Reis Kris.Declerck: juli 2021 - Zuidwesten rondreis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kris.Declerck
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Kris.Declerck: juli 2021 - Zuidwesten rondreis.

Bericht door Kris.Declerck » 27 apr 2020, 09:29

Aangezien onze reis dit jaar niet zal kunnen doorgaan wegens het Corona virus hebben we beslist om ons voorziene budget in te zetten voor "de reis van ons leven" volgend jaar. Deze zal naar het Zuidwesten van de USA gaan. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen die dan resp. 12 en 14 jaar zullen zijn.

Ik heb van mijn dames wat wensen meegekregen die ze zeker willen terugzien in het reisschema :
- Ik had initieel een paar reisschema's gemaakt waaronder eentje dat als startpunt Yellowstone had, een ander dat als startpunt SFO had en waar we ook Monument valley zouden in meenemen. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een start in SFO en het meenemen van de Pacific Coast highway.
- De dames willen zeker 2 dagen shoppen
- Las Vegas willen ze wat tijd om te relaxen aan het zwembad en willen ze alle attracties op de strip doen (high roller, Tussauds, ...). Ik ben zelf 2 jaar geleden in Las Vegas geweest en heb hier toen het meeste van op 2 dagen gedaan.
- LA moet erin en ze willen daar zowel Disney als Universal doen.
- Als we lange rij afstanden kunnen vermijden met een binnenlandse vlucht willen we dat zeker overwegen.

Het schema dat ik heb opgemaakt ziet eruit als volgt :
- Dag 1 : Vlucht BRU/AMS - SFO (nog te bekijken welke route en maatschappij - wens is Business Class)
- Dag 2 : SFO : Hop on / Hop off tour om alle bezienswaardigheden te zien
- Dag 3 : SFO : Alcatraz en nog eens terug naar de zaken die we interessant vonden
- Dag 4 : SFO - Carmel langs de kust
- Dag 5 : Carmel - San Luis Obispo langs de kust
- Dag 6 : San Luis Obispo - Sequioa
- Dag 7 : Sequoia
- Dag 8 : Sequoia - Yosemite
- Dag 9 : Yosemite (bus tour 1)
- Dag 10 : Yosemite (bus tour 2)
- Dag 11 : Yosemite Lone Pine (via Tioga)
- Dag 12 : Lone Pine - DV - Las Vegas
- Dag 13 : Las Vegas Strip
- Dag 14 : Las Vegas Strip
- Dag 15 : Las Vegas shopping
- Dag 16 : Las Vegas (Bezoek Hoover Dam + relax)
- Dag 17 : Las Vegas - Zion
- Dag 18 : Zion - Bryce (overdag Zion - Avond rijden)
- Dag 19 : Bryce - Page (overdag Bryce - Avond rijden)
- Dag 20 : Page (Antelope / Horseshoe bend)
- Dag 21 : Page - GC Village
- Dag 22 : GC (helicopter tour + drive)
- Dag 23 : Vliegen Flagstaff - LA
- Dag 24 : LA
- Dag 25 : LA (Disney)
- Dag 26 : LA (Universal)
- Dag 27 : LA shopping
- Dag 28 : Vlucht LA - AMS/BRU

Wat denken jullie hiervan ?

Mijn bedenkingen :
- Is 2 dagen Yosemite niet teveel ?
- Bryce en Zion denk ik op 1 dag met de bus te kunnen doen.
- Hebben we voldoende tijd in LA ?

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Juli 2021 - Zuidwesten rondreis

Bericht door Pete.Z » 27 apr 2020, 10:45

Vliegen van Flagstaff naar LA is nonsens, je kan beter Sequoia overslaan, en die dagen benutten om gewoon naar LA te rijden.

Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank » 27 apr 2020, 11:00

Een mooi vooruitzicht!

Op zich heb je genoeg tijd, maar door de vele dagen in de steden komen de parken er een beetje karig vanaf. Of 2 dagen Yosemite te veel is, is lastig beoordelen zonder te weten wat je daar wilt doen en waar je gaat overnachten. Wij zijn er afgelopen september in totaal 3 nachten geweest en vonden dat achteraf te weinig, maar dat hangt echt af van wat je wilt doen (wij houden van wandelen en natuur). Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met 'bustour' daar, Yosemite is een park wat je bekijkt door rond te lopen en niet door rond te rijden in een bus. Waar wil je overnachten? En wat bedoel je met Zion en Bryce op 1 dag met de bus? Willen jullie niet met een huurauto reizen?

's avonds rijden is in Amerika niet echt een goed idee, de kans op aanrijdingen met wilde dieren is groot. Daarnaast zijn de routes die je rijdt (zeker rond Zion en Bryce) erg mooi, dus dat is echt zonde.

Ik denk dat je door veel reisverslagen te lezen een beter beeld kunt krijgen van de parken, en ook van hoe jullie die zouden willen beleven. Dan kom je vast tot een mooie route met de juiste balans tussen steden en parken :thumbup:
Laatst gewijzigd door Pleank op 27 apr 2020, 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 27 apr 2020, 11:01

Precies, Flagstaff-LA kan ook met auto. Ik zie verder dat jullie business class willen vliegen. Dat tikt behoorlijk aan met 4 personen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 27 apr 2020, 11:02

Ik zou ook niet gaan vliegen, je tijdwinst is minimaal en het geeft een hoop extra gedoe. Auto inleveren, in LA weer een auto huren, etc.
Als je dat stuk rijden wilt vermijden, waarom dan niet een one way LA-Phoenix/Las Vegas of andersom? Of rij het stuk; je zou in plaats van de tweede nacht GC ok al een stuk richting LA kunnen rijden.
Twee dagen Yosemite is beslist niet te veel, maar kijk eerst wat je er zou willen doen. Als je naar Sequoia gaat kun je in Yosemite de Mariposa Grove overslaan. En Glacier Point is gesloten. Dus de Panorama Trail is geen optie, maar je zou vanuit de vallei wel de Mist Trail kunnen lopen. Of je gaat raften, fietsen, zwemmen, etc. En naar Mirror Lake. Voor de kinderen is een junior ranger programma ook leuk. Kijk eens in onze reisverslagen om ideeën op te doen. In 2006 en 2008 waren onze dochters ongeveer even oud als die van jullie nu.
Wat misschien ook niet gek is: twee nachten Yosemite en dan een nacht Lee vining of Mammoth Lakes. Dat geeft je ook tijd voor Bodie, Mono Lake en bij Lone Pine de Alabama Hills etc. En meer tijd voor de Tioga Road. Wij deden daar vorig jaar de wandeling langs en op Pothole Dome; leuk stuk langs de rivier waar je ook lekker aan het water kunt zitten. Wat bedoel je met de bus tours in Yosemite?

En kijk eens naar de Little Lakes Valley Loop (zie ons 2015-verlag) of een wandeling bij Mammoth Lakes (zie ons 2019-verslag).
Ik vind zelf de tijd voor Las Vegas wel heel erg veel. Ik zou daar een nacht minder doen en die bij Zion zetten. Dat is een erg leuk park, hoewel wel druk. Maar de Narrows is toch wel een aanrader. En op weg naar Bryce de Canyon Overlook Trail. Als je aan het eind van de dag wilt rijden zorg er dan wel voor dat je ruim voor zonsondergang bij Bryce bent zodat je daar de laagstaande zon op de hoodoos nog kunt zien.
Ik weet niet wat je plannen bij Page zijn maar daar kun je ook natuurlijk een aantal uren aan het strand doorbrengen voor het geval je in Las Vegas te weinig tijd hebt gehad om te relaxen.

Als je naar Disneyland gaat, overnacht dan in Anaheim. Dus bijvoorbeeld eerst twee nachten Anaheim en dan naar LA. Het lijkt een kort stuk maar je kunt er uren over doen.

In 2017 reden wij van SF naar LA en toen via Sequoia naar Yosemite en uiteindelijk naar LA; kijk eens naar die route. Dat is ook nog een optie. Dan kun je eindigen in Las Vegas of in Phoenix.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 mei 2020, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Trails » 27 apr 2020, 11:03

Is het niet handiger om een retour LAX te nemen en dan via Hwy 1 naar San Francisco. Daarna Yosemite.
Sequoia overslaan want die bomen vind je ook in Yosemite NP.

Op dag 17 zou je ook van Las Vegas via Hoover Dam en Valley of Fire SP naar Zion rijden.

Zo blijven er toch wat dagen over.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

Kris.Declerck
Amerika-ontdekker

Bericht door Kris.Declerck » 27 apr 2020, 11:09

Thx voor alle tips ! Ik ga ermee aan de slag en je mag zeker binnen afzienbare tijd een update verwachten :-)

Wat ik nu al denk is Sequoia overslaan en er een LAX-LAX trip van proberen te maken.

En idd misschien wat 'cutten' in de dagen Las Vegas

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 27 apr 2020, 11:13

Ik zou het jammer vinden als je Sequoia over zou slaan. Dat is ene prachtig park en rustiger dan Yosemite. En veel meer sequoia's dan in Yosemite met mooiere wandelroutes. Ik had al naar een paar van onze verslagen verwezen, maar kijk ook eens in ons 2013-verslag voor Sequoia.
En als je in Las Vegas eindigt scheelt het je toch een rijdag.
Dus LA - kust- Sequoia - Yosemite etc. Of: SF- kust - Sequoia - Yosemite etc.

Marianne

Kris.Declerck
Amerika-ontdekker

Bericht door Kris.Declerck » 27 apr 2020, 11:37

Even heel snel gekeken en dit zou ook een mogelijkheid kunnen zijn :

Vliegen op LAS (enkel overnachten en dan via Hoover Dam naar GC) - Alternatief is vliegen op Phoenix (korter naar GC)
GC
Page
Bryce
Zion
LAS
DV
Yosemite
SFO
kust (eventueel kan ik nog tussentrip doen naar Sequoia)
LA

Dit zou dan zonder enige tussenvlucht kunnen ...

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 27 apr 2020, 11:59

Even een kleine opmerking: SFO is de afkorting voor de internationale luchthaven van San Francisco. San Francisco zelf is gewoon SF.

Ik vind jullie voorgestelde route eigenlijk wel heel goed in balans. Alhoewel ikzelf persoonlijk iets meer tijd zou besteden voor het traject Yosemite - Vegas. Met twee nachten zou je dan voldoende tijd hebben voor Bodie, Mono Lake (south Tufa's) en de Tioga Pass zelf. Zelf zou ik hier een overnachting Yosemite aan opofferen.

De Hoover dam ligt niet op de route van Vegas naar Zion, dus dat kan best ook op deze manier. Al vind ik in totaal 5 overnachtingen Vegas op 28 dagen reizen toch wat hoog. Reken voor de hooverdam een 3 uur. Je zou dit gerust kunnen combineren met shopping in een outlet bvb. Vergeet ik Vegas ook niet om tijd te voorzien voor downtown (Fremont Street).

Ofwel passeer je op weg naar Zion via VOF, ofwel ben je er vroeg genoeg om ook die dag nog iets te doen. Het is vrij zinloos om laat uit Vegas te vertrekken. 1 dag voor Zion is best wat krap immers, maar het kan natuurlijk wel. Voor Bryce is dit niet zo een probleem.

Vliegen van Flagstaff naar LA is natuurlijk niet nuttig. Als je de tijd bekijk die hier in gaat zitten en dan moet je in LA terug een auto huren. Als je de dag ervoor reeds vertrekt uit de GC en bvb in Williams gaat overnachten dan heb je op dag 23 tijd genoeg om tot LA te rijden. Onderweg kan je dan via Seligman, Kingman en Oatman gaan.

LA is immens en er is veel te doen, maar veel mensen vinden dit geen aangename stad. Het is eigenlijk ook een aaneenhangen van verschillende steden. Ik denk dat voor de highlights er tijd genoeg is. Ik zou wel de indeling aanpassen. Dag 23 rijden richting Anaheim of tot Anaheim zelf, Dag 24 Disney en dan de dag erna van hotel veranderen voor de andere highlights en Universal.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 27 apr 2020, 13:36

Dat ophalen van een auto kan ook binnen een uur. Als je nog naar binnen moet kost het meer tijd. Maar aangezien jullie ook businessclass vliegen denk ik dat er ook op. De autohuur bij een juiste verhuurder gehuurd wordt. Ik denk dat je echt geen 7u bezig bent als je gaat vliegen van Flagstaff naar LA.

Verder ben ik een liefhebber van Seki en vind ik het een leuker park/parken dan Yosemite. Ik zou dat erin laten.

Maar maak je reis idd wel logisch qua volgorde dan hoef je geen ietwat vreemde toeren uit te halen met tussenvluchten

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 27 apr 2020, 14:11

Ik ben het er niet 100% mee eens. Je moet immers ook tot Flagstaff rijden.

Vanaf de GC 1,5 uur tot Flagstaff
Inleveren huurwagen + check-inn kost je toch zeker 1,5 uur, al wil je voor de zekerheid misschien iets vroeger ter plaatse zijn.
Vlucht van Flagstaff naar LA , reken op 1,5 uur vluchttijd
Deboarden + naar verhuurbedrijf: 1 uur
Afhalen nieuwe huurwagen 30 min

Totale tijd = 6 uur

Als je de avond vooraf tot Williams gaat is de rijtijd naar Anaheim 6 tot 6,5 uur. Maar dan kan je onderweg wel nog stops inlassen.

Kris.Declerck
Amerika-ontdekker

Bericht door Kris.Declerck » 27 apr 2020, 14:16

@Marcopstal Volledig akkoord !

Voor mij was de meest belangrijkste reden dat ik zelf die afstand niet zou moeten rijden aangezien ik enige chauffeur ben :-)
En ik ben ook een beetje een vlieg-o-fiel ... en de kostis ook niet hoog.

Maar ik ga de ganse tour eens herbekijken en dan is de vlucht mss niet meer nodig.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 27 apr 2020, 16:44

Kris.Declerck schreef:
27 apr 2020, 11:37
Even heel snel gekeken en dit zou ook een mogelijkheid kunnen zijn :
...
Dat kan.
Ik had ook al wat suggesties gegeven waarbij je die afstand niet hoeft te rijden. De route die jij aangeeft kan ook, maar dan zou ik Seki niet tussen de kust en LA doen, maar tussen Yosemite en SF. of tussen Yosemite en LA en dan eindigen in SF.
Kijk met een one way ook goed naar je startpunt; starten in SF kan je een paar dagen autohuur schelen. En hoe vroeger je in Yosemite bent hoe mooier de watervallen, en hoe meer kans er is dat er geraft kan worden - mocht dat jullie aanspreken natuurlijk.

Marianne

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kris.Declerck: juli 2021 - Zuidwesten rondreis.

Bericht door stegeman » 28 apr 2020, 08:22

Ik mis echt tijd in ZIon. Zou zeker een dag LV naar ZIon doen. De strip is juist ‘s avonds mooi en zwemmen overdag. Je hebt dan nog wel tijd genoeg in LV. ZIon verdient echt meer tijd. The narrows is misschien wel leuk met de kinderen. ZIon overlooktrail vonden we ook mooi. En in Bryce de navajo/garden trail is ook jammer om niet te doen. Maar goed. Ook als je geen wandelaar bent is Bryce ZIon in 1 dag echt teveel naar mijn idee.

Ik zie bustours staan in Yosemite. Naar mijn idee moet je dit park juist ontdekken door te wandelen. Dan zie je de mooist plekken. Bijv de taft point trail. Is echt niet zo lang maar de uitzichten zijn geweldig en de wandeling ook. En zo nog veel meer wat je vanuit zo’n bustour echt niet ziet. Zou niet m’n voorkeur zijn in een bus te zitten in zo’n mooi NP. Maar misschien hebben jullie zo jullie redenen. De shuttelbus kan wel met enkele stops waar je wandelt maar dan nog zou ik met de auto naar Glacier point rijden en taftpoint of evt sentinelpoint trail lopen en bij glacier point kijken.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 28 apr 2020, 08:39

De Glacier Point Road is gesloten in 2021. Heel erg jammer dat ze dat niet voor dit jaar hebben gepland met de korte winter en de afwezigheid van toeristen. :wink:

Marianne

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman » 28 apr 2020, 09:25

Ohhh dat is waar ook!. Dat is erg jammer. Vonden wij het allermooiste van Yosemite...

Kris.Declerck
Amerika-ontdekker

Bericht door Kris.Declerck » 28 apr 2020, 11:31

Ik heb alle commentaren een grondig gelezen en ook een gaan kijken in de verslagen van @Martin & Marianne. Vooral deze laatste hebben me wat extra inzichten gegeven.

Op basis daarvan heb ik onderstaande route samengesteld:
- Geen binnenlandse vluchten meer
- Dagje minder Yosemite
- Dagje meer Zion

zaterdag 10 juli 2021 Vlucht LAS
zondag 11 juli 2021 LAS -Valley of fire - Springdale (Zion)
maandag 12 juli 2021 Zion (Lower Emerald Pool / Weeping Rock / Court of the Patriarchs / Riverside walk)
dinsdag 13 juli 2021 Zion
woensdag 14 juli 2021 Zion - Bryce
donderdag 15 juli 2021 Bryce - Page
vrijdag 16 juli 2021 Page (Antelope + Horseshoe) - GC
zaterdag 17 juli 2021 GC
zondag 18 juli 2021 GC - Hoover Dam - LAS
maandag 19 juli 2021 LAS
dinsdag 20 juli 2021 LAS
woensdag 21 juli 2021 LAS
donderdag 22 juli 2021 LAS - Lone Pine
vrijdag 23 juli 2021 Lone Pine - Mono Lake
zaterdag 24 juli 2021 Mono Lake - Tiago - Yosemite
zondag 25 juli 2021 Yosemite
maandag 26 juli 2021 Yosemite - SF (via tunnel view)
dinsdag 27 juli 2021 SF
woensdag 28 juli 2021 SF
donderdag 29 juli 2021 SF - Monterey
vrijdag 30 juli 2021 Monterey - Morro Bay
zaterdag 31 juli 2021 Morro Bay - Santa Barbara
zondag 1 augustus 2021 Santa Barbara - Camarillo outlets - El Matador - Malibu - Hollywood Bowl Mullholland (hollywood sign) - Anaheim
maandag 2 augustus 2021 Disney
dinsdag 3 augustus 2021 Universal
woensdag 4 augustus 2021 LAX
donderdag 5 augustus 2021 LAX
vrijdag 6 augustus 2021 Vlucht

Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kath90 » 28 apr 2020, 14:27

Op zich geen commentaar, maar waarom doe je je 4 nachten Las Vegas niet in t begin? Er vanuit gaande dat je in de late namiddag aan komt heb je na een douche en even bijkomen nog een paar uur om lekker uit eten te gaan en de directe omgeving van je (strip) hotel te ontdekken.

Zo heb je nog een dag over voor verderop in je vakantie (bijvoorbeeld een dagje relaxen op lake Powell bij Page).
2013: Cross Country
2015: Zuidwesten + NY
2015: Music-cities
2017: Westen
2019: NY, New Orleans en Florida
Mijn blog en reisverslagen http://kathregina.wordpress.com

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 28 apr 2020, 19:37

Opgelet: het is de Tioga pass en niet Tiago !

Je gebruikt voor de steden de luchthavenafkortingen. Ik vermoed dat het niet de bedoeling is dat je in LA de laatste twee dagen een airport hotel gaat gebruiken ? Dat zou zonde zijn. Maar blijf ook niet in Anaheim logeren ! de afstanden zijn groot.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer