Inderdaad, ik zou in de drukte die wij vorig jaar maart hadden niet met Rv hebben willen reizen daar, ik denk dat je dan toch echt beperkt was. maar, zoals gezegd, dat was maart, iets later in het voorjaar is waarschijnlijk iets minder druk.
Wat het weer betreft, kijk op de
website van het park, dan zie je dat mei al aardig warm is, en juni echt heeet.
Tornado's zijn in het grootste deel van Texas niet zo'n groot probleem. In Houston bijvoorbeeld komen ze niet zo veel voor, en die die er zijn zijn niet zo sterk, er worden geen hele huizen vernield. Als je wat noordelijker gaat, bijvoorbeeld rond Dallas, kunnen ze wel echt verwoestend zijn, maar dan nog, komt relatief weinig voor, ik zou daar niet mijn plannen voor wijzigen. Ook is er geen heel duidelijk tornadoseizoen, een kennis van me is een paar jaar geleden op 1e kerstdag haar huis in Dallas verloren in een tornado, en vorig jaar is op 13 april het bezoekerscentrum van Caddo Mounds SHS verwoest. Het is dus lastig een sezioen te vinden zonder tornado's.
Wellicht bedoel je eigenlijk orkanen, dat seizoen loopt van mei t/m november, maar grootste kans daarop is augustus-oktober. In mei/juni komen ze nog maar weinig voor. En zelfs in september is de kans dat je een orkaan treft heel klein, zou ik ook weer niet mijn vakantie van af laten hangen. Als je een orkaan treft heb je stomme pech gehad, en kun je als toerist gelukkig als de eerste waarschuwingen komen er nog voor kiezen snel naar een ander gebied te gaan en je vakantie wat aan te passen.