Reis cfcmkremer: advies gevraagd over vrij standaard rondje.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
cfcmkremer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis cfcmkremer: advies gevraagd over vrij standaard rondje.

Bericht door cfcmkremer » 07 mar 2020, 20:11

Wij gaan in oktober de tweede keer richting het Zuidwesten. De eerste keer alleen Las Vegas gedaan en enkele parken, waren er slechts een dikke week, dus was echt in vogelvlucht.
Nu gaan we 16 nachten en na heel wat gelezen te hebben op dit forum dit schema samengesteld. In ons achterhoofd houden wij dat wij niet teveel km's op een dag willen rijden.

LA 2 nachten
Laughin 1 nacht
Grand Canyon 1 nacht, overnachten grand canyon inn and motel
Las Vegas 3 nachten
Lone Pine (vanuit Las Vegas via death Valley) 1 nacht
Mammoth Lakes 1 nacht
Yosemite National Park 2 nachten, overnachten in El Portal
San Francisco 1 nacht
Monterey 1 nacht
Santa Barbara 1 nacht
Santa Monica 2 nachten

Wie heeft nog advies over het schema?
Dan nog een vraagje over de Tioga Pass, heb ik die nu standaard met deze route? Wel doen of andere alternatieven die beter zijn?
Wij hebben alleen de vlucht geboekt, dus alles kan nog. Alvast super bedankt voor het meedenken.

stegeman
Amerikakenner

Re: avies over vrij standaard rondje

Bericht door stegeman » 07 mar 2020, 20:27

Als je het niet je vorige reis al gedaan hebt zou ik de nacht van Lone Pine verplaatsen naar Death Valley zelf. Daar overnachten vonden we toch wel heel uniek. Wij misten door de bewolking die dag de prachtige sterrenhemel daar, maar hadden wel de allermooiste zonsondergang ooit gezien daardoor. En zwemmen bij hotel in DV is ook heerlijk. Zou gaan voor the ranch in Furnace Creek. Prijzig maar het is maar 1 nacht. (Wij overwogen ook buiten DV ivm de hoge prijzen in DV maar toch blij dit te hebben mogen ervaren en hadden geluk met een upgrade naar de oasis inn. Dat was luxe)

De volgende dag heb je dan voldoende tijd om nog even bij de mesquite flat Sanddunes te stoppen en misschien bij Lone Pine de mobius arch loop trail en bij Bishop de little lakes Valley trail. Wij deden dit elk geval in 1 dag en sliepen toen ook in Mammoth Lakes. De dag na MAmmoth Lakes hadden we zo voldoende tijd voor alle mooie stops langs de tiogaroad incl een enkele korte wandeling.

SAn Francisco 1 nacht. Ik ga ervan uit dat je dit dan al gezien hebt? Anders verdiend het toch zeker 2 nachten. Neem aan dat je de Golden Gate wel wilt zien, Lombard street, de cabletram, pier 39(?) met de zeeleeuwen, en Alcatraz? En vast nog veel meer moois. Maar wij konden met 3 nachten ook niet alles zien

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis cfcmkremer: advies gevraagd over vrij standaard rondje.

Bericht door Martin & Marianne » 08 mar 2020, 08:16

Mooie route, en goed te doen in de tijd die je hebt.
In het begon heb je twee nachten LA en op het laatst ook. Waarom niet de dag na aankomst meteen doorreizen en alle dagen rond LA bij elkaar voegen? Wat zijn jullie plannen daar?
cfcmkremer schreef:
07 mar 2020, 20:11
Dan nog een vraagje over de Tioga Pass, heb ik die nu standaard met deze route? Wel doen of andere alternatieven die beter zijn?
Je hebt hem nu in de route, het is de 120. Als je in Google Maps de datum bij Nu vertrekken op een dag in de zomer zet kun je zien welke weg het is tussen Mammoth Lakes en El Portal.
Laat in oktober kan het gebeuren dat de pas tijdelijk gesloten wordt bij sneeuwval maar normaal gesproken is hij nog open en dan is het de mooiste en kortste route. Betere alternatieven zijn er niet.

Een overnachting in Death Valley is mooi maar wel duur. Ik zou ook Furnace Creek aanraden maar Stovepipe Wells kan ook. Of kijk naar Panamint Springs. Aan de andere kant is Lone Pine ook leuk.
Wij hebben vorig jaar in september een overnachting in Lone Pine en in Lee Vining gedaan. Ook de reizen daarvoor hebben we in Lone Pine overnacht. Kijk eens naar onze verslagen voor dat stuk.

Wat de kust betreft zou ik al wat eerder stoppen dan Santa Barbara zodat je wat meer tijd hebt voor het mooiste deel.
Voor SF is één nacht wel heel weinig. Dat verdient wel meer tijd.

Kijk voor de Grand Canyon eens naar iets in het park. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge heeft betaalbare kamers. Als er nu niets vrij is dan regelmatig checken of er iets vrij komt. Er zijn altijd wel annuleringen.

Marianne

cfcmkremer
Amerika-newbie

Bericht door cfcmkremer » 08 mar 2020, 15:15

Bedankt al voor deze snelle tips.
Start LA 2 dagen was alleen voor even bij te komen, geen bijzondere plannen, dus passen we het aan naar 1 nacht.
SF nog niet gezien, dus deze dan toch aangepast naar 2 nachten. Advies over overnachting? Ik vind mega duur. Ook geen opties net erbuiten of is ook goed te doen met auto?
Marianne geeft aan eerder stoppen dan Santa Barbara, ik had hiervoor al Monterey meegenomen. Of bedoel je nog eerder of nog iets ertussenin?

Aangepast

LA 1 nacht
Laughlin 1 nacht
GC 1 nacht (we gaan proberen om lodge in park zelf te reserveren)
LV 3 nachten'
Death Valley en anders Furnace Creek of lone pine 1 nacht
Mammoth lakes 1 nacht
Yosemite National park 2 nachten
SF 2 nachten
Monterey 1 nacht
Santa Barbara 1 nacht
Santa Monica 1 nacht

Super bedankt alweer voor jullie advies.

Emootje
Amerikafan

Bericht door Emootje » 08 mar 2020, 16:04

Town House Motel is een prima plek om te overnachten in SF. Je kunt je auto gratis parkeren, er zit een simpel ontbijt bij en het is op loopafstand van Fishermans Wharf. Volgens mij ook nog wel enigszins te betalen...

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 mar 2020, 16:50

Ik mis nu een nacht.
En met twee overnachtingen aan de kust is qua verdeling Monterey en Pismo Beach mooi.

SF is erg duur. Je zou ook ergens tussen Yosemite en SF kunnen overnachten, en dan de dag in SF doorbrengen en in de avond al richting Monterey kunnen rijden. Geeft je ook nog tijd om in Yosemite naar de Mariposa Grove te gaan.
Zijn jullie op een doordeweekse dag in SF?

Marianne

cfcmkremer
Amerika-newbie

Bericht door cfcmkremer » 08 mar 2020, 20:16

Ik ga eens kijken voor Town House Motel als ik schema definitief heb.
Als het me het geld niet waard is kan ik altijd nog eens wijzigen. Had net 1 dag naar 2 dagen gewijzigd omdat SF 1 dag te kort is als je het nog niet gezien heb.

Marianne, wij komen aan op maandag en vertrekken dan op woensdag weer.
Het verschil in nachten is die laatste, hier blijven we 2 nachten, beetje bijkomen van alles.

stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman » 08 mar 2020, 23:50

San Francisco. Betaalbaar en toch goed vonden wij ons San Remo hotel. Ligging is perfect. Prijs scheelde erg veel met meeste andere hotels. Enige is: gedeelde badkamer. Normaal niet iets voor ons maar ging prima en ontzettend veel geld mee uitgespaard. Slaapkamerdeur open en je hebt direct de badkamer en wc... gemoedelijk klein hotel. Geen grote kamers maar wel netjes en schoon. Wij vonden het wel wat hebben dit hotel. (Er is op YouTube een filmpje van te vinden ontdekten wij voor we boekten. Dan heb je een beetje een idee misschien )

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer