Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Kath90 »

Hi All,

Volgend jaar willen mijn vriend en ik op vakantie naar het (Zuid) Westen van de States, voor mij inmiddels mijn zevende trip naar de States, maar voor hem pas de tweede keer, vorig jaar hebben we New York/New Orleans en Florida gedaan.

Gezien ik al vaker geweest ben en dus ook al een aantal dingen heb gezien, bedacht ik mezelf dat het leuk was als ik de route zou plannen naar zijn input. Ik heb dit gedaan door in excel een lijst te maken met (bijna) alle noemenswaardige parken en steden ten westen van Denver en hem deze te laten ranken van 1 (hoeft voor mij niet zo) tot 4 (must see).

Zie hieronder de scorecard (schuingedrukt ben ik zelf al eens eerder geweest):
image.png
image.png (141.35 KiB) 4907 keer bekeken

Ik ben gek op routes plannen en nu is mijn doel om een vakantie te plannen, met zo veel mogelijk (zeker niet allemaal) van de 3tjes en 4tjes verwerkt in 23 dagen, zonder het overdreven gehaast te maken.

Quite the challenge right? Ach het houdt me bezig in quarantaine :).

Ik ga er deze week mee aan de slag en laat jullie het eindresultaat weten! Ideeën zijn natuurlijk altijd welkom.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke uitdaging!
Sorteer eens op score of filter alleen de 3 en 4 er uit. Dan kun je je makkelijker op de highlights focussen.
Misschien heb je iets aan aan onze verslagen voor onze routes. Wij hebben vaak dezelfde plaatsen en parken gedaan en altijd wel weer iets nieuws gezien.

Marianne
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Kath90 »

De nummer 3/4 parken
Death Valley
Lassen Volcanic
Sequioa & Kings Canyon
Yosemite
Valley of Fire
Arches
Bryce
Dinosaur
Grand Staircase
Zion
Grand Canyon
Antelope Canyon
Coyote Buttes
Horseshoe Bend
Black Canyon Of The Gunnison
Great Sand Dunes
Rocky Mountain
Glacier
North Cascades
Mount Rainier
Yellowstone

De nummer 3/4 steden
San Francisco
Los Angeles
Salt Lake City
Las Vegas
Portland
Seattle
Vancouver

Hieronder een voorbeeld van hoe het er uit zou zien als ik alle 4tjes erin doe, en zoveel mogelijk van de 3tjes (Monument Valley is een 2-tje maar gezien we er praktisch doorheen zouden rijden zou ik zeggen waarom niet). Duidelijk veels te druk zo, mocht het lukken nog 3 dagen extra vrij te krijgen van werk zou ik van onderstaande nog wat kunnen maken.
image.png
Ik denk dat het onmogelijke ligt in zowel Rocky Mountains als Glacier, gezien beide net iets te veel afwijken van een standaard route. Is er hier een voorkeur? Ik ben zelf al eens in Glacier geweest en deze staat voor mij samen met Yosemite en Zion in de top 3 mooiste parken, kans is wel dat eind juni de Going to the Sun road nog niet open is, in welk geval de Rocky Mountains misschien de voorkeur zouden hebben?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Pete.Z »

Ik zou eens beginnen om Yellowstone en omgeving er uit te halen, en je te beperken tot het zuidwesten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad veel te druk. En ook met drie dagen erbij wordt het te veel.
Ik begrijp ook niet alle keuzes. Denver staat niet in jullie top van steden om te bezoeken. Waarom daar dan, met zo weinig tijd voor de rest, toch twee nachten aan besteden?
Je zou al wat tijd kunnen winnen door in Denver te beginnen. En dan via Rocky Mountain NP (de bergketen heet Rocky Mountains, maar het is Rocky Mountain NP) naar Moab. Voor Moab zijn 2 nachten het minimum, maar als je zowel Arches als Canyonlands wilt doen, en miscshien Dead Jorse Point SP en de Cornoa Arch heb je toch wel 3 nachten nodig.
Vanuit Moab zou ik dan naar Yellowstone gaan en dan via Grand Teton en Capitol Reef naar Bryce en Zion. Dan naar Las Vegas en via DV naar Yosemite en eindigen in SF.

Het zou er dan zo uit kunnen zien. Zelf zou ik het nog te gehaast vinden.
10-jun do naar Denver
11-jun vr Denver - Estes Park
12-jun za Estes Park - Grand Lake
13-jun zo Grand Lake - Grand Junction
14-jun ma Grand Junction - Moab
15-jun di Moab - Moab
16-jun wo Moab - Vernal
17-jun do Vernal - Yellowstone
18-jun vr Yellowstone - Yellowstone
19-jun za Yellowstone - Yellowstone
20-jun zo Yellowstone - Grand Teton
21-jun ma Grand Teton - Grand Teton
22-jun di Grand Teton - Salt Lake City
23-jun wo Salt Lake City - Capitol Reef
24-jun do Capitol Reef - Bryce
25-jun vr Bryce - Zion
26-jun za Zion - Zion
27-jun zo Zion - Las Vegas
28-jun ma Las Vegas - Death Valley
29-jun di Death Valley - Mammoth Lakes
30-jun wo Mammoth Lakes - Yosemite
1-jul do Yosemite - Yosemite
2-jul vr Yosemite - SF
3-jul za SF - SF
4-jul zo SF - SF
5-jul ma SF -

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Marcopstal »

Je eigen idee is, zelfs met 3 dagen extra gewoon gekkenwerk.
Je zal toch keuzes moeten maken om ergens te komen en zou dat ook van de periode kunnen laten afhangen. Aangezien je al begin juni gaat zou ik het eerder houden op het zuidelijke deel. Er is meer dan genoeg ten zuiden en oosten van San Francisco om die dagen mee te vullen op een rustig tempo.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Kath90 »

Hi All,

Even voor de duidelijkheid, ik ben bewust dat de eerste route gekkenwerk is, het is er ook zeker geen die ik zou willen doen. Het was meer als voorbeeld van OMG kijk hoe achterlijk druk de route zou zijn als ik alle 4tjes wil doen. Zoals ik al zei, ik hou van druk maar dit zeker niet ;). Op deze manier kan ik ook makkelijk aan mn vriend uit leggen dat we zeker niet alles kunnen doen wat die wilt zien :lol:

Marianne ik zie dat jij 2 nachten voor Grand teton hebt, ik vroeg me af wat er hier precies te doen is, wanneer ik het park Google krijg ik een beetje het gevoel dat het hele park maar 1 uitzicht is en je er best snel doorheen bent.

Marc, ik denk inderdaad dat doordat Juni best vroeg in het jaar is ik beter niet naar het Noorden kan gaan, ik vondt Glacier echter zo bizar spectaculair dat ik het moeilijk vind dit bij voorbaat uit te sluiten, mocht ik deze hoek wel op willen dan zou Denver/Moab/Rocky Mountain NP sowieso buiten de mogelijkheden vallen.

Het voorstel van Marianne om in de ene stad te beginnen en een ander te eindigen zie ik helaas niet als een optie, bovenop de drop off fee kost dit vaak ook nog veel meer in de vliegtickets, alles bij elkaar zou dit ongeveer 600 euro meer kosten.

In de grote lijnen twijfel ik tussen onderstaande routes

Zion-Page-Moab-Denver-Rocky Mountain-Salt Lake City- SF- Yosemite- DV-Vegas

OF

DV- Yosemite-SF - Pacific Coast Highway- Seattle- Rainier- Glacier-Yellowstone-Vegas

Hier twijfelde ik een beetje over de Pacific Coast boven San Francisco, hier hoor je toch minder over en ik was benieuwd of dit de moeite waard is.
Laatst gewijzigd door Kath90 op 03 mei 2020, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Marcopstal »

Vliegtickets hoeven echt niet stukken duurder te zijn met verschillende aankomst en vertreklocatie.

Huurwagens hangt er vanaf, tussen sommige steden zijn er geen drop-off kosten, tussen andere dan weer wel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Kath90 »

Nog eens goed nagedacht, en het Noorden bewaren we voor een andere keer, zoals Marc aangaf is dit waarschijnlijk te vroeg. Glacier is gewoon te ver om en het risico is mij te groot dat de Going to the Sun road dicht is, vorige keer was ik er 20 juni, en toen was ik hem ook misgelopen, liever het zekere voor het onzekere en het een keer in September proberen. Een rondje Seattle wordt het dan.

Marianne ik heb je advies opgevolgd en een dag extra in Moab gepakt voor Canyonlands. Ook heb ik Granby aangepast naar Grand Lake, ligt idd een stukje beter.

Mocht ik nog een betaalbare one-way vinden heen op SLC en terug van SF (of andersom) zou ik die 2 dagen die er nu tussen zitten over hebben om ergens anders te gebruiken. Gezien er tussen AZ,CA en UT volgens mij geen drop-off kosten zijn. Maar met 51 rij-uren in plaats van 67 lijkt deze route me al een stuk beter te doen.

Ik ben wel nog steeds benieuwd naar de ervaringen met de North Rim, is dit (ongeveer) net zo mooi als de South Rim.

Ook vroeg ik me af of iemand weet waar je kan overnachten rond Valley of Fire, ik zie een campground aangegeven maar gezien deze first-come first- serve zijn en ik er zou overnachten op de dag van aankomst lijkt dit niet ideaal.

En heeft er iemand nog aanraders betreffende trails in Rocky Mountain NP?
image.png
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor VoF zou je in Moapa kunnen overnachten maar als je gaat kamperen is een camping in het park wel zo leuk. Waarom niet eerst in Las Vegas overnachten en dan de volgende dag eerst boodschappen halen etc en dan naar VoF rijden?
Waarom naar Denver en Boulder? Voor RMNP ligt Estes Park het beste. Of ga in het park kamperen.
De lus naar Vernal en Salt Lake City is wat vreemd als je niet naar Yellowstone gaat.
Ik zou toch echt eens naar een one way kijken als ik jullie was. Wij betaalden vorig jaar geen drop off kosten tussen SF en Denver.
In plaats van 2 nachten Page zou je ook 1 nachr Page en 1 nacht Monument Valley kunnen doen. Wij stonden daar vorig jaar met de tent. Dat was een prachtige ervaring. Je bent dan ook in de gelegenheid om de Wild Cat Trail te lopen. Ook een aanrader maar vanwege de hitte niet midden op de dag.

Voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken.
Niet meer relevant nu maar in Grand Teton kun je prachtig wandelen. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2015-verslag voor Grand Teton en Yellowstone in juni.
Wij hebben dat jaar ook de North Rim bezocht. Mooi, en rustiger dan de South Rim maar ik heb toch een voorkeur voor die laatste.
Voor Yosemite in juni is 1 nacht wel heel erg weinig. Probeer het weekend te vermijden. Zeker in juni is het dan extra druk. Zie ook hiervoor ons 2015-verslag. En voor de kust ten noorden van SF.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 mei 2020, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Kath90 »

Haha ik was zo druk bezig met de planning zelf dat het me niet eens was opgevallen dat Yosemite nu in het weekend valt. Even kijken of ik dat kan vermijden. Ik ben wel al 2x eerder in Yosemite geweest vandaar dat 1 nacht Valley en 1 dag voor de Tioga Pass(die ik al 2 keer ben misgelopen) me voldoende lijkt voor deze trip.

Het idee van Denver/Boulder is vooral dat t een logische stap leek tussen Grand Junction en Rocky Mountain NP. Wellicht zou ik de stad idd helemaal kunnen overslaan. Ik ga hier nog even naar kijken.

Marianne weet jij nog waar je auto had geboekt, ik wil graag kijken of het een optie is, gezien ik het stuk tussen Vernal en SF ook niet ideaal vind.

De eerste avond ga ik idd ws zo noordelijk mogelijk in Vegas zitten (Motor Speedway) en afhankelijk van hoe moe ik ben een Walmart opzoeken en boodschappen doen, dan kunnen we de ochtend vroeg op pad richting VoF.

En als laatste een hele onpupulaire mening, maar Monument Valley doet me niet veel (wel al geweest) het is dat we er praktisch doorheen rijden op de route anders had ik het helemaal overgeslagen.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij huurden bij Alamo, via usareisen.de.

Je rijdt wel langs MV, dan kun je er toch ook overnachten? Dat betekent niet dat je er meer tijd aan besteedt maar je ziet het wel tijdens de mooiste uren. Je hoeft pas aan het eind van de middag er naar toe te rijden vanuit Page. En het geeft je meer tijd voor de omgeving van Moab.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Pete.Z »

Kath90 schreef:
03 mei 2020, 21:38

En als laatste een hele onpupulaire mening, maar Monument Valley doet me niet veel (wel al geweest) het is dat we er praktisch doorheen rijden op de route anders had ik het helemaal overgeslagen.
Je bent niet alleen hoor, prachtig landschap, maar na een keer er door rijden heb ik het ook wel gezien, en zo gezellig is het er niet.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Kath90 »

Ah Marianne, op die manier. Ik vind het echter wel lekker om die hele dag bij Page te hebben, we willen de tweede dag namelijk kayakken/kanoen op Lake Powell, en hierbij niet te veel op de tijd hoeven letten (plus erna direct kunnen douchen ipv eerst een paar uur in de auto zitten).

Als ik de route omkeer zit ik helaas nog steeds in het weekend in Yosemite, wat wellicht wel een idee is is dat ik de tweede nacht San Francisco vervang voor bijvoorbeeld Merced? Dan kan ik nog de hele dag in SF doorbrengen en ben ik de volgende ochtend wel een paar uur eerder in Yosemite.

Ik heb de wandelsite bekeken en voor Rocky Mountain NP springen voor mij Haiyaha en Bierstadt er wel uit. Wat een mooie foto's ook!
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Franciscus »

Ik zou ook na aankomst in LV blijven en de volgende ochtend vroeg naar VoF rijden. Wij hebben eerder ook zoiets gedaan. Vroeg in LV vertrokken, hele dag in VoF doorgebracht en naar Mesquite gereden voor overnachting. Mesquite is op zich niet bezienswaardig maar op de route en kostentechnisch interessant, je kunt er heel goedkoop overnachten. De volgende ochtend zijn we weer vroeg richting Zion vertrokken, dat is dan ook niet meer ver.

Heb je wel in de gaten dat de rit SLC naar Reno bijna 850 km is? Het is natuurlijk wel te doen in een dag, maar dat stuk route oogt niet echt logisch.

Ik vond de verschillen tussen North en South Rim Grand Canyon niet zo groot. Uitzichten vanaf South Rim misschien iets mooier maar dat verschilt echt niet veel. Voordeel is dat de North Rim een stuk minder bezocht is. Dus als North goed op de route past zou ik dat doen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Kath90 »

Franciscus schreef:
04 mei 2020, 16:52

Heb je wel in de gaten dat de rit SLC naar Reno bijna 850 km is? Het is natuurlijk wel te doen in een dag, maar dat stuk route oogt niet echt logisch.
Daar ben in me van bewust, het wordt geen makkelijke dag, de kunst is echter om van Dinosaur naar SF te komen. Gezien Salt Lake City ons wel een toffe stad leek dit een logische tussenstop. Reno is voor ons enkel een overnachtingsplek, dus als we daar laat aankomen is het ook geen probleem.
Mocht ik natuurlijk geluk hebben met de vliegtickets en drop off kosten, is dit stuk geen issue😊.

Top om te horen dat de North Rim ook de moeite waard is. Hebben jullie hier ook overnacht?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Pete.Z »

North-rim is qua natuur en uitzichten eigenlijk mooier dan de SR. (Die trouwens ook voorbij fantastisch is hoor) Her grote voordeel van de SR is het veel ruimere aanbod van overnachtingen en eigenlijk alles. De NR is qua toeristische voorzieningen 90% minder maar dus ook veel rustiger. Aan de NR overnachten moet je heel vlot bij zijn, je alternatief is Jacob Lake, op zich een ontzettend leuke plek (onze reservering voor september staat alweer) maar een redelijk stuk rijden nog naar de rim. Maar de koekjes zijn legendarisch, en de taart ook..... :wink:
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Tantelotje »

Pete.Z schreef:
06 mei 2020, 16:26
... je alternatief is Jacob Lake, op zich een ontzettend leuke plek (onze reservering voor september staat alweer) maar een redelijk stuk rijden nog naar de rim. Maar de koekjes zijn legendarisch, en de taart ook..... :wink:
Eens... eigenlijk zijn alleen de koekjes al een goede reden om naar de NR te gaan :P
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Kath90 »

Hahaha nu wil ik niet eens meer naar de South Rim, ik ben te benieuwd naar de Cookies🤣
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kath90: (Zuid-) Westen 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Ze zijn lekker. En groot. En duur. :wink: Zie hier ons blog voor een deel van het assortiment.

Nog even over de route. Je hebt nu erg weinig tijd voor SLC. Dat zou wat mij betreft niet de moeite van die omweg waard zijn. Waarom dat niet eens combineren met Yellowstone en Grand Teton? De rit naar Reno is ook niet het mooiste wat je tegen zult komen. En je mist nu Bryce. Ik zou Moab na RMNP doen, en dan via Capitol Reef en Bryce, GC en Zion naar Las Vegas, dan Death Valley, Lee Vining, Yosemite, en eindigen in SF. Een one way LV-SF kost voor de autohuur niets extra.
Maar met RMNP erbij is een one way vanaf of naar Denver natuurlijk het handigste.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer