Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door Aurora »

Wie o wie heeft er een mooie route voor een roundtrip Denver door NM en Texas?

We willen met de camper gaan in de periode medio mei - begin juni, 20 dagen. Voorwaarde is dat we het aantal km rond de 3.000 houden, ook i.v.m. onze peuter. Het moet wel leuk blijven namelijk.

Ik had zelf Carlsbad, White Sands NP en Palo Duro al genoteerd, dan zit ik op iets meer dan 2.400 km. Wat is er onderweg nog meer de moeite waard?

Mocht Denver totaal niet logisch zijn als start- en eindpunt, dan hoor ik dat ook graag. :D
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondje Denver-New Mexico - Texas?

Bericht door winterpark »

Als je 20 dagen gaat, waarom dan niet gewoon beginnen in Texas?
Wij hebben dit onderstaande rondje in april gedaan en vonden dat erg de moeite waard.

Bedenk wel dat het in mei/juni al aardig warm is in Texas. Ook White Sands was al behoorlijk schroeiend.
In plaats daarvan zou je misschien ook een combinatie van New Mexico en Colorado kunnen doen?

Bijvoorbeeld (echt heel grof hoor): Denver - Glenwood Springs - Grand Junction - Moab - Cortez - Durango - Albuquerque - Santa Fe - Colorado Springs - Denver

dag 1 Amsterdam - Austin
dag 2 Austin
dag 3 Austin - Del Rio
dag 4 Del Rio - Big Bend NP
dag 5 Big Bend NP
dag 6 Big Bend NP
dag 7 Big Bend NP - Davis Mountains SP
dag 8 Davis Mountains SP
dag 9 Davis Mountains SP - Carlsbad
dag 10 Carlsbad
dag 11 Carlsbad - via White Sands - Santa Fe
dag 12 Santa Fe
dag 13 Santa Fe - Amarillo
dag 14 Amarillo (Cadillac Ranch, Palo Duro Canyon)
dag 15 Amarillo - Abilene (Texas Frontier Museum)
dag 16 Abilene - Florence (wijngaard net boven Austin)
dag 17 Florence
dag 18 Austin - Amsterdam
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door Aurora »

Dank je wel Winterpark :thumbup: De route door Texas lijkt inderdaad haalbaar. Mooi en niet té lang.

Colorado en NM gaan we bekijken.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door winterpark »

Zit ook een stukje NM in! :) Denk dat Davis Mountains SP ook wel erg leuk is om met de camper te staan. In de buurt ook grappige dorpjes: Marfa (alleen leuk/open in het weekend), Alpine (studentenstadje), Fort Davis. Carlsbad hadden wij één overnachting ook wel goed gevonden, maar met een peuter is een beetje rust wel fijn lijkt me. Hou er dus alleen wel rekening mee dat het aardig heet kan zijn.
Op Austin vlieg je tegenwoordig trouwens direct met KLM!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door IngridUSA »

Even los van het inhoudelijke: we gaan nu hier in NL 3 weken ‘plat’. De halve wereld staat op z’n kop. Ik zie in het topic over Corona dat zelfs bij iemand een bestaande reservering voor 8 mei door de camping is geannuleerd. Durf je echt al te gaan boeken voor half mei?
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door Aurora »

IngridUSA schreef:
15 mar 2020, 21:25
Even los van het inhoudelijke: we gaan nu hier in NL 3 weken ‘plat’. De halve wereld staat op z’n kop. Ik zie in het topic over Corona dat zelfs bij iemand een bestaande reservering voor 8 mei door de camping is geannuleerd. Durf je echt al te gaan boeken voor half mei?
Hoi Ingrid,

Het is voor volgend jaar. Dit jaar was sowieso al geen optie.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door IngridUSA »

Oh gelukkig! Ik had nog gekeken maar dat zag ik nergens staan, dus vandaar.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door Aurora »

winterpark schreef:
15 mar 2020, 20:17
Zit ook een stukje NM in! :) Denk dat Davis Mountains SP ook wel erg leuk is om met de camper te staan. In de buurt ook grappige dorpjes: Marfa (alleen leuk/open in het weekend), Alpine (studentenstadje), Fort Davis. Carlsbad hadden wij één overnachting ook wel goed gevonden, maar met een peuter is een beetje rust wel fijn lijkt me. Hou er dus alleen wel rekening mee dat het aardig heet kan zijn.
Op Austin vlieg je tegenwoordig trouwens direct met KLM!
Goede tip van Austin. Wij willen inderdaad een rechtstreekse vlucht. Ik heb de route uitgezet en zelf nog Waco toegevoegd. Even op bezoek bij Chip & Joanne van Fixer Upper :wink:

Hoe zit het met parkeerplaatsen voor campers in de parken? Is dit wat te doen of vergelijkbaar als Arches NP?
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door Aurora »

Weet iemand hoe het zit met parkeermogelijkheden met een camper? In Arches was het soms even zoeken, is dit hier vergelijkbaar?

Alvast bedankt!
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik hoop dat er nog iemand komt die wat uit eigen ervaring kan vertellen, maar ik denk dat je van de informatie op de NPS-sites ook al wat kunt leren. Zo is Big Bend bijvoorbeeld veel groter dan Arches maar kent veel minder bezoekers. En er wordt daar weliswaar aanbevolen om de campings in het hoogseizoen wel te reserveren maar het lijkt erop dat het niet zo snel gaat als met de camping in Arches. Op de site van Arches wordt ook erg gewaarschuwd over de drukte, maar bij Big Bend niet.
Het hangt er natuurlijk wel van af wanneer je er bent. Zoals je het nu hebt gepland zit het Memorial day weekend in jullie vakantie. Misschien kun je iets eerder? De eerste 3 weken van mei bijvoorbeeld? Dat is qua temperatuur ook al iets beter.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door hemmie »

Nou, hoogseizoen in Big Bend is echt gekkenhuis hoor (kan niet vergelijken met arches). Ik heb met moeite een campingplekje kunnen boeken voor de drukste week van het jaar, door op de minuut dat het openging als een gek te klikken op verschillende tabbladen. En geen plekje op mijn voorkeurscamping.

Maar ik denk dat het echte hoogseizoen kort is, wellicht vaak alleen die ene week waarin de meeste texaanse scholen spring break hebben (2e/3e week maart).

Wij waren met auto en tent, op de meeste plekken was parkeren met de auto wel te doen. Santa Elena canyon was wel lastiger, en bij sommige trailheads lukte parkeren niet (daar zijn dan ook maar weinig plekjes, dan zou je denk ik 's ochtends heel vroeg moeten komen).

Ik had in die periode denk ik niet daar met een camper willen reizen, maar kan best zijn dat het in april wel te doen is. Volgens mij zijn er ook restricties on met een camper de chisos mountains road op te rijden, dat zou ik wel even nakijken.

Wat de andere parken betreft (al mijn ervaring is dus van die drukke week in maart, en onze eigen ervaring is met auto), carlsbad caverns lijkt me geen probleem, davis mountains ook niet. Ik vond de parkeerruimte bij Guadalupe Mountains sowieso tegenvallen, dus dat zou wel lastiger kunnen worden.
Terug in Texas!
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door Aurora »

Dank je wel @Martin & Marianne @hemmie

De hoge temperatuur komt telkens voorbij. Waar moet ik dan aan denken? Idee Death Valley of Las Vegas in juni?
Tot nu toe heb ik ervaringen in mei en juni en kon het warm zijn, maar niet zo heet als in DV.

Verder wat bedoel je Hemmie met ik had daar liever niet met een RV gereden. Is dat qua drukte? Of ook temperatuur?

Ook een vraag over de tornados. Is het met het oog daarop beter om in maart/april te reizen? Is het qua temperatuur overdag en ‘s nachts dan nog aangenaam?
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door hemmie »

Inderdaad, ik zou in de drukte die wij vorig jaar maart hadden niet met Rv hebben willen reizen daar, ik denk dat je dan toch echt beperkt was. maar, zoals gezegd, dat was maart, iets later in het voorjaar is waarschijnlijk iets minder druk.
Wat het weer betreft, kijk op de website van het park, dan zie je dat mei al aardig warm is, en juni echt heeet.

Tornado's zijn in het grootste deel van Texas niet zo'n groot probleem. In Houston bijvoorbeeld komen ze niet zo veel voor, en die die er zijn zijn niet zo sterk, er worden geen hele huizen vernield. Als je wat noordelijker gaat, bijvoorbeeld rond Dallas, kunnen ze wel echt verwoestend zijn, maar dan nog, komt relatief weinig voor, ik zou daar niet mijn plannen voor wijzigen. Ook is er geen heel duidelijk tornadoseizoen, een kennis van me is een paar jaar geleden op 1e kerstdag haar huis in Dallas verloren in een tornado, en vorig jaar is op 13 april het bezoekerscentrum van Caddo Mounds SHS verwoest. Het is dus lastig een sezioen te vinden zonder tornado's.
Wellicht bedoel je eigenlijk orkanen, dat seizoen loopt van mei t/m november, maar grootste kans daarop is augustus-oktober. In mei/juni komen ze nog maar weinig voor. En zelfs in september is de kans dat je een orkaan treft heel klein, zou ik ook weer niet mijn vakantie van af laten hangen. Als je een orkaan treft heb je stomme pech gehad, en kun je als toerist gelukkig als de eerste waarschuwingen komen er nog voor kiezen snel naar een ander gebied te gaan en je vakantie wat aan te passen.
Terug in Texas!
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door Aurora »

Dank je wel Hemmie. Weer veel stof om over na te denken.

Het is lastig een leuke route te vinden. En om nu weer een groot gedeelte Utah, Californië, etc. te herhalen is ook zonde. Al staan we nog steeds open voor goede suggesties. :D
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door hemmie »

Je kunt je prima 3 weken in Texas vermaken😀
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Aurora: rondje Denver-New Mexico-Texas?

Bericht door chippie777 »

Absoluut! 3 weken Texas zijn geen straf. Onze reis door Texas behoort tot de mooiste die we in de usa hebben gemaakt.
https://chippie777.wordpress.com/category/texas-2014/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer