Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Pleank »

Na een fantastische reis door het zuidwesten zijn we nu rustig aan het kijken naar een volgende reis. We houden van natuur, wandelen, fietsen, kamperen en afwisseling in het landschap. Steden vinden we voor een paar dagen leuk (Vegas en SF waren geweldig, LA wat minder), maar niet als dit echt nadelig is voor/ten koste gaat van de tijd die we in de natuur kunnen besteden. De absolute must in de reisroute is Yellowstone. Hieronder een opzetje, we hebben 3 weken de tijd in september 2021.

We willen een auto huren en tentkamperen, eventueel afgewisseld met hotels/cabins.

- We willen graag afsluiten in Las Vegas. DIt maakt het bijna automatisch een one-way icm Yellowstone denk ik? Iemand nog slimme tips om de one-way fee te voorkomen/minimaal te houden?
- Denver zelf lijkt niet echt de moeite, de reden dat we hier starten is Rocky Mountains NP.
- Wat is de handigste route van RMNP naar Yellowstone (of juist eerst naar Grand Teton)? Ik heb gelezen over Vail, Glenwood Springs, Aspen.. Kom er niet helemaal uit wat een logische route is. Iemand suggesties?
- Suggesties voor een route van Grand Teton naar Zion? We zijn al in Zion geweest, maar willen hier graag nog eens heen.
- South Dakota tussen RMNP en Yellowstone, is dat haalbaar? Het leek me zaak om z.s.m. naar Yellowstone te rijden omdat we in september gaan. Eventueel kunnen we ook in juni, juli of augustus als dat voor de route echt beter is, maar volgens mij is het dan overall veel drukker en september heeft wel echt de voorkeur.
- Moab zijn we al geweest net als Bryce en Capitol Reef. Hoeft voor nu niet in de route.
- Valley of Fire zijn we doorheen gereden, zouden hier graag wat meer van zien.
- Past de GC (North Rim?) hier ergens logisch tussen? Of wordt dat een beetje too much in het laatste stuk?
- Salt Lake City trekt echt totaal niet dus vandaar deze stad overgeslagen.
- Eventueel kan het gedeelte Valley of Fire/Zion ook vervangen worden door een andere interessante route van Grand Teton naar Las Vegas.

Tips zijn welkom!

Dag 1 Ams - Denver
Dag 2 Denver - RMNP
Dag 3 RMNP
Dag 4 RMNP
Dag 5
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - Grand Teton
Dag 11 Grand Teton
Dag 12 Grand Teton
Dag 13
Dag 14
Dag 15
Dag 16 Zion (Kolob Canyon?)
Dag 17 Zion (Kolob Canyon?) - Valley of Fire?
Dag 18 Valley of Fire - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 LV - Ams
Laatst gewijzigd door Pleank op 13 apr 2020, 00:19, 13 keer totaal gewijzigd.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank, sept 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP)

Bericht door Pleank »

Misschien dat het topic beter in Zuidwesten-routeplanning past, want ik zie dat mijn vragen voornamelijk daarover gaan, dus kan een moderator het verplaatsen? Sorry. :oops:

Opmerking moderator

Topic is verplaatst.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Pleank »

Nog een beetje gepuzzeld vanochtend, andere optie (zonder Vegas) is onderstaande. Ik denk dat we niet snel weer in de hoek van South Dakota komen, dus het leek zonde om daar dan gehaast doorheen te vliegen omdat we een paar dagen naar Vegas willen. Bovendien werd het er ook geen logische route van. Dan kunnen we nog beter een binnenlandse vlucht vanaf Denver naar Vegas nemen als we dat echt willen. Dan moet er wel geschoven worden in onderstaande, ziet iemand ruimte? Er zitten volgens mij twee lange ritten in, dat is bewust omdat ik het idee had dat er op die stukken niet veel te zien valt, en dan knallen we liever in 1x door.

Dag 1 Ams - Denver
Dag 2 Denver - Badlands NP
Dag 3 Badlands NP - Custer SP
Dag 4 Custer SP
Dag 5 Custer SP - Buffalo/Cody
Dag 6 Buffalo/Cody - Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Grand Teton
Dag 12 Grand Teton
Dag 13 Grand Teton
Dag 14 Grand Teton - Grand Junction
Dag 15 Grand Junction - Gunnison
Dag 16 Gunnison - ? --> we zijn er in de herfst, dit stuk van Colorado is dan volgens mij erg mooi?
Dag 17 ? - Grand Lake
Dag 18 Grand Lake - RMNP
Dag 19 RMNP
Dag 20 RMNP
Dag 21 RMNP - Denver
Dag 22 Denver - Ams
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen weer!
Het zou mooi zijn als je South Dakota toe zou kunnen voegen, dat is geen gebied waar je anders snel komt. Maar het kost je wel aardig wat tijd (drie nachten zou mooi zijn).
Wij zijn in 2017 van Yellowstone via Casper naar RMNP gereden; het kan ook wat sneller. Leuk is om via Cody te rijden, die route naar Yellowstone is mooi, maar je kunt dan ook nog kiezen voor de noordoostingang, en dan de Beartooth Hwy meenemen. Je kunt ook via Grand Teton rijden. Ik ken die route niet, maar het schijnt wel mooi te zijn om vanuit het oosten op de Tetons af te rijden.
Vanuit RMNP kun je aan de westkant het park verlaten. wil je nog meer van Colorado zien dan is de omgeving van Aspen een aanrader. Kijk eens in ons 2019-verslag voor RMNP en een stuk Colorado in september.
Pleank schreef:
12 apr 2020, 23:26
Eventueel kunnen we ook in juni, juli of augustus als dat voor de route echt beter is, maar volgens mij is het dan overall veel drukker en september heeft wel echt de voorkeur.
Voor Yellowstone is september wel laat, maar het lijkt me wel mooi. Je moet er echter rekening mee houden dat het al kan sneeuwen. Kijk ook eens naar de sluitingsdatum van de voorzieningen. Ook sommige campings sluiten al vroeg. Wij waren er in 2015 in juni; dat was een prachtige periode, met als groot voordeel dat de dagen heel lang zijn. Wel is juni redelijk druk, en je hebt dan ook nog veel last van wegwerkzaamheden. In 2017 waren we er in augustus. Ik had niet het idee dat het toen veel drukker was dan in juni.
Pleank schreef:
12 apr 2020, 23:26
Suggesties voor een route van Grand Teton naar Zion? We zijn al in Zion geweest, maar willen hier graag nog eens heen.
De I15 is geen leuke weg om te rijden. Eigenlijk zou het het mooiste zijn om weer via de UT12 te rijden, maar dat kost wel veel meer tijd. Je zou dan zoiets kunnen doen als wat wij vorig jaar deden (en dan in omgekeerde richting); wij reden toen van St George via Kolob Canyon en Cedar Breaks (leuke camping!) en Kodachrome Basin naar Capitol Reef. De North Rim inpassen kost wel tijd, dan zou de route via de UT12 toch wel de aangewezen route zijn maar dan ligt het Kolob-deel weer wat uit de richting.

Voor Yellowstone is het leuk om meerdere campings te nemen. En ik zou ook ter afwisseling van het kamperen een overnachting bij Old Faithful aanraden. Het is prachtig om daar heel vroeg in de ochtend of tegen de avond langs de geisers te lopen. Een pioneer cabin bij de Snowlodge of een cabin bij de OF lodge is wel betaalbaar. Je kunt vanaf 1 mei boeken voor volgend jaar. Campings zijn niet heel snel weg, maar betaalbare cabins wel.


Edit; ik zie nu je aangepaste route. Ook mooi! En Colorado is prachtig in de herfst! Wij waren er vorig jaar net iets te vroeg - of eigenlijk was de herfst daar net iets te laat - maar het is zeer de moeite waard in die periode. Bij de ? zou je Leadville kunnen zetten, daar zijn wij erg gecharmeerd van. Zie ons 2017- en 2019-verslag daarvoor.

Marianne
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Pleank »

We posten ongeveer tegelijk Marianne, ik zat net jullie 2019 verslag te lezen voor een opzet met het Colorado-gedeelte. Mooi zeg! Ik kon er niet helemaal uit opmaken wat jullie anders gedaan zouden hebben (behalve Black Canyons of the Gunnison overslaan en hopen dat Crested Butte een andere burgemeester krijgt :wink: ) tips voor dat stuk o.b.v. jullie ervaringen?

Wat je zegt over de route rond Zion en de UT12 zet me ook aan het denken, toch maar eens kijken of we toch een route met Vegas op het einde in elkaar geknutseld krijgen. Dat zal wel ten koste gaan van Colorado op het einde denk ik, ik zal vriendlief beide opties eens voorschotelen.

Bedankt voor de tips voor Yellowstone, dat moet je dus echt heel vroeg boeken. Die cabin klinkt echt leuk, dus gaan een poging wagen om rond 1 mei een route opzetje te hebben (of meerdere data cabins te boeken en later te annuleren).
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Trails »

Wij waren afgelopen jaar in september/oktober 5 weken met een camper in Utah en Colorado.
We hebben schitterende wegen gereden waar we nagenoeg geen toeristen tegenkwamen.
Dinosaur NM vonden we erg mooi (schitterende camping) en Flaming Gorge Rec. Area was geweldig mooi.
Nou plannen wij onze routes langs de minst drukke gebieden.
Colorado is in die periode geweldig mooi met al die herfstkleuren.

Hier de link naar de route en ons verslag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/Weste ... ingen.html

https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... NNING.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Martin & Marianne »

Pleank schreef:
13 apr 2020, 14:19
We posten ongeveer tegelijk Marianne, ik zat net jullie 2019 verslag te lezen voor een opzet met het Colorado-gedeelte. Mooi zeg! Ik kon er niet helemaal uit opmaken wat jullie anders gedaan zouden hebben (behalve Black Canyons of the Gunnison overslaan en hopen dat Crested Butte een andere burgemeester krijgt :wink: ) tips voor dat stuk o.b.v. jullie ervaringen?
Wij hadden graag Telluride bezocht maar daar waren we net op een verkeerd moment. En eigenlijk hadden we overal wel meer tijd willen hebben. :wink:
Bedenk dat het in september al wel koud is om te kamperen. Kijk voor september-ervaringen eens in het blog van Bert en Saskia op https://www.reizenmetenzondertent.com (ook 2019).

Marianne
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Pleank »

Martin & Marianne schreef:
13 apr 2020, 16:17
Bedenk dat het in september al wel koud is om te kamperen. Kijk voor september-ervaringen eens in het blog van Bert en Saskia op https://www.reizenmetenzondertent.com (ook 2019).
Bedankt voor de tip, ik kreeg dat idee ook een beetje. Ik vond het afgelopen jaar in Yosemite ( Tuolumne Meadows met -2) en Grand Canyon echt goed te doen, maar een of 2 nachtjes is natuurlijk ook anders dan wanneer je zo'n beetje de hele vakantie in de kou kampeert. Goed om nog eens over na te denken.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Pleank »

Trails schreef:
13 apr 2020, 14:39
Dinosaur NM vonden we erg mooi (schitterende camping) en Flaming Gorge Rec. Area was geweldig mooi.
Nou plannen wij onze routes langs de minst drukke gebieden.
Colorado is in die periode geweldig mooi met al die herfstkleuren.
Bedankt voor je reactie, net door jullie verslag zitten klikken. Mooie reis, goede inspiratiebron tijdens het plannen :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Martin & Marianne »

Pleank schreef:
13 apr 2020, 17:06
Martin & Marianne schreef:
13 apr 2020, 16:17
Bedenk dat het in september al wel koud is om te kamperen. Kijk voor september-ervaringen eens in het blog van Bert en Saskia op https://www.reizenmetenzondertent.com (ook 2019).
Bedankt voor de tip, ik kreeg dat idee ook een beetje. Ik vond het afgelopen jaar in Yosemite ( Tuolumne Meadows met -2) en Grand Canyon echt goed te doen, maar een of 2 nachtjes is natuurlijk ook anders dan wanneer je zo'n beetje de hele vakantie in de kou kampeert. Goed om nog eens over na te denken.
Even nuanceren :wink: ; wij hebben het in de tent nooit koud gehad - ik denk dat we bij Tuolumne Meadows wel ongewoon hoge temperaturen hadden - maar ook bij bv Cedar Breaks waar het wel vroor, hadden we voldoende aan onze donzen slaapzakken. Maar 's avonds buiten zitten is niet overal even lekker.

Marianne
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Pleank »

We hebben flink wat zitten puzzelen, maar het lijkt toch logischer om South Dakota en Colorado de tijd te geven die het verdient nu we in die regio zijn, in plaats van (veel) extra kilometers te maken om in Vegas te eindigen. Het volgende opzetje spelen we nu mee:


Dag 1 Ams - Denver
Dag 2 Denver - Badlands NP
Dag 3 Badlands NP - Custer SP
Dag 4 Custer SP
Dag 5 Custer SP - Buffalo
Dag 6 Buffalo - Cody
Dag 7 Cody - Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Grand Teton
Dag 12 Grand Teton
Dag 13 Grand Teton
Dag 14 Grand Teton - Grand Junction
Dag 15 Grand Junction - Gunnison
Dag 16 Gunnison - Glenwood Springs
Dag 17 Glenwood Springs - Leadville/Silverthorne
Dag 18 Leadville/Silverthorne - Estes Park (RMNP)
Dag 19 Estes Park (RMNP)
Dag 20 Estes Park (RMNP) - Denver
Dag 21 Denver - Amsterdam
Dag 22 Aankomst Amsterdam

Kan iemand me een beetje helpen met Yellowstone? Ik lees in veel verslagen dat mensen op Madison Campground staan en las ook wat tips voor minimaal een nacht een cabin bij Old Faithful, maar dat ligt toch vlak bij elkaar? Wat mij betreft ziet Canyon Campground er centraal gelegen uit met ook wat voorzieningen, dat trekt ons wel. Wel kwam ik hier tegen dat de weg tussen Tower Fall en Chittenden Road gesloten is tot 2022, dan lijkt Canyon weer onhandig gelegen?

Hoeveel nachten Grand Teton zou aan te bevelen zijn? Ik had Colter Bay Campground op het oog. Mijn gevoel zegt dat een extra nacht in South Dakota wel fijn zou zijn, zou die van Grand Teton af kunnen? Of juist 5 nachten Yellowstone en 2 nachten Grand Teton? De dag tussen Yellowstone en Grand Teton zullen we sowieso vroeg uit Yellowstone wegrijden omdat de campground fcfs is. We willen in beide parken vooral veel wandelen.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door RuthdeLange »

Nou dat is inderdaad niet handig, dat de weg tussen Tower fall en Chittenden Road compleet dicht is en dat 2 jaar lang.
Dat wist ik nog niet en brengt ook onze route in de war (betekent veel meer tijd vanwege behoorlijk omrijden).
Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Martin & Marianne »

Als je vroeg vanuit Yellowstone vertrekt is de verhouding Yellowstone - Grand Teton misschien wat scheef. Maar dat hangt natuurlijk van je plannen af. Ga je vanuit Cody meteen naar Yellowstone? En wil je zowel de bekendste bezienswaardigheden doen en ook wandelen? Wij hebben in 2015 relatief veel gewandeld in Yellowstone maar we hebben toen niet alle standaard dingen bezocht. We zaten toen op meerdere locaties. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
In 2017 stonden we twee nachten op Canyon. Dat ligt inderdaad centraal en je hebt er veel voorzieningen. Of het handig is met de afgesloten weg weet ik niet. Dat hangt erg af van welke delen van het park je wilt bezoeken.
Van Madison naar Old Faithful is inderdaad niet heel ver, maar hou ook rekening met de tijd die je kwijt bent met parkeren. Wij vonden het heerlijk om na het avondeten nog even een rondje langs de geisers te lopen.

Het is erg lastig dat je voor Grand Teton niet kunt reserveren. Je zou eens naar de Flagg Ranch kunnen kijken. Als je daar een overnachting hebt kun je nog een groot deel van de dag aan Yellowstone besteden en de volgende dag vroeg bij Colter Bay zijn.

Van Colter Bay naar Grand Junction is erg ver. Wat zijn de plannen de dag erna? Je zou misschien wat eerder kunnen stoppen dan Grand Junction.

Marianne
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 478
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door sunshine state »

Dag Pleank,

Je zou voor informatie met betrekking tot Yellowstone, Grand Teton en RMNP ook onze laatste trip eens kunnen lezen.
Wij vinden Yellowstone, Grand Teton en Black Hills ( Custer) verschrikkelijk mooi!


2019: https://www.oldersom.nl/blog/dag-1-amsterdam-las-vegas/
Hier onze voorbereiding: https://www.oldersom.nl/blog/voorbereid ... mber-2019/

In 2018 bezochten we een ander deel van Colorado waaronder Aspen en Crested Butte, ook zo ontiegelijk mooi
Zie deze trip: https://www.oldersom.nl/blog/dag-1-op-naar-los-angeles/
Hier de voorbereiding: https://www.oldersom.nl/blog/voorbereid ... mber-2018/


In 2017 bezochten we ook Yellowstone en Grand Tetons: https://www.oldersom.nl/blog/dag-1-van- ... s-angeles/
Hier de voorbereiding: https://www.oldersom.nl/blog/we-hebben- ... oekt-yeah/
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Pleank »

Bedankt voor de tips en het leesvoer :wink:, we moeten inderdaad gewoon eerst bedenken wat we precies willen zien en doen. Gelukkig hebben we daar nog een hele poos voor
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Pleank »

Iemand met recente kampeerervaring in Yellowstone die me kan vertellen hoe snel de FCFS campings vollopen in september? Ik heb wat verslagen van Bert en Saskia gelezen maar weet hun formumnaam niet, misschien kan iemand ze taggen?

Heb de route omgedraaid dus komen vanuit Zuid Yellowstone en gaan richting Cody, en het lijkt handig om na Canyon Campground nog een of twee nachten aan de noordkant te doen, dus Mammoth of Tower Fall. Maar ben benieuwd hoe vroeg we daar dan zouden moeten zijn, begin september.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Martin & Marianne »

Forumnaam @sep.
Ik denk dat je in Mammoth wel een grote kans hebt.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door IngridZw »

De afstand van Grand Teton naar Grand Junction is inderdaad erg ver zo'n 8 uur rijden zonder tussenstop volgens Google Maps. Om de rit te onderbreken zou je in de loop van dag 13 alvast die richting op kunnen gaan en ergens onderweg overnachten.
Ik vind de volgorde Grand Junction - Gunnison - Glenwood Springs overigens wat vreemd. Ik ben wel benieuwd wat je plannen zijn op deze route. En hoe wil je bijv. van Gunnison naar Glenwood Springs rijden.
Pleank schreef:
20 apr 2020, 19:19
Heb de route omgedraaid dus komen vanuit Zuid Yellowstone en gaan richting Cody,
Begrijp ik dat dit betekent dat je eerst Colorado aandoet en op het eind van South Dakota naar Denver? Mag ik vragen wat je beweegredenen hiervoor zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door sep »

Pleank schreef:
20 apr 2020, 19:19
Iemand met recente kampeerervaring in Yellowstone die me kan vertellen hoe snel de FCFS campings vollopen in september? Ik heb wat verslagen van Bert en Saskia gelezen maar weet hun formunaam niet, misschien kan iemand ze taggen?
Hier ben ik! (Marianne, dank voor het taggen :) )

Mammoth moet normaal gesproken inderdaad lukken als je er voor 10.00 bent. Misschien later ook nog wel hoor, maar wij zorgden er altijd voor zo vroeg mogelijk te zijn omdat we ook perse een plek met veel schaduw zochten. Als we vanuit het noorden kwamen overnachtten we daarom vaak ergens dichtbij de ingang bij Gardiner, zoals bij de KOA in Livingston. Overigens zijn er tussen dat plaatsje en Gardiner ook nog andere campgrounds die voor zover wij zagen altijd voldoende plek hadden. Maar jullie komen vanuit de Canyon CG, dan kun je dus makkelijk op tijd zijn.


Saskia (Sep)
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: september 2021 (Yellowstone, Grand Teton, RMNP).

Bericht door Pleank »

@IngridZw Excuses, ik snap dat er wat verwarring ontstaat. Het volgende hadden we nu bedacht:

Dag 1 Ams - Salt Lake City
Dag 2 SLC - Grand Teton
Dag 3 Grand Teton
Dag 4 Grand Teton
Dag 5 Grand Teton - Yellowstone (Old Faithful, cabin)
Dag 6 Yellowstone (Canyon)
Dag 7 Yellowstone (Canyon)
Dag 8 Yellowstone (Canyon of evt al naar het noorden)
Dag 9 Yellowstone (Mammoth/Tower Fall)
Dag 10 Yellowstone - Cody
Dag 11 Cody - Spearfish
Dag 12 Spearfish - Badlands NP (Cedar Pass Campground)
Dag 13 Badlands NP - Custer SP (Blue Bell, Stockade.. ergens in het park op een campground)
Dag 14 Custer SP (we willen niet naar Wind Cave en Mount rushmore trekt ons ook niet, zoeken meer wat mooie wandelingen, dus dan is 2 nachten voldoende denk ik?)
Dag 15 Custer SP - Rocky Mountains NP
Dag 16 Rocky Mountains NP
Dag 17 Rocky Mountains NP - ?
Dag 18 ?
Dag 19 ? - Grand Junction
Dag 20 Grand Junction - Salt Lake City
Dag 21 Salt Lake City - Amsterdam
Dag 22 Aankomst Amsterdam

We hebben het rondje dus omgedraaid en starten in Salt Lake City. Op die manier zijn we zo vroeg mogelijk in Grand Teton/Yellowstone i.v.m. het weer en kamperen, en zo laat mogelijk in Colorado (i.v.m. de herfstkleuren).

Je hebt gelijk dat het stuk in Colorado nog niet helemaal lekker loopt. We moeten ons echt nog verdiepen in wat we daar precies willen doen/zien en waar we dus het beste kunnen overnachten. Independence Pass en Cottonwood pass leek ons mooi, net als Hanging lakes en Grand Mesa Scenic Byway. Ook leek de noordkant van Black Canyon of the Gunnison mooi in een verslag wat ik hier las, en Colorado NM ziet er ook gaaf uit dus vandaar Grand Junction. Hoe lang we precies in Rocky Mountain NP willen blijven weten we ook niet precies, kortom vanaf Custer SP tot Salt Lake City hebben we ogneveer een week en we willen via Rocky Mountains NP, maar hoe precies is nog niet duidelijk. Wellicht dat we nog 1 of 2 nachten langer kunnen gaan, die zouden er dan in Colorado bij komen.

@sep super bedankt voor je reactie, dat stelt me gerust. Dan durf ik het wel aan om niks te boeken voor 1 of 2 nachten. Grand Teton is lastiger denk ik? We twijfelen tussen een nacht op de KOA in Jackson Hole en de dag erna zo vroeg mogelijk proberen een plekje op Colter Bay proberen, of de eerste nacht een cabin op Colter Bay (meer zekerheid maar verder rijden de eerste dag, en duurder) en dan de twee dagen erna daar kamperen.

Flagg Ranch lijkt geen tentplaatsen online aan te bieden, maar dat kan ook een optie zijn voor de eerste nacht, daar bel ik dan t.z.t. wel eens met ze over.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer