Reis MM83-EAGLE: camperreis september 2021 (Las Vegas-Denver).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MM83-EAGLE: camperreis september 2021 (Las Vegas-Denver).

Bericht door MM83-EAGLE » 01 mei 2020, 23:15

Beste forumleden,

De plannen voor volgend jaar liggen alweer klaar (we twijfelen nog over de route die we willen gaan maken; we hebben twee voorbeeldroutes).
Dit keer kiezen we waarschijnlijk voor een C25-27 van Road Bear. Eén van de routes die we willen gaan maken ziet er als volgt uit:

1. Amsterdam-Las Vegas zo. 12-9-2021
2. Las Vegas
3. Las Vegas-Zion
4. Zion
5. Zion-Bryce
6. Bryce-Capitol Reef
7. Capitol Reef
8. Capitol Reef-Canyonlands/Dead Horse Point
9. Canyonlands/Dead Horse Point
10. Canyonlands/Dead Horse Point-Colorado National Monument
11. Colorado National Monument-Ouray/Durango
12. Ouray/Durango-Black Canyon of the Gunnison
13. Black Canyon of the Gunnison
14. Black Canyon of the Gunnison-Aspen
15. Aspen-Glenwood Springs
16. Glenwood Springs
17. Glenwood Springs-Granby
18. Granby-Rocky Mountain NP
19. Rocky Mountain NP
20. Rocky Mountain NP-Denver (evt. richting Garden of the Gods in Colorado Springs)
21. Denver
22. Denver-Amsterdam zo. 3-10-2021

We zijn nog niet goed bekend met Colorado (Bryce en Zion hebben we eerder bezocht) en zijn benieuwd naar jullie tips, op- en/of aanmerkingen m.b.t. deze route en eventuele campgrounds. Alvast bedankt!

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camperreis september 2021 (Las Vegas-Denver)

Bericht door IngridZw » 02 mei 2020, 00:27

Van Colorado NM naar Quray/Durango en de volgende dag naar de Black Canyon of the Gunnison is niet echt een logische volgorde. Je rijdt op deze manier dezelfde route heen en terug. Ik zou het anders doen nl. van Moab eerst naar Durango en vervolgens via de prachtige Million Dollar Hwy naar de BCotG. Overigens heb je voor dit park geen volledige dag nodig. Dus grofweg:
Moab - Durango - BCofG - Colorado NM - Glenwood Springs - Aspen - Granby

Wil je bij Moab niet naar Arches ?. Ik zou daar dan een extra dag voor uittrekken. En i.p.v. 2 nachten Glenwood Springs is een extra overnachting tussen Aspen en Granby (bv in Leadville) ook mooi. Daarmee creëer je ook meer tijd voor Aspen en en voor de prachtige omgeving waar je vervolgens doorrijdt.
Als je het op deze manier invult klopt het volgens mij precies met de dagen die je hebt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis MM83-EAGLE: camperreis september 2021 (Las Vegas-Denver).

Bericht door Martin & Marianne » 02 mei 2020, 07:59

Helemaal eens met de opmerkingen van Ingrid. Misschien wel goed om wat meer toelichting te geven. Heb je Arches al bezocht? En welke weg wil je nemen naar Durango? Wij reden vorig jaar via Telluride. Kijk eens in ons verslag. Wij waren er ook in september en deden vanaf Death Valley grotendeels dezelfde route.
Leadville zou mooi zijn om toe te voegen, leuke plaats en heel leuk om de Mineral Belt Trail te fietsen.
Ik weet niet of Granby een bewuste keuze is. Grand Lake is ook een mogelijkheid of kijk naar een camping in het park.

Marianne

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Trails » 02 mei 2020, 08:46

Wij hebben vorig jaar (sept./okt.) een reis met camper gemaakt door o.a. Colorado (onze favoriete staat) en hebben ook wat plaatsen bezocht van jullie planning.
Hier ons verslag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/Weste ... ingen.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... NNING.html

Voor Black Canyon of the Gunnison NP heb je aan 1 dag genoeg. Wij zijn hier nu 2 keer geweest. Zó apart.
Telluride vonden wij veel leuker dan Ouray en de weg erheen is in die periode geweldig mooi. Je kunt daar met de gratis kabelbaan de berg op.

In de buurt van Glenwood Spring ligt Rifle Falls SP. De grote verrassing voor ons. We dachten het wel in een half uur gezien te hebben maar zijn er bijna een hele morgen geweest.

Kijk ook eens naar onze campings in Colorado. We zoeken echt goed voor de beste plek en gebruiken hiervoor satellietbeelden en o.a. www.campsitephotos.com.
We hadden dan ook de mooiste plekken op die campings. We waren met hetzelfde formaat camper.
De campings voor de Colorado State Parks moet je trouwens wel reserveren.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker

Re: Camperreis september 2021 (Las Vegas-Denver)

Bericht door MM83-EAGLE » 02 mei 2020, 18:31

IngridZw schreef:
02 mei 2020, 00:27
Van Colorado NM naar Quray/Durango en de volgende dag naar de Black Canyon of the Gunnison is niet echt een logische volgorde. Je rijdt op deze manier dezelfde route heen en terug. Ik zou het anders doen nl. van Moab eerst naar Durango en vervolgens via de prachtige Million Dollar Hwy naar de BCotG. Overigens heb je voor dit park geen volledige dag nodig. Dus grofweg:
Moab - Durango - BCofG - Colorado NM - Glenwood Springs - Aspen - Granby

Wil je bij Moab niet naar Arches ?. Ik zou daar dan een extra dag voor uittrekken. En i.p.v. 2 nachten Glenwood Springs is een extra overnachting tussen Aspen en Granby (bv in Leadville) ook mooi. Daarmee creëer je ook meer tijd voor Aspen en en voor de prachtige omgeving waar je vervolgens doorrijdt.
Als je het op deze manier invult klopt het volgens mij precies met de dagen die je hebt.
Dank, dat zijn tips waar weer iets mee kunnen ;-)

Overigens Arches bewust uit de route gelaten. Het park en de extreme drukte daar trekt ons niet en er zijn weinig/geen wandelingen mogelijk met kindervaren volgens mij ?

Eerst naar beneden en dan van Durango naar Colorado NM is iedereen logischer en dan hoeven wel de Million Dollar Highway niet 2 x te rijden (voor zover dat een straf is)

MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker

Bericht door MM83-EAGLE » 02 mei 2020, 18:41

Martin & Marianne schreef:
02 mei 2020, 07:59
Helemaal eens met de opmerkingen van Ingrid. Misschien wel goed om wat meer toelichting te geven. Heb je Arches al bezocht? En welke weg wil je nemen naar Durango? Wij reden vorig jaar via Telluride. Kijk eens in ons verslag. Wij waren er ook in september en deden vanaf Death Valley grotendeels dezelfde route.
Leadville zou mooi zijn om toe te voegen, leuke plaats en heel leuk om de Mineral Belt Trail te fietsen.
Ik weet niet of Granby een bewuste keuze is. Grand Lake is ook een mogelijkheid of kijk naar een camping in het park.

Marianne
Arches nog nooit bezocht, maar het park trekt ons niet (mede vanwege de extreme drukte). Of is dat eigenlijk (een) doodzonde ? ;-)

Over de weg naar Durango nog niet goed nagedacht. Wel willen we sowieso de Million Dollar Highway rijden, o.a. vanwege de mooie herfstkleuren. Jullie verslag ga ik zeker lezen, ben sowieso fan van de wandelingen USA pagina; -)

Granby is als tussenstop tussen Glenwood Springs en Rocky Mountain NP bedoeld. Grand Lake leek ons ook leuk idd. We willen graag elanden zien. Is dat een goede locatie ? En Glenwood Canyon, is dat de moeite waard van een overnachting in de buurt ?

Is 2 nachten Rocky Mountain NP voldoende ? Toelichting; we reizen met kleine kinderen. Die houden wel van wandelen, maar het worden geen moeilijke hikes of tochten van meer dan 2 uur. Een "stroller friendly" trailer of "easy hikes" hebben daarom de voorkeur.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 02 mei 2020, 19:04

Hoe oud zijn de kinderen? Is het niet mogelijk om een rugdrager te gebruiken? Met een kinderwagen kun je nergens veel doen denk ik.

Ik zit nu pas naar de data te kijken; ik denk dat het qua weer handiger is om de route om te draaien, dus beginnen met RMNP. Anders zal er al heel veel gesloten zijn in RMNP.
Wij hebben er geen elanden gezien maar je hebt aan de westkant van het park wel kans om ze te zien, maar ook aan de oostkant, bij Sprague Lake. Die laatste is sowieso een aanrader voor een wandeling, en ook met de kinderwagen te doen.
Ik denk dat twee nachten oostkant en een nacht aan de westkant zeker voldoende is.

Arches is inderdaad druk, daar hadden we vorig jaar voor het eerst echt last van. Maar als je op Devils Garden staat zal het wel mee vallen. Aan het eind van de middag zal het niet zo druk zijn om het park binnen te rijden, en je kunt dan in de ochtend rond de camping wat wandelingen doen.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer