Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Brecht&Vanessa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2020, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door Brecht&Vanessa »

Beste Amerikakenners,

In september van 2020 hebben mijn vrouw en ik onze eerste Amerikareis gepland. (In de hoop dat Corona geen roet in het eten gooit).
Een vriend leerde mij dit forum kennen en nu ik al enkele rondreizen heb bekeken, begin ik te vermoeden dat we veel te veel hooi op onze vork hebben genomen. Op dit moment zijn enkel onze vliegtickets en de huurauto gereserveerd, dus er valt nog aan te sleutelen.

Dit is onze geplande route:
Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver - Silverthorne. via Trail Ridge Road
Dag 3: Silverthorne - Moab. met bezoek aan Arches NP
Dag 4: Moab - Durango. met bezoek aan Dead Horse point en Mesa Verde NP
Dag 5: Durango - Lake Powell. langs Monument valley
Dag 6: Lake Powell - Cameron. met Antelope Canyon en Horseshoe Bend
Dag 6: Cameron - Cameron. Grand Canyon NP
Dag 7: Cameron - Bryce Canyon. Overnachten in Bryce
Dag 8: Bryce - Hurricane. Beoek aan Zion NP
Dag 9: Hurricane - Las Vegas. Langs Valley of Fire en Hoover dam
Dag 10: Las Vegas - Lone Pine. Langs Death Valley
Dag 11: Lone Pine - Yosemite. Overnachten in Yosemite
Dag 12: Yosemite - Sonora.
Dag 13: Sonora - Lake Tahoe. Overnachten aan Lake Tahoe
Dag 14: Lake Tahoe - San Francisco. Langs Columbia
Dag 15: San Francisco - Half Moon Bay
Dag 16: HMB - Monterey. Langs Santa Cruz
Dag 17: Monterey - Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 19: Santa Barbara - Santa Monica
Dag 20: Santa Monica - LA
Dag 21: LA
Dag 22: Vertrek vanuit LA.

Willen jullie mij van uw ongezouten mening voorzien aub? Alle hulp is welgekomen!
Alvast bedankt.

Opmerking moderator

Aandachtpuntje: tweemaal wordt dag 6 genoemd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Goed dat je je route eens voorlegt, want dit is inderdaad wel heel erg ambitieus
Niet dat het qua kilometers niet mogelijk is, maar je hebt eigenlijk nergens tijd om iets te doen Willen jullie geen tijd nemen om de parken en steden te verkennen? En om te wandelen etc? Nu rij je er alleen door of langs.
En ja, goed opgemerkt al, dag 6 staat er twee keer in, dus het is nog drukker dan het lijkt.

Misschien kunnen jullie iets meer vertellen over het soort vakantie dat je zoekt, en wat de verwachtingen zijn, dan kunnen we daar rekening mee houden.
Maar hoe dan ook, een aantal zaken schrappen lijkt me toch wel een noodzaak. En dan zou ik beginnen met het schrappen van Durango en Mesa verde. Niet alleen is er geen tijd voor Mesa Verde op deze manier, maar je rijdt nu ook wel heel erg heen en weer.
Qua route is het mooier om na Moab (waar 3 nachten mooi zouden zijn) naar Monument Valley te gaan, dan naar de GC en dan naar Page en niet eerst naar Page want daar rij je toch al langs als je van de GC naar Bryce rijdt. En Cameron is absoluut geen handige uitvalsbasis voor GC NP. Waarom niet in het park overnachten?
Zion op doorreis bezoeken is ook jammer, meestal worden twee nachten aangeraden, en dan bij voorkeur overnachten in Springdale zodat je gebruik kunt maken van de gratis shuttlebus naar het park en je geen parkeerproblemen hebt.
Van Yosemite zie je ook vrijwel niets met deze planning. Het is een enorm groot park. Vanuit Lone Pine naar de vallei is al een behoorlijk eind rijden en voor het deel langs de Tioga Pass kun je al een dag uittrekken. Ik zou Sonora en Lake Tahoe sowieso schrappen, dan kun je minimaal een nacht extra uittrekken voor Yosemite.
Voor SF is er ook geen tijd. Alleen voor de kust trekken jullie relatief vee tijd uit.

Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor een vergelijkbare route in september. Wij hebben wel de standaard dingen overgeslagen (en dus bijvoorbeeld weinig tijd voor Yosemite omdat we niet in de vallei geweest zijn deze keer, en geen Zion Canyon etc), maar het geeft toch wel een beeld van wat er mogelijk is.

Marianne
Brecht&Vanessa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2020, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door Brecht&Vanessa »

Hey,
Hartelijk bedankt voor de reactie! U bevestigt waar ik een beetje voor vreesde. We reizen al jaren door Centraal en Zuid-Amerika en meestal boeken we enkel de vliegtickets en het eerste en laatste verblijf. We reizen dan rond met het openbaar vervoer en zien wel waar we arriveren. Bij deze rondreis heb ik echter het gevoel dat er best wat meer planning aan te pas komt. We hebben voor Denver als startpunt gekozen omdat ik altijd al eens de Rockies wilde doorkruisen met de wagen en Denver leek een goede uitvalsbasis. Blijkt dat er al niet veel gebergte meer is in Denver. Weer goed voorbereid. Zucht. Soit, we starten dus daar. Enkele plaatsen die we zeker willen bezoeken zijn onder andere Bryce Canyon Np, Yosemite Np, het gebied rond Moab en Page... En mijn vrouw wil per sé naar Lake Tahoe. Het aanbod is zo groot dat het moeilijk kiezen is. Grote steden zeggen ons niet zo veel maar Vegas en San Francisco willen we wel bezoeken. En eindigen met Highway 1 natuurlijk. Denkt u dat dit alles moeilijk te combineren valt? Dit wordt moeilijker dan gedacht...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of dit heel anders is dan een vakantie in Zuid-Amerika. Zoals ik al zei is het natuurlijk helemaal afhankelijk van jullie manier van reizen en van wat jullie willen. Wat stel je je bij de parken voor? Wil je daar wandelen en andere activiteiten ondernemen? Of wil je er alleen maar doorheen rijden (en dus eigenlijk niet veel kunnen zien)?
Brecht&Vanessa schreef:
25 mar 2020, 23:01
Blijkt dat er al niet veel gebergte meer is in Denver.
Denver zelf ligt niet in de bergen, maar is als startpunt natuurlijk wel goed voor de Rocky Mountains, dus ik begrijp je opmerking hierover niet zo goed. Het gekke is wel dat je dan vervolgens eigenlijk alle bergen voorbij rijdt, behalve die in Rocky Mountain NP, maar daar heb je nauwelijks tijd om de auto uit te komen.

Het lastige met een one way is dat je niet echt kunt inkorten, maar je kunt wel wat zijpaden schrappen. Ik noemde er al een paar. Ik weet niet waarom je vrouw naar Lake Tahoe wil maar ik zou toch echt overwegen om dat over te slaan. Er is echt geen tijd voor. Wat verwacht ze daar te zien en te doen? Wat heeft 1 nacht daar voor zin?

Een voorbeeld met iets meer tijd voor de parken (maar nog steeds te weinig voor bv Las Vegas, Moab en RMNP) is onderstaande route (ik ga ervan uit dat je 22 dagen hebt en dag 6 dus dubbel was):

Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver - Grand Lake
Dag 3 Grand Lake - Moab
Dag 4 Moab
Dag 5 Moab - Monument Valley
Dag 6 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page - Bryce
Dag 9 Bryce - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Lee Vining
Dag 14 Lee Vining - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - SF
Dag 17 SF
Dag 18 SF - Monterey
Dag 19 Monterey - Pismo beach
Dag 20 Pismo beach - LA
Dag 21 LA
Dag 22 LA

Je noemt de Grand Canyon niet; die overslaan is ook een optie. Dan zou je een nacht Estes Park (voor RMNP) kunnen toevoegen, of een nacht Las Vegas. Of natuurlijk een extra nacht Moab.

Je zou ook eens naar ons 2013-verslag kunnen kijken. Toen reden wij ook van Denver naar LA. Maar wel in mei/juni, dus met lange dagen.
Heb je al war\t reisverslagen gelezen? En de NPS-sites bekeken? Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden.

Marianne
Brecht&Vanessa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2020, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door Brecht&Vanessa »

We hebben uw raad opgevolgd en een aantal zaken veranderd aan het oorspronkelijk plan. Er was inderdaad geen ruimte of tijd om echt dingen te bezoeken. Uw reis uit 2013 is een goede leidraad. Zo gaan we de hoek naar Mesa Verde overslaan en een andere route nemen naar Page. Lake Tahoe staat er nu nog in maar dat kunnen we nog laten vallen. We gaan 23 dagen, inderdaad 2x dag 6 gebruikt. Voorlopig ziet het er nu zo uit:

Dag 1: Aankomst in denver
Dag 2: Denver - Silverthorn (langs Trail Ridge Road)
Dag 3: Silverthorn - Moab
Dag 4: Moab
Dag 5: Moab - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon NP - Page
Dag 7: Page - Bryce Canyon
Dag 8: Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Lone Pine. (Door Death Valley)
Dag 13: Lone Pine - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - Lake Tahoe
Dag 16: Lake Tahoe
Dag 17: Lake Tahoe - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Monterey
Dag 20: Monterey - Pismo Beach
Dag 21: Pismo Beach - Santa Monica / LA
Dag 22: LA
Dag 23: Vertrek LA

Vinden jullie Bryce Canyon de moeite om zo lang te blijven of kan ik die extra dag ergens anders beter gebruiken? En zoals ik zei is Lake Tahoe nog optie. Lijkt dit wat beter te doen?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door IngridZw »

De route ziet er al een stuk beter uit. Bryce NP is prachtig maar het is een stuk kleiner dan bv Zion en Yosemite. Juist daar heb je aan 1 overnachting wel voldoende. In plaats daarvan kan je die extra overnachting gebruiken voor Monument Valley. Dat geeft je meer tijd voor Moab en de Grand Canyon. In Moab kan je 's ochtends alvorens je vertrekt nog Canyonlands NP bezoeken. Is ook zeer de moeite waard.

Het is wel jammer dat je geen tijd hebt om RMNP te bezoeken nu je er zo dichtbij bent. Wat je wel zou kunnen doen is op dag 2 via Estes Park (zo'n 2 uurtjes) het park binnenrijden, daar een wandeling (en) maken bij Bear Lake, en via de Trail Ridge road het park uitrijden. Je bent op dag 2 toch vroeg wakker vanwege de jetlag zodat je die dag optimaal kunt benutten. Ik zou dan, net als in de route van Marianne, daarna overnachten in Grand Lake. Je hebt dan meer tijd voor het park en Grand Lake is ook nog eens een leuk overnachtingsstadje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Brecht&Vanessa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2020, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door Brecht&Vanessa »

Ik heb er inderdaad ook al een beter gevoel bij dan toen ik de oorspronkelijke route postte. Stoppen in Grand Lake in plaats van Silverthorne zal ik ook aanpassen. Het wordt dan wel een langere rit naar Moab, maar met een overnachting in Monument Valley hoeven we dan niet zo ver te rjjden naar Grand Canyon NP. Een bezoek aan Canyonlands staat ook op de agenda. Wat RMNP betreft, iets zegt me dat dit niet onze laatste Amerikareis zal worden dus we gaan gewoon nog eens terug... Bedankt voor jullie hulp hoor! Ik zal er alleszins beter van slapen :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door Martin & Marianne »

Van Grand Lake naar Moab is goed te doen. Het geeft je wat meer tijd voor RMNP. Heb je ons 2019-verslag al bekeken voor RMNP? Je zult daar keuzes moeten maken. En wellicht zullen die mede bepaald worden door drukte en volle parkeerplaatsen.

Verder is het wst lastig adviseren en beoordelen omdat je niet echt ingaat op vragen en niet aangeeft wat jullie overal willen doen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 mar 2020, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Brecht&Vanessa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2020, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door Brecht&Vanessa »

Hey,
Ik besef nu net dat ik inderdaad niet in ga op jullie vragen. Ik denk dat zodanig opging in het maken van de route dat ik de rest wat uit het oog ben verloren.Waarvoor mijn excuses!
Het is moeilijk te zeggen wat we echt verwachten aangezien dit onze eerste Amerikareis wordt maar we willen zo veel mogelijk van de natuur genieten en hier en daar wat cultuur opsnuiven. Rondrijden door de bergen gaan we houden voor een andere keer. Misschien een Rockie Mountains trip of zo... Wie weet. Estes Park zouden we inderdaad graag meepikken. Ik moet uw verslag van RMNP nog lezen, dat doe ik zeker nog! We zouden natuurlijk graag in ieder park de mooiste plekken zien maar dan liefst geen al te verre hikes (meer dan 10 km bijvoorbeeld) aangezien Vanessa MS heeft. Je weet nooit op voorhand wat haar energieniveau zal zijn in een bepaalde periode. Dat kunnen we natuurlijk dan wel zien maar daar moeten we wel rekening mee houden. Meestal trekken we 3 weken rond en verblijven dan ergens nog 3 dagen aan het strand om wat te recupereren. Daarom houden we het de laatste week liever wat op het gemak tussen San Francisco en LA.
Verder baseer ik mij nu wat op jullie reisverslagen. Tijd is wat de grote vijand in het verhaal maar als je daar dan bent, wil je natuurlijk zo veel mogelijk meepikken.
Denken jullie dat de rit van Las Vegas naar Lone Pine door Death Valley doenbaar is? Ik weet niet waarom maar het spreekt mij niet genoeg aan om daar te blijven overnachten. Lake Tahoe is een plaats waar Vanessa graag wil logeren. Het lijkt wel een goede plaats om eens uit te rusten?
Ik hoop dat jullie iets wijzer zijn? Het lijkt vreemd, maar het is de eerste reis waar ik zo naar uitkijk. Zelfs met Mexico, Colombia, Nicaragua... was ik nietv echt bezig.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door Martin & Marianne »

Van Las Vegas naar Lone Pine via Death Valley kan prima. Maar een extra overnachting op het stuk naar Yosemite zou wel mooi zijn. Zonder Lake Tahoe kun je daar meer tijd nemen en ook nog een extra dag aan de kust doen.
Ik zou niet naar Lake Tahoe rijden om daar uit te rusten, daarvoor kun je beter iets zoeken wat op je route ligt.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Brecht&Vanessa: roadtrip Denver - Los Angeles (hulp gevraagd).

Bericht door IngridZw »

Brecht&Vanessa schreef:
27 mar 2020, 18:08
Rondrijden door de bergen gaan we houden voor een andere keer. Misschien een Rockie Mountains trip of zo... Wie weet. Estes Park zouden we inderdaad graag meepikken.
Even voor de duidelijkheid: Estes Park is geen park maar een plaats. Net na deze plaats rij je via de Bear Lake Road zo het park binnen. Je kunt ook gebruik maken van de Shuttle bus. Het eindpunt is Bear Lake. Van daaruit zijn er meerdere wandelmogelijkheden. Zoals ik al eerder aangaf heb je op de 1ste reisdag, mits je vroeg vertrekt, voldoende tijd om dit mee te nemen. Kijk ook eens op https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/maps.htm

Tussen Las Vegas en Yosemite hadden wij een overnachting in Bishop. Ligt een uurtje verder dan Lone Pine maar wij vonden dit met een aantal stops in Death Valley prima te doen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer