Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Wij plannen een rondreis van 3 weken (zomer 2021) met 4 tieners van 18, 17, 14 en 14 en hebben tot nu toe voor het volgende gekozen:

Dusseldorf - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite
Yosemite - Lone Pine
Lone Pine - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Laughlin
Laughlin - Santa Clarita
Santa Clarita
Santa Clarita - San Diego
San Diego
San Diego
San Diego - Dusseldorf

Huurauto: Chevrolet Suburban (met wifi hotspot 😊)

San Francisco: Fietsen over Golden Gate, Alcatraz Tour
Yosemite: Housekeeping Camp. Mist Trail, zwemmen, kampvuur
Lone Pine: via Tioga road, tussenstop
Las Vegas: via Death Valley. Overdag wembad, savonds Strip/Fermont
Zion: met ebikes park door, The Narrows
Page: via Bryce Navajo loop, schietbaan, Glen Canyon dam, Canyon X, Horseshoe
Grand Canyon: Yavapai Lodge – langs rim wandelen
Laughlin: tussenstop zwemmen Colorado river
Santa Clarita: Homeaway huisje gehuurd om naar Six Flaggs te gaan
San Diego: via Hollywood, Rodeo drive, Beverlyhills naar San Diego
San Diego: homeaway huisje gehuurd Mission Beach voor de Californian way-of-life feeling. Dolphin-watch private boat tour en USS boot

Hoor graag of iemand nog tips out-of-the-box heeft, die onze tieners zullen aanspreken.
Ken Tripadvisor en Yelp ondertussen uit mijn hoofd 😊 maar misschien dat iemand op dit forum ervaring heeft met typische American Diners, Western Saloon, Live Country Music, Arcades etc.
Last but not least, zou ik graag een ervaring willen met Native Americans, maar dat wat ik tot nu toe kan vinden lijkt allemaal zeeeer commercieel.
Weet iemand hier een gem? En toevallig op onze route?

Alvast bedankt!
Danielle
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie plannen. Route ziet er goed uit. Wat betreft een tip voor life country muziek + dinner. In Bryce heb je de Ebenezer Barn & Grill. Hier is iedere avond vanaf eind april t/m oktober een dinner-show in combinatie met een life optreden van een (zeer goede) country & western band. Ook het eten is prima. Wij hebben een hele leuke en gezellige avond gehad. https://ebenezersbarnandgrill.com/
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Ingrid heeft een mooie tip maar ik zie dat jullie Bryce niet opgenomen hebben. Er is nu ook geen tijd voor. Maar misschien heb je nog wat meer dagen? Hoe vast is deze planning gezien de reservering die je al gemaakt hebt?
Voor de steden hebben jullie voldoende tijd maar ik vind de tijd voor de parken wel heel kort. Ook voor de prachtige route tussen Yosemite en Las Vegas nemen jullie weinig tijd. Veel ruimte voor speciale activiteiten is er niet.
Wanneer gaan jullie, vroeg in de zomer? Dan kun je in Yosemite gaan raften.
In San Francisco is Mel's Diner leuk als je een Diner zoekt.

Marianne
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Emootje »

Out-of-the-box tips... Voor San Diego: sowieso een bezoek aan Petco Park (SD Padres), voor een wedstrijd of gewoon een rondleiding. Altijd leuk.
Verder heb je in het Museum of Man een Postsecret expositie (kijk op Postsecret.com voor meer informatie over dit project). Erg indrukwekkend.
Wanneer je vanuit Las Vegas richting Zion gaat moet je zeker stoppen bij Valley of Fire. Wel vroeg gaan want anders zal het wel te warm zijn.
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Bedankt voor reacties!

Postsecrets lijkt me interessant en een sportwedstrijd en/of stadion zoeken we zeker op!

We gaan van 29 juli t/m 16 augustus en als samengesteld gezin zitten we min of meer vast aan deze data... een dag speling misschien.

Inderdaad is het niet de bedoeling in Bryce te overnachten... twijfel wel nu, gelukkig heb ik nog even ;-)
Heb Bryce er al een beetje tussen gepropt door de toch wel heel veel positieve recensies.
We zijn geen grote wandelaars, af en toe een hike vinden we leuk, less is more ;-)

Gr,
Danielle
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door josea »

Als je nog een dag speling zou kunnen hebben, zou ik die zeker gebruiken voor een nacht Bryce. Fijn om daar ‘s ochtends en/of ‘s avonds te kunnen zijn, en brengt ook wat rust in het strakke schema.
Op de dag dat je naar Bryce gaat, zou je dan ‘s ochtends nog iets in Zion kunnen doen (dan heb je daar twee ochtenden, maak daar gebruik van door echt vroeg op te staan en iets in het park te doen, de middag van de volle dag Zion kun je dan nog wat relaxen aan het zwembad), en tegen de middag naar Bryce. Rijd dan de dag van aankomst daar de scenic drive, en de volgende ochtend een wandeling tussen de hoodoos.
Dan rond 12.00 uur naar Page, dan heb je daar nog een middag en een volgende ochtend.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Zonder een overnachting in Bryce zou ik het overslaan. Het is veel te gehaast om dat nog te doen op weg naar Page. Daar heb je immers ook al weinig tijd.
Waarom kiezen jullie voor de Yavapai Lodge bij de Grand Canyon? Nemen jullie twee kamers? Kijk dan eens naar de Bright Angel Lodge. Je kunt daar twee kamers nemen of een cabin. Qua ligging veel mooier dan de Yavapai Lodge.

Met maar 18 dagen zou je ook kunnen overwegen om het stuk ten oosten van Las Vegas over te slaan. Je kunt dan de kust meenemen of meer tijd uittrekken Yosemite. En overnacht bij Lee Vining en bezoek Bodie. Sequoia toevoegen is dan ook een optie.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door IngridZw »

Ik had zomaar aangenomen dat je Bryce ook opgenomen had. :D Mocht je inderdaad nog een dag speling hebben dan zou ik het zeker toevoegen. Of misschien een dag minder San Francisco. Je kan voor Alcatraz ook de avondtour bespreken dan hou je nog een lange volle dag over omdat je de ochtend na de vlucht normaal gesproken al heel vroeg wakker bent.
San Diego heeft veel te bieden. Als je wat van de Mexiaanse sfeer wilt proeven dan is Old Town SD een aanrader. Vooral 's avonds gezellig. Balboa Park
is ook zeker een bezoek waard.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door PSVwally »

Heb Bryce er al een beetje tussen gepropt door de toch wel heel veel positieve recensies.
We zijn geen grote wandelaars, af en toe een hike vinden we leuk, less is more ;-)
Ik zou sowieso niets proppen, het is al erg druk.
Heb je die auto al geboekt? Meestal boek je namelijk een type en kan je kiezen uit wat er staat en niet een merk+type. Dan staat er vaak een merk/type met 'of soortgelijk' op de site.

Je gaat veel meer wandelen dan dat je denkt. Zelfs voor viewpoints zal je de auto uit moeten en de ene keer 50m en een andere keer 500m of 1,5km moeten lopen. Je komt om mooie dingen te zien. Het bekende deel van Las Vegas Boulevard, 'the strip' is van grofweg het zuidelijkste bekende hotel (mandalay bay) tot aan de stratosphere tower aan de noordkant ruim 7 kilometer welke je deels schuifelend achter anderen, deels binnen in airo en deels buiten over bruggen zult afleggen. Je kan voor delen een bus pakken, maar makkelijker is gewoon de bus naar een punt pakken en verder de benenwagen gebruiken.
Ik ben hier ook geen grote wandelaar, vind er vaak gewoon niets aan. In Amerika (en wel meer buitenlanden) vind ik het leuker, mooier, uitdagender...geen idee waarom, want hier zijn ook echt wel mooie plekken.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Emootje »

Eens met Marianne wat betreft de Bright Angel Lodge. Fantastische plek om te overnachten, erg dicht bij de rand.
Tip: je kunt een jaar van tevoren al boeken. Wanneer je bijvoorbeeld 25 juli 2021 gaat kun je op 1 juli 2020 al boeken. Wil je keus hebben dan zou ik dat zeker doen.
Bryce Canyon is geweldig, mocht je echt weinig tijd hebben rij dan helemaal naar boven en pak de viewpoints onderweg naar beneden. Dan heb je alles aan de rechterkant, is weer makkelijker met in- en uitrijden.
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Ik ben sinds januari bezig met de route, hotels etc, gesimuleerd op zomer 2020 prijzen, om een idee van de totale kosten te krijgen. Met 6 personen is het net even een grotere kamer, of meerdere kamers, en ook de auto mag niet willekeurig een 7 seater zijn.

De auto wordt een premium SUV, dat is de Chev Suburban of GMC XL. Wil dit bij Sixt huren, vanuit San Francisco stad. Dit is 5min lopen van het hotel die ik wil boeken. Eigenlijk een semi-hostel Found Hotel (hebben kamers met 6 bedden)

Yavapai Lodge omdat we er met z'n zessen op 1 kamer kunnen voor $250 (2 queens + bunk). Bright Angel lijkt me ook veel mooier, maar is minimaal $200 duurder, is dat het verschil waard? Ik wil misschien ook een helicopter tour boeken, al vind ik dat veel geld voor een half uurtje, maar als we er toch zijn...

Hier en daar wandelen is ook geen probleem, maar een hele dag hike plannen doen we liever niet. Daarom in Yosemite in de Valley overnachten en vanuit daar de Mistral Trail lopen, halve dag? In Zion met ebikes door het park en iig The Narrows een stuk lopen.

In Page willen we de Glen Canyon Dam bij aankomst en de volgende ochtend Canyon X en Horseshoe Bend bekijken, dan door naar Grand Canyon om Sunset te zien.
Of is dit helemaal niet te doen?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door stegeman »

Meningen GC zijn verdeeld. Maar kan wel de mijne geven. Ik had een meerprijs voor overnachten bij bright angel Lodge er wel voor over en zou dan geen heli boeken. Dat kost voor 6p enorm veel en met de relatief kleine meerprijs dan voor overnachten aan de rim heb je fantastische uitzichten en mogelijkheden voor wandelingen en gratis shuttels. Natuurlijk is een heli mooi als je er niet ziek van wordt maar wij hadden deze kosten er niet voor over (mede vanwege misselijk in die dingen in ons geval maar anders ook niet). Nu weet ik dat er voldoende leden zijn die je zouden zeggen doen! Maar ik geef je toch de overweging mee wat het aan kosten scheelt en wat je voor meerwaarde hebt aan overnachten aan de rim.
6p e-Bike ZIon zal ook wel kostbaar zijn terwijl de shuttel gratis is en ook overal stopt. Overweging misschien ook waard? Alhoewel het me fantastisch lijkt hoor! Maar volgens mij mogen op de shuttel slechts 2 fietsen mee en krijg je veel wachten op elkaar tot de volgende er is etc.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien zijn jullie tieners wat makkelijker dan die van ons maar toen onze dochters die leeftijd hadden kostte het enorm veel tijd voordat we 's ochtends eindelijk klaar waren om op pad te gaan. Met 4 kinderen lijkt me dat helemaal een dingetje (maar als het jongens zijn valt het wellicht mee?). Hou in elk geval rekening met de nodige tijd voor dingen als opstaan/aankleden, ontbijten, boodschappen doen, etc.
Je route kan wel, maar tijd om eens lekker niets te doen of voor extra activiteiten is er niet veel.
En plan meer wandelingen in dan alleen de Mist Trail, je kunt zo prachtig wandelen in Yosemite! Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2019-verslag voor wandelingen langs de Tioga Road. De Panorama Trail is ook prachtig, maar de kosten van de bus zijn natuurlijk wel fors.

De Bright Angel Lodge heeft kamers voor 119 dollar (ex tax). Met twee kamers ben je dan ongeveer even duur uit als met 1 kamer in de Yavapai Lodge.

@stegeman het kan echt goedkoper zoals hier ook al vaker is aangegeven.
Bright Angel Lodge.JPG
Bright Angel Lodge.JPG (43.14 KiB) 6747 keer bekeken

Wat activiteiten betreft: een helikoptervlucht is mooi, maar een korte afdaling in de canyon is ook prachtig, en helemaal gratis. Kijk bijvoorbeeld eens naar een stuk van de South Kaibab Trail.
Fietsen in Zion heb ik nooit gedaan maar lijkt me wel heel leuk om te doen. Met e-bikes hoef je niet de bus te nemen, dat scheelt tijd. Het is in het hoogseizoen sowieso druk met de bussen, met of zonder fiets zal het je de nodige wachttijd kosten als je niet heel vroeg bent.

Mooie tip voor Springdale: de Desert Pearl Inn.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door stegeman »

Klopt. Vaker gezien. Maar topicstarter gaf aan 200 euro of dollar duurder en ga er dan van uit dat klopt. Maar misschien keek deze ook bij de cabins waar wij in zaten ipv deze kamers. Zoals ik begrijp zijn die duurder. (Maar vonden we ook zeer de moeite en zouden we ook zo weer doen) of keek misschien voor 3 kamers.
Maar hoe dan ook. Soms moet je keuzes maken waar je wel geld aan uit geeft en waar niet aan. Wij deden dat aan accommodaties en een ander aan helikopter, walvistocht etc. Maar alles duur is denk ik voor de meesten niet te doen.
Wat Marianne aangeeft is misschien ook een ding ja. 2017 met pubers kwamen wij ook veel later weg dan afgelopen jaar met zijn tweeen. Dan waren we vaak om 8u al ergens.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Josje99 »

Martin & Marianne schreef:
07 mar 2020, 11:39
Misschien zijn jullie tieners wat makkelijker dan die van ons maar toen onze dochters die leeftijd hadden kostte het enorm veel tijd voordat we 's ochtends eindelijk klaar waren om op pad te gaan. Met 4 kinderen lijkt me dat helemaal een dingetje (maar als het jongens zijn valt het wellicht mee?). Hou in elk geval rekening met de nodige tijd voor dingen als opstaan/aankleden, ontbijten, boodschappen doen, etc.

Marianne
:lol: :lol: :lol: dacht dat dat alleen bij ons was.....
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

3 meiden! een tweeling van 14 en een van 18, en een jongen van 17 jaar. Thuis zien we ze zaterdags meestal niet voor 13:00 haha, maar als wij een tijd aangeven wanneer we zullen vertrekken dan houden zij zich daar wel aan.

Ik ga jullie reisverslagen nog eens doorlezen, ben bang dat ik de reistijden verkeerd inschat. Ik vond mijn planning namelijk niet zo strak haha dacht de dagen rond 10:00 te beginnen (pubers tegemoet komend) zo vaak mogelijk een zwembad bij hotel zodat de kids kunnen zwemmen, maar hebben daar misschien niet eens tijd voor!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door IngridZw »

Ik herken het ook en niet alleen bij pubers. :lol: Wil je net weg moet manlief nog naar het toilet. Een ander is de zonnebril kwijt of moet nog iets regelen op de telefoon. Zit je net in de auto heeft kleinzoon een vieze luier enzovoort. Zodat we meestal later wegkomen dan "ik" heb gepland. Maar goed zo gaat het als je met meerdere personen reist en het is ook vakantie denk ik dan.
Maar 10.00 uur vertrekken is wel laat. Je zit toch al gauw een paar uur in de auto. Tel dan het lunchen/ picknicken en het zwemmen op het eind van de middag erbij blijft er niet veel tijd over voor de bezienswaardigheden en activiteiten die dag.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Heel even over de Bright Angel Lodge. Ik word er niet wijs uit welke soort kamer te reserveren. Ik wil voor de Bright Angel gaan, maar wil dan ook wel eerste rij vooraan een kamer. Welke is dat dan?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door josea »

Ik denk dat de tieners dan ‘s ochtends toch even op de tanden moeten bijten op sommige plekken.... Misschien scheelt het als er ‘s middags een uurtje zwembad in het vooruitzicht wordt gesteld?
Maar bijvoorbeeld bij Zion is het echt zaak om vroeg bij de shuttlebussen van het park te staan. Als je gewone fietsen hebt, kun je die op de bus mee naar boven nemen, en hoef je alleen maar naar beneden te rijden, geen centje pijn :thumbup: . Een gewone fiets is vast goedkoper dan een e-bike.
Wij vinden dat altijd (de drie keer dat we het gedaan hebben) een hele fijne manier om het park te beleven omdat tussen de shuttlebus stops het park veel rustiger is, omdat de meeste mensen alleen bij de shuttlebus stops en daaromheen zijn. Van de ene naar de andere stop fietsend, is het veel rustiger.

Er kunnen trouwens drie fietsen op een bus, dus met zessen ben je dan met twee bussen klaar, hoef je maar een minuutje of tien /kwartiertje te wachten op elkaar aan het eind.

Wat Stegeman zegt over die helicopter vlucht, vind ik wel een goede overweging. Uiteraard is een helikoptervlucht leuk, maar erg prijzig met zes personen voor een minuut of 20? Zo héél erg veel mooier zie je de canyon naar mijn mening ook niet voor dat geld, maar goed, er zullen vast mensen zijn die wel vinden :)
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

We zullen de pubers echt wel af en toe vertellen dat we 08:00 vertrekken en dat komt ook wel goed. Ben er zelf alleen niet zo'n fan van iets te moeten haha.

In Zion wil ik juist ebikes reserveren om absoluut niet afhankelijk van de shuttlebussen te zijn. We zijn daar namelijk ook nog eens in het weekend, en in de rij staan zijn wij niet zo goed in...

De helicopter GC was eigenlijk al geen optie, want veels te veel geld, maar twijfel slaat elke keer toe. Ik denk een hotel op de rim is een mooie compensatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer