Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Oké, die route i.c.m. Yellowstone is al best goed dus denk ik. Eventueel een dag extra bij Page of Yellowstone. In Yellowstone heb ik nu dan al 2,5 dag staan.
En met strandje wordt Lake Powell bedoeld denk ik? Kayakken in Antelope Canyon is zeker ook gaaf! Al ben ik a-sportief hahaha.
Een combi met San Francisco is wellicht haalbaar maar wordt het een stuk gehaaster van, denk ik?

Verder ben ik ook eens gaan knutselen voor een route in combinatie met het hete :wink: Texas. Maar daar ben ik zeker nog niet tevreden over.
Dag 10 en dag 15 zijn qua reisdag te lang. Maar ik weet ook niet goed wat leuk is in Texas om te bekijken. Dat White Sand leek me wel mooi en Big Bend is een bezienswaardigheid en ik begrijp dat Austin en San Antonio de moeite waard zijn. Maar verder ? Geen idee.
Eindigen in Houston leek me handig omdat je dan nog een keer paar dagen kust kunt doen ter ontspannend einde en handige terugvlucht-locatie. Maar of dit echt ook zo handig is?
Dus schiet er maar op voor wie wil!

Combi met Texas

Dag 1- Las Vegas aankomst
Dag 2- Las Vegas
Dag 3- Las Vegas - Grand Canyon (440 km)
Dag 4- Grand Canyon
Dag 5- Grand Canyon - Horshoe Bend - Lake Powel - Page (200 km)
Dag 6- Antelope Canyon - Bryce Canyon (250 km)
Dag 7- Bryce Canyon - Capitol Reef (190 km)
Dag 8- Capitol Reef - Moab (235 km)
Dag 9 - Moab - Monument Valley (230 km)
Dag 10 - Monument Valley - Albuquerque (511 km)
Dag 11- Pretpark Cliffs Amusement Park
Dag 12- naar White Sands Park (400 km)
Dag 13- White Sands - Allamoore (???) (280 km)
Dag 14- Allamoore - Big Bend NP (300 km)
Dag 15- Big Bend - Austin (700 km)
Dag 16- Austin
Dag 17- Austin - San Antonio (125 km)
Dag 18- San Antonio - Houston (310 km)
Dag 19- Houston stad
Dag 20- Houston pretpark / waterpark
Dag 21- Strand Galveston
Dag 22- Terugvlucht
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

In deze route zou ik Moab laten vallen, dat heeft zo niet veel zin. Het is qua route mooier om de UT95 te nemen tussen Capitol Reef en Monument Valley.
Over Texas kan ik niets zeggen maar ik denk dat je voor Big Bend meer tijd nodig hebt.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Dat zou kunnen, maar Monument Valley ben ik ooit al es geweest en Moab niet dus dat wil ik bij een volgende reis wel graag zien als het kan.
En MV zou om die reden kunnen vervallen maar ligt weer iets dichterbij de volgende plaats Albuquerque (maar kan dus ook best anders zijn).

Maar zoals gezegd; het Texas-deel kom ik niet goed over uit, dus tips zijn welkom.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door jill1234 »

Moab heeft zo geen zin; van alles wat ik heb gelezen heb je daar toch minimaal 2 maar liever 3 nachten nodig. Arches, Canyonlands en Dead Horse Statepark liggen daar. Ik zou me eens inlezen over Texas en er zo achter komen wat jullie willen zien.
Ik zit zelf ook met Yellowstone en Grand Teton in mijn maag; staan hoog op het lijstje maar ligt echt wat uit de route (tenminste, als we rondje Las Vegas zouden doen)
Ben nu bezig met een rondje Seattle om Yellowstone dan mee te pakken. Maar jeetje, er is allemaal zoveel te zien ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je wel Moab er in wilt houden doe dan een nacht minder Grand Canyon en zet die bij Moab.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Hmmmm, dat zou ook kunnen, maar hou je dan niet te weinig tijd over voor de Grand Canyon? Je hebt die dag ook al ca. 400 km moeten rijden dan...

Ik ga nog es puzzelen over Texas. Misschien route omdraaien en beginnen in Houston of Austin, misschien komt dat lekkerder uit.
Ik vind het wel lekker om ergens met 2-3 nachten af te sluiten, zodat je een dagje strand of zwembad hebt op het einde. Dat moet in Las Vegas, als je daar eindigt, ook wel lukken, dar zitten ook sel mooie zwembaden of een waterpark.

@Jill, ik herken het: Yellowstone ligt wat ongelukkig he. Ik vind die ook lastig qua route.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het goed is als je eerst een kijkt wat je bij de GC wilt doen, en wat je bij Moab allemaal kunt en wilt doen. Je hebt daar meer parken en meer variatie dan bij de Grand Canyon en zeker voor jongeren meer vertier. Kijk bijvoobeeld ook eens naar de Corona arch. Ken je www.ontdek-amerika.nl? Erg handig voor de parken en andere bezienswaardigheden. En kijk ook eens in ons 2008-verslag voor Arches en Canyonlands, en ook ons 2013- en 2019-verslag.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door jill1234 »

Wij vonden 1 nacht Grand Canyon genoeg; we kwamen uit Monument Valley en waren rond 13 uur in het park. Eerst met de camper wat uitzichtpunten gedaan op weg naar de camping en daarna vanaf de camping de shuttle genomen voor nog meer uitzichtpunten. Wij hebben verder niet gewandeld; man en ik hebben allebei hoogtevrees en stonden al doodsangsten uit als de kinderen 2 meter van de afgrond stonden :lol:

Ja, Yellowstone is wel echt een lastige qua route maar willen we allemaal echt heel graag heen. Dus we puzzelen vrolijk verder. Benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Ing »

Dag 13- White Sands - Allamoore (???) (280 km)
Dag 14- Allamoore - Big Bend NP (300 km)
Dag 15- Big Bend - Austin (700 km)
Dag 16- Austin
Dag 17- Austin - San Antonio (125 km)
Dag 18- San Antonio - Houston (310 km)
Dag 19- Houston stad
Dag 20- Houston pretpark / waterpark
Dag 21- Strand Galveston
Dag 22- Terugvlucht
Dit is absoluut geen haalbaar plan voor Big Bend NP. Big Bend ligt enorm afgelegen, en voor 1 dag daarheen rijden is gekkenwerk. Daarnaast zou ik ook Big Bend - Austin in 1 dag zeker afraden.

Voor Big Bend heb je minstens dit nodig (maar veel liever dagje extra). Ipv Houston kun je ook eindigen in Austin met de kust rondom Corpus Christi/Port Aransas erbij pakkend. Krijg je dit:

White Sands - Alpine/Fort Davis
Alpine/Fort Davis - Big Bend NP (slapen in de lodge in het park)
Big Bend NP
Big Bend NP - Del Rio
Del Rio - Port Aransas
Port Aransas
Port Aransas - San Antonio
San Antonio - Austin
Austin
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Ing »

Nog even aanvullend over Texas. Ik zie dat je het over de zomer hebt, in de zomer naar Big Bend is af te raden. Het is dan bizar heet daar en veel faciliteiten zijn ook gesloten. Je kunt waarschijnlijk bijna geen wandelingen doen en er zijn weinig mogelijkheden tot afkoelen daar.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Wij zijn geen echte wandelaars. Een stukje lopen of een wandeling van max een uur vinden we nog leuk, maar geen úren. En we kunnen goed tegen warmte en je past je programma er dan wel op aan. Dus zeker geen urenlange wandelingen, maar e.e.a. bekijken en dan afkoelen in het zwembad bij je hotel of de airco in een shoppingmall opzoeken.

Ik heb nog wel even geknutseld met Texas en kom tot een volgend concept-rondje:

Combi met Texas
Dag 1- Las Vegas aankomst
Dag 2- Las Vegas
Dag 3- Las Vegas - Grand Canyon (440 km)
Dag 4- Grand Canyon (uitkijkpunten, evt. korte wandeling)
Dag 5- Grand Canyon - Horshoe Bend - Lake Powel - Page (200 km)
Dag 6- Antelope Canyon - Bryce Canyon (250 km)
Dag 7- Bryce Canyon - Capitol Reef (190 km)
Dag 8- Capitol Reef - Moab (235 km) (Arches)
Dag 9 - Moab - Monument Valley (230 km) (Canyonlands)
Dag 10 - Monument Valley - Albuquerque (511 km)
Dag 11- Pretpark Cliffs Amusement Park
Dag 12- Naar White Sands (370 km) overnachten in Las Cruces (100 km)
Dag 13- Las Cruses - Fort David (400 km)
Dag 14 - Fort David - Big Bend (210 km)
Dag 15- Big Bend NP
Dag 16- Big Bend - Del Rio (400 km)
Dag 17- Del Rio - San Antonio (250 km) (stadje bekijken)
Dag 18- San Antonio (Six Flags)
Dag 19-San Antoino (Seaworld / Aquatica)
Dag 20- San Antonio - Port Aransas (280 km)
Dag 21- Port Aransas - Houston of Austin (340/400 km)
Dag 22 - Terugvlucht

Beter zo?


Of je dan vanaf Houston of Austin terugvliegt maakt niet superveel uit denk ik. Kun je dan van de prijs af laten hangen.
En misschien is de route omdraaien ook wel gunstiger qua prijs, dat zijn zaken die je dan t.z.t., als echt het moment daar is om een volgende reis te maken, gaat uitzoeken.
Zelfde geldt voor het rondje met Yellowstone, misschien moet je die ook wel omdraaien als dat gunstiger is in de vluchten.
En wie weet, héél misschien, afhankelijk van de coulance van de werkgever, kunnen we er nog een dagje extra vakantie aan vastplakken. Dat scheelt altijd, op welke route dan ook.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet lang gaat wandelen is het mij niet duidelijk waarom je kiest voor twee nachten Grand Canyon.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Omdat ik de dag ervoor een rit van 400 km vanuit Las Vegas heb staan met aankomst Grand Canyon.
Als je die ochtend nog een beetje LV mee zou willen pakken, dan ben je pas einde vd middag in GC denk ik? En is dat dan voldoende ? In Las Vegas is in dat schema ook niet superveel tijd opgenomen nu.

Of je moet de reisdag echt om 9.00 uur na het ontbijt uit LV vertrekken dan heb je nog wel de hele middag/avond in GC.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is misschien niet ruim, maar het kan wel. De meeste mensen vinden 1 nacht voor de GC meer dan voldoende. De ochtend dat je naar Page rijdt kom je langs de Desert view Drive; daar heb je vele uitzichtpunten. Op zich kan dat al voldoende zij, zeker als je in het park overnacht en tegen zonsondergang ook nog van het uitzicht kun genieten. Maar los van de tijd voor de Grand Canyon is zoals gezegd de tijd voor Moab nu veel en veel te weinig. Je hebt daar nu geen tijd om beide parken te bezoeken of om nog iets anders in de omgeving te doen.

In 2013 reden wij van Page naar de GC. Daar hadden we twee nachten en de dag erna reden we naar Las Vegas. Zie hier voor ons verslag. En kijk dan eens of die volle dag voor jullie nodig is, of dat je denkt voldoende te hebben aan de eerste avond en een deel van de ochtend.
In hetzelfde verslag kun je ook zien wat wij bij Moab deden (het was wel de derde keer dat we er waren, dus we hebben daar lang niet alle hoogtepunten meegenomen).
De wandeling naar de Corona Arch (zie hier) is ook erg leuk om te doen, zeker met kinderen lijkt me.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door stegeman »

Ga toch even wat anders zeggen. Moab geen ervaring en ik begrijp dat je ook daar je tijd nodig bent en keuzes zult moeten maken maar Grand canyon vonden we zo vreselijk mooi. We konden uren zitten op het bankje dat we uit onze cabin haalden en ervoor zetten (aan de rand vd rim!!) perfect. Maar ook de shuttel nemen en wat rondwandelen, Klein stukje Bright angel trail. We vonden het echt te mooi en moeten er niet aan denken slechts 1 nacht te hebben gehad. We kwamen ook uit Vegas rijden via Route 66. The desert view drive deden we niet op de volle dag GC. Die deden we toen we naar Page reden (zoals Marianne ook al aangaf). Meningen zijn verdeeld maar wij zijn beide van de GC 2 nachten. Helemaal als je uit LV komt en dit het eerste park is wat je treft. Dan is alles nog zo overweldigend.
Heb gemist wanneer je gaat, wij waren september en het was dus vroeg donker! 19u ongeveer meen ik. Ook iets om rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

@stegeman Ik zeg niet dat de GC niet meer tijd verdient, maar gegeven de manier van reizen van TS en de zeer beperkte tijd voor Moab lijkt dit mij de enige pek waar een extra nacht vandaan gehaald kan worden.

Ik blijf erbij dat het beter is om Moab te laten vallen. Ik had al aangegeven dat het heel mooi is om de UT95 van Capitol Reef naar Monument Valley te nemen (met onderweg Goblin valey, Little Wid Horse Canyon, Little Egypt, ...). De dag die dan over is kan gebruikt worden voor een extra dag Page (voor bijvoorbeeld een middag strand bij Lake Powell, of kayakken naar Antelope Canyon of een boottocht op de Colorado river, een bezoek aan de Glen Canyon Dam etc etc) of voor een extra dag Capitol Reef, of voor Texas.

Moab kan dan in een andere reis gecombineerd worden met bijvoorbeeld Yellowstone en Colorado.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door stegeman »

Wat Marianne aangeeft :thumbup: (tevens de reden waarom wij Moab niet zagen. We zagen liever alles goed dan te gehaast en ook Moab erbij. Geen spijt van. Hadden tijd wel nodig
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Corv »

Als je in White Sands bent is het 2 uurtjes rijden naar Carlsbad Caverns. Een van de indrukwekkenste dingen die ik ooit gezien heb.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door IngridZw »

Als ik moest kiezen tussen 2 nachten Grand Canyon of 2 nachten Moab en omgeving zou ik zeker kiezen voor het laatste. De GC is zeker spectaculair maar als je niet veel wandelt heb je de uitzichtpunten bij de GC na een paar uurtjes wel gezien. Wij vonden Canyonlands NP trouwens zeker zo mooi als de GC. Wil je ook Arches bezoeken dan is 1 overnachting gewoonweg te weinig.
Ben je al in Sedona geweest?. Als je van rode/oranje rotsen houdt kom je daar helemaal aan je trekken. Prachtig gebied en je hebt er Slide Rock SP. I.p.v. Moab is dit ook een overweging.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Ing »

Kletskous schreef:
06 jun 2020, 15:52
Wij zijn geen echte wandelaars. Een stukje lopen of een wandeling van max een uur vinden we nog leuk, maar geen úren. En we kunnen goed tegen warmte en je past je programma er dan wel op aan. Dus zeker geen urenlange wandelingen, maar e.e.a. bekijken en dan afkoelen in het zwembad bij je hotel of de airco in een shoppingmall opzoeken.

Combi met Texas
Dag 1- Las Vegas aankomst
Dag 2- Las Vegas
Dag 3- Las Vegas - Grand Canyon (440 km)
Dag 4- Grand Canyon (uitkijkpunten, evt. korte wandeling)
Dag 5- Grand Canyon - Horshoe Bend - Lake Powel - Page (200 km)
Dag 6- Antelope Canyon - Bryce Canyon (250 km)
Dag 7- Bryce Canyon - Capitol Reef (190 km)
Dag 8- Capitol Reef - Moab (235 km) (Arches)
Dag 9 - Moab - Monument Valley (230 km) (Canyonlands)
Dag 10 - Monument Valley - Albuquerque (511 km)
Dag 11- Pretpark Cliffs Amusement Park
Dag 12- Naar White Sands (370 km) overnachten in Las Cruces (100 km)
Dag 13- Las Cruses - Fort David (400 km)
Dag 14 - Fort David - Big Bend (210 km)
Dag 15- Big Bend NP
Dag 16- Big Bend - Del Rio (400 km)
Dag 17- Del Rio - San Antonio (250 km) (stadje bekijken)
Dag 18- San Antonio (Six Flags)
Dag 19-San Antoino (Seaworld / Aquatica)
Dag 20- San Antonio - Port Aransas (280 km)
Dag 21- Port Aransas - Houston of Austin (340/400 km)
Dag 22 - Terugvlucht
Wat betreft Texas is dit een stuk haalbaarder, dus wat mij betreft beter. Ik zou ook die nacht GC omwisselen voor Moab.

Over die eerste opmerkingen; goed tegen de hitte kunnen en dan afkoelen in je hotel of mall. Bedenk je; dit kan in Big Bend niet. Big Bend heeft 1 lodge midden in het park, is daar prachtig, maar geen zwembad of winkels in de wijde omtrek.... Sommige kiezen ervoor om in Terlingua omgeving te overnachten, daar heb je het golf resort met een zwembad. Bedenk je wel; dit is dan nog 1.5 uur vanaf het park. Wij koelen normaal ook af in een zwembad of mall (vinden we heerlijk) en zijn bijv in juli/aug in het hete Diepe Zuiden geweest, maar Big Bend
In de zomer zou ik dus echt niet willen. Alle schoonheid van dat park zit hem ook juist in de (korte) wandelingen..
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer