Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

DanielleG schreef:
07 mar 2020, 23:20
Heel even over de Bright Angel Lodge. Ik word er niet wijs uit welke soort kamer te reserveren. Ik wil voor de Bright Angel gaan, maar wil dan ook wel eerste rij vooraan een kamer. Welke is dat dan?
Er zijn kamers of cabins met 'partial view' . Dat staat dan wel in de omschrijving. Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat je je daar niet te veel bij voor moet stellen. Je bent ook alleen maar op je kamer om te slapen. Ik denk dat je al blij mag zijn als het lukt om twee kamers te reserveren. Je bent met enkele stappen bij de rim, dat is het belangrijkste.

Misschien is het niet gek om eens te bellen en jullie situatie en wensen voor te leggen. Er is telefonisch vaak ook meer mogelijk.

Marianne
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Het wordt Bright Angel Lodge (ipv Yapavai en HC tour)

Heb via de site www.usparklodging.com een reservation request geplaatst voor ons zessen (met creditcard gegevens)
Kreeg binnen een paar uur een telefoontje en een email.
Er kan pas geboekt worden vanaf 01-08-2020, dan zijn de nieuwe prijzen bekend, maar we staan op de wachtlijst!
1e optie: Powell Lodge dat 2 kamers heeft, met 3 dubbele bedden. Circa $250,- !!
2e optie: 2 standard plus twin rooms.

Bedankt voor de tips om verder door te zoeken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is niet de site waar je zou moeten willen reserveren. Ze brengen extra kosten in rekening en als ze niets voor je hebben betaal je toch nog administratiekosten. Waarom niet via de officiële site (www.grandcanyonlodges.com) gekeken en desnoods even gebeld?

Ik weet niet wat die twin rooms zijn; hou er rekening mee dat een twin een eenpersoonsbed is. Heb je dan 3 bedden in die kamer? Of is dat de kamer met een double en een twin?

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door IngridUSA »

Beter niet mee in zee gaan, google maar eens op de reviews.
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Ojee, dacht ik het toch goed voor elkaar te hebben, niet dus...

Heb usparklodges wachtlijst geannuleerd en creditcard company meteen ingeschakeld om geen kosten te innen (indien die komen, zou alleen bij vaste boeking moeten zijn...)

Ik ga contact opnemen met grandcanyonlodges.
Al een email via website verstuurd, maar bel er nog achterna deze week.
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Laatste info:
De suites zullen dit jaar ook online te boeken zijn.
Datum is nog niet bekent. Zolang niet online nogelijk, voor reserveringen in Augustus2021 vanaf 1 augustus 2020 naar Central Reservations van Grandcanyonlodges bellen.

Hoop dat het gaat lukken, komt vast goed!
Gebruikersavatar
JeffreyC
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door JeffreyC »

DanielleG schreef:
07 mar 2020, 10:56
Hier en daar wandelen is ook geen probleem, maar een hele dag hike plannen doen we liever niet. Daarom in Yosemite in de Valley overnachten en vanuit daar de Mistral Trail lopen, halve dag? In Zion met ebikes door het park en iig The Narrows een stuk lopen.
Hangt er van af hoe ver je wil gaan op die Mist Trail. Als je enkel tot de top van Vernall falls wil gaan dan kom je inderdaad toe met een halve dag.
Wil je de route uitwandelen tot Nevada Falls... dan zal dit nooit lukken op een halve dag.
Onderschat de tijden van je wandelingen niet, die kunnen best pittig zijn op sommige plaatsen. En het uitzicht is vaak zo mooi dat je op sommige plaatsen langer zal blijven stilstaan dan je zou vermoeden (+ afhankelijk van je slaapplaats ben je ook niet zomaar aan het begin van de trail).

Als je het wandelen wilt beperken kan je eventueel ook de wagen nemen naar Glacier Point, en op de terugweg stoppen en de Taft Point Trail doen. Deze is niet vermoeiend (1,1 mile) en het uitzicht is waanzinnig mooi, je hebt van hieruit zicht op El Capitan, Yosemite Falls, Half Dome.


Wat betreft Grand Canyon.. ik snap wel wat mensen zeggen over Bright Angel Lodge.
Maar je moet zelf een afweging maken tussen de prijs en wat je in ruil krijgt, en dat is niet enkel hier maar over heel je reis en in elk park.
Wij sliepen bvb in de Maswik Lodge, vermoedelijk de minst populaire qua locatie.. maar dit was 500m wandelen tot aan de rim. 500m, dat is 5 minuutjes wandelen. Als je daardoor 'enkele' (redelijk wat) euro's kan besparen? En je zit hier 1 nacht, het is niet dat je die 500m weken aan stuk gaat moeten doen... het gaat over 1 of 2 keer iets langer wandelen tot je aan de rim bent.
Keuzes keuzes keuzes :D
Ik wil hier anderen hun mening niet afbreken, want dit is persoonlijk en voor iedereen anders, maar voor mij is de keuze snel gemaakt dan.
Want in Yosemite ga je ook de keuze moeten maken, slaap je in het park of bvb in El Portal. In Zion opnieuw de afweging, ... Dat is in ieder geval hoe ik het ervaren heb.. Je vindt overal wel een betere locatie.

Als je van de Grand Canyon naar Laughlin rijdt kan je, als dat jullie interesseert, vanaf Seligman een stuk van de oude Route 66 volgen tot in Kingman.
NYC: 2007, 2008, 2009, 2013, 2016, 2020
Westkust: 2019
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Het aardige van de Mist Trail is dat je net zo ver kunt gaan als je wilt. Wij hebben wel eens tegen de avond nog een deel gedaan. Dan kost het je geen dag en het is ook rustiger dan. De Glacier Point Road is gesloten volgend jaar.

De Maswik Lodge ligt ook prima maar ik denk niet dat het goedkoper is dan de Bright Angel Lodge. Voor de Maswik Lodge zul je twee kamers nodig hebben en dan ben je meer kwijt dan 250 dollar.

Marianne
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Bedankt voor jullie reacties!

Op de een of andere manier zou ik graag de Mariposa Grove (Giant Grizzly loop trail) in onze route willen inbouwen.

Is dit te doen op de route van SF naar Yosemite?

Auto ophalen (5min lopen van hotel SF)
2 uur rijden naar Merced
2 uur boodschappen doen voor Yosemite & lunch
2 uur rijden naar Mariposa Grove
2 uur wandelen
1 uur rijden naar Yosemite Valley (Housekeeping Camp)

Om rustiger te reizen moet ik anders 1 dag van SF opofferen. 1 volle dag SF ipv 2 ...

Keuzes, keuzes, keuzes 😉

Grand Canyon ga ik voor Bright Angel Lodge omdat zij een lodge/cabin hebben voor 6 personen. Als dat niet lukt kijk ik weer verder, maar probeer sowieso op loopafstand van rim.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Markstaal »

Afgelopen oktober reden wij ook vanuit SF richting Oakhurst. Onderweg nog even boodschappen gedaan en geluncht, daarna vanuit Oakhurst richting Mariposa Grove gegaan en de Griant Grizzly loop gelopen. Vervolgens naar onze overnachtingsplek gereden (iets voorbij El Portal). Je komt dan ook nog door de tunnel voor het spectaculaire zicht op de vallei. Wij vonden het prima te doen al met al, zelf in oktober waar de dagen toch al een stuk korter zijn. Hou er wel rekening mee dat je Mariposa Grove alleen kan bezoeken met de shuttle bus, kost dus iets meer tijd. Overigens waren wij met 1,5 uur wel uitgekeken.
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

@Markstaal bedankt, dit klinkt als muziek in de oren!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij ook goed mogelijk om na vertrek uit SF nog naar de Mariposa Grove te gaan. Vertrek dan wel op tijd uit SF. Wil je niet meteen na de vlucht de auto ophalen? Dat scheelt je die dag weer wat tijd, en ook op de eerste dag is het erg gemakkelijk. Voor de lunch zou ik wat verder rijden dan Merced, misschien pas in Yosemite. Ik neem aan dat je ook meteen een koelbox aanschaft, dus je kunt ook onderweg iets eten.

Zie hier voor ons bezoek aan de Mariposa Grove, en hier voor een trip van SF naar Yosemite Valley met een wandeling naar Taft Point. Qua tijd zal dat vergelijkbaar zijn met een bezoek aan de Mariposa Grove.
DanielleG schreef:
15 apr 2020, 15:20
Om rustiger te reizen moet ik anders 1 dag van SF opofferen. 1 volle dag SF ipv 2 ...
In plaats van 3 nachten SF kun je ook ergens tussen SF en Yosemite overnachten, bijvoorbeeld in Merced. Dan heb je nog bijna een volle dag in SF en je bent de volgende dag al vroeg bij de Mariposa Grove. En het is daar goedkoper overnachten dan in SF of Yosemite.
Het is jammer dat je niet meer tijd hebt. Ik zou nog steeds een voorstander zijn van het inkorten van de route. Het is echt behoorlijk veel op deze manier.
Je zou kunnen eindigen in Las Vegas. Neem daar een extra nacht, een extra dag Yosemite, een extra stop tussen Yosemite en Las Vegas en voeg Bryce toe. Dan heb je overal meer tijd.

Marianne
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Bedankt Marianne,
Jullie verslagen heb ik heel veel aan, heerlijk om te lezen en ideeen op te doen.

Eindigen in Las Vegas is voor ons geen optie omdat we LA (Magic Mountains/Hollywood sign/St Monica Pier) op het wenslijstje van onze tieners staan en we absoluut op het surfstrand van San Diego willen eindigen.

Dacht misschien Page te laten vallen, maar dat schiet ook niet echt op. Voor LA heb ik wel een extra dag toegevoegd. Housekeeping camp doen we echt voor de tent/camp met kampvuur ervaring, maar vind 2 nachten ook wel weer genoeg ;-) Ik dacht met een volle dag Yosemite Valley, volle dag Las Vegas en volle dag Zion wel een minimum van indrukken te kunnen krijgen.

We rijden nu circa 2700KM, is dat teveel voor 20 dagen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Qua afstanden is het goed te doen, maar ik vind het jammer dat je voor de parken zo weinig tijd hebt. En dat je zo dicht bij Bryce bent maar daar geen tijd voor hebt.
Waarom dan niet ook Zion en Page overslaan? Begin in Phoenix en rij via de Grand Canyon naar Las Vegas en dan naar Yosemite en via de kust naar LA en San Diego. Dan heb je een veel mooiere route en meer tijd overal.
En als het goed bevalt kun je Zion etc een volgende keer goed combineren met bijvoorbeeld de parken bij Moab. En Yellowstone.

Marianne
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Ik heb vanaf PHX bekeken, maar dat is het toch niet voor ons. We gaan wel een nacht korten in SF en een nacht in Oakhurst erbij boeken. Langzaam maar zeker wordt onze roadtrip concreet!
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Omdat ik het minst enthousiast ben van de route GC-Laughlin-LA ben ik gaan kijken hoe ik deze kan vermijden. We denken nu onderstaande route te gaan rijden.

Dag 1: DUS-SFO
Dag 2: SF
Dag 3: SF-Mariposa
Dag 4: Mariposa-Yosemite Valley
Dag 5: Yosemite Valley
Dag 6: Yosemite Valley-Death Valley (Stovepipe Wells Village)
Dag 7: Death Valley-Zion (Springdale)
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion-Bryce Canyon (Tropic)
Dag 10: Bryce Canyon-Page
Dag 11: Page-Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon-Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas-Los Angeles (Santa Clarita)
Dag 15: LA (Hollywood)
Dag 16: LA (Six Flaggs)
Dag 17: LA-San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: SAN-DUS

Ik ben me bewust dat zo dag 6 & 7 lange rijdagen zijn, maar hierdoor kunnen we 1 overnachting in Bryce toevoegen, maar is het wel te doen?

Of we laten Bryce toch weer vallen en delen dag 6 & 7 in 3 dagen op?

Dag 6: Yosemite Valley-Bishop/Lone Pine?
Dag 7: Bishop - ergens net na Death Valley?
Dag 8: Death Valley-Zion?

We slaan hier bewust LV over en overnachten daar ná de parken om daarna naar LA te rijden.

Bedankt alvast maar weer voor alle input/feedback.

Groetjes,
Danielle
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom de stop in Mariposa? Je kunt vanuit SF oom in één keer doorrijden nasr Yosemite Village.
Je zou Mariposa over kunnen slaan en dan na twee nachten Yosemite een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes doen. Van Yosemite naar Death Valley is echt te veel voor 1 dag. Je mist dan tijd voor een groot deel van Yosemite.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door IngridZw »

Ben het eens met Marianne dat de overnachting in Mariposa niet nodig is. De afstand van SF naar de Valley is prima te doen. Als je in één ruk doorrijdt naar DV mis je veel moois onderweg. Bryce zou ik zeker niet schrappen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door DanielleG »

Mariposa hebben we ipv een 2e dag SF, we wilden vanuit daar in de ochtend een rondje Mariposa Grove wandelen en dan door naar Yosemite Valley, zodat we niet te laat in de Valley aankomen.

Zoals het er nu voor staat zullen we een keuze moeten maken tussen Mariposa Grove of Bryce en ik begrijp dat deze "makkelijk" is => Mariposa schrappen...

Ik ga eens rond Lee Vining/Mammoth Lakes kijken.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis DanielleG: rondreis San Francisco - San Diego met tieners 2021.

Bericht door Tantelotje »

Maar dat hoeft helemaal niet.

Wat er hier boven gezegd is, is dat je geen overnachting in de buurt van de Mariposa Grove nodig hebt om die te kunnen bezoeken.
Dat kun je prima op dag 3 doen als je 's morgens wegrijdt uit SF. Dan ben je half de middag in de vallei. De overnachting die je dan 'wint', kun je plannen tussen Yosemite en Death Valley. Heb je op dat stuk ook meteen veel meer rust.

Op die manier kun je je overnachting bij Bryce gewoon laten staan.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer