Reis PHX_NL: juli/augustus 2021 rondreis Las Vegas => Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PHX_NL
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2017, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis PHX_NL: juli/augustus 2021 rondreis Las Vegas => Las Vegas.

Bericht door PHX_NL »

Hoi allemaal,

In 2018 hebben we mede door de input van dit fantastische forum een geweldige camper rondreis in het zuidwesten gemaakt.
In 1 reis kun je lang niet alles zien, dus volgend jaar willen we opnieuw gaan maar nu in de zomervakantie.
Ons reisgezelschap bestaat uit 4 personen, de liefde van mijn leven en onze 2 kinderen van dan 11 jaar en 14 jaar oud. We proberen een mooie combi te maken van stad/strand/natuur/pretparken.

Tot nu toe komen we tot het volgende:

1. Aankomst Las Vegas
2. Las Vegas camper ophalen
3. Naar Zion via Valley of fire
4. Zion (Narrows lopen)
5. Naar Bryce Canyon (rechtstreeks of via Cedar Breaks National Monument?)
6. Bryce Canyon
7. Naar Page
8. Lake Powell
9. Naar Grand Canyon via Horseshoe bend, desert watchtower, etc
10. ochtend GC middag Bearizona / Williams
11. Naar noord Phoenix met stop bij Slide Rock Park en Montezuma Castle
12. Waterpark Hurricane Harbour (Six flags abonement ophalen)
13. ochtend Phoenix en daarna door naar Ehrenberg, overnachting aan de colorado river
14. Via Joshua tree door naar Santa Clarita
15. Six flags magic mountain
16. naar Pismo beach
17. Pismo beach
18. Via Highway 1 naar Monterey
19. naar Vallejo via Santa Cruz
20. Six flags discovery kingdom door naar Marin rv resort
21. San Francisco (bustour / stadion tour Golden State warriors)
22. We wilden naar Muir woods maar er rijden geen pendelbussen en er schijnt geen parkeerplaats voor RV's te zijn? Iemand ervaring mee? Daarna door naar Yosemite
23. Yosemite
24. naar Mammoth Lakes via mono lake en June lake
25. Mammoth Lakes
26. Naar Las Vegas
27. Las Vegas
28. Las Vegas camper inleveren Hoover dam
29. Naar huis of nog niet :)

Dit lijkt ons tot nu toe een logsche ronde, aanvullingen en opmerkingen zijn van harte welkom!

Alvast bedankt en blijf gezond!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PHX_NL: juli/augustus 2021 rondreis Las Vegas => Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even naar je eerdere topic gekeken, en ik zie dat deze reis erg veel overeenkomsten vertoont met jullie vorige reis. Is dat niet een beetje jammer? Had je toen te weinig tijd voor alles?
Je schreef toen dat je het relaxed wilde doen, maar dat is blijkbaar niet gelukt. Nu rij je weer heel veel, met op zich wel genoeg tijd voor alles, maar heel erg rustig is het niet. Ik zou zelf bijvoorbeeld het stuk bij Phoenix er uit laten. Dan kun je elders eens wat langer staan, en ook eens tijd nemen om niets te doen, te zwemmen etc. Neem bijvoorbeeld een extra dag Page; je kunt varen, zwemmen, de omgeving bekijken etc. Voor Yosemite zou een extra dag ook wel mooi zijn, ook al is de Glacier Point Road volgend jaar gesloten. Misschien de 4 Mile Trail + Panorama Trail lopen als jullie een beetje sportief zijn? Ook een volle dag voor de Tioga Road/Tuolumne Meadows is mooi. En minder druk en heet dan elders op de route.
Wat zijn de plannen bij Mammoth Lakes? En rijden jullie boven Death Valley langs naar Las Vegas?
Voor Las Vegas zou ik de laatste dagen een hotel nemen. Of willen jullie daar niet de strip verkennen?

Wij reden vorig jaar via Cedar Breaks richting Bryce, zie daarvoor ons 2019-verslag. Ik zou niet voor alleen Cedar Breaks die route nemen, maar het is een mooie route en je zou ook nog naar het Kolob-deel van Zion kunnen gaan.

In plaats van twee nachten Pismo Beach zou je ook twee nachten Monterey kunnen doen. Wij hebben daar vorig jaar gefietst, dat was erg leuk. En je kunt er whalewatchen, naar het aquarium en een aantal stateparks bezoeken. In plaats van Muir Woods zou je daarna via het Big basin Redwoods SP kunnen rijden. zie ook daarvoor ons 2019-verslag. Waar zie je trouwens dat de shuttle bij Muir Woods niet zou rijden? Met een camper kun je er inderdaad niet parkeren. Een bezoek aan Sequoia en Kings Canyon NP of aan de Mariposa Grove in Yosemite zijn natuurlijk ook opties.

Marianne
PHX_NL
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2017, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis PHX_NL: juli/augustus 2021 rondreis Las Vegas => Las Vegas.

Bericht door PHX_NL »

Dank je wel voor je reactie en suggesties Marianne,

Kolob lijkt me inderdaad erg mooi om op te nemen in onze route en Big Basin ga ik ook uitzoeken, die zijn beide nieuw voor me, weer wat geleerd :)

Het klopt dat onze reis een groot deel overlapt met onze vorige reis. We pikken bij elke locatie een specifieke dagactiviteit uit die we de vorige keer niet hebben gedaan of hebben overgeslagen (zoals Bryce, Valley of fire, Hooverdam, etc.) Het tempo van de reis beviel ons de vorige keer goed.
2 nachten Monterey vind ik een goede optie, gaan we zeker overwegen.

Phoenix hebben we bewust opgenomen omdat beide kids graag weer naar het waterpark willen en als je daar een abbonement aanschaft (iets van 70 dollar pp) dan hoef je geen entree te betalen bij 2 andere six flags parken die we gaan bezoeken.

De shuttle bij Muir woods rijdt eind Augustus niet meer op de doordeweekse dagen, alleen in de weekenden dus als we dat willen doen moeten we ergens gaan schuiven om dan in het weekend uit te komen.

Bij Mammoth lakes willen we de berg op met de Gondel en naar de Devil's Postpile en de Rainbow Falls
Gezien de tijd van het jaar rijden we inderdaad boven langs Death Valley

De dagen nadat we de camper hebben ingeleverd nemen we een hotel maar hoeveel tijd we dan hebben is nog even afhankelijk van de terugvlucht.

Thanx voor de opmerkingen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis PHX_NL: juli/augustus 2021 rondreis Las Vegas => Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben bij Mammoth Lakes niet de gondel genomen maar zorg dat je daar op tijd bent. Wij spraken mensen op weg van de Rainbow Falls die net te laat waren, de bus kost veel tijd. De wandeling naar Devils Postpile en de Rainbow falls vonden we de moeite waard. Zie hier onze ervaring. Mammoth Lakes is dan een mooi uitgangspunt, maar je zou ook naar een camping bij June Lake kunnen kijken.

Wat betreft Muir Woods; als dat echt een must is kun je overwegen om de route om te draaien; dus vanuit Las Vegas eerst richting Yosemite. Voordeel is ook dat je dan eer kans hebt op nog lopende watervallen, en dat je misschien nog kunt raften op de Merced River.

Marianne
febecuvelier
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2018, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis PHX_NL: juli/augustus 2021 rondreis Las Vegas => Las Vegas.

Bericht door febecuvelier »

Nog een kleine tip: bezoek Horseshoe bend de dag dat je Lake Powel bezoekt in de avond. Wij zagen er op onze vorige reis echt de mooiste zonsondergang die we ooit gezien hebben dus dat is echt aan te raden in plaats van overdag! Een klein detail, maar ik wou het toch even meegeven. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer