Reis nanske: route LV-YS-RM-SFE-PX.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nanske
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis nanske: route LV-YS-RM-SFE-PX.

Bericht door nanske » 13 apr 2020, 13:10

Dit zou onze reis worden dit jaar in juli, maar deze zal door de huidige situatie verplaatst moeten worden naar volgend jaar september.

3N: LV
1N: Ogden
2N: Jackson Wyoming
3N: YS
1N: Cody
2n: Mount Rushmore
2N: Estes park
2n: Taos
2N: Sfe
1N: White sands
2N: Tucson
2N: Scotssdale

Waarschijnlijk kan ik er volgend jaar 2 nachten meer bijnemen.
Mijn vraag is, is de periode september ook ideaal voor deze plaatsen?
Ik zag dat Labor day en Patriot day hier in vallen, is dit een probleem?
Betreffende YS en Estes park, is het in deze periode te koud of is dit te doen? Wij zijn geen personen die met een halve winkel aan winterkleren wil rondtrekken, dat hebben we al genoeg in België. :lol:
Alvast bedankt voor jullie reacties en stay safe.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis nanske: route LV-YS-RM-SFE-PX.

Bericht door Old Faithful » 15 apr 2020, 14:52

In de hooggelegen gebieden kan het in september al koud zijn, m.n. 's nachts. Wij hebben eind augustus/begin september ooit overdag 5 graden met hagel, regen en natte sneeuw in Yellowstone gehad. Voor hetzelfde geld heb je echter zon en 20 graden. In Yellowstone beginnen in september de eerste voorzieningen te sluiten: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm Afgelopen jaar hadden wij eind september/begin oktober in Nevada, Arizona, New Mexico, Utah en Californië overdag wolkeloos weer met overdag temperaturen tussen 20 en 30 graden. 's Nachts koelde het sterk af met in hooggelegen gebieden als Grand Canyon en Bryce temperaturen onder nul.

M.n. het weekend voor Labor Day zal op populaire plaatsen heel druk zijn.
Ik meen dat Patriot Day op 11 september geen officiële vrije dag voor scholen is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Tantelotje » 15 apr 2020, 16:51

Wij zijn inmiddels 3 keer in september op rondreis geweest, in 2012, 2018 en 2019.

Wij hebben elke dag stralend weer gehad. Echt 'hemdje-korte broeken-weer'. Ik hou er van! 's Nachts koelde het in de hogere gebieden heerlijk af, zodat het helemaal niet erg was om geen airco in een cabin te hebben.
In New Mexico en Arizona bleef het ook 's avonds en 's nachts erg warm. Wij waren daar zo'n beetje de 2e en 3e week van september.

Het is inderdaad wel aan te raden om begin september weg te gaan. Zowel voor het weer (sneeuw op hoge passen) als de faciliteiten.
En mocht je nog wat kunnen schuiven: een nachtje extra bij de Black Hills (Mount Rushmore) zou mooi zijn want het is een prachtig gebied. Maar plan in ieder geval een nacht tussen Cody - Black Hills. Dat is echt erg ver. Een overnachting geeft ook ruimte om eventueel Devils Tower mee te nemen.
En ik zou een tussenstop plannen tussen Alamogordo (White Sands, Prachtig!) en Tucson. Ook dat is erg ver en geeft bovendien geen tijd voor bijvoorbeeld Chiricahua NM en Gila Cliff Dwellings.

Misschien heb je wat aan ons reisverslag uit 2018 voor het zuidelijke deel, en 2015/2019 voor het noordelijke deel.

Succes met de voorbereiding!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada Iets in Europa

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 15 apr 2020, 20:54

Wij zijn het afgelopen jaar ook in september naar het zuidwesten geweest. In Rocky Mountain NP zal het koud zijn, zeker op grote hoogte, en in Yellowstone kun je van alles verwachten, maar verder is september heerlijk. Zie voor RMNP ons 2019-verslag.
En veel kleren zijn niet nodig; zorg voor voldoende laagjes, een trui en een winddicht jack.

Ik zou zeker een extra nacht in South Dakota plannen, zeker omdat je ervoor en erna een lange rijdag hebt. Je kunt ook overwegen om in SLC of in Jackson te beginnen ; dan ben je eerder in Yellowstone en je mist een saaie rijdag.
Wij waren vorig jaar met Labor day in Yosemite, Dat is niet ideaal. Maar wij hebben er geen last van gehad omdat we niet de gebruikelijke highlights bezocht hebben. Probeer het goed te plannen; niet naar Yellowstone of naar RMNP in dat weekend. Ik zou sowieso RMNP in een weekend proberen te vermijden.

In je vorige topic heb je ook al veel tips gekregen over waar je meer tijd zou kunnen gebruiken. Kijk daar ook nog eens naar.

Marianne

nanske
Amerikafan

Bericht door nanske » 06 jun 2020, 15:59

We verblijven na YS 1 nacht in Cody. Van daaruit rijden we naar Keystone. Nu dat onze reis niet doorgaat plan ik deze opnieuw in voor volgend jaar september. Tussen Cody en Keystone zouden we nu een extra nacht ergens slapen. Waar kan dit het best/mooist?
We verblijven 2 nachten in Keystone om van daaruit naar Estes park te rijden. Misschien hier ook ergens tussen nog 1 of 2 nachten? Ook hier weer waar kunnen we dan het best nog verblijven?
Tussen Alamogordo en Tucson zouden we nu ook een extra nacht nemen, ook hier weer waar verblijven we het best?
We kunnen volgend jaar 5 dagen langer vakantie hebben. Dus komt dit goed uit voor ons.
Ik kijk uit naar jullie antwoorden.
Voor diegenen die dit jaar nog kunnen gaan, geniet zoveel mogelijk en hopelijk zonder problemen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 jun 2020, 18:06

Je hebt hierboven wat reacties gekregen, en net als in je andere topic is ook hier aangegeven dat een extra dag in South Dakota wel mooi zou zijn. Jammer dat je niet ingaat op de reacties en niet aangeeft waarom je deze tip niet meeneemt. Ik zou eerder daar voor kiezen dan voor een stop tussen Keystone en Estes Park. Twee stops op dat stuk lijken me zeker niet nodig of gewenst.

Tussen Cody en Keystone zou je in Sheridan kunnen overnachten. Op zich moet de plaats niet veel uit, je moet vooral kijken naar wat je onderweg wilt doen en hoeveel tijd je daarmee kwijt bent.

Ligt er al iets vast? Heb je al geboekt in Yellowstone? Een extra nacht daar zou ook wel mooi zijn.
En is het niet handiger om in bijvoorbeeld Salt Lake City te beginnen en in Las Vegas te eindigen? Dan vermijd je de lange rijdagen van Las Vegas naar Jackson.

Marianne

nanske
Amerikafan

Bericht door nanske » 06 jun 2020, 18:54

Heel onze reis is geannuleerd voor juli. Hopelijk in september 2021. Nu ligt er niets meer vast.
Las Vegas was gekozen omdat het toen de goedkoopste vlucht had, beste reistijden, korte overstap en 1x overstappen. Voor volgend jaar kan dus heel ons schema omgegooid worden. Dank je wel voor je feedback.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer