het meest voor de hand te liggen. Ik zou dan niet op het eind nog iets toevoegen, maar in de rest van de route wat meer tijd nemen. Doe bijvoorbeeld een extra dag Page, dat geeft je meer tijd voor de GC, en je kunt raften op de Colorado of varen op Lake Powell. Ook in de omgeving is meer dan genoeg te zien voor meerdere dagen.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Martin & Marianne schreef:
23 sep 2021, 16:57
Je gebruikt Yosemite alleen om doorheen te rijden? Wat heb je voor de afstand tot Death Valley als start- en eindpunt gebruikt? Het lijkt me zo nogal optimistisch. Van Yosemite Village naar Furnace Creek is het 485 km.
Yosemite zijn we ooit al eens geweest en trok ons niet zo, net zoals Sequoia Parc. Ik zou ze ook best willen overslaan, maar ja, ik moet toch langs die kant op richting Las Vegas, waar ik wél opnieuw naar toe wil.
Qua afstand heb je gelijk, dat is meer dan ik heb staan zie ik nu. Moet ik dus iets mee en ergens aanpassen.

Martin & Marianne schreef:
23 sep 2021, 16:57
Voor Grand Teton trek je heel veel tijd uit, wat zijn de plannen daar? En het is niet logisch om eerst in Grand Teton te verblijven en dan naar Jackson te gaan en vandaar naar Yellowstone.
Ik zou een nacht GT minder doen en die gebruiken tussen Yosemite Village en Death Valley, bijvoorbeeld in Lee Vining. Heb je Bodie al eens bezocht? En Mono Lake gezien?
Die plaatsen zijn me onbekend ga ik naar kijken.
Eindigen in SLC lijkt het meest voor de hand te liggen. Ik zou dan niet op het eind nog iets toevoegen, maar in de rest van de route wat meer tijd nemen. Doe bijvoorbeeld een extra dag Page, dat geeft je meer tijd voor de GC, en je kunt raften op de Colorado of varen op Lake Powell. Ook in de omgeving is meer dan genoeg te zien voor meerdere dagen.
Dat klinkt ook als leuke activiteiten daar inderdaad.

Eric, ook dank voor je meedenken ! Het is inderdaad net wat ruimer zo. Al klopt de afstand richting Death Valley dus niet zoals Marianne zei. Overal meer tijd inplannen is altijd goed natuurlijk. Alleen heb ik dan geen plek voor bijvoorbeeld een water-/pretpark bij Salt Lake City of Denver ofzo.
Laatst gewijzigd door Kletskous op 23 sep 2021, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

En starten vanaf Las Vegas, zou dat een optie zijn ? Dan dat stuk van de route vervolgen en vanaf Yellowstone naar San Fransisco en daar eindigen?
Wat is leuk in dat stuk tussen Yellowstone en SF om te bekijken?

Dan sla ik dus Yosemite, Death Valley over wat voor mij ook niet persé zou hoeven, als ik daardoor beter uitkom.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

San Francisco is wel een must?
De route van SF via Nevada is niet heel interessant, maar het kan wel. Je kunt dan eerst naar Lake Tahoe en dan richting Idaho. Zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor die route.

Zie hier ons verslag voor Bodie en Mono Lake.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Ja, San Francisco zou ik inderdaad wel heel graag opnieuw zien. Maar Yosemite, Seqouia Parc Death Valley niet persé, dat voelt als een beetje zonde van de dagen ofzo omdat ik daar al ooit geweest ben en dat prima vond en hoeft niet in de herhaling. Maar het ligt nu eenmaal in die route als ik andere stukken vanaf Las Vegas wel wil zien.

En starten in Las Vegas en zo verder, dan loop ik er ook een beetje tegenaan dat dat laatste stuk Yellowstone-SF niet echt iets spannends zit, wat de moeite waard is.

Je reisverslag ga ik even kijken.
Oja, je vroeg nog naar de volgorde, maar ik had toch GT-Jackson-Yellowstone?

Dag 20 - Grand Teton - Jackson Hole (120 km)
Dag 21 - Jackson Hole - Yellowstone

Nog niet echt verdiept in Grand Teton verder trouwens.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je Yosemite geen kans geeft, langs de Tioga Road bijvoorbeeld kun je mooie wandelingen maken. En het is de mooiste route richting Las Vegas.

Grand Teton ligt tussen Jackson en Yellowstone in dus de logische volgorde zou zijn Jackson- Grand Teton- Yellowstone. Het is mooi om in het park te overnachten maar je kunt Grand Teton ook vanuit Jackson bezoeken. Voor Grand Teton en Yellowstone zou je eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken. Wij hadden toen zowel een nacht in Jackson als in Grand Teton (Colter Bay).

Edit: je geeft aan dat je Yosemite en Sequoia al bezocht hebt; dan heb je dus waarschijnlijk niet de Tioga Pass gereden? En de CA395 ook niet? Dan zou ik toch zeker die route nemen.
Interessante stops op die route:
In Yosemite:
- Olmsted Point
- wandeling naar Soda Springs, of afkoelen in de Tuolumne River bij de Pothole dome
- wandelen/zwemmen bij Tenaya Lake

Tussen Yosemite en Death Valley:
- Mono Lake (zuidkant, via de 120)
- Bodie
- Devils Postpile NM en Rainbow Fall bij Mammoth Lakes
- Little Lakes Valley Trail
- Ancient Bristlecone Pines Forest (de Discovery Trail is een leuke korte wandeling)
- Alabama Hills bij Lone Pine

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Ik ben even mijn reisverslag van destijds uit 2002 op gaan zoeken.
We zijn via de Tioga Pas het Yosemite park ingereden en gestopt bij Yosemite Village voor een pauze. In het park hebben we de granieten formaties Half Dome en El Capitan gezien.

Maar het heeft weinig indruk gemaakt kennelijk. Was niet zo ons ding, of in elk geval niet door mij onthouden als een hoogtepunt van de reis.
Bossen zijn ook niet heel erg aan me besteed.
Ik ben toch wat meer van de rode rotsen enzo denk ik.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door IngridZw »

Ieder zijn voorkeur. Als je veel van de rode rotsen houdt dan is Sedona wellicht een optie. Je kunt het inpassen tussen Las Vegas en de Grand Canyon. Bijzondere mooie omgeving en je kunt er glijden over de rotsen in het Slide Rock SP
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Voor meer rode rotsen is het ook mooi om tussen Capitol Reef en Moab de UT95 te nemen. Erg mooi om te rijden, ook zonder wandelingen.
Als grijze rotsen, bossen en water jullie niet zo interesseren dan is het niet gek om eens te kijken of je wel 3 dagen Grand Teton moet doen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 sep 2021, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door IngridZw »

Ik ben eigenlijk benieuwd waar jullie willen overnachten in Grand Teton. Ik vraag het omdat Jackson soms ook Jackson Hole wordt genoemd terwijl Jackson Hole eigenlijk de naam is van de hele vallei waarin Jackson, Wilson, Teton Village etc. onderdeel van zijn.
Meestal wordt Jackson als uitgangsbasis gebruikt voor het bezoek aan Grand Teton omdat het een leuke plaats is en omdat sommige hotels daar nog enigszins betaalbaar zijn.
Mocht je inderdaad Jackson bedoelen dan heb je in je beginroute dus 3 volle dagen staan voor Grand Teton als ik me niet vergis. Dat is heel veel.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Sedona ga ik naar kijken! Dat Slide Rock heb ik ooit es over gelezen en dat lijkt me wel leuk!
Is het heel ver omrijden vanaf LV naar GC ?

Grand Teton is 3 nachten misschien dan wat veel ja, heb me er nog niet verder in verdiept hoor. Misschien lijkt het me tóch wel leuk genoeg voor 3 dagen maar ik denk het niet als ik jullie zo beluister en mijn voorkeur. En overnachtingen ga ik pas naar kijken zodra we ooit definitief gaan, tickets hebben en de route ook (min of meer) vastligt.
En Jackson Hole heb ik opgeschreven maar dat is misschien niet helemaal correct dan.

Als 3 dagen teveel is daar, zou ik moeten kijken waar ik de vrijgekomen tijd dan tussen pas ?
Via Cody naar Salt Lake City is misschien iets, in SLC zitten ook water- en pretparken dus dat is altijd leuk om mee af te sluiten.
Suggesties om dus Sedona in te voegen, minder Grand Teton en dan nog via Cody naar Salt Lake City?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Kletskous schreef:
28 sep 2021, 16:04
Sedona ga ik naar kijken! Dat Slide Rock heb ik ooit es over gelezen en dat lijkt me wel leuk!
Is het heel ver omrijden vanaf LV naar GC ?
Je kunt op googlemaps zien hoever het is. Ik neem aan dat je niet naar de GC wilt rijden en dan onderweg nog Sedona aandoen? Ik zou er zeker 1 of wellicht twee nachten blijven.

Voor Grand Teton heb je nu 3 dagen/4 nachten. Dat was al eerder aangegeven. Dat is aardig veel, tenzij je heel veel wilt wandelen. Je kunt er wel eens kijken naar bijvoorbeeld een rafting trip.

Cody kun je doen vanuit Yellowstone, met 1 of twee overnachtingen. Kijk ook eens of je dan de Beartooh Hwy kunt inpassen.
Je zou dan bijvoorbeeld eerst 1 of 2 nachten Old Faithful kunnen doen, dan naar Roosevelt of Cooke city, dan via de Beartooth Hwy naar Cody, en dan naar Canyon of Lake.
Of je gaat vanuit Vernal eerst naar Cody en dan naar Yellowstone en via Grand Teton naar SLC.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Nou, ik heb er nog weer opnieuw aan zitten sleutelen op deze regenachtige dag.
Goed plan om vanuit Yellowstone naar Cody te gaan, dat lijkt me het meest logisch.
Die Beartooh hw ligt een stuk hoger als ik het goed zie, dat vind ik nog best een eindje omrijden en ik twijfel of me dat de moeite waard lijkt.

Heb het nu voorlopig even zo :

Dag 1 - aankomst San Francisco
Dag 2 - San Francisco (Alcatraz, Pier)
Dag 3 - San Francisco (Golden Gate Bridge)
Dag 4 - San Francisco - Yosemite (275 km)
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite - Death Valley (360 km)
Dag 7 - Death Valley - Valley of Fire - Las Vegas (300 km) strip, Fermont street
Dag 8 - Las Vegas (shoppen, hotels, fonteinshow Belaggio)
Dag 9 - Las Vegas (Wet ‘n Wild of Cowabunga waterpark)
Dag 10 - Las Vegas - Grand Canyon (400 km) middag
Dag 11- Grand Canyon
Dag 12 - Grand Canyon - Horsehoe Bend / Lake Powell (200 km) Overnachten Page
Dag 13 - Tour Antelope Canyon - Bryce Canyon (240 km)
Dag 14 - Bryce Canyon
Dag 15 - Bryce Canyon - Capitol Reef (175 km)
Dag 16 - Capitol Reef - Moab / Arches NP (235 km)
Dag 17 - Moab (Canyonlands National Park)
Dag 18 - Moab (Dead Horse Point SP)
Dag 19 - Moab - Vernal (350 km)
Dag 20 - Vernal - Grand Teton (470 km)
Dag 21 - Grand Teton
Dag 22 - Grand Teton - Jackson (120 km)
Dag 23 - Jackson - Yellowstone (Old Faithfull / Grand Prismatic Spring) (150 km)
Dag 24 - Yellowstone (Mammoth Hot Springs)
Dag 25 - Yellowstone - Cody (220 km) via U.S. 14/16/20 ??
Dag 26 - Cody - Hell’s Half Acre - Casper (340 km) (evt shoppen in Eastridge Mall)
Dag 27 - Casper - Fremont Canyon/Platte River tubing - Denver (450 km)
Dag 28 - Denver (stad bekijken, pretpark of shoppen)
Dag 29 - Terugvlucht
Dag 30 - thuis

* dag 9 waterpark in Las Vegas kan ik makkelijk schrappen eventueel, moet ik tzt maar es kijken
* Slide State Rock is vanaf Las Vegas nog 450 km, dus dat kost je inderdaad een extra dag met overnachten in Sedona. Hoewel het me zeker leuk lijkt (ter afwisseling voor mijn pubers), is het geen dagvullend uitje denk ik. Is het echt de moeite waard?? (ik zou die dag LV dan bijv. kunnen skippen).
* vanaf Cody lijkt het me meer logisch om terug te vliegen vanaf Denver qua afstand toch ? Heb zelf niet direct voorkeur voor Salt Lake City of Denver dus heb vooral naar afstand gekeken
* is het niet logischer om een accommodatie in Grand Teton (noord?) te boeken en vanaf daar direct door naar een accomodatie in Yellowstone i.p.v. eerst nog weer terug naar Jackson?
Moet me nog verdiepen in Grand Teton, maar een paar highlights lijkt me voldoende en een korte wandeling. Raften is wel gaaf, maar of ze dat hier durven ?
* de volle dag Yosemite hoeft van mij niet, Death Valley hoeft ook niet persé, maar ja….ik moet toch van San Francisco naar Las Vegas op een of andere manier.…ik kom niet op andere suggesties. Op 1 dag de afstand SF- LV rijden is ca. 900 km, dus dat is echt teveel.

Nou, input weer welkom hoor!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Hans B »

Reagerend op je opmerkingen
Als je het echt wil, besteed dan een middag in een waterpark in LV hoef je er niet extra voor te rijden.
Slide Rock is grappig, maar die omreis zou ik me besparen.
Je kunt ook terug vanaf Bozeman of Billings (Montana), hebben wij in het verleden ook enkele malen gedaan. Bespaart je een lange rit naar Denver en deze dag(en) kun je elders goed gebruiken.
Denk je om de drop off kosten van de auto?
De meeste accommodatie zit in Jackson, even op en neer naar de Grand Tetons is niet zo ver (uurtje).
Buiten Yellowstone is West Yellowstone of Gardiner de beste keus. Maak een goed plan voor Yellowstone, scheelt je rijden. Ook als je in het park zit (prima natuurlijk) zijn de afstanden groot.
Grand Teton heeft enkele wandelingen, de leukste vonden wij (maar dat is al 15jr terug) met bootje over Jenny Lake en dan wandelen naar Observation point (tenminste ik denk dat het zo heet) weidse blik over meer en omgeving.
Om wat van Yosemite te zien zal je moeten wandelen (dat geldt voor overal trouwens). In de valley zijn enkele wandelingen, maar voor de mooiste Panorama trail heb je een dag nodig, 1 1/2u bus en dan 5 uur naar beneden. Prachtig. De reuzen sequoia's staan in het zuiden minstens 1 u rijden en dan wandelen. Dan heb je ook nog de Tioga Pass. Dus Yosemite geeft je veel meer dan één dag je handen vol.
Death Valley wil je in de zomer niet zijn. 45+ is geen pretje. Wel even leuk voor het gevoel, maar dan gauw de airco auto weer in. Wandelen gaat niet, misschien bij 2 of 3 puntjes een korte uitstap. Harmony Borax, Furnace Creek, Badwater.
Ik zou gaan voor een overnachting in Lee Vining, Bishop of Lone Pine en dan in één dag de DV door naar LV.

Succes 1

Route
3dg SF prima
1dg Y is (te) kort
DV - VoF - LV gaat niet lukken
LV vergeet de Fremont Street niet (vanaf 8 u elk uur een lichtshow.
CR heeft weinig accommodatie, probeer wat te regelen in Hanksville iets verderop
Moab ik zou de meeste tijd doorbrengen in Arches (geweldig) probeer de Devils Garden trail (water!!! Mee). Delicate Arch bij sunset. Amazing. Canyonlands zijn meer viewpoints. Vind ik wat minder interessant.
Cody kan via de Beartooth kost extra tijd. Cody bezoek Buffalo Bill museum (1/2 dag), rodeo s avonds, gun flight bij Irma hotel (geinig)

Succes 2
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi dat je nu wel wat tijd inruimt voor Yosemite. De afstand naar Death Valley is echter fors, op deze manier heb je weer geen tijd om onderweg iets te doen. Er zijn mooie plaatsen om te zwemmen maar ook mooie wandelingen langs de Tioga Road. Rij niet verder dan Lone Pine, zoals HansB ook al aangeeft. Is ook een leuke plaats met het filmmuseum en de Alabama Hills en het leuke Dow Villa Hotel.
Kletskous schreef:
29 sep 2021, 19:23
is het niet logischer om een accommodatie in Grand Teton (noord?) te boeken en vanaf daar direct door naar een accommodatie in Yellowstone i.p.v. eerst nog weer terug naar Jackson?
Ja natuurlijk, dat is toch ook al een paar keer aangegeven? Voor accommodatie in Grand Teton zelf kun je naar bijvoorbeeld Colter Bay kijken, maar Jackson kan ook. Ik zou zelf met 3 nachten eerst een nacht Jackson en dan twee nachten Colter Bay doen. Eén nacht Jackson en één nacht Colter bay kan ook. Wij deden dat zo in 2015 (zie hier), maar toe reden we a de laatste dag Yellowstone ook nog door Grand Teton dus daar hadden we toen wel wat meer tijd.

Eindigen in SLC leek mij meer voor de hand te liggen, maar Denver kan ook. Als je je bezoek aan Cody midden in je bezoek aan Yellowstone doet kun je eindigen in SLC. Je rijdt dan op het laatst via West Yellowstone naar SLC. Of je rijdt weer terug langs Grand Teton; er lopen twee wegen door Grand Teton dus je hoeft op die manier geen wegen dubbel te rijden.
Hans B schreef:
29 sep 2021, 21:09
Grand Teton heeft enkele wandelingen, de leukste vonden wij (maar dat is al 15jr terug) met bootje over Jenny Lake en dan wandelen naar Observation point (tenminste ik denk dat het zo heet) weidse blik over meer en omgeving.
Inspiration Point. :wink:
Hans B schreef:
29 sep 2021, 21:09
CR heeft weinig accommodatie, probeer wat te regelen in Hanksville iets verderop
Hans, dit begrijp ik niet, waarom niet in Torey overnachten? Dat ligt tegen het park aan.
Ik zou in plaats van 2 nachten Bryce en 1 nacht Capitol Reef eerder kiezen voor 1 nacht Bryce en 2 nachten Capitol Reef. Of heb je speciale plannen voor Bryce? Misschien paardrijden?
In Capitol Reef is de wandeling door de Suphur Creek erg leuk.
Met twee nachten Capitol Reef heb je ook meer tijd om op weg naar Moab naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon te gaan. Wat je ook kunt doen: 1 nacht Bryce, 1 nacht Capitol Reef en 1 nacht HAnksville (of een yurt op de camping bij Goblin Valey).

Voor Arches is inderdaad meer tijd nodig dan voor Canyonlands en Dead Horse Point SP. Kijk ook eens naar de wandeling naar Corona Arch; is een leuke wandeling, met wat uitdagingen. Zie hier voor ons verslag.

Marianne
Gast

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:
29 sep 2021, 21:45
In Capitol Reef is de wandeling door de Suphur Creek erg leuk.
Sulphur Creek :)
https://www.nps.gov/care/planyourvisit/ ... -creek.htm
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Ik ben jullie suggesties even aan het bekijken en puzzelen.

Aangepast:
Dag 6 - Yosemite - Mono Lake - Alabama Hills - Lone Pine (235 km)
Dag 7 - Lone Pine - Death Valley (korte stops: bv. Mesquite Flat and Dunes/Zabriskie -Las Vegas (420 km)
Heb nu dit aangepast en dus vanuit Yosemite tot Lone Pine.
En dan de volgende dag via Death Valley met een paar uitkijkpunten naar Las Vegas, maar dat blijft een lange rit natuurlijk.
Vraag: Beter zo?

Verder aangepast:
Dag 20 - Vernal - Grand Teton (485 km) overnachten in Jenny Lake (of Colter Bay)
Dag 21 - Grand Teton
Dag 22 - Jenny Lake - Yellowstone (Canyon of Gardiner?) (150 km)
Dag 23 - Yellowstone (Old Faithfull / Grand Prismatic Spring)
Dag 24 - Yellowstone (Mammoth Hot Springs)
Dag 25 - Yellowstone - Cody (220 km) (Nite Rodeo, hotel Irma, Old Trial Town)

Dus: vanuit Vernal direct naar de overnachtingplek in GT en dus Jackson overslaan. Dat scheelt een uurtje verder rijden, dus dan maar meteen door, lijkt me.
Vraag: op dag 22 staat nu doorreizen naar Yellowstone, overnachten in Canyon of Gardiner bijvoorbeeld. Die dag is er best nog tijd voor iets te bekijken? Onderweg passeren we dan min of meer Old Faitfull en Grand Prismatic, is dat haalbaar om mee te nemen op die dag?
Zo ja, dan houd ik dus een extra dag over in Yellowstone, suggesties daarvoor, rekening houdend met voorbeeld overnachten in Canyon (dat ligt weer gunstig nl. richting Cody?


Terugvliegen vanuit Billings is ook een goede tip. Als we ooit deze reis gaan maken, hangt dat t.z.t. af van de ticketprijzen wat het scheelt om terug te vliegen vanaf Billings, Denver of evt Salt Lake City (dan weer aanpassen dus).

Ik twijfel over 1 of 2 nachten Bryce Canyon. Geen specifieke plannen daar of zware hikes, maar ik vond het destijds (2002) zó’n mooi park dat ik bang ben spijt te hebben als het te kort is.Van de andere kant zijn wij ook wel snelle reizigers: eerder veel zien in korte tijd en door dan ergens heel lang blijven hangen. Het blijft lastig!

Ben ook nog aan het dubben over Moab.
Ik wil graag de bekende boog Delicate Arch zien. En die wandeling Corona Arch is ook leuk!
Waarom is Dead Horse Point en Canyonlands niet haalbaar in twee volle dagen?
Ik wil weer veel te veel natuurlijk, maar zou Canyonlands niet te combineren zijn als ik vanuit Capitol Reef kom (evt. vanuit Hankville, die optie zit ik ook nog te bekijken, wat Marianne zei, ook mooi: Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon).
En oh…ik lees nu in een reisverslag over een tour met een Hummer daar, ook gaaf!
Keuzestress !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer