Reis BIANCAW: route tussen Grand Teton NP en Estes Park.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BIANCAW
Amerika-ontdekker

Reis BIANCAW: route tussen Grand Teton NP en Estes Park.

Bericht door BIANCAW » 11 mar 2020, 12:31

Hi!
Ik ben onze 4e reis aan het plannen, maar heb jullie advies nodig voor het stuk tussen Grand Teton NP en Estes park. Wat zouden jullie aanraden qua route hier tussen en eventuele stops/overnachtingen. We huren een auto en overnachten bij voorkeur in een tent.
Wat zijn de ervaringen met tent overnachtingen in Yellowstone. Ik ben zelf best een beetje huiverig om daar te overnachten in een tent, omdat ik best een beetje bang van beren ben. :roll:
Onze vorige reis hebben we ook overnacht in een tent, maar dan in Yosemite.
Later als we de route compleet hebben, zal ik deze ook weer posten.
Alvast bedankt weer voor jullie advies!

Gr Bianca.

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis BIANCAW: route tussen Grand Teton NP en Estes Park.

Bericht door Markstaal » 11 mar 2020, 15:00

Mooie plannen!

Wij hebben vorig jaar dit gebied aangedaan in juni. Tot nu toe onze mooiste reis in de VS, we namen er wel ruim de tijd voor.
Zie topic: viewtopic.php?f=36&t=72819

De mooiste route is Grand Teton - Yellowstone - Cody (via Beartooth Highway) - Sheridan (via Bighorn Forrest) - Black Hills (via Devils Tower) - Estes Park.

De Black Hills (South Dakota) vonden wij een geweldig mooi gebied met leuke kleine dorpjes, mochten jullie hier heen willen, plan dan minimaal 3 nachten.
Genoeg te doen, denk aan: Mount Rushmore, Badlands, Custer State Park enz.

Wij hebben op een aantal plaatsen gekampeerd, waaronder Yellowstone en RMNP. Kamperen vonden we erg leuk op deze plaatsen maar hou wel rekening met koude nachten. Als je in Yosemite hebt gekampeerd zou Yellowstone of RMNP niet heel anders zijn. Er kunnen beren zijn (al hebben wij deze niet gezien op de campings) maar als je genoeg maatregelen neemt m.b.t. eten komt het goed.

Wij verbleven in Estes op Estes Park Campgroung at East Portal, zou zo weer terug gaan!
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2021: Deep South

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 11 mar 2020, 20:17

Wanneer willen jullie gaan? Wij hebben in 2017 in Yellowstone gekampeerd. Qua temperatuur prima. En geen beren gezien.
Wij reden daarna via Casper naar Estes Park. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag. Met voldoende tijd zou ik zoals Mark aangeeft via South Dakota rijden.

Marianne

Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje » 22 mar 2020, 11:48

Wij reden hem afgelopen jaar andersom en hebben de route Estes Park naar Jackson in 2 dagen gedaan, met een tussenstop in Rock Springs.
Het waren 2 lange rijdagen maar met name de Trail Ridge Road was een geweldige ervaring waar we ruim de tijd voor hebben genomen. Dus mocht je voldoende tijd hebben zou ik zeker de optie bekijken om die er in mee te nemen.
Geweldige omgeving daar trouwens, zou er zo weer terug gaan.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 23 mar 2020, 06:47

Het hangt er compleet vanaf hoeveel dagen je hebt en wat je in vorige reizen allemaal gezien hebt.
Ik zou ook proberen de black hills mee te pakken. Vond ik interessanter en mooier dan RMNP. Al kon ik door winterse omstandigheden daar niet veel doen

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer