Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Hans B »

Moab
Natuurlijk is 2 dagen voor Canyonlands en Death Horse genoeg, maar het is Arches waar je voor gaat en dat doe je op een dag na een rit vanuit Capitol Reef. In Arches (met een beetje pech) sta je een uur voor de ingang te wachten om naar binnen te mogen en dan liggen de grote bezienswaardigheden achteraan in het park, dat is nog een uur rijden.

Torrey voor CR kan natuurlijk ook, maar ik dacht aan ietsje verde doorrijden ivm de volgende dag de rit naar Moab (+ bezoek Goblin Valley en evt. wandelen Little Wild Horse) wat beide toch enkele uurtjes vergt.

In Bryce is Queens Garden/Navajo Loop trail DÉ wandeling (kost je ruim 2 reken maar 3 uur)

Vergeet in Cody het Buffalo Bill museum niet (1/2e dag)
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Canyonlands en Dead Horse Point kun je prima in één dag doen, er is niet gezegd dat je daar twee dagen voor nodig zou hebben. En de Cirona Arch ( die niet in Arches ligt) zou je daar ook mee kunnen combineren. En dan de andere dag voor Arches.

Jackson is een leuke plaats, ik zou daar een overnachting doen en dan nog een nacht in het park.
Voor Yellowstone zou ik zeker een nacht bij Old Faithful (met 1 l) doen. Het is erg fijn om daar het geisergebied te bekijken tegen de avond of vroeg in de ochtend.
Kijk eens in ons 2015-verslag en 2017-verslag voor onze bezoeken. Je hebt er eerder te weinig dan te veel tijd.
Wat betreft accommodatie: meestal kan er vanaf mei geboekt worden voor het jaar daarop. Betaalbare accommodatie is snel volgeboekt dus als je weet wanneer je gaat is het goed om zo snel mogelijk naar accommodatie te kijken.

Wat betreft Bryce: het is een prachtig park maar het is klein. Zeker als je een snelle reiziger bent is een middag en ochtend echt voldoende.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Oké, invulling Moab cq Arches ga ik even verder bekijken.
En dan wellicht toch 1 nacht Bryce doen en de optie die Marianne gaf voor 1n Bryce, 1n Capitol Reef, 1n Hankville.

Is de aanpassing in dag 6-7 beter met Yosemite - Death Valley - LV?

En voor Yellowstone:
Dag 22 - Jenny Lake - Yellowstone (150 km). —> overnachting in Old Faitfull
Dag 23 - Yellowstone (Grand Prismatic Spring) —-> overnachten in Canyon
Dag 24 - Yellowstone (Mammoth Hot Springs)

Dus dag 22 overnachten in Old Faithful inderdaad een optie, zodat je daar die avond heen kunt en de volgende vroege ochtend.

Wat kan ik op dag 22 dan onderweg nog meer meenemen?
En op dag 23 heb ik nu alleen Grand Prismatic staan: suggesties voor nog iets op die dag?
Combineren met Madison Area en Firehole Lake Drive?
Ik vind het lastig inschatten wat mooi is! Ben wel aan het lezen, maar kun je eigenlijk pas zeggen als je er geweest bent denk ik.
En op dag 24, alleen MHS doen of nog iets in die regio?
Wij zijn geen échte wandelaars die dat uren doen, een korte wandeling van een uurtje en dan is het goed.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Tantelotje »

Wij vonden, na het bezoek aan het uitkijkpunt bij de Grand Prismatic Spring, de wandeling naar de Fairy Falls erg leuk (zie ons verslag van 2019). Dat zou je best kunnen doen op de dag dat je 'aankomt' in Yellowstone.
Het Old Faithful gebied verdient wat mij betreft meer tijd, dat zou ik dan de volgende dag doen, zodat je ook tijd hebt om geisers te zien uitbarsten (de Grand Geyser is ook behoorlijk indrukwekkend) en om naar de Morning Glory Pool te lopen.

Ook de Great Foutain Geyser is prachtig om te zien uitbarsten.
Verder zou ik de Beartooth Highway proberen in te passen, de weg is zeker de moeite waard.

Overigens vind ik het prima te doen om van Torrey (Capitol Reef) via Goblin Valley en Little Horse Canyon naar Moab te rijden. Zou mijn voorkeur hebben in plaats van een overnachting in Hanksville; zo veel maakt dat qua afstand niet uit en je hebt de 'rust' van 2 overnachtingen op 1 plaats. Nog naast het feit dat Capitol Reef ook een prachtig park is wat voldoende tijd verdient (vergeet geen taartje te kopen in Fruita bij het Gifford House. :) )

En inderdaad ... keuzes, keuzes!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Kletskous schreef:
01 okt 2021, 08:16
Is de aanpassing in dag 6-7 beter met Yosemite - Death Valley - LV?
Beter dan wat?
Het hangt er natuurlijk van af waar je in Yosemite en Death Valley wilt overnachten, maar als je in de vallei zit of El Portal en je rijdt naar Furnace Creek, dan is het qua rijtijd al 6 uur. Zit je in Mariposa of Oakhurst dan komt er nog een uur bij. Dat geeft je weinig tijd om onderweg iets te doen, terwijl er juist zoveel te zien is. Als je geen extra overnachting wilt doen op dit stuk zou ik de verdeling Yosemite - Lone Pine - Las Vegas beter vinden.
Maar zelfs dan heb je weinig tijd voor de Tioga Road, en bijvoorbeeld Bodie. Kijk eens wat je wilt doen; en bedenk dat hoe meer tijd je hebt hoe meer je dit stuk zult waarderen want het is echt wel de moeite waard. Maar je moet echt regelmatig de auto uit om iets te kunnen zien.

In Yellowstone hebben wij de laatste keren wat wandelingen gemaakt, maar met de tijd die jullie hebben kom je niet veel verder dan de hoogtepunten, met een korte wandeling over de boardwalks. En je moet daar zeker je auto uit, anders heeft een bezoek aan Yellowstone weinig zin. De bizons kan je nog wel vanuit de auto zien, maar dat geldt niet voor de vulkanische activiteiten en bijvoorbeeld de grand Canyon of the Yellowstone.
Kijk eens op www.nps.gov/yell naar de verschillende delen van het park, en bekijk ook eens www.ontdek-amerika.nl. En natuurlijk reisverslagen.
Ook interessant: een rangeractiviteit; een uitleg over alles wat je ziet maakt het allemaal nog veel leuker.
En trek voldoende tijd uit voor de geisers; de Great Fountain Geiser die hierboven al is genoemd is prachtig (zie hier voor ons laatste bezoek), maar het tijdstip van uitbarsten kent een aardige marge. Voor andere bezienswaardigheden en activiteiten rondom Old Faithful zie bijvoorbeeld hier en hier.
Vergeet niet het West Thumb basin: is niet zo groot en aardig druk, maar het ligt prachtig, aan het meer.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door markro »

In de bovenstaande berichten zijn al een paar interessante gebieden binnen het Yellowstone National Park genoemd, zoals die van Mammoth Hot Springs, Old Faithful, Grand Canyon en West Thumb.
Het park is heel groot en het vergt nogal wat tijd om het helemaal te bekijken; tussen de diverse gebieden leg je behoorlijke afstanden af, waarbij de snelheid niet hoog ligt en je soms te maken hebt met dieren op de weg; soms sta je een tijdje stil, bijvoorbeeld als een kudde buffels oversteekt.
Maak voor jezelf een globaal schema zodat je ongeveer weet wat waar te zien is, dan kan je ter plekke bekijken wat doenlijk is.

Wij waren in 2010 een aantal dagen in het park en verbleven op 3 plekken, zowel buiten als binnen de parkgrenzen. Misschien doe je nog ideeën op uit ons reisverslag.
Klik hier voor het verslag. Op dag 5 beginnen wij vanuit de plaats Cook City met een bezoekje aan de noordoostzijde, in de Lamar Valley. Op dag 7 komen wij in het gebied van Lake Village (in het park) en op dag 8 gaan wij naar de plaats West Yellowstone aan de westingang van het park.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Martin & Marianne schreef:
01 okt 2021, 11:39
Kletskous schreef:
01 okt 2021, 08:16
Is de aanpassing in dag 6-7 beter met Yosemite - Death Valley - LV?
Beter dan wat?
Dit had ik aangepast, en een tussenstop Lone Pine ingevoegd op jullie advies. Ik las ergens in een reisverslag dat iemand ook dit zo gedaan had, zoals ik nu heb staan:
Dag 6 - Yosemite - Mono Lake - Alabama Hills - Lone Pine (235 km)
Dag 7 - Lone Pine - Death Valley (korte stops: bv Mesquite Flat and Dunes/Zabriskie -Las Vegas (420 km)

Ik heb dus geen overnachting nu in Death Valley gepland, maar ervóór in Lone Pine, en dan de volgende dag via wat stops in DV door naar Las Vegas.
Waar ik precies in Yosemite wil overnachten moet ik me nog in verdiepen.
Komend uit San Francisco, zo centraal mogelijk denk ik, bij wat highlights ofzo, nog niet verder naar gekeken.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Tantelotje schreef:
01 okt 2021, 11:07
Wij vonden, na het bezoek aan het uitkijkpunt bij de Grand Prismatic Spring, de wandeling naar de Fairy Falls erg leuk (zie ons verslag van 2019). Dat zou je best kunnen doen op de dag dat je 'aankomt' in Yellowstone.
Het Old Faithful gebied verdient wat mij betreft meer tijd, dat zou ik dan de volgende dag doen, zodat je ook tijd hebt om geisers te zien uitbarsten (de Grand Geyser is ook behoorlijk indrukwekkend) en om naar de Morning Glory Pool te lopen.

Overigens vind ik het prima te doen om van Torrey (Capitol Reef) via Goblin Valley en Little Horse Canyon naar Moab te rijden. Zou mijn voorkeur hebben in plaats van een overnachting in Hanksville; zo veel maakt dat qua afstand niet uit en je hebt de 'rust' van 2 overnachtingen op 1 plaats. Nog naast het feit dat Capitol Reef ook een prachtig park is wat voldoende tijd verdient (vergeet geen taartje te kopen in Fruita bij het Gifford House. :)
Tantelotje: je hebt ook wel weer gelijk dat de afstand Torrey-Hankville nu ook weer niet zoveel uitmaakt. En 2 overnachtingen op 1 plek is ook wat voor te zeggen.
En wat schrijf je leuk! Ook jouw verslag heb ik opgeslagen.
Morning Glory Pool is een goede tip! Wat een mooie kleuren!

Ik heb jullie tips even bekeken en wat bij elkaar ligt enzo.
Ik heb de dagen in Yellowstone nu even als volgt gepland, is dat een reële inschatting?

Dag 22 - Jenny Lake - Yellowstone (150 km) onderweg West Geyser Basin, Morning Glory Pool, avond Old Faithful (overnachting Old Faithful)
Dag 23 - Yellowstone (ochtend Old Faithful geyser, Grand Prismatic Spring, Great Mountain Geyser, White Dome) overnachten Canyon
Dag 24 - Yellowstone (Norris Geyser Bassin & Mammoth Hot Springs), overnachten Canyon
Dag 25 - Yellowstone - Cody (220 km) (Nite Rodeo, hotel Irma, Old Trial Town)

Wetende: zoals Marianne en Markro ook al zeggen rekening houden met wachttijden voor de uitbarstingen, wegoponthoud vanwege overstekende buffels e.d..
Het is dus een globale planning en kijk je ter plekke wat haalbaar is. Misschien kan er nog iets bij, of besluit je terplekke genoeg geisers gezien te hebben en ga je voor een korte wandeling of een ander uitkijkpunt of meer iets als de Grand Canyon of The Yellowstone bijv.
Mooi verslag ook Markro, ik lees dat jullie best veel geisers hebben kunnen doen op een dag, mooi!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Wat ga je na Cody doen? Nog terug cia Yellowstone?
Probeer in elk geval ook het West Thumb gebied mee te nemen. Dat kun je doen als je van Grand Teton naar Old Faithful rijdt. Of wil je daar langs rijden op dag 23?
Stap ook even uit bij de Moose Fall, vlak na de ingang aan je rechterhand. Staat niet aangegeven dus je mist het makkelijk :wink: maar het is een leuke waterval.
Ik mis de Lamar Valley in je planning. Wij vinden het erg mooi om tot aan Cooke City te rijden. En dan met name vroeg of laat op de dag. Er staan altijd groepjes mensen met enorme telelenzen om wolven en ander wild te spotten. Altijd leuk om even mee te kijken.
Wil je eens wat anders doen dan zou je ten noorden van Mammoth kunnen zwemmen. Er is daar een punt waar er heet water in de rivier stroomt.

Kijk ook eens naar de overnachting in Grand Teton. Volgens mij is Jenny Lake heel erg prijzig.

Er wordt vaak gesproken over buffels maar in Yellowstone gaat het om bizons.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Op de vorige pagina had ik wat wijzigingen genoemd Marianne, naar aanleiding van jullie input.
Ik heb nu staan na Cody via Casper naar Denver voor de terugvlucht.
Maar het hangt t.z.t. af van de ticketprijzen: misschien is via Billings of Salt Lake City wel veel goedkoper (of drop off auto), dus dat kan ik dan nog bekijken.

Overnachting in Jenny Lake houd ik nu even aan, maar ik heb ook Colter Bay opgeschreven.

Op dag 22 heb ik West Geyser Basin al genoemd, als we vanuit Grand Teton komen.
Daarvoor kunnen we de stop bij Moos Falls meenemen, heb em genoteerd.

Lamar Valley zouden we kunnen doen vanaf Canyon onderweg naar Cody, maar dat betekent een dikke 1,5-2 uur omrijden als ik het goed zie?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door IngridZw »

Je kan prima via de Lamar Valley en de Beartooth Hyw naar Cody rijden. Wij hebben dit ook gedaan maar dan in omgekeerde richting. Het kost je inderdaad meer tijd maar je hebt dan wel een prachtige route. Alleen gaat het ten koste van je tijd in Cody. Naast de dingen die je noemde heb je ook nog het Buffalo Bill Center of the West museum wat ook een bezoek waard is. Ik weet niet hoeveel resterende dagen je nog over hebt in het vervolg van de reis. Misschien kun je er een extra dag voor uittrekken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Voor het gemak hieronder de route zoals ik em nu heb staan:

Dag 1 - aankomst San Francisco
Dag 2 - San Francisco (Alcatraz, Pier)
Dag 3 - San Francisco (Golden Gate Bridge)
Dag 4 - San Francisco - Yosemite (275 km)
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite - Mono Lake - Alabama Hills - Lone Pine (235 km)
Dag 7 - Lone Pine - Death Valley (korte stops: Mesquite Flat and Dunes/Zabriskie -Las Vegas (420 km)
Dag 8 - Las Vegas (strip, Bellagio fonteinen, Fermont Street)
Dag 9 - Las Vegas (evt. shoppen of waterpark)
Dag 10 - Las Vegas - Grand Canyon (400 km) middag
Dag 11- Grand Canyon (uitkijkpunten, korte wandelingen)
Dag 12 - Grand Canyon - Horsehoe Bend / Lake Powell (200 km) Overnachten Page
Dag 13 - Tour Antelope Canyon - Bryce Canyon (240 km)
Dag 14 - Bryce Canyon
Dag 15 - Bryce Canyon - Capitol Reef (175 km) (evt. wandeling Sulphur Creek 1h) overnachten Torrey of Hanksville
Dag 16 - Capitol Reef - Moab / Arches NP (235 km) (via Goblin Valley en Little Horse Canyon evt).
Dag 17 - Moab (bijv. Delicate Arch)
Dag 18 - Moab (bijv. Canyonlands, Dead Horse Point SP)
Dag 19 - Moab - Vernal (350 km)
Dag 20 - Vernal - Grand Teton (485 km) overnachten in Jenny Lake (of Colter Bay)
Dag 21 - Grand Teton
Dag 22 - Jenny Lake (??) - Yellowstone (150 km) onderweg Moose Falls, West Geyser Basin, Morning Glory Pool, avond Old Faithful (overnachting Old Faithful)
Dag 23 - Yellowstone (ochtend Old Faithful geyser, Grand Prismatic Spring, Great Mountain Geyser, White Dome) overnachting Canyon Village
Dag 24 - Yellowstone (Norris Geyser Bassin & Mammoth Hot Springs), overnachting Canyon
Dag 25 - Yellowstone - Cody (220 km) (Nite Rodeo, hotel Irma, Old Trial Town) evt. Buffalo Bill Center
Dag 26 - Cody - Hell’s Half Acre - Casper (340 km) (evt shoppen in Eastridge Mall)
Dag 27 - Casper - Fremont Canyon - Platte River floating - Denver (450 km)
Dag 28 - Denver (stad bekijken, pretpark of shoppen)
Dag 29 - Terugvlucht
Dag 30 - thuis


Terugreis-bestemming laat ik waarschijnlijk afhangen van de ticketprijs/drop-off kosten.
Kan dus ook Salt Lake City of bijv. Billing zijn.

Ik twijfel nog over dag 14, een volle dag Bryce Canyon. In dit draadje en ook elders op het forum lees ik ook wel dat een middag en de volgende ochtend in BC voldoende zou zijn.
Stel dát ik dat ook zou doen, dan zou ik een extra dag over hebben. En tsja…die is op veel plekken in te zetten natuurlijk…maar ja…..wat is de beste optie (voor mij niet in Yosemite).
Een extra dag bijvoorbeeld in Capitol Reef, Moab,Yellowstone, Cody, Denver of een tussenstop (waar ?) tussen Vernal-Grand Teton om die lange reisdag te breken ?

Keuzes, keuzes :D
Laatst gewijzigd door Kletskous op 03 okt 2021, 21:00, 3 keer totaal gewijzigd.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door jill1234 »

Mooie route! Ik zou alleen zelf de volle dag Bryce en de volle dag Grand Canyon er uit halen. Bryce is super maar heb je in een paar uur wel echt een goede indruk van. Wij hebben wat uitzichtpunten bekeken en de Navaja loop trail gelopen. Totaal denk ik 3,5 uur in het park geweest. Idem voor de Grand Canyon, daar hebben we niet gelopen, alleen met de bus diverse uitzichtpunten afgegaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook gaan voor 1 overnachting in Bryce. Hoewel prachtig heb je er niet zoveel tijd nodig. Ik zou dan wel Antilope Canyon een dag eerder doen of vroeg in de ochtend. De Grand Canyon is in jullie geval een iets ander verhaal omdat je na de lange rit vanuit LV niet veel tijd overhoudt voor het park vooral als je ook van plan bent om onderweg nog tijd wil besteden aan route 66 (Oatman Seligman).
Kletskous schreef:
03 okt 2021, 20:30
Een extra dag bijvoorbeeld in Capitol Reef, Moab,Yellowstone, Cody, Denver of een tussenstop (waar ?) tussen Vernal-Grand Teton om die lange reisdag te breken ?
Ik zou sowieso Denver uitsluiten en ook een tussenstop tussen Vernal en GT. Voor Moab heb je in principe ook voldoende tijd. Voor de rest is het maar net wat je het meeste aanspreekt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Het blijft voor mij wat lastig inschatten wat jullie wel en niet leuk vinden. Als je niet veel wilt wandelen blijft er in Yellowstone nog steeds voldoende over om te doen, daar kun je altijd wel een extra dag gebruiken. Ook in Moab is een extra dag niet gek als je nog buiten een bezoek aan de parken iets wilt doen (Corona Arch, raften, jeep tour). Ik vind Capitol Reef ook een erg plezierig park, en daar kun je ook een jeep tour maken. Maar als je dat niet wilt is het verder met name wandelen (zie daarvoor mijn mijn wandelsite).
Als je trouwens de Sulphur Creek helemaal wilt doen is dat wel veel meer dan 1 uur, dan zou ik zeker een extra dag doen daar. Je hebt dan ook meer tijd voor het stuk tussen Captiol Reef en Moab. En je zou ook nog via de UT95 kunnen rijden, met de Moki Dugway en de Valley of Gods.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Hmm, ik meen ergens gelezen te hebben dat die Sulphur Creek een uurtje duurde. Heb ik me toch vergist dan kennelijk.
Maar ik heb nog even snel verder gekeken maar het lijkt me toch wat minder geschikt. Denk dat het toch wat te zwaar wordt zo’n hike, door water e.d. Ik krijg namelijk heel snel blaren en natte voeten verergert het alleen maar. En de rest van de vakantie nauwelijks kunnen lopen door blaren vanwege zo’n hike heb ik er niet voor over.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien komt dat van mijn wandelsite. Daarin staat alleen het laatste stuk (vanaf het visitor center) beschreven. En dat is inderdaad ongeveer een uur. Ik zou dat sowieso doen, dat is heerlijk om te doen. Je kunt desgewenst ook een groot deel naast de rivier lopen.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Ja ! Daar heb ik het inderdaad gelezen dat het een uur duurde !
Ging al twijfelen aan mezelf of ik het weer niet goed gelezen had :wink:
Daarna niet meer verder gezocht, en later nog eens meer over gelezen. Maar een deel van de route lopen is ook een optie.

Nog maar es over denken.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door josea »

Ja, dat deden wij ook, de Sulphur Creek vanaf het Visitor center de “andere kant” op gelopen. Super leuk! Zie deze dag in mijn verslag.

http://aartse.blogspot.com/2018/07/dins ... al_19.html
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

@josea, leuk om je verslag te lezen, maar er laden geen foto’s?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer